Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei onnistunut tämä homma. Aurauksia eivät osaa säätää ja nyt ovat vielä huonommin ku aikaisemmin oli. Voivoteltiin kassalla ja sanottiin että ei mahda minkhää. Täysmaksu kyllä kelpas heille sillo aiemmin.
Eli suomeksi sanottuna koko aikana ei ole saatu niitä säädettyä ja jollakin tapaa huijattu että näyttää lapulla ees vähän paremmalta.
Nyt tuli kouraan lappu jossa lienee todelliset lukemat
Auraus vasen: 0.45 Arvot 0.13 +/- 0.08
Auraus oikea: 0.32 Arvot 0.13+/- 0.08
Camber vasen: -1.7 Arvot -0.65 +/- 0.5
Camber oikea: -0.65 Arvot -0.65 +/- 0.5
Pakko on luovuttaa, koko lysti tullut nyt maksamaan minulle 120e eka säätö, menetettyjä omia työtunteja 150e edestä + kilometrejä. Ja mitä sain, en mitään.
Kävin Audin huollossa ja nauroivat tuolle säätölapulle ku näytin. Varaan ajan sinne ens viikolla kun tiedän työvuoroni. Vasemman kätesä antoi pantiksi sille että onnistuu säätää.
Negatiivinen camber ja positiivinen auraus kylläkin kompensoivat toisiaan, noin niinkun sen renkaan kulumisen osalta. Mutta yhtä kaikki, arvot ovat ns. päin persettä. Minusta vähintä mitä voivat tehdä on antaa rahat takaisin.
Eikös toi uusin lappunen kerro tän hetkisen tilanteen, eikä sitä mikä se on ollut alunperin, jolloin ton mukaan ei voida päätellä miksi ne on alunperin kuluneet...
Kannattaa muute samalla pyytää Audilta lausunto, että arvot eivät ole olleet kohdallaan (virheellisesti tehty) ja ne ollaan saatu kuitenkin ihan oikeisiin arvoihin lopulta. Helpottaa jatkotoimenpiteitä.
Siinäpä tämän päivän lanketti. Ylhäällä takapään säädöt. Noi etucamberitki on yhessä lapussa reippaasti vihreellä ja nyt tossa pakkasella. Toi vasentaka meni vaan entistä huonommaks :D
Soittelen huomenna niitte pääkallopaikalle ja ehdotan että vien auton Audille laitettavaks ja jos antavat sieltä dokumenttia että ei oo lähimainkaan nuo säädöt niin ku pitäis VIIDEN suuntaus kerran jälkeen olla niin laitan Vianorille sen laskun ja minun tiedot voi heidän järjestelmästään poistaa sen jälkeen.
Tossa on yks lappu. Miten on mahollista että tossa noinki hyvät takapään arvot on ilman että jotain peilejä tai muita käännelty et saatu paperilla näyttää paremmalta. Rengas on kuitenki silmällä katottuna ollu koko ajan reilusti vinossa
Viimeksi muokannut TR-89; 2.6.2014, 22:25.
Perustelu: Linkin lisäys
Eipä niihin juuri olekkaan :D saas nähä mitä sanovat ku soittelen huomenna ja ehotan auton laittoa Audin tiloissa. Jos ei onnistu sielläkään ostan skootterin on tuo sen verran hirveä tällä hetkellä ajaa :D
Tänään soiteltiin kilpaa toisillemme Vianorin kanssa ja näyttivät vihreetä valoa et vie Audille huoltoon ja sano että laittavat kuntoon ja laskun tulemaan heille.
Ko Vianorilla olisi kehityskeskustelujen paikka kyseisen asentajan kanssa, että miksi noin kävi.
Tuo on silkkaa välinpitämättömyyttä ollut. Jos syystä tai toisesta ei onnistu, niin se pitää vain todeta suoraselkäisesti.
Kaikilla vain ei ammattiylpeys kestä todeta mokia.
Kaikkia Vianoreja ei kannata lähteä kuitenkaan yksittäisen liikkeen mokista syyttämään, vaan pitää antaa heille oma tilaisuus mokata ;)
Eipä ne saaneet Lakalaivan Vianorilla urssistakaan kulmia säädettyä. Tarvitaan kuulemma jotain erikoistyökaluja koska aurauksen säätö on raidetankojen sisäpäässä... Hiukan meinasi monttu aueta kun juuri edellisenä iltana olin itse ihan tavallisilla lenkkiavaimilla vaihtanut raidetangonpäät. Lanttu leikkasi onnesta sen verran että hain auton pois enkä alkanut väittämään vastaan. Jos ei osaa niin ei osaa. Paikallinen euromaster sääti sitten eikä ollut mitään ongelmia.
Samanlaiset kokemukset omasta Urssista Lahden yhdestä Vianorista. Kolmannella kerralla pyysin ystävällisesti säätämään peilejä (tai mitä ikinä onkaan) niin, että saan rekisteröintikatsastusta varten vihreän lapun.
Tarkennetaan sen verran, että Joensuun Vianor lupautui maksamaan auton laiton Audin huollossa täällä Helsingissä. Puhelimessa pahoiteltiin ja ihmeteltiin miten ei ole onnistunut yhtään säätää Herttoniemen Vianorilla.
Heti kun saan auton takaisin unohdan koko firman. Onko jollain hyviä remppapaikkoja kertoa pk-seudulta?
Omaan 2009 4f quattro avanttiin pitäs sama jumppa teettää.
Jere ei tee pyöränkulman säätöjä, mikolle laitoin viestiä jos siellä ei natsaa niin luotan hyvin palvelleeseen AC airportiin.
Tämän perusteella vianor eo taida olla vaihtoehto.
Toivottavasti onnistuu Audilla. Omaa piti käyttää 2 kertaa merkkihuollossa (Laakkonen) ennen kuin homma alkoi toimimaan eli ei se aina sielläkään mene tuubiin.
Molemmilla kerroilla sama asentaja ja ihmetteli miten oli persillään, kun toisen kerran sen sinne vein.
Eipä natsannut Mikollakaan. Varailin ajan Airportin AudiCenterille.
Hinnaksi kertoi 171eur säädettynä ennenkuin kysyi edes mihin autoon, eli ilmeisen kiinteä hinta heillä.
Säädettynä tarkoittaa siis sitä että tähän ei tule lisäkuluja vaikka siellä pultteja olisikin jumissa tms.
Osat toki tarvitsee sitten maksaa jos niitä tarvii vaihdella.
Mulle eivät alkaneet AC Airportilla säätään kulmia kun kysyivät onko alustasarjaa ja vastasin että KW V1 alla. Sanoivat että mene muualle säädättään ja näin tein.
Keminmaan Vianor tosiaan sössinyt aika makeasti pyöränkulmat joko säädetty perseelleen tai jätetty löysälle. Repsikan etuiskarin yläpää jätetty kamalan löysälle. Ihmettelin kuin voi auto kolista niin paljon pienestäki montusta. Itse piti kiristää kotipihassa kun viikonloppu ja sunnuntaina piti ajaa etelään. Tuskin kävivät edes koeajolla ja todettu onko kunnossa...
JN-Auto Kiitoradantiellä Vantaalla hoiti homman lopulta. Voin suositella muillekkin.
Minulle on kohta viisitoista vuotta tehnyt suuntaukset Pohjolan Rengas Joensuussa eikä ole mitään muuta kuin positiivista sanottavaa. Vianorilla kävin sitä ennen kaksi kertaa kerralla, ensimmäisen ja viimeisen. Jäljet siivottiin Pohjolan Renkaassa eikä muualle ole tarvinnut sen jälkeen mennä. Viimeksi tänään kävin tarkistamassa ensimmäistä kertaa tämän viimeisimmän kulkineen kulmat ja palvelu oli jälleen kerran kiitettävää.
Tälläistä tänään AC Airportilla. Olivat "joutuneet" VCDS-madulluksen palauttamaan tehdas asetuksille että olivat saaneet pyörät tehdas arvoille. Joka näin jälkikäteen hieman hämmästyttää.
Pieni miinus aikataulussa pysymisestä, oli sovittu klo.15 valmiiksi mutta auton sai vasta 16.30.
Edit. Ei kannata säikähtää noita lähtötilanteen etu aurauksia, vaihdoin raidetangon päät ja uudet heitin kiinni silmämääräisesti. Yllätyin että oli noinkin vähän persiillään :)
Comment