VAG - kirjainlyhenne, joka tuntuu menettäneen tekniikkansa puolesta luotettavan ja arvostetun maineensa. On moottorivikaa, vaihteistovikoja, korivikoja yms. TSI-moottoreita tuntuu olevan kaikkialla Seateissa, VW:ssa, Skodassa ja Audissa. Onhan tuo TSI paperilla hieno, pieni iskutilavuus ja kulutus yhdistettynä suhteellisen ripeään liikkumispuoleen. Ainoa ongelma vain on totaalinen epäluotettavuus (ainakin omasta mielestäni).
Sitten vaihteistot... Multitronic ja DSG. Mukavia, mutta taas täysiä susia. Kränäävät miltei poikkeuksetta. Liian hienoa ja kokeellista tekniikkaa yhdistettynä Suomen talveen? En tiedä, mutta luotettavaksi ei taas voi kehua. TSI+DSG= elämäsi huonoin ostos?
Moottoriviatkin olisivat ihan ymmärrettäviä 200tkm jälkeen tietyissä rajoissa, mutta kun niitä totaalituhoutumisia esiintyy jo 100 tuhannen ja jopa 30 tuhannen kohdalla! Eikä ole mikään harvinainen juttu. Jakoketjulliset koneet olivat ennen huolettomia ja kestäviä, tänäpäivänä en haluaisi enää yhden ainuttakaan jakoketjullista VAGia. Tuntuu useamman VAGin kokemuksella, että menevät miltei poikkeuksetta ajat sitten nätisti tai vähemmän nätisti.
Moottorin pikkuviat... Näitähän piisaa. Tuntuu, että VAGilla ei ole yhtään tervettä vuotta, jolloin selviäisi vain tankkaamalla öljyä ja lisäämällä bensaa (kuten joku foorumilainen äärimmäisen osuvasti sanoi) sekä pyyhkijät vaihtamalla.
Mitä mieltä muut VAG:sta nykypäivänä? Voitko sanoa luottavasi autosi täyteen toimintakykyyn vuoden päästäkin? Mikä olisi sellainen VAG, joka ihan oikeasti kestäisi? Teksti on provosoiva ja kärjistetty, mutta on siinä monen silmään ehdoton totuuskin.
Sitten vaihteistot... Multitronic ja DSG. Mukavia, mutta taas täysiä susia. Kränäävät miltei poikkeuksetta. Liian hienoa ja kokeellista tekniikkaa yhdistettynä Suomen talveen? En tiedä, mutta luotettavaksi ei taas voi kehua. TSI+DSG= elämäsi huonoin ostos?
Moottoriviatkin olisivat ihan ymmärrettäviä 200tkm jälkeen tietyissä rajoissa, mutta kun niitä totaalituhoutumisia esiintyy jo 100 tuhannen ja jopa 30 tuhannen kohdalla! Eikä ole mikään harvinainen juttu. Jakoketjulliset koneet olivat ennen huolettomia ja kestäviä, tänäpäivänä en haluaisi enää yhden ainuttakaan jakoketjullista VAGia. Tuntuu useamman VAGin kokemuksella, että menevät miltei poikkeuksetta ajat sitten nätisti tai vähemmän nätisti.
Moottorin pikkuviat... Näitähän piisaa. Tuntuu, että VAGilla ei ole yhtään tervettä vuotta, jolloin selviäisi vain tankkaamalla öljyä ja lisäämällä bensaa (kuten joku foorumilainen äärimmäisen osuvasti sanoi) sekä pyyhkijät vaihtamalla.
Mitä mieltä muut VAG:sta nykypäivänä? Voitko sanoa luottavasi autosi täyteen toimintakykyyn vuoden päästäkin? Mikä olisi sellainen VAG, joka ihan oikeasti kestäisi? Teksti on provosoiva ja kärjistetty, mutta on siinä monen silmään ehdoton totuuskin.
Comment