Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 puolittaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 puolittaminen

    Aikomus ehkä siirtyä 2001 A6 TdiQ:sta n. 10 v nuorempaan A3:een TdiQ / 2,0 L koneella.
    Kuusi vuotta ja n. 170 tkm kutosella eikä ajomukavuus ole mielestäni kadonnut mihinkään.
    Koeajamalla tietenkin pääsee vertailemaan, mutta en ole ihan vielä päässyt niin pitkälle.
    Onko tällaisesta "oudosta" parivaljakosta tjsp kenelläkään mutun lisäksi ihan tuoretta perstuntumaa ?
    Onko siis tekniikka edennyt sitä vauhtia, että nykajan pikkuauto tuntuu lähes samalta, kuin vanha isompi kulkine ?
    Ajokilometrini tuleva vähintäänkin puolittumaan tulevana vuonna eli jotain 30 tkm => 15 tkm.

  • #2
    Koeajo varmaan selvittäisi paljon. Ainakin tuota omaa kasia ei ole tarve vaihtaa mihkään vaikka ikää alkaa ollakkin. Joka kerta saan saman tunteen siitä, että tuo vanha Audi on parempi ajaa kuin vaikka esimerkiksi 11 vuotta tuoreempi ford mondeo ja fiat punto. Olen sen myös kuullut matkustajilta, että audissa on mukavampi matkustaa. Tosin tuo ajomäärä vaikuttaa valintaan, mutta sinullahan se vähenee niin miksi ei sitten isompaa autoa kun kulut kuitenkin pienenevät. Mullakin tulee vähän ajoa per vuosi niin mielelläni maksan hieman enemmän "mukavuudesta"

    Comment


      #3
      A3:sta ei ole omakohtaista ajokokemusta, mutta vaimolle ostettiin A1. Oma autoni on 280 tkm ajettu A6 vuosimallia 2002. Onhan A1 aivan toisenlainen auto ja todellakin toiselta vuosikymmeneltä. Siinä missä A6 on likipitäen tunnoton ajaa, joskin muuten matkustusmukavuudelleen kärkipäässä, on A1 todella riemukas ajettava. On se pieni, minunlaiselleni jopa jossain määrin epämukava, mutta ajettavuus on kyllä todella mainio. A1 on toki hivenen pintakova ja lyhyt akseliväli tekee tekee ajosta huonolla tiellä pompottavaa, mutta valtateillä mukavuus on kyllä ihan kohdallaan. Nämä toki on makuasioita. Uskoisin että samaa ikäluokkaa oleva A3 antaa samansuuntaisen fiiliksen.

      Comment


        #4
        Omaan makuun isommasta luokasta pienempään pudotettaessa yksi huomattavin tekivä on melun lisääntyminen. Ja massan pudotus tuo helposti mukanaan myös pintakovuuden. Mukavuus siis putoaa. Ajettavuudet ovat ainakin konsernin autoissa A3:n kokoluokassa erittäin hyviä. Toki pitkälti makukysymyksiä.

        Comment


        • #5
          Ei nyt ihan vastaavaa, mutta itselläni on kokemukset vm.99 tt, 05 a4 ja nyt 09 a6. Melkeinpä noista mieluisin oli tuo haldex hirviö. Tuo kutonen tuntuu tosin mielestäni jopa hieman liian möhköltä, joten mielipiteeni voi olla invalidi siinä suhteessa. Välillä on ihan ikävä pienempää autoa, mutta käytännössä tuo on melkeinpä pienin, millä nykyisin "pärjää".

          Comment


            #6
            voi tulla yllätys esim.melutasossa sisällä siirryttäessä A6:esta A3:een. sisätilojen pienuus, varustelu ?
            Noilla kilometreillä ennemmin isompi ja vanhempi kuin uudempi ja pienempi.
            Käy koeajolla...

            Comment


            • #7
              Melkeinpä arvasin, että ainaakaan kokomootorimiehet eivät anna peukkua moiselle downgradelle.
              Sen vaan taitaa ola niin, että kaikki autohankinnat pystyy perustelemaan helposti itselleen ja perheen puheenjohtajallekin muutamalla ns. faktalla.
              "Miksi sitten edes kyselet ?"
              Siksi kai, että muutama puoltava lausunto antaisi paremmat yöunet - tai päiväunet...
              Kutosen hiljaisuus erityisesti kitkarenkailla saattaa kyllä olla vaikea saavuttaa kolmosella (?) , jonka rengasmelusta on joku muistaakseni valitellutkin foorumilla. Rengasvalinta on tietenkin oleellinen osa meteliä, mutta lieneekö pääsyy kuitenkin korin resonointi ja kolmosen huonommat eristeet ?
              Vastailen tässä näköjään omiin kysymyksiini ilman mitään kokemusta.
              Niinkin naurettava selitys pienemmälle autolle meikäläisellä on se, että tallista on nyt joutunut poistamaan takaseinän sisemmän lastulevyn, että kutonen mahtuu ja vielä pääsee juuri ja juuri kiertämään kuskin puolelle tallin ovi suljettuna :)

              Comment


              • #8
                Eiköhän se kannata käydä kokeilemassa mikä tahansa kolmonen mikä läheltä liikkeestä löytyy. Näin saa tietää melutason yms. ja jos se ei häiritse, käy ettimässä mieleisellä koneella ja kokeilee sen. Ei se oikein foorumilta vastaus löydy tuohon kunnolla.

                Comment


                  #9
                  Muutamaan peltiin äänieristettä kolmoseen niin alkaa olla hiljanen. Oma kolmonen on selvästi hiljasempi mitä yksikään kutonen jonka kyydissä olen ollu. Sitä se ei ollut ennen eristystä, tosin mulla oli 205/40/18 kumit 3baarin paineilla(16"renkailla ei nyt niin kamalan äänekäs mut enemmän ääntä kun kutosessa). Ja tämä aiheuttaa kamalaa pahennusta täällä, mutta jotenkin kolmosella on mukavempi/parempi ajaa mitä A4 tai A6. ;)

                  Comment


                    #10
                    Pari kuukautta sitten tein harkitsemasi kaltaisen puolituksen A6 2.7T quattrosta A3 2.0TFSI quattroon. Olen ollut ratkaisuuni hyvin tyytyväinen sillä käytännön suorityskyky parantui ja juoksevat kulut pienenivät. A3 ajettavuus on hyvä ja 400kg pienemmän massan huomaa ketteryytenä niin pikkuteillä kuin kaupungissakin. Tavaratila on penkit kaataen yhtä riittävä poikkeuksellisille kuljetuksille kuten kutosessakin. Normaalit kuljetukset mahtuvat takaluukun puolelle.

                    Melu on kuitenkin häiritsevä. Sille on tehtävä Mikon kuvin esittämät muutokset.

                    Comment


                    • #11
                      Se autonvalinta on aina kinkkinen paikka, kuitenkin järki ja tunteet eivät yleensä kohtaa. Minulla ainakin näin ollut aina. Eka auto oli ehkä ainut muiden silmissä "järkevä" ratkaisu. Sitten onkin ollut valinnoissa seuraavat perustelut. Automaatti-> halvalla sain ja gti malli-> takaveto-> tehokkaampi takaveto-> v8 ja nelikko;) mihkäänhän en tarvitsisi isoa audia, mutta halusin sen ja en halua luopua. Tässäkin aloittajan tapauksessa ratkaisee mukavuus sekä kulut ja ajokohteet. Tuli mullakin ikävä pienempää autoa kun täydessä parkkihallissa etsin paikkaa tolla reilu 5 metrisellä kauppakassilla :D

                      Comment


                      • #12
                        Mitä pintakovuudesta joku mainitsikin, kannattaa uskoa lähinnä omaa koeajoa.

                        Yllätykseksi havaitsin koeajolla, että A3 hatchback 1.4TFSi oli ensimmäinen äkkimuistista mieleen tullut ajamani Audi, jossa alusta ei tuntunut pintakovalta. Hataran muistini mukaan D3 A8:kin oli pintakovempi vaikka toki muuten mukavampi.

                        Vielä suurempi yllätys oli, kun toisella koeajolla A3 1.4 TFSi (COD) sedan tuntui perinteiseen tapaan pintakovalta. Jopa siinä määrin ettei tuntunut aivan eri maailmasta olevalta omaan B6 A4:ään nähden. Ero A3 hatchbackiin oli hämmentävän suuri. Erittelyä varustekoodeista en huomannut pyytää, mutta ainakin vakioratti vihjasi siihen ettei sporttialustaa kyseisessä yksilössä ollut.

                        Comment


                        • #13
                          Nonniin - ratkaisu on tehty ja puumerkki on paperissa.
                          Kutosen puolitus konkretisoitui tänään, kun kävin Lahden Laakkosella tilaamassa "A3 Sportback Business Sport 1,8 TFSI 132 kW quattro S tronic Land of Quattro" :n :)

                          Eihän tässä näin pitänyt käydä, kun käytettyjä kattelin...

                          Profiilin juhta pitää vielä tietysti markkinoida, vaikka 3 kk joutuu ainakin odotteleen :(

                          Kyllä koeajo osoitti, että on "hieman" mennyt kehitys eteenpäin näissä.
                          Tuntui, että tukka lähtee päästä, kun polkaisin motarin rampissa uutta kolmosta :)
                          Samat hevoset, kuin vanhassa kutosessa, mutta jotain 400 kg kevyempi ja tuo S-tronic ... upeeta !!

                          Comment


                            #14
                            Hieno homma, tuo uusi A3 on kyllä hieno tuote ja tuo voimalinja vaikuttaa erinomaiselta. Mites väri, vanteet ja lisävarusteet?

                            Comment


                            • #15
                              Kävin juuri vaimolle näyttämässä Scuba-sinisen metallivärin livenä. Laakkosella oli juuri tuo värinen kolmonen "hyllyssä". Sen yksilön olisin ottanut heti ajoon ja kiljuen, mutta kun oli sen verran ylivarusteltu, että päätin malttaa sen n. 3 kk ja säästää useita tuhansia...

                              Hyväksyntä tuli värimaailmalle mukaanlukien mustat Alcantra-nahkapenkit, jotka tulivat tuon Land of quattro Editionin kylkiäisenä muutamalla satasella.

                              Kesävanteet on 17"-alut ja myyjän suosituksesta talvivanteet 16"-aluina ja kitkakumeilla, joihin ole itseni totuttanut viimeisen 7 v aikana.

                              Vetokoukku on pakollinen, kun pitää hinata venettä muutaman kerran vuodessa.

                              Kiiltokaiteita, listoja, taka-spoileria ja mustaa sisäkattoa tuli kai tuon kampanjan mukana.

                              Lisärastit pistin automaattiseen taustapeiliin + kaukovaloassistenttiin, joita en ole testannut, mutta kuulostaa älykkäältä keksinnöltä.

                              Tuskailen tässä vielä navigaattorin rastittamisen kanssa. Se on ns. sikahintainen (n.1600 eur). Tuntuu toisaalta häväistykseltä, jos tökkää sen vanhan irtolaitteen ikkunaan ja piuha makaa edelleenkin siinä silmissä. Se paneeli kun on valmiina kojetaulun uumenissa, niin pitääkö vaan tämäkin kestää ?

                              Silmäilin muuten ihan vakavissani noita esittelyautoja, jotta olisi muutaman tonni säästänyt, mutta lopputuloksena pähkäilin, että sillä säästöllä saa 10 tkm ajetun käytetyn auton, jossa on puoli vuotta takuuta vähemmän. Lisäksi väri on mikä on ja ns. turhista varusteista voi joutua maksamaan.

                              Tämä vuodatus olisi kai kuulunut tuonne uudet Audit-puolelle, mutta kun tuli aloitettua tämä "puolitus" tällä puolella...

                              Comment


                                #16
                                Vaikuttaa hyvältä ja tuo värihän on upea. Muutaman Scubabluen olen livenä nähnyt ja erityisesti kiiltolistoilla ja kiiltävillä kaiteilla siitä tulee tyylikäs.

                                Ota Connectivity-paketti niin säilyy optio sen navigoinnin rakentamiseen. Sen ja navipaketin ero on vissiin vain siinä, että navissa tulee kartat kortilla mukana. Karttoja saanee ostettua jälkikäteenkin ihan järkevällä hinnalla.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuskailen tässä vielä navigaattorin rastittamisen kanssa. Se on ns. sikahintainen (n.1600 eur).
                                  Ebay:sta saat saman laitteen ~600 €.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei taida sopia uuteen http://assets.nydailynews.com/polopo...udi-a3-int.jpg kolmoseen tuo navi

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ehkä ole ihan sama varuste...

                                      http://content.audi.fi/esitteet/A3_A...index.html#/10

                                      Edit: Smooth kerkes :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos sen verran saa hifistellä, niin kitkarenkaissa on vaihtoehdot : Nokia H R2 tai Misukka X-ice 3.
                                        Molemmat laadukkaita, mutta hiljaisemmat ottaisin.. Ei taida eroa olla ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onneks olkoon kalastelija uudesta autosta. Itsellä on tällä hetkellä vähän samanlainen tilanne nelosesta vitoseen siirtymisen kanssa. Jostain syystä kun vaihto alkaa konkretisoitumaan niin kolmoseen kuitenkin alkaa kallistumaan, siis uuteen, vitonen tulisi käytettynä ostettua. Joko sedan tai sportback tuolla samalla setillä jonka tilasit. Tuo Scuba sininen sopii hyvin uuteen koppaan. Myös keltainen sedanissa näyttää tosi päheelle rotor vanteilla, mut miksei sportbackissakin. Tuo keltanen ei vissiin ole imola gelb, jota tarjotaan muualla kuin suomessa http://carlug.com/audi/2014-audi-a3-...color-picture/.

                                          Tuliko sulle siihen sisävalopaketti? Miten poikkeaa mahdollisesti a4/a5 valopaketista (jostain syystä en osta audia ilman tuota pakettia tai vajaavetoisena)

                                          Ota ehdottomasti Hakka R2-setti.
                                          Viimeksi muokannut Jeppe2; 27.2.2014, 20:58.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei oo ruksia sisävalopaketin kohdalla. (400 EUR)

                                            Sisävalopaketti

                                            Sisältää:

                                            Jalkatilavalot edessä (A3 Sportbackissa ja Sedanissa myös takana)
                                            Valaistut ovenkahvat, meikkipeilin ja juomapidikkeet
                                            2 lukuvaloa edessä ja takana
                                            Energiaa säästävällä ja pitkäikäisellä LED-tekniikalla toteutettu keskikonsolin ja oven sisäpintojen valaistus
                                            Aktiiviset oviheijastimet

                                            Sinun etusi

                                            Miellyttävä valaistus sisätiloissa
                                            Matkustajien on mahdollista lukea lukuvalojen häiritsemättä kuljettajaa

                                            Comment


                                              #23
                                              Itse ruksisisin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ehdottomasti ruksi tuo sisävalopaketti, jos on vielä mahdollista.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tänään kotiin kannetussa Tuulilasissa oli Kestotestin väliraportti A3 Sportbackista. Kyseisessä artikkelissa kehutaan sisävalopakettia sekä kaukovaloassistenttia. Ainoastaan sumussa valot ei välttämättä vaihtuneet oikein.

                                                  Joskus ennen vanhaan sisävalopaketti oli pakollinen varuste mustan sisäkaton kanssa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Muutama päivä aikaa ruksia itsensä konkurssiin...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ainakin A1:n sisävalaistuksen kirkkautta oli mahdollista säätää MMI:n kautta ja sillä sai luotua mukavasti "arjen luksusta" auton sisään. Suosittelen ottamaan sen sisävalopaketin ihan ehdottomasti.



                                                      Muita omia valintoja olisivat vielä nämä:

                                                      - Audi sound system (selvästi parempi äänentoisto kuin peruskaiuttimilla ja paljon kustannustehokkaampi kuin B&O)



                                                      - Audi hold assist eli paikallaanpitoavustin. Etenkin kaupunkiajossa pirun näppärä apu. Ei tosin helpota ahtaassa paikassa manööveerausta kun auto ei lähde heti jarrun vapauttamisen jälkeen liikkeelle.



                                                      - läpilastausmahdollisuus helpottaa pirusti pitkien esineiden kuskaamista.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        - Audi hold assist eli paikallaanpitoavustin. Etenkin kaupunkiajossa pirun näppärä apu. Ei tosin helpota ahtaassa paikassa manööveerausta kun auto ei lähde heti jarrun vapauttamisen jälkeen liikkeelle.
                                                        Eikö tämä ollu jo tuossa autossa, mikä oli tilauksen alla. Kulkee myös nimellä quattro

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Quattro ja hold assist ei ole sama asia. Neliveto ei pidä autoa paikoillaan mäessä, jos jarrua ei paineta ja kytkin on painettu pohjaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            rivien välistä lukeminen on joskus vaikeaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X