Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saksan/yleensä ulkomaisissa kilvissä olevan auton ostaminen Suomessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saksan/yleensä ulkomaisissa kilvissä olevan auton ostaminen Suomessa

    Onko mitään erityistä huomioitavaa jos ostaa jo suomessa olevan, muttei koskaan suomeen rekisteröityä/katsastettua autoa? Auton on viimeksi leimattu Saksassa 2012, ollut suomessa ajan X. Myyjänä auton saksalainen omistaja jonka mukana auto on tänne tullu. Mitä lappuja lippuja ja muuta paskaa tarvitsee tullille/leimamiehelle olla että saa kilpiin? Kyseessä vuoden 1987 Audi. En löytänyt mistään millä perusteella tuo verotetaan kun noita ei ole edes myynnissä nyt kun tasan 1. Verot 500€ +- jotain?

  • #2
    Tärkeimmät paperit on Saksan rekisteriotteen molemmat osat (I ja II). Pidä huoli, että ne löytyy myyjältä. Periaatteessa riittää pelkkä osa I, mutta sit on enemmän ja vähemmän ongelmia tiedossa kuitenkin. Eli paljon helpommalla pääset jos saat molemmat osat käsiisi. Lisäks pitäisi olla katkeamaton omistusketju viimeisestä ulkomaisesta omistajasta. Noilla pääsee jo aika pitkälle.

    Comment


    • #3
      Ja auton oma vaatimustenmukaisuustodistus. Yleensä tullut auton mukana ostettaessa, mutta ei välttämättä tallessa. Mitä sitten pitää Saksaan ilmottaa, on eri juttu. Yleensä jos Saksasta auton tuo niin se on rekisteröity siellä jo omiin nimiin.

      Comment


        #4
        Perskele oli joku vikkelämpi ja kävi hakemassa sen mun nenän eestä joten ei kosketa enää minua. Mutta tähän kai voisi kerätä jonkun infon noin niinkun yleisesti.

        Comment

        Working...
        X