Laitan auton (S6 -00 tip. sedan, aj. 190tkm) myyntiin vuoden vaihteen jälkeen ja kysymys kuuluu: Ajankohta osuu jakopäänhihnan vaihdolle ja olen ajatellut myyntihinnaksi hihnan vaihdon jälkeen 11k ja ilman hihnan vaihtoa 10k. Onko mahdollinen hintapyyntö kohdallaan? Autossa myös Milltekin catback ym. kivaa. Auto on ongelmaton, sen kun ajelee ja nauttii.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Auton myynnistä
Collapse
X
-
Vieras
Vaikka jakohihnan vaihto on kallis toimenpide, ei minusta kannata sitä hinnassa "huomioida", jos auto on muuten hyvä. Laitat hinnan auton kunnon mukaan, ostaja sitten tinkaa jos osaa. Huollot on huoltoja, ei niistä pidä liikaa mekkalaa ja hintaa säätää puoleen tai toiseen.
-
Jotenkin mieluummin ite ostaisin halvemman auton jossa huoltoja ehkä tulossa kuin sen kalliimman jonka huollot ovat edellisen omistajan teettämiä. Niistä kun ei koskaan tiedä kuka ne on tehnyt ja miten. Joku merkkarin huoltokirja on toisille kultaakin kalliimpi, minä en yli 10 vuotta vanhassa autossa juuri antaisi painoarvoa. Itse kun tekee/teettää niin tietää tarkkaan millä osilla ja mitä on tehty.
Toisaalta jos ei olisi näitäkään vähiä taitoja ja tiloja niin ei varmaan huvittaisi ite tehdä kuin ihan pikkuhommat ja vanhan ässän käyttäminen korjaamolla joka kerta kun jotain ilmenee vaatii kunnossa olevan pinkan.
Comment
-
Kyllä mä laittaisin ainakin aluksi sen myyntiin ilman hihnan vaihtoa. Saat kivemman hinnankin näkyviin. Kerrot vaan kuvauksessa että voit asian järjestää jos se on ostajan toive. Sulle tullaan esittämään kysymyksiä ainakin vaihteiston huolloista/korjauksista ja ehkä nokkaketjuista, jos kysyjät tietää tuotteesta jotain.
Teini-ikäisen ässän kanssa saa aina varautua jonkinmoiseen myyntiaikaan vaikka yksilö olisikin hyvin pidetty, ostajan kun pitää olla rikas ja köyhä samaan aikaan ja vielä vähän liian innoissaan rallivideoista, mutta silti kaivata kuljetuskapasiteettia...
Pitääkin itse tutkiskella tuota autotilannetta tammikuussa :D
Comment
-
Itse saatan taas epäillä, jos autoa on kovin huollettu ja remontoitu juuri ennen myyntiä. Miksi se pitää myydä, jos siihen on juuri hakattu pirusti rahaa?
Comment
-
Eipä noista koskaan tiedä. Yllä joku laittoi että ei osta autoa joka on juuri paljon huollettu, kun mitä järkeä sitä olisi myydä kun rahaa palanut paljon huoltoihin.
Itekin auton myyntiä harkinnut kun siihen nyt tullu parissa vuodessa laitettua jakohihnaa laturin osineen ja kilkkeineen, tukivarsia, puslia, taka-akselin kumeja, alustasarjaa, vanteita, renkaita, umpioita, ja sen jälkeen työlistalle pamahtaa kytkin, xenonin ballasti, ja katsastus vielä edessä eli rahaa menee toiset tonni pari lisää alle 10k autoon.
Jossain vaiheessa vain rupee miettimään sitä, paljonka 400tkm ajettuun autoon enään kannattaa laittaa. Ja joskus rupee huoltolista vain risomaan niin paljon että myy vaikka olisi "hyvin huollettu".
Eli voi niitä ostaa "huollettuina" tai "ns. huollettuina" tai "Ei huollettuina" tai "jotenkin huollettuina", mutta ikinä et tiedä 100% varmasti mitä sille on tehty vaikka kuinka olis leimoja kirjassa. Leimojakin osaa jokainen painaa.
Varmaan paras tapa myydä auto on laittaa se myyntiin just sellasena kuin se on, ja kertoa mitä siihen pitää laittaa. Kyllä ne tinkii sitten jos tuntuu sille ettei hinta kohtaa. Kaikki ei tosin tätä ymmärrä, mutta ite autoa ostaessa kyllä vertaan mitä muut samanlaiset maksaa ja vertaan siihen mitä autolle pitäis tehdä(jos ilmottaja on sen ilmottanut).
Comment
-
Minä hullu laitoin ässään täysin remontoidun koneen, uudet turbot, kytkimen yms hilppeet. Ajoin muutaman tuhat kilsaa kun sain valmiiksi, ja laitoin myyntiin. Ja joku toinen "hullu" sen vielä ostikin. Eli meitä on moneen junaan :)
Eipä tuossa kyllä omalta puolelta ollut mitään järkeä, mutta autokuume on paha juttu.
Comment
-
Itse olen huoltanut ja korjannut omat vehkeet kuntoon ja sitten niihin on yleensä kyllästynyt ja tullut laitettua myyntiin. Yleensä ovat nopeasti tehneet kauppansa. Itsehän siinä ei pärjää, kun myy kaikki piikkuviat kuntoon laitettuna ja jakopäät sun muut huollettuna. Sen jälkeen kannattaisi itse ajella seuraavat huolettomat vuodet. Mutta niin kuin Okkim sanoi autokuume...
Comment
-
Kiitos kaikille kommenteista. Itsellä ei juurikaan ole autokuumetta, vaan homma on vähän pakon sanelemaa uuden duunin takia. Aikaisemmin en joutunut ajelemaan päivittäin, mutta nyt tilanne on toinen. Onneksi istuin tukevasti kun menin vilkaisemaan duuniajon polttoainekustannuksia, 16l/100km mennään... Tuleva auto tulee olemaan vaan "haamu" tuohon verrattuna, todella ikävä tulee ässää, tiedän sen jo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viestiOnneksi istuin tukevasti kun menin vilkaisemaan duuniajon polttoainekustannuksia, 16l/100km mennään... Tuleva auto tulee olemaan vaan "haamu" tuohon verrattuna, todella ikävä tulee ässää, tiedän sen jo.
Ainakin saisit enemmän huomiota sillä kuin ässällä.
Comment
-
Minun mielestä on melko turha pohdiskella mitä auton ostajaehdokas tuumaa tehdyistä huolloista ja tulevista huolloista. Meitä on niin moneen junaan ja osa jengistä jää vielä asemalle.
Auton myynnissä kokonaisuus ratkaisee ja ennen kaikkea hinta. On aika vaikea myydä autoa, joka hinta on korkeampi mitä nettiauton keskimääräinen hintataso.
Harvoin autoa myöskään myydään pyyntihinnalla. Lisävarusteistakaan ei juuri mitään extraa saa. Tosin hyvin varusteltu ja asiallisesti huollettu auto on tietysti helpompi myydä, kuin saman hintainen karvalakkipaketilla varustettu huonosti huollettu auto.
Comment
-
Myynnin syy on usein aika henkilökohtaista, mutta aika paljolti ratkasee kuinka paljon sitä ajoa nyt oikeasti tulee.
Mulla oli aikanaan noin 10km työmatka suuntaansa ja laskeskelin, ettei oikeestaan väliä ajaako V8:lla vai 1.8t:llä loppupeleissä.
Kannattaa kyllä varautua siihen hihnanvaihtoon, jollei autoa polkuhinnalla kauppaa. C5 Ässä on kuitenkin niitä autoja, joille on aika rajottunut ostajakunta, eli myyntiaika voi olla pitkä. Hintahan se pitkälti ratkasee.
Comment
-
Tämän mallin myyntiaika voi olla todellakin pitkä. Joten jos haluaa myydä edes muutamassa kuukaudessa niin hinta on oltava siinä halvemmasta päästä.
Omassa oli muistaaksen 13200€ pyyntihinta ja 11300€ myin...:-(
speksit oli vm 2k 140k jotain ajettu hienossa kunnossa toki jo kerran moottorija tippi vaihdettu, joten hyvä että olet maininut se "kallis" osan vaihto ja tomaatin öljyn vaihdon kun se monia epäilyttää.
Comment
-
Jatkan tässä samassa ketjussa vaikka nyt liittyykin hankintaa. Uuden hankinta nyt vähän viivästyy, kun ässä sai pusun keulaan ja joutuu uuden etupuskurin vaihtamaan vakuutuksen piikkiin. Vieläkin vi...aa.
Mainitsin jo, että on manuaali vajakki 2008-2010 A4 mielessä mutta en oikein osaa päättää onko se 1.8T vai 2.0TDI. Olen ajatellut asiaa niin, että kumpi olisi joskus helpompi myydä eteenpäin. Tämän takia en ota mm. multitronikkia vaikka itse tomaatista pidänkin. Eli joskus vuonna 2018 kun myyn tulevan auton pois noin 180000km ajettuna niin löytyykö enemmän ostajia bensalle vai dieselille? Kumpi pitää arvonsa paremmin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viestiKumpi pitää arvonsa paremmin?
Comment
-
Hopsiksen vertaus lottonumeroihin on kyllä totta.
Yksi asia ois kyllä varma q pitäisi hinnan paremmin ja lienee helpompi hukattava varsinkin kun ajoittaa myynnin syksyyn tai talveen. Mä lähtisin manuaali 2.0tdiq:ta hakemaan niin ois oikein säästömalli ja silti ois edes liukkaalla kivaa... B8 Hukkausta helpottaa lisäksi että on xenonit (halvimmista saksatuonneista puuttuu) ja sportjakkarat ja hyvä ulkoväri, näistä voi myös itselle olla iloa matkan varrella.
Jos pelkkä jälleenmyynti mielessä niin octavia tai golf farkku sit hakuun...
Comment
-
Audissa pysyn kyllä... Ei olisi kenties kannattanut mainita tuota jälleenmyyntiarvoa vaan keskittyä enemmän ihmisten kiinnostukseen ko. mallia kohtaan vuosien päästä. Niinkuin Hopsis mainitsi eihän sitä voi tietää, mutta jos miettii tätä päivää ja vaikka B6/B7 malleja niin kiinnostaako ostajia enemmän 180tkm ajetut ahdetut bensakoneet vai diesel?
Comment
-
Jos et uutta ole ostamassa niin Akia kompaten, kaiken paremmin varusteltu yksilö vaan. Käytetyssä varusteet eivät maksa läheskään niin paljon kuin uudessa ja ostajaa houkuttelee herkut tulevaisuudessakin.
Väitän että B6/B7 kulkee ihan yhtä helposti nykyään, oli polttoaine mikä tahansa. Viisi vuotta sitten tilanne onkin ollut eri kun kaikki vaihtoivat kiimassa bensasta dieseliin. Nykypäivän polttoaineen hinnoilla ja moottorien parantuneella taloudellisuudella diesel ei välttämättä ole kunnolla järkevä kuin vasta 30-40tkm ajoilla.
Comment
Comment