Lyyäänkö veekasi tulille? Pppppfffft ja niin edespäin. :-p
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 ja Urs6 -91-97 hinnat uutena ?
Collapse
X
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiMulla oli kanssa ihan aito suomiturssi mallia sedan.
Eli 2.2tq automaattilaatikolla ja kangaspenkeillä.
Automaatti-ilmastointi, hiilikuitupaneelit ja se karmea nelipuolainen ratti.
Löytyi myöskin cruise, penkinlämppärit ja jälkiasennettu irroitettava vetokoukku, joka ei irronnut.
Oli HP2 pysäyttimetkin ihan tehtaalta.
Myynnissä näytti olevan joitakin aikoja sitten laatikkovikaisena.
Joku oli näemmä saanut aivovamman ja vaihtanut siihen nahkapenkit.
Pahoittelen jos loukkaan, mutta olipa melkoinen raiskaus ollut kyllä, hyi.
Muutama vuosi sitten ostin sen pääkaupunkiseudulta, ilman puskureita, etunahkapenkein, käyntikunnottomana ja ilman kilpiä, sittemmin herättelin liikenteeseen, lopulta sit aski porsi. Mukaan autoon tuli lasikuituhirvitys puskurit/levikkeet ja ihmeeksi myös täysin virheettömät orkkisjakkarat, kankaiset 320tkm ajetut ja ilman kulumavikaa!
Comment
-
Kyllä.
Keskituloinen, johon luetaan noin 50-80Ke vuodessa tienaava., voi miettiä esim asumisjärjestelyä uudelleen.
Itse lukeudun tuohon yhteiskuntaluokkaan ja ainut vaihtoehto omalla kohdalla 100Ke autolle olisi omakotitalon myynti ja rivarikolmion ostaminen:)
Tämä vaihtoehto ei kuitenkaan tule mieleenkään, joten tyydytään niihin 25Ke pommeihin:) vaikka profiililin kulkineet eivät ole edes sitä.
Se on juurikin priorisointia...
Mutta mielestäni on tavatonta jos duunikaverini ostaisi huntin auton. Joko säästöjä vitusti, kivat vanhemmat, sijoitussalkku kunnossa tai keno. En näe muuta syytä.
Comment
-
Toisaalta, kukaan ei katso kieroon jos ostaa samalla rahalla rantamökin. Siinä arvo toki säilyy ja saattaa vuosien varrella jopa nousta, toisin kuin autossa. Yhtäänsä kuitenkin molemmat ovat tarpeetonta luksusta ja elämänlaadun parantamista. Kesämökkiä, sen kummemmin kuin 100k€ henkilöautoa ei kukaan välttämättä tarvitse, käärinliinoihin saa ommeltua taskut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maneesiKyllä.
Keskituloinen, johon luetaan noin 50-80Ke vuodessa tienaava.
Comment
-
Tjaa'a ei kyllä pohjanmaalla noi kovia liksoja ole... kyllä semmonen käsitys, että jos yli 3k tienaa kuussa, niin on hyvätuloinen. Perus tehdasduunari on yleensä ~2k molemmin puolin
Comment
-
Kyllä aina priorisoida voi ja täytyykin elämässä. Mutta että sadantonnin auto keskituloisella. Mielenkiinto vain heräsi asiaa kohtaan, kun ihmettelin että millä rahalla sitä sitten pidetään muuta taloutta yllä. Eipä tässä sen enempätä kieroon katsomista ole.
Keskituloinen, johon luetaan noin 50-80Ke vuodessa tienaava.,
Comment
-
En tiedä miten keskituloiset näitä satkun autoja hankkivat, mutta niitä on näkynyt tuttavapiirissä keskituloisilla palkansaajilla. Velaksihan noita luultavasti hankitaan tai sitten etukäteisperinnöillä tms. kultaisilla kädenpuristuksilla.
Taloudellisesti järkevää tämä ei mielestäni ole, mutta ei ole moni muukaan asia. Jotkut vaan haluavat priorisoida auton kaiken muun edelle. Se on heidän oma asia, joka ei oikeastaan muille kuulu.
Comment
-
Onko tuo 129k€ vuoden 2008 uuden auton hinta vai nykyisen hinnaston mukainen? Kuullostaa aika kalliilta kutosen hinnaksi 6v sitten vaikka olisi hyvinkin varusteltu auto, mutta kait se lie mahdollista.
Tässä tapauksessa auton hinta on siis pudonnut (jos ostohetki vaikka (6/2008 = 65kk) n. 1538€/kk. Melko paljon, etten sanoisi. Itse olen mielessäni arvioinut, että nämä premiumit pudottaa hintaansa n. 500-1000€/kk, mutta pahimmassa tapauksessa taitaakin olla selvästi enempi.
Comment
-
Tuolta S2 infolinkin lehtiartikkeleita lueskellessa huomasin maininnan servotronicista. Alkupään S2:ssa (ja urS4:ssä) käytettiin servotronicia ja ohjaus sai kritiikkiä tunnottomuudesta ja liiasta tehostuksesta. Audilla oli kuunneltu palautteita ja myöhemmissä malleissa oli kiinteällä tehostuksella oleva ohjaus.
Mihin vuosimalliin saakka servotronicia käytettiin (S2 ja urS4) ja löytyykö molemmilla tehostuksilla varustettua S2:a tai urS4:ää ajanutta, joka voisi kertoa miten suuri ero on?
Itsellä ollut -94 urS4 ja -94 coupe quattro, joissa ei omasta mielestäni ollut servoa. Niiden ajettavuutta on kuitenkin turha verrata nykyiseen S2:een.
Ja oikeasti tähän keskusteluun liittyen: ostin ex-urssini vuonna 2008 190tkm ajettuna ja hintapyynti oli 9500€. Perus pappamallin farmari vaalealla quattro-sisustuksella, 6v-laatikolla ja ufoilla. Nyt 6vuotta myöhemmin näitä saa alle kolmasosalla tuosta hinnasta ja kympillä saa jo valmiiksi rakennetun.
S2 on nykyään jopa kolme kertaa kalliimpi.Viimeksi muokannut vV8m5; 21.12.2013, 12:31.
Comment
-
jatkan tätä aloittamaani juttua sen verran vielä, että 6kk aika ostelin 3 kpl V8 6speed ursseja vähän ympäri suomea hinnat liikkuivat 700€-3300€ yksilöt ovat hyvin eri kuntoisia ja eri varusteilla mutta katsastettuja ja toimivia ja sisältä kaikki siistejä ulko kuorissa erinlaisia käytön jälkiä rutuista naarmuihin, ja mielestäni en ikinä ole saanut parempaa vastinetta rahoilleni käyttö/harraste autoille kun nyt noista Audeista, yksilöt ovat malli tyypeiltään, S6 plus avant -97, S4 avant -93, S4 sedan -93, V8 ja 6 speed manuaali.
Comment
-
Oikeesta lääkityksestä en tiijä ehkä vuosien saatossa menettänyt tehonsa :D tai ehkä tää on 50 villitystä pari vuotta etu ajassa ;) ja ehkä tuo elin iän kestänyt U.S.A autojen harrastaminen jättänyt jälkensä niin kiinnostaa nuo UrS. sejen V8 mallit ja väkisin vaihdettavana miyllyttäviä autoja kurvailla, ja ihan koti oloissa huollettavia kun on vähän edes ennen jotain räplänny autojen kanssa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Urssi V8 Näytä viestiS6 plus avant -97.
Comment
-
Jep oli ihan tuosta 20km päässä myynnissä ja omistanu 5-6 vuotta ja ei itse osaa korjata mitään omien sanojensa mukaan. Plussa on ehjä ja kaikin puolin siisti auto.
Kaverilla tuli mitta täyteen kuulemma kun oli kaikenlaista pikkuvikaa ja ois pitä korjaamolle viedä. Esim jarrupalat ympärsee, käsijarru jumittaa, pakoputki vuoti katin saumasta, konepellissä lakassa hankauma jälki, lämpärin ylös puhallus lakkas toimimasta, kytkin polkimen puslat (jäykkä ja narisee) takaluukku ei mennyt kun ensimäiseen lukkoon, molemmat etu kajarit lakanneet kuulumasta, takatilan kattovalosta katkaisia tippunut.
Nuo löysin ja osan myyjä itsekkin kerto ja niistä se hinta muodostu, tänään liki kaikki viat jo kerkesin laittelemaan käsijarru vaijereita ei ollut kotona niin jää pyhien jälkeen sekä kytkinpoljin huolto ens viikkoon. 160 km ajellut plussalla ja on hiljanen eikä natise eikä kilise 239 000km ajettu.Viimeksi muokannut okkim; 18.4.2014, 08:02. Perustelu: Voisit vähän panostaa tuohon luettavuuteen. Kaikki yhteen pötköön kirjoitettuna ei ole kovin mukavan näköistä.
Comment
Comment