Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b5 ensiautoksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Veljelle ostettiin n. 300tkm ajettu, 1.8 vapari, etuveto A4 2k€ hintaa. Auto oli kilometreistään huolimatta siistin oloinen ja huoltoja oli tehty kattavasti. Olen jostain kuullut puhuttavan että kalleimmat kilometrit audeille tulisi 200tkm-300tkm. Tiedä sitten.

    Comment


    • #32
      A6 2,8 quattro vm 1999

      Itse hommasin em. Version A6:sta noin kuukausi sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Kyseessä allekirjoittaneen ensimmäinen Audi, joten muista en voi sanoa mitään, kuten en myöskään huollon tarpeista pidemmällä aikavälillä. Oma on noin 245 000 ajettu täydellisen huoltohistorian omaava suomiauto. Itselläni kyseessä niinsanottu 2.auto jolla ei juuri muut aja kuin ak ja Halusin auton jolla olisi hyvä ajaa. Itse valitsin ko.mallin hyvin pitkälle täällä foorumilla lukemani informaation perusteella ja vielä tippilaatikolla. Omalta osaltani siis suosittelen.

      Comment


        #33
        Eihän tuo 1.8 vaparikaan huono vaihtoehto olisi, eiköhän silläkin jo liikenteen mukana pysy :) Ja luultavasti edullisempi pitää/käytää noihin kuutosiin verrattuna.

        Comment


          #34
          Kyllä mä jättäsin sen pois laskuista. Melko janoinen ja alakierroksilla hengetön. Toki liikenteen mukana pysyy ku vähä käyttää kierroksia. En kyllä mitenkää tykästyny ku siskolla oli A3 vastaavalla moottorilla.

          Comment


            #35
            Jos haluaa maksimoida luotettavuuden ja minimoida käyttö- ja huoltokulut, niin löytyy 1.6 8v konettakin.

            Comment


            • #36
              ja nelikko on (mielestäni) täysin turha noilla pikkukoneilla, kun ei se meinaa vakiolla turbokoneellakaan mikään hauska peli olla.

              edit tai no 1.6i q:ta ei ole kai ollut eli 1.8i quattro on ehkä vaisuin yhdistelmä kaikista, ellei jonnekin pikkutielle tarvi päästä, sittehän se q puoltaa paikkaansa.

              Comment


                #37
                Paljon ollut puhetta lähinnä tehojen ja nelivedon suhteen. Edelleen,se riippuu siitä mitä kukakin haluaa.Haluaako harrastepelin josta ei aiheudu itselle ongelmia vaikka se sattuisi seisomaan vian takia päiviä/viikkoja vai sellaisen varman auton jolla on pakko joka aamu päästä starttaamaan töihin kun julkista liikennettä ei ole.Noita molempia ei yleensä saa pikkurahalla ellei hommaa kahta kappaletta autoja.

                Itselle hommasin vara-autoksi A4 B5 farkun 1.6:ella koneella 1000e hintaan ja emännälle tulee samanlainen käyttöautoksi mutta mahdollisesti sedan.
                Noilla kun höylää sitä samaa asfaltoitua ja katuvalaistua 80/60/40km/h rajoituksella olevaa n.20km/15min työmatkaa suuntaansa niin melko sama
                mikä siellä alla on.Pidemmät reissut sit isommalla A:lla :-)


                Pari iltaa kun käyttää lukeakseen V6 ja 1.8(T) koneiden ongelmista niin pääsee jyvälle mitä on mahdollisesti edessä.(öljyvuodot V6, jakopään remonttien/termostaatin vaihdon hinta V6, kannentiivisteviat V6, Kytkimen vaihdon hinta(massapyörä) 1.8t ,nokka-akselien välisen ketjun kiristäjän viat 1.8(T), long-life huoltojen aiheuttamat ongelmat 1.8(T).

                Eli jos työkalut ei pysy itsellä käsissä ja paikkaa omatoimiseen remppaukseen ei ole olemassa niin mitään halpaa noilla tekniikalla olevien autojen ylläpito ei ole. Yleensä eka auto ei kuitenkaan ole se hintahaitarin yläpäästä oleva jossa paikat on kunnossa.


                1.6 koneesta en ole kuullut muuta moitetta kuin laiskuus. Kyllä tuolla 100hv silti muun liikenteen rytmissä pysyy ja ohituksetkaan ei ole ongelma.
                Jakopään hilut maksoi reilusti alle 100e vesipumpun kera ja on yksi helpoimmista vaihtaa.Termostaatin vaihtamiseenkaan ei tarvitse purkaa jakopäätä kuten V6-koneissa.

                Comment


                • #38
                  AEB ja muissa B5 ajan 1.8T koneissa ei kai ole samanlaista öljysihtiä, tai ainakaan longlife huolto ei ollut silloin 90-luvulla trendikkäitä eli sen ei pitäis olla ongelma.

                  En kuitenkaan rajaisi pois hauskaa ja käyttöautoa, se vaan maksaa vähän enemmän etenkin ollakseen luotettava. Ja ylläpito samaten.
                  Se, että riittääkö hauskuuteen 150 tai 193hp etuvedolla tai nelikolla on sitten omassa harkinnassa.


                  edit_ 6km työmatkalla totesin Viperin softaaman BEX koneisen B6 quattron RS4 takavaajalla aivan mahtipeliksi joka tavalla. Siinä oikeastaan yhdistyi kaikki ylläoleva. hintaa toki jonkinverran, ettei nyt tähän ketjuun liittynyt sinänsä.

                  Comment


                    #39
                    ja nelikko on (mielestäni) täysin turha noilla pikkukoneilla, kun ei se meinaa vakiolla turbokoneellakaan mikään hauska peli olla.
                    On nelivedosta siltikin iloa Suomen talvessa vaikka hupikerroin on korkeampi suuremmalla teholla. Mieluummin laiska neliveto, kuin laiska etuveto.

                    Comment


                    • #40
                      Niin no jossei metsällä käy tai asu jossain extreme paikassa tms niin enpä tiedä...

                      Syitä pienikoneisen nelivedon hankkimista vastaan:
                      Painaa enemmän, kuluttaa selvästi enemmän, vähäinenkin tehontunne katoaa liian hyvän pidon ja vakauden myötä ja sit siellä on enemmän tekniikkaa huollettavaksi.

                      Eikä se hauskuuskerroin mielestäni niin suuri ole kun joutuu kauhean vastaheiton tekemään että saa perän irti.

                      edit_ nopeesti vilkaisemalla tuossa olis ainakin ihan hyvä tarjokas etuvetoisena. Helmat kun vetäis korinväriin ja vaikka faceliftin umpiot niin avot.
                      http://www.nettiauto.com/audi/a4/6047110
                      Viimeksi muokannut kontio; 19.11.2013, 20:51.

                      Comment


                        #41
                        Juu tuota audii itekkin kattelin. vaikuttas olevan vielä ihan siistissä kunnossakin ja löytyy vielä ilmastointikin joka on iso plussa kesän kannalta :)

                        Comment


                        • #42
                          Noista 1.8T:n tukkeutuvista öljysihdeistä, niin sehän nyt nimenomaan on melko yleinen vika noissa B5 aikakauden laitteissa. Ei siis pelotteluna ap:lle, vaan kommenttina kontio:n viestiin.

                          Comment


                          • #43
                            Niin no jossei metsällä käy tai asu jossain extreme paikassa tms niin enpä tiedä...

                            Syitä pienikoneisen nelivedon hankkimista vastaan:
                            Painaa enemmän, kuluttaa selvästi enemmän, vähäinenkin tehontunne katoaa liian hyvän pidon ja vakauden myötä ja sit siellä on enemmän tekniikkaa huollettavaksi.

                            Eikä se hauskuuskerroin mielestäni niin suuri ole kun joutuu kauhean vastaheiton tekemään että saa perän irti.
                            Nyt taitaa joku laskea leikkiä :P

                            Torsen nelikon huollontarve vs. etuveto on minimaalinen, tyyliin peräöljyt 120 tkm välein, kuulostaako pahalta ? Painoeroa tais olla vähän reilut 150 kiloa etuvetoiseen verrattuna, toki se 2 aikuisen paino lähinnä kiihdyttäessä tuntuu noilla pienemmillä vaparikoneilla. Kulutusero on käytännössä pieni tasaisella nopeudella ajossa, kiihdytyksissä tuo paino tekee kulutuseroa.

                            Ja voiko vakaus tai pito olla koskaan liian hyvä ? Nuo B5 eivät ole mitään räppäilypelejä, vaikka pienemmän pään Audeja ovatkin. 1,8T on vakiona sekin aika hengetön alapäässä ja sähkökaasu estää vanhan hyvän ajan kikkailun. Kun edelliseen lisätään turvallisen korin paino ja mahdollisesti ensimmäisten vuosimallien tunnoton ohjaus, niin jopa keulapainoinen 90Q on paljon iloisempi peli jääradalla.

                            Comment


                              #44
                              Noista 1.8T:n tukkeutuvista öljysihdeistä, niin sehän nyt nimenomaan on melko yleinen vika noissa B5 aikakauden laitteissa. Ei siis pelotteluna ap:lle, vaan kommenttina kontio:n viestiin.
                              Mun käsityksen mukaan öljysihtiongelmat koskee uudempia, B6-korin, autoja.
                              www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89737
                              www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

                              ...ja sähkökaasu estää vanhan hyvän ajan kikkailun.
                              Mulla oli vuosimallin 1995 A4 1.8Tq ja siinä oli vaijerikaasu. TDI-vehkeissä vissiin onkin toivomuspoljin mutta bensavehkeissä kai käytettiin ehkä jopa koko B5-elinkaaren ajan vaijerikaasua. Tästä en tosin ole ihan varma.

                              Comment


                              • #45
                                Väittäisin että toi sihti"vika" on kyllä realisoitunut B6:een tulleen longlife vaihtoehdon myötä?
                                edit jaa TeroPee ehti ensin. no ollaan samaa mieltä ainakin :) ja ei AEB:ta jumalmoottoriksi turhaan kutsuttais ;-)

                                AEB on vaijerikaasulla, ei sähköllä... ja turbossa on potentiaalia kuitenkin vaikka hengetön alarekisteri vakiona onkin.
                                edit_ ollaan siis vaijerikaasustakin yhtä mieltä :) ( Ja juu tdi koneissa on sähkökaasu, mutta vakionopeudensäätimen asennus helpottuu sitä myöten noin 300 prosentilla)

                                Ei se mikään vitsi ollut. Jokainen näkee asian miten näkee mutta kerroinpahan oman näkemykseni.

                                Ja ikinä ei ole etuvetoisesta takalaakereita tarvinnu vaihtaa. Vaatii sitten muuten liikuteltavan prässin, Raskone vaihtoi mun B5:een joskus. Ja bensasuodatinkin on ikävässä paikassa.
                                Toki noi laakerit on once-in-a-lifetime juttu mutta saa siihenkin 300-400€ menemään mikä on 10% auton arvosta.
                                Siitä ilosta (mitä ei mielestäni ole) sekin on jo jonkun verran.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                  TDI-vehkeissä vissiin onkin toivomuspoljin mutta bensavehkeissä kai käytettiin ehkä jopa koko B5-elinkaaren ajan vaijerikaasua. Tästä en tosin ole ihan varma.
                                  Menee moottorikoodin mukaan (1.8t): AEB ja joku toinen tais olla metallipunosvälitteisellä kaasulla kun muut sitten kuparipunoksella. Faceliftistä lähtien varmaan yleisempi tuo sähkökaasu. Etuvetoinen audi ei ole audi eikä sitä pidä mennä kenenkään ostamaan. Jos 2 vetaria riittää niin siirrä katse muihin merkkeihin ja saat rahoillesi paremman vastineen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jaa...en tiennytkään. viides audi joista 2 ollu nelikkoja.

                                    Mutta jos niin sanotaan niin kai se on pakko vaihtaa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                      Ja ikinä ei ole etuvetoisesta takalaakereita tarvinnu vaihtaa.
                                      Johtuisiko kenties siitä, että ne kannattaa/on fiksua vaihtaa aina jarrulevyjen yhteydessä, koska ne joutuu kuitenkin avaamaan samalla? :) Kartiolaakerit, maksaa pari kymppiä per puoli.

                                      Tuohon sähkökaasuasiaan, taitaa olla vuosimallista 1999 lähtien ainakin useimmat vinkkelikoneet sähköpolkimella. Nelosista ei ole tarkkaa tietoa.

                                      Comment


                                        #49
                                        1.8tq johon lasket hintaan vähintään ohjelmamuutoksen.

                                        En ny ymmärrä mitä varte pitäs olla heti ohjelmoimas. Kohta 8 vuotta oon omalla ajellu enkä koskaa oo mistää myöhästyny.
                                        +1

                                        150hp ei ole mitenkään paljon, mutta pärjäilee silläkin. Ja kun kysymyksessä on vasta autoilu-uraa aloittava henkilö, mielestäni painopiste on vähän väärä jos korkea suorituskyky on ykkösenä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Johtuisiko kenties siitä, että ne kannattaa/on fiksua vaihtaa aina jarrulevyjen yhteydessä, koska ne joutuu kuitenkin avaamaan samalla? :) Kartiolaakerit, maksaa pari kymppiä per puoli.
                                          No se on kyllä totta. takalevyjä tarvinnu ikinä vaihtaa mistään niin siksi on jääny tekemäti...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X