Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Allroad C6 2010 3.0TDI Facelift Quattro kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Allroad C6 2010 3.0TDI Facelift Quattro kysymyksiä

    Kaveri osti tollasen ja ois pientä informaatiota vailla:
    -Miten tuota saa madallettua, kun tuossahan on se säädettävä alusta
    -Miten kylkien alalistat on kiinni, haluis ne korin väriin kun "levikkeetkin" on(eikös noita levityksiä oo saanu jo tehtaaltakin korinvärissä tähän tyyliin)
    http://ipocars.com/imgs/a/b/c/l/j/au...2010_1_lgw.jpg
    -Mikä softa ja millasia tehoja tuosta saa(kone uudempi 176 kilowattinen)
    -Saako noihin vaihdetua soitinta? Tuossa on kyllä MMI ja iso näyttö...
    Muuta yleistä mm. heikot kohdat ja isot remontit :)

    #2
    Se madaltuu itsessään sen verran kuin originaalit sallii. Lisämadallus on käsittääkseni melko kallista. Jos olisi C5 ja alumiinilistoilla, niin voisin ottaa alut itselle ja tarjota tilalle maalattuja kumisia. Ne alulistat on nimittäin ihan helvetin kalliita (C5 koppaseen melkein puoltoistatonnia setti), että jättäisin tuunaamatta.

    Comment


      #3
      Siinä suuntaa antavaa viristä noinniinkuin esimerkikisi. Tuohon on tietysti muitakin tarjokkaita.
      http://www.mtm-online.de/en/Audi/A6-...D=AA6C6TDI176Q

      Comment


      • #4
        MTM:ltä näyttäs saavan jotain madallusettiä, se vakiokorkeus ei ole vaihtoehto.

        Comment


          #5
          custom-ilmajousisetti tilalle lowtoysilta? niin madaltuu ihan oikeesti.
          ilmat pois ja coilit tilalle on myös vaihtoehto - hyvä tai huono.

          toi soitinhomma kannattaa suosiolla unohtaa... ei noissa 4F:ssä ole mitään järkeä siirtyä aftermarket soittimeen. ei vaihtu kuin p-skemmaksi.

          karala lupailee softalla 210 kW ja 620 Nm. softassa aika paljon vaikuttaa dpf:ien tyhjennys ja egr disablointi noin käytännön suorituskykyyn ja kaasuun vastaavuuteen.

          Comment


          • #6
            Peesataan Eetua. Lowtoys hoitaa tontittamisen ja karala tekee hyvät softat tiisseliin!

            Comment


            • #7
              Karalan softat on tuttuja jo yli 10v ajalta ja ne kyl toimii. En vaan tiedä, lähteekö kaveri ajelee sinne asti softan takia...ilmasetin hintaa pitääkin varmaan tiedustella, mutta vois riittää ku sais orkkistakin jotenkin säädeltyä. Soitin puolella laatu varmasti paranisi(Alpinelta toistin+prossu), mutta saako järkevästi asennettua ni se on sit se juttu, mikä kiinnostas.
              Niin ja saako noihin tehdasledit sisävaloihin vai kannattaako suosiolla katella vaikka ulkomailta valmiita autokohtaisia LED-paketteja?
              Viimeksi muokannut Peke78; 2.11.2013, 22:27.

              Comment


              • #8
                C6/4F TDI:stä on juttua täällä, nää sopis sinne jatkoksi?

                Comment


                  #9
                  Siitä orkkis ilma-alustasta tulee ihan karmeeta shaissee jos sen säätää oikeesti matalaksi. Eikä allua saa edes "deckkiin" vaikka säätäisikin - siksi mä noista coileista mutisin. Airlift duunaa mallikohtaista paljesettiä 4F koriin, se ja sit e-level niin osissa ollaan yli 4K€ hollissa eli köyhälle kalliimmaks voi käydä.
                  Hyvä coilisetti alle niin selvii tobon panostuksella ja saa kenttään ja on hyvä ajaakin.

                  Tunkee sitä Karalasoftaa useampi jälleenmyyjäkin ihan täällä etelässäkin... Mut tosiaan dpf pöntöt eka tyhjäks ja esmes. bsr:ltä "se puoli-ilmainen" catback ja sit se softa niin kuulostaa eriltä ja ei ahdista toi pakopuoli.

                  Ja jätä ne stereohommat suosiolla - menee kötöstykseks se asennus teki miten vaan. Suurin osa firmoistakin taitaa vain laajentaa tota orkkis-mmi:tä ja lisäillä ominaisuuksia tai vaihdella skobeja.

                  Comment


                  • #10
                    Niin taitaa olla orkkisalustan madallusvarat luokkaa 20mm jos haluaa viel säilyttää ajo-ominaisuudet. Pitääpä välittää täällä tullutta infoo kaverille...

                    Comment


                    • #11
                      Omasta ilma-alustaisesta A6:sta ( ei allroad ) otettiin alas maksimit mitä Vag Comilla onnistui, mutta mielestäni ajo-ominaisuudet eivät huonontuneet.. Seuraava ilma-alustainen potilas onkin jo hankittuna, niin pääsee taas testaamaan miten muuttuu.

                      Comment


                      • #12
                        Mikäs tuo maksimimadallus sit oli?

                        Comment


                          #13
                          Mä perustan arvioni tohon juudaksen ex-a8 jota oli oikeasti madallettu. mies voinee itse kommentoida lisää kuinka hyvä se oli ajaa... ja tollaseen alluun ei tuokaan madallus riitä (tossa tosiaan on 21" että gäppi kurissa). Tuohon oli muistaakseni vaihdettu jotain tällaistakin - mitä en c6 koriseen ainakaan mallikohtaisesti löytänyt.

                          Taitaa "softamaksimit" olla eriasia jos ei vaikutusta ajettavuuteen ole, niin alle 50mm lienee pudonnut. Kokeilemallahan tuo selviää. VCDS kiinni ja parametrit vituiksi...

                          Comment


                            #14
                            Ilmajousituksen säätöön:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...f+ilmajousitus

                            Comment


                            • #15
                              Mites media puoli orkkissysteemissä? Minkä kokoisia SD-kortteja tuo nielee, toistaako leffat, mitä varten hanskalokerossa on SIM-kortin paikka jne...? Pääseekö jopa nettiin?
                              Saakos MMI:tä suomenkielisillä valikoilla?
                              Amalin varmaan ainaki tietäs?

                              Comment


                                #16
                                MMI ei puhu Suomea.
                                SD-korttien sopivuus löytyy käyttöohjekirjasta, suoraan en muista mikä oli maksimi koko, jotain 32GB ei tainnut hyväksyä.
                                Nettiin ei pääse.
                                Käyttöohjekirja kertoo miksi SIM-kortille on paikka. Jos kirja on saksaksi, on sitä helppo Google Translatella käännellä englanniksi, niin saa tolkkua.

                                Comment


                                • #17
                                  Löytyykös siitä kyynärnojasta semmonen puhelin? Se selittää sitä SIM korttia. Mulla ainakin vastaavassa autossa 2009 vuosimallia on molemmat mahdollisuudet eli käyttää BT HF:ää MMI:n kautta kännykällä tai sitten tehdä autosta ihan oma puhelimensa SIM kortilla (voisi olla tietty rinnakkaiskortti). Silloin voisi käyttää HF:ää tai sitten puhua siihen kyynärnojan luuriin, jos ei halua, että koko auto kuulee mistä jutellaan.

                                  Sitten näin Allroadin omistajana se pakollinen kysymys, että miksi ostaa Allroad, jos haluaa sitä heti madaltaa? Parasta koko mallissa on se korkea maavara :).

                                  Edit: DVD leffoja ne näyttää, mutta oletuksena vain paikallaan (tooodella hyödyllistä), eikä näytöstä oikein kukaan muukaan mitään näe... melko hyödytön ominaisuus, jota en ole edes koskaan kokeillu.
                                  Viimeksi muokannut msuomal; 12.11.2013, 15:21.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaveri tykkää enemmänkin Allroadin levikkeistä ja siitä, että maavaraa jää vaikka madaltaa. Sillä isolla maavaralla nyt harva oikeesti tekee mitään, varsinkin jos ei tartte ihan kinttupolkuja ajaa. Rumaahan se vaan on. :) Itelläki meinas kummitella RS Q3 pikkumaasturi mieles kunnolla madallettuna, mut onneks pääs tuosta "irti".
                                    A6:sen ohjekirja on Italiaks, sanoinkin et käy kyselee suomenkielistä ohjekirjaa tiskiltä. Ei noita hullukaan rupee suomentaa netin avulla. BT tos on ja paikka SIMmille, mut ei luuria.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites näihin kannattaa vaihdella öljyt, lähinnä nelivetoon? Entäs jäähdytysneste, G12+ vai heittääkkö samalla G13? Onko kellään tietoa vakiovanteiden kokoa + et:tä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        70.000-100.000 on varmaan kohtuullinen vaihtoväli riippuen vähän kuinka nopeesti kelaa kilometrit mittariin..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lisäinfoa kaivattas:
                                          Mistäpä kyseiseen autoon KOKO putkistoa? Tekeekö kukaan ylipäätään näihin downpipeja?
                                          Entä löytyykö näihin parempia jarruosia, kun eikös ne eroa normi A6:sta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            eikö ne alkuperäiset jarrut toimi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo saman kysymyksen heitän minäkin, miksi helkutissa kukaan voi ajatella all road auton maavaraa madaltaa, se on hyvä ominaisuus. Itsellä kun ei ole tuota all road nelivetoautoa ja siitä haikaileen a6:sta. Niin moottorin aluslevyt muoviset sellaiset kerran metsätiellä kolhinneena ja vaihtaneena niin älkää nyt sentään tyhmiä olko, hulluja saa olla ;) .....

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuuninkia :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei kato kaikki aja niillä mökkiteillä. Kaveri tarttee ehkä kerran vuoteen ajaa paskaa tietä. Enempi tuo Allroatti on hankittu lumisten talvien takia ja siks, et tykkää ton ulkokuoresta enemmän kuin tava A6:sen. Tämä on kumma ilmiö et pitää AINA kysellä ja inttää ihan muita juttuja, mitä kysytään. Jos ei ole tietoa, eikö vois olla hiljaa. Jarrut on aika loppu ja kaveri haluis tilalle kenties jotain parempaa(ei mitään isojarrukittiä kuitenkaan).
                                                  Milltekiltä löytyy vaan catbackki, onko tosiaan näin ettei koko ränniä löydy? Kukahan noita väsäis eteläisessä Suomessa? Eurostainless....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ainakin EBC:ltä löytyy luettelon mukaan A6 Allroad 2010 uritetut/puoliporatut Turbo Groove levyt ja pelkät uritetutkin Ultimaxit ja palatkin löytyisi. Kannattaa tuolta katsoa niin saa tarkemmat mitat ja tiedot kun etulevyjäkin näyttäisi olevan 347mm ja 321mm kokoisille ja taakse 330mm ja 302mm, palat samat molempiin kokoihin... http://www.ebcbrakeshop.co.uk/files_ebc.v1

                                                    Kokoero selviää ainakin varustekooditarrasta:

                                                    Edessä
                                                    321mm: 1LD, 1LG
                                                    347mm: 1LH, 1ZL

                                                    Takana:
                                                    302mm: 1KD, 2ED
                                                    330mm: 1KW, 2EE


                                                    Täytyy tarkastaa omat jarrut, mitkä löytyy kun on S-line ja tuo sporttipaketti, josko sen mukana olisi tullut isommat jarrutkin vai onko Allroadissa järeämmät jo valmiiksi?!

                                                    Kahdessa Audissa levyistä ja Red Stuff paloista vain positiivista sanottavaa arkikäytössä.

                                                    Putkisto onkin näköjään kinkkisempi. ABT, Milltek, APR, BSR/Simons ei ainakaan tarjoa tuota downpipe osuutta. Osaavammat voisi veikkailla miksi näin. Jos softapuolta päivittää niin siinä yhteydessähän hyvä optimoida putkisto samalla tai sitten pelkkä cat-back...sekin muuttaa softan kanssa kulkupuolta vähemmän tukkoiseksi ja äänimaailma muuttuu.
                                                    Viimeksi muokannut jaarli81; 7.1.2014, 07:31.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Martelius tekee varmasti putken. Ainakin yhden foorumilaisen A5 3.0TDI teki suoran rännin alusta loppuun ja jälki oli kyllä hienoa. Katti ja DPF pois ja softaa kehiin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitti, nyt tuli jo hyvää infoo. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jep, Marteliushan se oli mitä mietin...jos ei ole valmiina niin tekevät. Saavat siitä sitten mitat yms. ja uuden myytävän tuotteen. Ei ollut pahanhintainen edes A4 B6 1.8T joka sekin tuplaulostuloilla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jep, kuulema jo kyselyä tuonne lähetetty.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X