Oulussa ei jakohihnat sitten kestä edes 50tkm, on kuulemma marmorin mukaan ilmastollinen juttu. Jakohihna katkes ja kone moro, 2.0 tdi BKD. Koneella ajettu 118tkm ja jakopäällä 50tkm. Kuulemma joka LL-huollossa avaavat jakopään, tutkivat sen tarkkaan ja vaihtavat jos kulumaa on. Helvetin kallista tehdä jakopääremontti 30tkm:n välein...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Oulussa katkeilee jakohihnoja
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Oulun seudulta kuuluu "paljon" jakohihnoihin liittyviä ongelmia ja varsinkin siitä että rattaiden hampaat kuluvat. Teorioita on monia turvepölystä lähtien. Paha mennä sanomaan mutta ei todellakaan ensimmäinen kerta kun vastaavaa kuuluu, ollut myös foorumilla aiemmin puhetta. :)
Comment
-
Tarjosihan marmori vastaantuloa, kun oli heidän laittama jakopää. Huoltovälin sanoivat olevan 120tkm, mutta myönsivät sen ettei niillä niin pitkään ajella. "Vastaantulon" jälkeenkin tarjosivat 2500€:n hintalappua uudesta kannesta ja jakopäästä, sis. huollon. Muualla hinta-arvio on juuri tuo 2500€...
Comment
-
Hehheh. Haistata huilut niillä ja kysy miksi ihmeessä sun pitäisi maksaa korjaukset työlle ja osille missä on 2v takuu? edit_ ja toki huolletun auton jakopään pitää se vaihtovälikin kestää. Ellei ole huolto-ohjelmassa virallista muutosta. Ainoa millä voivat pestä käsiään on että jos välissä on joku huolto tehty muualla. Huoltokirja taitaa sanoa että joka huollossa tarkistetaan jakohihnan kunto. Toki senkin voi vielä osoittaa että on tehty mutta voi olla vaikeaa.
Comment
-
Huoltokirjassa ei ole mainintaa joka huollossa tehtävästä jakopään tutkimisesta, vaan ovat ottaneet sen käytännöksi, kun koneet ei kestä huoltoväliä. Audin huolto-ohjelman mukaan jakopäänhuolto olisi kuulunut tehdä 1. kerran vasta 2 tkm päästä. Tähän autoon se tehtiin jo marmorin suosituksesta 68tkm:n kohdalla ja näin kävi.
Comment
-
Vieras
Jo on merkilliset toimintavat Oulussa. Että 70tkm kohdalla ehdotellaan hihnanvaihtoa...
Riippuen autosta, jakohihna on tarkastettava ensimmäisen kerran 90tkm kohdalla ja sen jälkeen jokaisessa huollossa ja uusittava jos on tarvetta. Maksimi on kuitenkin se 120/180/210tkm rippuen auton mallista, iästä, koneentyypistä. Tämä siis tehtaan ohje.
Comment
-
Huolto+:lla lienee koulutus noiden koneiden huoltamiseen kuitenkin.
Jos standardimenettely kuuluu että joka huollossa tarkistetaan hihna niin on enemmän paperisotaa, jos ei (kuten Pulla joka on ammattilainen sanoi) niin sittenhän se on ihan selvä että tulee kestää vaihtovälin= siihen 90tkm asti+eteenpäin joka huollossa tarkistus.
Comment
-
Turha ihmetellä etelässä Oulun seudun jakopääongelmia. Ongelmat on totisinta totta ja koskee kaikkia remmivetoisia audista volvoon. Ongelmat kaikuu jossain määrin tänne eteläpuolellekin kun ihmiset mokomat kulkee tuolla Oulussa joskus :D Ongelma ei ole mielestäni hihnassa, vaan rattaiden syöpymisessä/ruostumisessa. Rattaat syöpyy pilalle ja alkavat syömään remmiä. Joku Oululainen tarvikekauppias oli tilannu Gatesilta jonku asiantuntijankin asiaa selvittämään, mutta eipä siitä kuulemma kukaan viisastunut.
Comment
-
Paljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiPaljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiPaljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.
Comment
-
Comment