Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oulussa katkeilee jakohihnoja

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oulussa katkeilee jakohihnoja

    Oulussa ei jakohihnat sitten kestä edes 50tkm, on kuulemma marmorin mukaan ilmastollinen juttu. Jakohihna katkes ja kone moro, 2.0 tdi BKD. Koneella ajettu 118tkm ja jakopäällä 50tkm. Kuulemma joka LL-huollossa avaavat jakopään, tutkivat sen tarkkaan ja vaihtavat jos kulumaa on. Helvetin kallista tehdä jakopääremontti 30tkm:n välein...

  • #2
    Kai siinä joku takuu on kuitenkin? Eli et joudu itse maksumieheksi?

    Comment


    • #3
      Ilmasto bullshit. Ellei nyt 10 vuotta vanha hihna ollu...

      Jos on marmorilla huollettu niin niiden piikkiin vaan, jossei niin sit on vähän enemmän paperityötä tiedossa.

      Comment


        #4
        Oulun seudulta kuuluu "paljon" jakohihnoihin liittyviä ongelmia ja varsinkin siitä että rattaiden hampaat kuluvat. Teorioita on monia turvepölystä lähtien. Paha mennä sanomaan mutta ei todellakaan ensimmäinen kerta kun vastaavaa kuuluu, ollut myös foorumilla aiemmin puhetta. :)

        Comment


        • #5
          Tarjosihan marmori vastaantuloa, kun oli heidän laittama jakopää. Huoltovälin sanoivat olevan 120tkm, mutta myönsivät sen ettei niillä niin pitkään ajella. "Vastaantulon" jälkeenkin tarjosivat 2500€:n hintalappua uudesta kannesta ja jakopäästä, sis. huollon. Muualla hinta-arvio on juuri tuo 2500€...

          Comment


          • #6
            Hehheh. Haistata huilut niillä ja kysy miksi ihmeessä sun pitäisi maksaa korjaukset työlle ja osille missä on 2v takuu? edit_ ja toki huolletun auton jakopään pitää se vaihtovälikin kestää. Ellei ole huolto-ohjelmassa virallista muutosta. Ainoa millä voivat pestä käsiään on että jos välissä on joku huolto tehty muualla. Huoltokirja taitaa sanoa että joka huollossa tarkistetaan jakohihnan kunto. Toki senkin voi vielä osoittaa että on tehty mutta voi olla vaikeaa.

            Comment


            • #7
              Huoltokirjassa ei ole mainintaa joka huollossa tehtävästä jakopään tutkimisesta, vaan ovat ottaneet sen käytännöksi, kun koneet ei kestä huoltoväliä. Audin huolto-ohjelman mukaan jakopäänhuolto olisi kuulunut tehdä 1. kerran vasta 2 tkm päästä. Tähän autoon se tehtiin jo marmorin suosituksesta 68tkm:n kohdalla ja näin kävi.

              Comment


              • #8
                Olisko siinä mitään välihuoltoa edes ollut remminvaihdon ja pamahduksen välissä?

                Comment


                  #9
                  Jo on merkilliset toimintavat Oulussa. Että 70tkm kohdalla ehdotellaan hihnanvaihtoa...
                  Riippuen autosta, jakohihna on tarkastettava ensimmäisen kerran 90tkm kohdalla ja sen jälkeen jokaisessa huollossa ja uusittava jos on tarvetta. Maksimi on kuitenkin se 120/180/210tkm rippuen auton mallista, iästä, koneentyypistä. Tämä siis tehtaan ohje.

                  Comment


                  • #10
                    Yksi LL-huolto tehtiin 97tkm kohdilla, silloin uudella jakopäällä oli ajettu vasta 29tkm. Auto on kakkosautona, joten kilsoja kertyy vaan 10tkm/vuosi.

                    Comment


                    • #11
                      Marmorilla vai jossain muualla? koitan vaan saada käsityksen että onko niillä mitään mahdollisuutta edes pestä käsiään

                      Comment


                      • #12
                        Edellinen huolto tehtiin Huolto+:ssa huolto-ohjelman mukaisesti. Siellä leviteltiin käsiä tapahtuneen johdosta, ja palautetiiin asia marmorille. Jännä juttu sinänsä, että Skodan korjaamosta asia kysyessäni, vastuu olisi ollut puhtaasti maahantuojalla...

                        Comment


                        • #13
                          Huolto+:lla lienee koulutus noiden koneiden huoltamiseen kuitenkin.
                          Jos standardimenettely kuuluu että joka huollossa tarkistetaan hihna niin on enemmän paperisotaa, jos ei (kuten Pulla joka on ammattilainen sanoi) niin sittenhän se on ihan selvä että tulee kestää vaihtovälin= siihen 90tkm asti+eteenpäin joka huollossa tarkistus.
                          Viimeksi muokannut kontio; 16.10.2013, 16:11. Perustelu: yksi sana puuttui

                          Comment


                          • #14
                            Kylläpä nuo koitti alle viisvuotiaalle alle 90tkm autolle oulun pörhöllä myydä kovasti jakopään vaihtoa. BXE-kone, vaihtoväli 150tkm, ei virallista aikarajaa.

                            En tiedä, toisessa autossa jossa virallinen vaihtoväli on 120tkm, on se sen kestänyt. Kaksi kertaa hihna vaihdettu.

                            Comment


                            • #15
                              Turha ihmetellä etelässä Oulun seudun jakopääongelmia. Ongelmat on totisinta totta ja koskee kaikkia remmivetoisia audista volvoon. Ongelmat kaikuu jossain määrin tänne eteläpuolellekin kun ihmiset mokomat kulkee tuolla Oulussa joskus :D Ongelma ei ole mielestäni hihnassa, vaan rattaiden syöpymisessä/ruostumisessa. Rattaat syöpyy pilalle ja alkavat syömään remmiä. Joku Oululainen tarvikekauppias oli tilannu Gatesilta jonku asiantuntijankin asiaa selvittämään, mutta eipä siitä kuulemma kukaan viisastunut.

                              Comment


                              • #16
                                Paljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                  Paljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.
                                  http://m.iltalehti.fi/autot/2013102117629000_au.shtml

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei turve vaan joku hieno ylijäämä sulatosta, hyvä päättäjät!

                                    Comment


                                      #19
                                      Edellä oleva lohkaistu 2.0 TDI kotkotuksista omakseen. Tähän voi kasailla lisää aiheesta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                        Paljon olen itsekin kuullut tämänsuuntaista tarinaa. Näissä mun kuulemissa tarinoissa syyllinen oli turvekuljetukset. Puupäälogiikalla kelattuna ihan looginen juttu kyllä. Niitä pölyäviä turverekkoja kun liikkuu aivan uskomattomia määriä päivässä sinne Toppilan voimalaitokselle, joka on meren rannassa, eli kaiken lisäksi vieläpä kovatuulisella alueella.
                                        Kyllä sitä turverallia on Naistenlahteenkin, ei ihan niin kova kuin Toppilaan. Eikä kai täällä hihnoja katkeile tavanomaista enempää.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ole mika olet, mutta tahan asiaan painoarvoa ei ole hoyhenta enempaa, jos asumuskokemusta ole. Jatetaan tama ketju niille, jotka asian kanssa painivat, kiitos.

                                          Comment


                                            #22
                                            Miksei se turve traktoreita sulata suolle, jos on niin rajua tavaraa?
                                            (Niissä harvemmin jakoremmiä on, mutta muut osat)

                                            Comment


                                              #23
                                              Katohan, tuolla oli jo olemassa oleva ketju. Jatketaan siellä.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X