Latolöytö,
1989 audi 90 quattro sedan 20v 170hp 7a koneinen 320tkm ajettu, (aski vaihdettu 140tkm ajettuun ennen seisontaa), katalysaattoriton, kaikinpuolin siisti ja lähes priimasti toimiva, 5v tallissa seissyt.
Heitin tankkiin tuoretta bensaa 10 litraa, uuden akun ja ajoin lähes kylmiltään leimalle käsijarrua lähes psykedeelisesti nykien, alkoi toimia, kuten myös löysin lihaksen tuntuman itsestäni(?)
No, leimaahan ei tullut, mutta sain hieman tuntumaa ajoon ja kilometrejä alle.
Leima tökkäsi päästöihin, CO% 5,7 , HC ppm 1200 . Varmaan puoli kakka bensakin tankissa aiheuttaa stressiä päästömittauksessa.
Kotia ajossa auto muutamaan kertaan sammahteli, syy selvisi kun otin tankilta bensapumpulle menevän letkun irti, bensaa tuli varsin tipottain, ilmanko pumppu vorisi eli imusihti tankissa tukossa, sen putsasin, ja pitää tehdä kerääjäsäiliö pumpun kupeeseen, syystä.
...
edetään nyt siihen että tallin pihassa tuo yksi ehjäkoneinen automaattivikainen aan urs4, sen kone olisi varsin pienellä työllä tuupattu tohon 90:iin..
Kuitenkin, vaihtanen lambdan ja leimaan, huomaan tämänkin laiskaksi ja ylävireäksi talviajoon, olen tottunut parempaan.
Kuinka etenen:
-pidän 90q audin orginaalina, tuskailen kulkua ja myyn jollekin johonkin rahaan(?) , sekä/että voimattomuuden takia nukahdan rattiin mutka tiellä ja ajan vähintään etupuskurin rikki.
--tökkäsen tuon aan koneen tuohon ja pilaan auton alkuperäisyyden joka tällä hetkellä on suht 100%, kuskinpenkissä luonnollisesti pieni kulumavika..
-tekniikka päivityksen yhteydessä mahdollisesti raiskaan tuota dieselin 6v askilla(?paljon matka-ajoa) ja mahdollisesti kovemmilla kangilla yms. jotka myös tulossa toiseen aan koneiseen harraste autoon..
Haen siis lähinnä heittoja että oisko ideaa pitää tuo orginaalina?
1989 audi 90 quattro sedan 20v 170hp 7a koneinen 320tkm ajettu, (aski vaihdettu 140tkm ajettuun ennen seisontaa), katalysaattoriton, kaikinpuolin siisti ja lähes priimasti toimiva, 5v tallissa seissyt.
Heitin tankkiin tuoretta bensaa 10 litraa, uuden akun ja ajoin lähes kylmiltään leimalle käsijarrua lähes psykedeelisesti nykien, alkoi toimia, kuten myös löysin lihaksen tuntuman itsestäni(?)
No, leimaahan ei tullut, mutta sain hieman tuntumaa ajoon ja kilometrejä alle.
Leima tökkäsi päästöihin, CO% 5,7 , HC ppm 1200 . Varmaan puoli kakka bensakin tankissa aiheuttaa stressiä päästömittauksessa.
Kotia ajossa auto muutamaan kertaan sammahteli, syy selvisi kun otin tankilta bensapumpulle menevän letkun irti, bensaa tuli varsin tipottain, ilmanko pumppu vorisi eli imusihti tankissa tukossa, sen putsasin, ja pitää tehdä kerääjäsäiliö pumpun kupeeseen, syystä.
...
edetään nyt siihen että tallin pihassa tuo yksi ehjäkoneinen automaattivikainen aan urs4, sen kone olisi varsin pienellä työllä tuupattu tohon 90:iin..
Kuitenkin, vaihtanen lambdan ja leimaan, huomaan tämänkin laiskaksi ja ylävireäksi talviajoon, olen tottunut parempaan.
Kuinka etenen:
-pidän 90q audin orginaalina, tuskailen kulkua ja myyn jollekin johonkin rahaan(?) , sekä/että voimattomuuden takia nukahdan rattiin mutka tiellä ja ajan vähintään etupuskurin rikki.
--tökkäsen tuon aan koneen tuohon ja pilaan auton alkuperäisyyden joka tällä hetkellä on suht 100%, kuskinpenkissä luonnollisesti pieni kulumavika..
-tekniikka päivityksen yhteydessä mahdollisesti raiskaan tuota dieselin 6v askilla(?paljon matka-ajoa) ja mahdollisesti kovemmilla kangilla yms. jotka myös tulossa toiseen aan koneiseen harraste autoon..
Haen siis lähinnä heittoja että oisko ideaa pitää tuo orginaalina?
Comment