Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Raiskatakko 90Q 20v

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Raiskatakko 90Q 20v

    Latolöytö,
    1989 audi 90 quattro sedan 20v 170hp 7a koneinen 320tkm ajettu, (aski vaihdettu 140tkm ajettuun ennen seisontaa), katalysaattoriton, kaikinpuolin siisti ja lähes priimasti toimiva, 5v tallissa seissyt.
    Heitin tankkiin tuoretta bensaa 10 litraa, uuden akun ja ajoin lähes kylmiltään leimalle käsijarrua lähes psykedeelisesti nykien, alkoi toimia, kuten myös löysin lihaksen tuntuman itsestäni(?)
    No, leimaahan ei tullut, mutta sain hieman tuntumaa ajoon ja kilometrejä alle.
    Leima tökkäsi päästöihin, CO% 5,7 , HC ppm 1200 . Varmaan puoli kakka bensakin tankissa aiheuttaa stressiä päästömittauksessa.
    Kotia ajossa auto muutamaan kertaan sammahteli, syy selvisi kun otin tankilta bensapumpulle menevän letkun irti, bensaa tuli varsin tipottain, ilmanko pumppu vorisi eli imusihti tankissa tukossa, sen putsasin, ja pitää tehdä kerääjäsäiliö pumpun kupeeseen, syystä.
    ...
    edetään nyt siihen että tallin pihassa tuo yksi ehjäkoneinen automaattivikainen aan urs4, sen kone olisi varsin pienellä työllä tuupattu tohon 90:iin..
    Kuitenkin, vaihtanen lambdan ja leimaan, huomaan tämänkin laiskaksi ja ylävireäksi talviajoon, olen tottunut parempaan.
    Kuinka etenen:
    -pidän 90q audin orginaalina, tuskailen kulkua ja myyn jollekin johonkin rahaan(?) , sekä/että voimattomuuden takia nukahdan rattiin mutka tiellä ja ajan vähintään etupuskurin rikki.
    --tökkäsen tuon aan koneen tuohon ja pilaan auton alkuperäisyyden joka tällä hetkellä on suht 100%, kuskinpenkissä luonnollisesti pieni kulumavika..
    -tekniikka päivityksen yhteydessä mahdollisesti raiskaan tuota dieselin 6v askilla(?paljon matka-ajoa) ja mahdollisesti kovemmilla kangilla yms. jotka myös tulossa toiseen aan koneiseen harraste autoon..
    Haen siis lähinnä heittoja että oisko ideaa pitää tuo orginaalina?
    Viimeksi muokannut VMika; 13.10.2013, 00:38.

    #2
    Ei nuo nyt ihan vielä ole sukupuutossa vaikka tietysti vähenevät hyvää vauhtia, mutta noilla kilometreillä niin ei muutakun konetta vaihtamaan vaan.

    Comment


      #3
      Paina koneen koneen vaihtoon vaan. Ahtamattomat Audin vajaamoottoriset on vähän kuin nunnan nännit.

      Comment


        #4
        Edellisiä kompaten, saat ilon irti siitäkin vekottimesta.

        Comment


          #5
          VASTUSTAN!

          ihan vaikka periaatteesta... olen meinaan katsellus juuri noita tehokkaimpia 90 quattroja netistä ja lähes kaikki on raiskattuja tai rotansyömiä mitä olen löytänyt ja ne jotka on hienoja ja alkuperäisiä niin maksaa mobile.de:ssä alkaen 5000€... toki korimalli ei ole hienoin mahdollinen eikä moottorikaan mitään audin pyhää kamaa mutta silti saattaisin pitää tämän alkuperäisenä... tai myydä allekirjoittaneelle pilkkahintaan niin saisin toteuttaa tällä jotain fantasioitani pesämäen moottoriurheilualueen pimeässä yössä ja "paremman" auton puutteessa...

          Comment


          • #6
            Vähä Raulin kans samoilla linjoilla. Vaikka ny ei ainakaa vielä mikää harvinaisuus oo mutta ei ne ainakaa lisäänny ajan kulues. Itte en oo koskaa 7A:lla ajanu mutta ilmeisesti melko hengetön alakierroksilla mut en silti autoa suolistaisi.

            Comment


            • #7
              Samoilla linjoilla kahden edellisen kommentoijan kanssa. Tosin rupeaa olemaan jo aika haastavaa saada tuohon 7A pannuun orggis-varaosiakin, mutta jos se vaan käy ja kukkuu, niin en suolistaisi. Eikä tuo nyt niin mahdottoman hengetönkään ole lopunviimeksi - tai no ehkä hitusen lisää alavääntöä kaipaisi...

              Comment


              • #8
                Ajat alkavat olemaan mielestäni semmoiset että orkkis 7a quattroja ei kannata enää alkaa "pilaamaan".
                Itse en omaani ainakaan koneenvaihtoa tekisi. Vaikka ei nuo nyt tietysti ihan maailman harvinaisimpia autoja vielä olekaan, niin hyvien määrä vähenee koko ajan ja hinnat ei enää ainakaan laskussa.

                Vastaus kysymykseen: pidä orkkiksena, myi pois jos ei tehot piisaa. Viritysaihioksihan käy joku huonompi malli, kun kuitenkin "kaikki" menisi vaihtoon tuosta 20v:stäkin jos suorituskykyä lähtee hakemaan.

                Comment


                  #9
                  Eli vanteita myöden orginaali kuntoisen 90q 10V voi raiskata ilman että menettää yö uniaan tai pussihousut paheksuu? Kesällä se ei ainakaan kelvannut kenellekkään ja huoltaessa tulee vain positiivisia yllätyksiä auton kunnon suhteen. Ongelmaksi muodostuu vain mitä tilalle 1.9PD, 1,8t, AAN... joku muu mikä?

                  Comment


                  • #10
                    Itte en kyllä edes muista koska olisin nettiautos viimeks nähny KV-koneisen 90q:n myynnis.

                    Comment


                    • #11
                      Näin iäkkämpänä sanoisin, pidä niinpaljon alkuperäisenä, kun pystyt. Ne on niitä helmiä;).
                      Viriaihioita varmasti riittää muutenkin.

                      Comment


                      • #12
                        Hieman ropellus kynnystä nosti kun kyselin varaosia, olikohan koivuselta, sanoi että tuommoisia ois suomen rekisterissä enää 4 kpl

                        Hemmetti, pitäiskö sittenkin tyytyä aiempaan suunnitelmaan eli -88 4x4 sunnyn turbotukseen, kohta joku sanoo että sekin on niin harvinainen ettei kannata pilata!?
                        Kumpaankin romppeeseen ois turbotus romppeet hyllyssä, audiin just urs4:n nokalta napattu aan ja 6v aski, nissanin koneeseenkin tehdas turbo rojut cherry turbosta, sopiva kuulalaakeri ahdinkin jäi brabuksen biturbo w124 mersusta.
                        Viimeksi muokannut VMika; 7.12.2013, 21:30.

                        Comment


                          #13
                          Vaikka minukin pussihousujen lahkeet tahtoo hieman lepattaa tuulessa, niin en pitäisi suurena häväistyksenä 20vt sijoittamista tuon ysikympin pellin alle. Muut koneet on sitten jo vähän eri asia.

                          Comment


                            #14
                            Anna palaa vain, ei ne niin harvinaisia ole. ( jään odottelemaan kivisadetta)
                            Hyvään koriin on aina mielekkäämpää tehdä muutoksia kuin huonoon.

                            Comment


                              #15
                              Jos tuo 4kpl pitää paikkansa niin alkuperäiskuntoisia on sitten max 3kpl, sillä profiilini (rekisterissä oleva) -89 -mallinen on jo mm. korotettu, panssaroitu ja kyljet lommoilla.

                              Comment


                                #16
                                En itse näe ainakaan raiskaamiseksi, jos keulalle AANilainen tulee, voihan niitä muutoksia tehdä sillä silmällä, että koittaa tehdä mahdollisimman vähän "peruuttamattomia" muutoksia :)

                                Comment


                                • #17
                                  Taitaa nuo varaosa ohjelmissa näkyvät määrät olla uutena suomeen tuotujen autojen määriä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Turbota vaan se sunny ja pistä Aatu ihan vaan kiiltävään orggiskuntoon :) !

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ääni AAN:nälle!

                                      Siinä ois pussihousu bemaristeille ihmettelemistä :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X