Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 turbottaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S8 turbottaminen

    Tässä nyt kun lomalla tulee mietittyä kaikenlaista oleellista niin päähäni on pälkähtänyt idea nykyisen pikkudieselin pois myymisestä ja S8 ostamisesta, se nyt on sama noin 2km työmatkalla että millä sitä ajaa...

    Onkohan mitään esteitä siirtää tekniikkaa esim 2002 mallin rs6 -> s8... tai miksi ylipäänsä "viritettyjä" s8 ole maailmalla, kaikki mahdolliset ja mahdottomat nettiautosivut katsoin ja yhden löysin missä oli mukamas enemmän kun tuo vakio 360 hummaa...

    Sitten vielä aloin miettiä kustannuksia, laatikkosta en tiedä miten menee noita s8 saa ainakin myös manuaali laatikolla, tuskin on sama laatikkotyyppi mutta ei ole varmaankaan mikään mahdottomuus vaihtaa tai vahvistaa laatikko...

    Jarrut on rs6 hieman ainakin isommat kuin s8 mutta ilmeisesti kuitenkin a8 ja s8 voisi jopa olla samat jarrut mitä pikaisella ebay hakemisella löysin... aika vähän kyllä löytyy ylipäänsä pulikkaa noihin "kalliimpiin" audeihin... täytyy vähän tiedustella konttorilta että mitä nuo vakio jarrut sallii tehoja...

    Kertokaa toki mielipiteitä ja jos jollain on kokemuksia niin niitä tai tyrmätkää jos pidätte aivan mahdottomana... Sen tiedän jo ainakin että halpaa projektista ei saa kyllä tekemälläkään, sen verran kalliita nuo audin urheilullisemmat osat kyllä on...

  • #2
    Jos s8 hankinnan jälkeen sinulla on noin 15k€ taskussa niin ainakin alkuun pääsee sen turbottamisen kanssa. Jos rahaa on uhrata 3k€ niin ehkä kannattaa koko projekti jättää ihan ajatustasolle.

    Comment


      #3
      Näin pikaisella tarkastelulla saksassa purkaamoilla ainakin myydään rs6 osia ja moottoreita muutamia että osien hankinnassa ei ainakaan pitäisi mennä vielä pankinjohtajan puheille...

      Comment


        #4
        eihän autoharrastus koskaan halvaksi tule :D

        Comment


        • #5
          S8:ssa on eri jarrut edessä kun A8:ssa.tehoja saa olla +20% mallisarjan tehokkaimmasta.
          Kun on vähäpäästöinen niin siinä on omat ongelmansa.

          Comment


            #6
            No eikös siihen äskasin pannuun saa kompukkaa valmiina sarjana, niin ei tarvi pakosarjaan mutkaa alkaa taikomaan? Tosin eihän tässä sitä kyllä kysytty.

            Comment


              #7
              Manuaalivaihteisto kestää.
              Se miten ahtimet mahtuu runkoaisojen väliin on kysymysmerkki.
              Teho saa nousta sen 20% mallisarjan tehokkaimmasta.
              Päästömittauksia joutuu teettämään, se lienee hankalin osuus. Eli ne kuuluisat "VTT-mittaukset".
              Jarrut on pienin ongelma koko hommassa, isoja on kaupat pullollaan.

              Jos S8;n saa kompurasarjaa, on se helpoin tie ylipaineen valtakuntaan.

              Tuosta Trafin koukeroita: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...uttamisesa.pdf

              Finlex: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
              Viimeksi muokannut pulla; 10.10.2013, 08:28.

              Comment


                #8
                Riippuu ihan tavoitteista, jos pitää saada "vain" RS6 vakiotehot eli facelift D2 S8 + 25% niin pääsee mahdollisesti samoilla moottorin sisuskaluilla ja laatikolla. Kuten pulla edellä mainitsi, manuaaliaski kestää senkin mutta automaatti on tehtaalta speksattu kestämään 420Nm joka on koko lailla sen verran mitä vakio S8 tarjoaa jo vaparina. Automaatin vahvistaminen taas ei ole ihan ilmaista kun harva sen kotona polven päällä pystyy tekemään.

                Comment


                • #9
                  Tämähän se olis hieno projekti +-500 heppanen s8:) jos projekti ei ole rahasta kiinni niin peukku tälle projektille.

                  Comment


                  • #10
                    7kg/kW raja tulee myös äkkiä vastaan ja sen yli ei pääse edes poikkeusluvalla. Jos S8 olisi saanut RS6 padalla se olisi semmoiseksi rakennettavissa mutta 331kW taitaa mennä siltäkin osin yli.

                    Siis jos virallisesti haluaa mennä. Epävirallisesti puhallinta vaan ja katsastukseen pois, naamioi hyvin tai vie "asiaa ymmärtävälle" katsastusmiehelle.

                    On noita maailmalla joitain tehneet. Joskus viitisen vuotta sitten katselin Saksasta mm manuaali S8 jossa ~700hv RS6 pata pellin alla.

                    Comment


                      #11
                      Onko helpompi tie muuttaa D2-korinen 6.0 W12 vastaamaan muulta speksiltään ässää kun lähteä hakemaan S8:sta lisää tehoa? Tuo W12 kirnuaa 309 kW eli 420hv.

                      "Helppo ei ole vaihtoehto jos voi tehdä muullakin tavalla."

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                        Onko helpompi tie muuttaa D2-korinen 6.0 W12 vastaamaan muulta speksiltään ässää kun lähteä hakemaan S8:sta lisää tehoa? Tuo W12 kirnuaa 309 kW eli 420hv.

                        "Helppo ei ole vaihtoehto jos voi tehdä muullakin tavalla."
                        Mutta sehän on L malli..

                        Comment


                          #13
                          Ja vapari. Talk about offtopic :)

                          Comment


                            #14
                            No ei ole kauaa kun nettiautossa oli W12 ihan normimittaisena myynnissä.

                            Comment


                              #15
                              pikkudieselin pois myymisestä ja S8 ostamisesta, se nyt on sama noin 2km työmatkalla että millä sitä ajaa
                              Jos se noin olisi, niin sitähän ajelis sillä pikkudieselilläkin ;)
                              Tai laittaa jonkun hikisen pakettiautotetun dieselin/pikku bensan työmatkakulkineeksi ja hankkii harrasteeksi tuon S8:n. Itse pohdiskelen tollasta vaihtoehtoa, erotuksen vain 50x pitempi työmatka.

                              Noista kw rajoista semmonen kysymys, että voiko esim nyt tollasen RS6 koneen sitten tunata vähätehoisemmaksi, eli alle rajan? Vai menisikö se omavalmistemoottorina läpi vtt lappujen kera?

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä tehoja voi alentaa jos ei vaikuta päästöihin.

                                Comment


                                • #17
                                  Eihän tossa tarvita mitään kikkailuja. W12 vertailumalliks ja RS6:n pannu kaikkine saastelaitteineen nokalle ja ei muutakun kättä lippaan. Manuaaliksi sitä ei oikein saa, jos katsotaan lakipykäliä tarkkaan.

                                  Edit: Pöh, eihän se luonaakkaan kun toi teho-painosuhde tulee vastaan...
                                  Viimeksi muokannut Tumppim; 10.10.2013, 10:18. Perustelu: Muokkaus

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                    Jos se noin olisi, niin sitähän ajelis sillä pikkudieselilläkin ;)
                                    Tai laittaa jonkun hikisen pakettiautotetun dieselin/pikku bensan työmatkakulkineeksi ja hankkii harrasteeksi tuon S8:n. Itse pohdiskelen tollasta vaihtoehtoa, erotuksen vain 50x pitempi työmatka.

                                    Noista kw rajoista semmonen kysymys, että voiko esim nyt tollasen RS6 koneen sitten tunata vähätehoisemmaksi, eli alle rajan? Vai menisikö se omavalmistemoottorina läpi vtt lappujen kera?
                                    Omavalmisteena menee läpi VTT;n kanssa.

                                    Tehoja jos alennat, tulee myös reissu VTT;lle.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                      Omavalmisteena menee läpi VTT;n kanssa.

                                      Tehoja jos alennat, tulee myös reissu VTT;lle.
                                      Vähäpäästöistä moottoria voi muuttaa jos ei vaikuta päästöihin.
                                      Kokemusta on!:)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja msippala Näytä viesti
                                        No ei ole kauaa kun nettiautossa oli W12 ihan normimittaisena myynnissä.
                                        Juu on sitä D2 tehty lyhyenäkin W12 mutta on aika harvinainen. Mutta sehän riittää. Kun vain kaivaa sen 420hv W12 jostain, tuoreemmat D3 kopan W12 näyttäs Saksassa yleisemmille mutta ne on tehokkaampiakin ja ei taas sen takia sovellu.

                                        PES G4 remmisarjallahan siihen saa voimaa mutta purattaa aina katsastukseen pois tai etsii asiaa ymmärtävän katsastusmiehen. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                                          Vähäpäästöistä moottoria voi muuttaa jos ei vaikuta päästöihin.
                                          Kokemusta on!:)
                                          Millä inssi tiesi, ettei vaikuta päästöihin ja mistä muutoksesta oli kyse?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tekee muutoksen niin ettei varmasti vaikuta.
                                            esim.kierrosten rajoitus tai imuilman kuristaminen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tommonen siellä pitäis olla...
                                              Hinta vaan on vähintäänkin suolainen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Imuilman kuristaminen voi hyvinkin vaikuttaa päästöihin mutta kierrosten rajoittaminen ois helppoa. Itsekkin laitoin 3000 rpm rajottimen kun vein auton maalamolle, jossa tyhjähkö tankki olikin ajettu tyhjäksi niin ettei pihasta päässyt kun jo sammui.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Riippuu tietenkin moottorista miten kuristaminen vaikuttaa..

                                                  Molemmilla tavoilla on kuitenkin leima paperiin tullut..
                                                  Viimeksi muokannut Hartsi; 10.10.2013, 12:28.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mulla olisi sopivasti hyllyssä hyvä setti tuollaisen koneen turbottamiseksi eli RS6 turbot, pakosarjat, DB:t. Pääset kohtuullisen helpolla alkuun =)

                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=128375

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Miten sitten kun tuo katsotaan mallisarjan tehokkaimmasta tehoja ylöspäin niin pitäisikö sen sitten olla A8 vai S8? vai lasketaanko nuo ns. samaan mallisarjaan, tämäkin on varmaan katsastusasemasta kiinni...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Samaa mallisarjaa ovat.Rungonnumeroissa ei erotella ja rekisteriotteessakin molemmissa A8.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Hetkonen, eli mulla on siis vielä toivoa :) D3 S8:n tehot kun on 450 hv, eli sama kuin Ronsussa. Silloinhan se menis ihan muutoskatsastuksella sinne?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No niin siitä se sitten lähtee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X