T5 Transporterin akku taas oli merkkarilla varsin edullinen, tuleekohan hyötyajoneuvojen osat samaa logistiikkaketjua pitkin kuin henkilöautojen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hellanduudeli noita marmorin hintoja!
Collapse
X
-
Vieras
-
Esim ?018 409 399 B stefa orggiksena ~40e, Internet varaosakaupasta min 3e.
Ostin kuitenkin orggiksen, kun kerran vain tarttee toivottavasti sitten vaihtaa.
Sharanin orggisakku oli 540e ja Exide 210e vaihdettuna, vai olikoha orggikseen vielä 55e vaihto&koodaus päälle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiTulee samasta reijästä. Mitä akku maksoi ja minkä kokoinen?
Comment
-
Vieras
80Ah AGM pitäisi olla jos on tehdaslämppäri.
75Ah AGM marmorilla 348€.
Ilmeisesti myyty normaali economy akku.
Comment
-
Hellanduudeli noita marmorin hintoja!
Itse katselin ETKAsta ohjaustehostimen letkuun kahta O-rengasta ja hinta oli jotain 27 euroa/kpl molemmille... Olivatkohan kullitettuja platinarenkaita tai jotain. Korvaava letku (sis. O-renkaat) tuli ruotsalaiselta rommarilta 500 kruunulla ja ihan ei viitsi maksaa toista mokomaa kahdesta pienestä O-renkaasta, joten letku vaihtuu sitten aikanaan vanhoilla renkailla.
Comment
-
Niin toi Economy akku merkkitiskillä oli tuo Exide mitä tarjosivat Sharaniin. Voi olla kyllä, että muistan hieman orggisakun hinnan väärin, että tuo 350e voisi olla se oikea. Tuossa kun ei hirveän paljon eroa ole Transportterin moottoritilan osalta, paitsi että Sharanissa oli 74ah AGM orkkiksena. 80ah Varta sinne kyllä mahtui tilalle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti80Ah AGM pitäisi olla jos on tehdaslämppäri.
75Ah AGM marmorilla 348€.
Ilmeisesti myyty normaali economy akku.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiNyt täytyy sanoa, että muistikuva on vähän heikko. Hinta alle 150€, mutta kapasiteettia en muista. Mitä se tuollaiseen loppupään hyvin varusteltuun 2.0 TDi 4motion T5:een tehdaslisälämmittimellä ja yhden akun järjestelmällä voisi olla? 90 Ah? Ihan pieni se ei ollut, kun kannoin tiskiltä autoon.
Yhdellä akulla pitäisi olla sekin. 85Ah akku oli.
https://www.autonvaraosat24.fi/oen/5k0915105j
Comment
-
Ei ny merkkarimarmorin mutta motonetin. Ihan yhtä kalliita taitaa pikkuhiljaa olla. Mamman veljen autosta poksahti eilen vetonivel oikein halkipaskaksi. Sit piti enää valita ostaako Motonetistä SKF vetonivel 109€ ja tappelee sen sinne rasvaiseen ja paskaiseen akseliin vai plan B, tilaako Sparetosta koko SKF kepin nivelineen päivineen 93 eurolla.
Kyllä ei kotimainen perheyritys saanut tälläkään kertaa minun rahojani.
Comment
-
Vieras
Verratkaa tarvikkeissa edes merkkituotteisiin, eikä mihinkään halpisromuihin jotka ei useasti toimi. Kymmenia kertoja on tullut todettua että vagit ei tykkää halpis lambdoista, G62, G28, G40, IMM, kaasuläppä, egr vena, melkein mikä vaan.
Eli joku valmistaja joka teke myös sen orkkiksen. Niitä ei tee Vemo, Meyle jne jne....
Comment
-
Jakolaatikko öljy B8 tiptronicin jatkoksi. En tiedä onko kaikissa sama, mutta orkkis öljyä kävin hakemassa.
G055145A2 168€ litra.
Comment
-
Ainakin Sharaniin piti ohjelmoida, mutta siinä ei ollut mitään ongelmia. Käyttivät jotain Exiden laitetta.
En osaa sanoa mikä vakioakku tuossa B8:ssa on, mutta varmasti löytyy vaihtoehto, kun soittelee akkuliikkeet läpi.
Tuo mun Varta oli siis 80ah joka meni Sharanin vakiopaikalle. 250e vaihdettuna ja koodattuna. Tämä siis https://suomenakut.fi/kaynnistysakut...p_agm_12v_80ah
Muitakin tarvikkeita varmaan Audiinkin saa. Vartat tuppaa olemaan niitä kalliimpia vaihtoehtoja.
Comment
-
Itse laitoin tälläisen:
Käynnistysakku AGM 95Ah G14 "Silver Dynamic AGM"
Kyseinen Vartan tekele, akun vaihto meni 8min, mutta koodauksen harjoitteluun se vaatimaton 50min kun kikkailin koodia autoon.
Hintaa tuolle oli 300€, olihan se halpa Audin 411€ verrattuna..
Comment
-
Samanlainen Varta 95Ah AGM täällä ja itse koodattuna.
Netti näyttää nopeasti hintahaarukkaa 230e (esim Kärkkäinen) ylöspäin, itse sain hommattua suoraan tukkurilta, joten ei jäänyt ihan tuotakaan maksamaan.
Koodaus loppupeleissä simppeli homma kun tietää minkä koodin sinne syöttää.
Comment
-
Akun kyljestä koodi. Tietysti jos uusi akku on prikulleen samanlainen kuin vanha niin vcds:llä tarvii vaan kertoa, että akku on uusi.
Lukaise Toni täältä lisää;
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136684
Comment
-
Joo, niin mentiin. Sorry. Saa poistaa nämä tyhmät kysymykset.
Noi ketjut on luettu jo aikaisemmin ja siitä se konfuusio sitten tulikin. Aikamoista arpomista koko homma eikä kukaan tiedä varmaksi mitään. Siksi uskaltauduin kysymään josko joku tietäisi toimivan koodien em. akulle josko hakisi samanlaisen. Mutta, ei tästä enempää. Poistoon vaan.
Comment
-
Se mitä tällä alueella kysyin niin akun hinta oli sama kannatko sen takaluukkuun ja asennat tai annat liikkeen vaihtaa sen heti. Ainoastaan se koodaus oli ainakin tuolla mistä otin erikseen. Sinänsä aika arvokas eli jotain 35e, mutta sinänsä mulle sama kun ei tartte itte ruveta pakkasessa säätään.
Comment
-
Niin, tuon tarvikeanturin ja alkuperäisen erohan oli se, että alkuperäinen ei toiminut mutta tarvike toimi ;)
Ainakin vaihdon suorittanut liike oli sitä mieltä, että ihan laadukas osa. Valmistajaa en nyt enää muista. Sinänsä hauskaa, että hall-antureiden hinnat pyörivät pienissä erissä ostettuina jossakin euron paikkeilla. Sitten kun laitetaan merkkikohtaisiin muovikuoriin hinta onkin vähän jotain muuta.
Comment
Comment