Esim. korin osissa ymmärrän että hinnat ovat kovia, ne kun eivät normaalisti ole kulutusosia ja toisaalta vahingon sattuessa vakuutusyhtiö maksaa ihan sen mitä hintalappuun on keksitty kirjoittaa. Esim. etupuskurin yli 2000€ tai ajovaloumpion 1100€ hinnat on jotain ihan järjetöntä mutta koska tarvikkeena ei pienen menekin vuoksi kenenkään kannata valmistaa niin alkuperäisosan valmistaja voi hinnoitella tuotteet aivan mielensä mukaan.
Sitten joku erittäin yksinkertainen kulutusosa, esim. se jäähdytysnestekannu tai jarruvalopolttimo saattaa siellä merkkitiskillä maksaa helposti 20x sen verran mitä sama tavara jossain huoltamolla. Onko ainoa perustelu hinnoittelupolitiikalle "Mee muualle jos ei hinnat miellytä"?
Oliskohan niin että koko merkkiorganisaation varaosapuoli on olemassa käytännössä takuuasioita ja vakuutusyhtiöiden kaskovakuutuksista korvaamia remontteja varten? Ei kovin moni osta esim. 80-luvun autoon varaosiaan merkkarilta koska ne ovat niin kalliita. Miten ne ovat siihen 2010 vuoden autoon yhtään sen vähemmän kalliita?
Sitten joku erittäin yksinkertainen kulutusosa, esim. se jäähdytysnestekannu tai jarruvalopolttimo saattaa siellä merkkitiskillä maksaa helposti 20x sen verran mitä sama tavara jossain huoltamolla. Onko ainoa perustelu hinnoittelupolitiikalle "Mee muualle jos ei hinnat miellytä"?
Oliskohan niin että koko merkkiorganisaation varaosapuoli on olemassa käytännössä takuuasioita ja vakuutusyhtiöiden kaskovakuutuksista korvaamia remontteja varten? Ei kovin moni osta esim. 80-luvun autoon varaosiaan merkkarilta koska ne ovat niin kalliita. Miten ne ovat siihen 2010 vuoden autoon yhtään sen vähemmän kalliita?
Comment