Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Toyota on maailman arvokkain autobrändi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Toyota on maailman arvokkain autobrändi

Arvokkaimmat autobrändit

(suluissa sijoitus kaikkien brändien joukosta)

1. Toyota (10)

2. Mercedes (11)

3. BMW (12)

4. Honda (20)

5. Volkswagen (34)

6. Ford (42)

7. Huyundai (43)

8. Audi (51)

9. Porsche (64)

10. Nissan (65)

11. Kia (83)

12. Chevrolet (89)

13. Ferrari (98)

Ajatuksia? Automaalle Hyundai i40:sta katselemaan?

No ei toi toyotan ykkössija kauhea yllätys oo. Yksi suurimmista autonvalmistajista. Perusharmaita, luotettavia autoja, joilla on vakaa asiakaskunta. Ja ihmisten käsitykset toyota-kuskeista = harmaata keskikastia. Voiko parempia meriittejä olla jos meinaa brändiä kohottaa? :D

Kyllähän esimerkiksi Audin brändi kärsii esimerkiksi suomessa jokaisesta huonosta uutisjutusta, jossa mainitaan audi. Tai ylipäätään siitä, että yleisesti Audi-kuskeja pidetään tärkeilevinä mulkkuina :D Top Gearissahan Jeremy taisi jo mainostaakkin että mulkuimpia henkilöitä ovat Audikuskit, Bemari-kuskien sijasta :D

Comment

Pitääkö olla mulkku jos hakee parasta ajettavuutta tai hienoimpia autoja?

Comment

Jes! Tokana!

;)

Comment

No ei mun mielestä? Tarkoitin vaan sitä että se tuppaa olemaan monen mielipide. Ikävä kyllä.

Comment

Itse yllätyin eniten Porschen ja Hyundain sijoituksista.
            Itselleni on aivan sama vaikka Audi olisi listan viimeisenä, tähän tautiin olen omien elämäntapojen seurauksena sairastunut ja olen valmis kärsimään kivut selkä suorana seisten.
            Oisko tää se niin sanottu kakkostyypin audismi?

Comment

Profiilisi mukaan audismisi on nelostyyppiä. Itselläni on kakkostyypin diagnoosi :)

Comment

Kyllähän esimerkiksi Audin brändi kärsii esimerkiksi suomessa jokaisesta huonosta uutisjutusta, jossa mainitaan audi. Tai ylipäätään siitä, että yleisesti Audi-kuskeja pidetään tärkeilevinä mulkkuina :D Top Gearissahan Jeremy taisi jo mainostaakkin että mulkuimpia henkilöitä ovat Audikuskit, Bemari-kuskien sijasta :D
                Mä en kyllä usko tähän teoriaan. Ei ketään oikeasti kiinnosta minkä merkkinen auto tolpan ympäri on kiedottu tai millä on ajettu lujaa, ellei se ole 80-luvun bemari. Toki se tuodaan uutisessa julki, mutta en usko sen kyllä vaikuttavan kenenkään ostopäätökseen. Jeremy muuten tokaisi, että nykyään voi ajaa bemarillakin, kun mulkut ovat siirtyneet audin rattiin ;) No mulle riittää, että on saksalainen ja taka/nelivetoinen omalle kukkarolle sopivalla koneella. Viime aikoina on vähän Lexus poltellut, mutta ne kasariherätyskellon näköiset koetaulut vaativat kyllä vielä sulattelua. Olisivat vaan huomattavasti saksalaisia vaihtoehtoja luotettavempia tekniikaltaan. Toisaalta sitten kun jotain hajoaa, niin taitaa maksaa hunajaa ja mansikoita. Lähinnä GS350 tai 450h kiinnostavat.

Comment

Oon varmaan liian nuori ymmärtääkseni, että mitä ihmettä toi Ford tekee tuolla listalla noinkin korkealla? On mulla Capri tallin perukoilla mutta silti. Onko niissäkin jokin Toyota-tyyppinen efekti?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                    Mä en kyllä usko tähän teoriaan.
                    Kyllähän se sillä tavalla vaikuttaa Audin tai minkä vaan muun automerkin brändin arvoon siten, että se vaikuttaa ihmisten käsityksiin kyseisen automerkin kuljettajista. Vertailuna juuri tuo että Bemarikuskit ja Audikuskit mielletään helposti hurjasteleviksi, kun taas juurikin esimerkiksi Toyota kuskeista ei näin helposti ajatella. Ne on ne mielikuvat jotka automerkki aiheuttaa, ne vaikuttavat sen automerkin brändin arvoon.

Täytyy myöntää, että kyllä itseänikin nuo japanilaiset autot polttelevat enemmän kuin riittävästi. Juurikin tuon luotettavuuden (tai luotettavuuskuvan) takia.

Comment

Helpottaisi listan tulkintaa, kun tietäisi millä mittareilla tuo "brändin arvokkuus" on arvioitu.

Comment

Tuota tulosta auttaisi ymmärtämään jos tietäisi millainen ryhmä vastaajat ovat olleet. Keskiverto autonkäyttäjälle Audi ja Porsche ovat varmaan melko vieraita, silloin ei aina voi vastatessaan tietää että Porschet ovat ainakin aiemmin olleet hyvin tehtyjä autoja.

Ja volkkari on ihan itse paskonut Audin imagon, eihän se riitä että noin kalliit autot toimivat uutena, niiden pitäisi toimia parisataa tuhatta ajettunakin. Monelle autonkäyttäjälle kokonaiskokemuksesta suuren arvon saa luotettavuus. Siinä ei valitettavasti hieno ajettavuus paljoa lämmitä jos nokkasorvi on jättänyt tienposkeen ;)

Fordin sijoitusta on hieman vaikea ymmärtää vaikka ottaisi amerikan mallistonkin mukaan vertailuun.

Comment

En jaksanut etsiä tuota alkuperäistä brändilistaa, mutta voisin veikata hatusta heittämällä, että ruokafirmoista tuolla listalla on noita globaaleja burger-ketjuja ja erilaatuisia einestehtaita, ja tuskin yhtään gourmet-ravintolaketjua tai vastaavaa ruokatehdasta. Liekö vähän sama ilmiö? Toyota on halpa, yleinen ja sen tuntee kaikki. Harva sillä ajelua kehuu, kuten ei kehu McDonaldsin ateriaakaan. Mutta silti molemmat myyvät.

Comment

Täs on tälläinen lista http://brandirectory.com/league_tabl...lobal-500-2013

Comment

Luulen, että tässä on ihan kyseessä brandin markkina-arvo, ei kyseisen automerkin haluttavuus ostajien keskuudessa. Nuo on kaksi ihan eri asiaa.

Vähän sama juttu jos olet menossa illalliselle naisseuralaisen kanssa. Kumman ravintolan valitset mielummin, Chez Dominiquen vai McDonaldsin? Sanomattakin selvää, kumman ravintolan brandi on arvokkaampi.

Comment

Näin se menee kuten Ilkka L totesi.

OT
                                Mäkkäriin siis toki menisin... Ei kai sitä nälkäisenä halua ravintolasta lähteä :) (en kyllä olen Dominiquessa käynyt) Onneksi Tampereella on Coussicca. /OT

Comment

Ei ole penniäkään kiinni Audin brändissä, joten evvk. Monet kanssaihmiset tuntuvat kyllä kuvittelevan, että jos ajaa Audilla niin haluaa jotenkin profiloitua sen brändin kautta.

Comment

Monet kanssaihmiset tuntuvat kyllä kuvittelevan, että jos ajaa Audilla niin haluaa jotenkin profiloitua sen brändin kautta.
                                    No mutta eikös se ole ihan selvä juttu. Ajat sitten uudella audilla, mersulla tai bemarilla, niin kyllä se aina jonkinlaisen viestin varallisuudesta tai sen puuttumisen piilottamisesta antaa. Tai näin ainakin valtaosa noila tavallisilla autoilla ajavista varmaan ajattelee. Onhan se niin, että pakko sitä paalua vähän on olla, jos alla on 60-100ke auto. Uudenkarhea isompi Audi on aika kova statussymboli tällä hetkellä, sitä ei varmaan kukaan kiistä

Comment

Minä käsittäisin tuon brändin arvokkuuden niin, että "Kuinka paljon olisit valmis maksamaan jos saisit täydet oikeudet ko. tuotemerkkiin ja pääsisit sillä tahkoamaan rahaa?" Ei ole juurikaan tekemistä sen kysymyksen kanssa, että mikä on hienoin/paras/kyrväkkäin automerkki jolla haluaisit ajaa.

Comment

Kyllähän se tuossa Toyotassa ihmisiä kiehtoo se, että se vain kestää. Sen takia oikeastaa meillekin tuo Corolla joku vuosi takaperin ostettiin. Sepä siinä on sitten se hyvä puoli. Ohjautuvuus esimerkiksi on tuossa Corollassa aivan hirveä verrattuna Audin tekemiin vehkeisiin. Joskus olen tainnut täälläkin foorumilla tokaista, että itku meinas päästä, kun piti Audin koeajon jälkeen kotia mennä Toyotalla.

Minkähän tyypin Audismia tuo sitten on, kun tulee jo vieroitusoireita? Lääkityshän siihenkin löytyisi, mutta kalliin puoleista kukkarolle tällä hetkellä..;)

Comment

http://brandirectory.com/methodology

Comment

Working...
                                          X