Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay-myyjä uhkailee negatiivisen palautteen takia.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ebay-myyjä uhkailee negatiivisen palautteen takia.

Ostin matkapuhelimeeni "original" akun saksasta kohtuulliseen ~10e hintaan kun vastaava maksaa suomessa 30e.

Ei ollut ainakaan parempi kuin 2v käytössä ollut puhelimen mukana tullut alkuperäinen akku. Jätin heti pois käytöstä.

Laitoin negatiivisen palautteen ja selityksen vain olleen huonompi kuin vanha akku.

Nyt on alkanut tulemaan emailia että asianajaja ottaa yhteyttä niin aloin miettimään että voiko minulle tulla kustannuksia saksasta jos vetää oikeuteen asian oikeasti?

Epäilen vedätystä ja tekisi mieli dissata koko asia kun noin uhkaillaan ja pakotetaan. Haluaisin että palautteeni on nähtävissä vastaisuudessa ostajille eikä rahalla tai uhkailulla voisi piilottaa huonoja palautteita.

Kärpäsestä härkänen siis vai mitä mieltä?

Meinaako tämä "asianajaja" hommata sinulle oikeuden päätöksellä tuomion negatiivisen palautteen antamisesta Ebay:ssa? :)

Comment

Ebay'n ylläpidolle vaan viestiä, että myyjä uhkailee oikeustoimilla ilman syytä. Ottavat varmasti yhteyttä myyjään.

Comment

Jospa tässä toimisi sama homma mikä toimii kaikissa nettipetoksissakin ulkomaille, mutta tällä kertaa sinun eduksesi. Pikku juttutuokio asianajajan kanssa saa toisen osapuolen tajuamaan, että tästä hommasta ei tule kuin kuluja ja hän jättää asian sikseen. Sitten on vielä muistettava, että ainakaan Suomen rikoslaissa ei ole pykälää "negatiivisen palautteen antaminen," joten vaikka Saksassa kyseinen homma olisikin jotenkin oikeusvaltion periaatteiden vastaisesti olemassa, sinä olet tehnyt teon Suomessa, johon Güntherin lainsäädäntö ei ulotu.

Jos sieltä nyt (epätodennäköistä) jotain tulisikin, suosittelen kyselemään joltain kotimaiselta sian-ajajalta, miten homma hoidetaan.

Comment

Yksi hyvä keino on myös käyttää hetki tutkiakseen onko akku kenties väärennös. Ebay suhtautuu aika vihamielisesti väärennöksiin, ainakin jos niistä ilmoitetaan. Itse ilmoitin väärennetyistä kuulokkeista - myyjän tili suljettiin saman tien ja rahat napsahtivat takaisin. Ei tarvinnut paljon palautetta jättää kun ei ollut kaverilla niitä tunnuksiakaan enää :).

Comment

Erilainen se kyllä oli kuin mikä puhelimessa tuli mukana. Hyvin samankaltainen mutta kuorien teippaus oli erilainen selkeästi kun vertaili.

Comment

Ei sieltä mitään asianajajaa tule sulle avautumaan. Voit vedättää kaveria ihan samalla tavalla kertomalla, että otat yhteyttä Suomen poliisin väärennystutkintaosastoon akun alkuperän toteamiseski.
              Eihän tuollaista osastoa oikeasti ole, mutta ei se sitä tiedä. Tai on olemassa, mutta tullin puolella.

Kalliiksi tulee kaverille, jos kaikista negatiivisista kommenteista lähtee asianajaja liikkeelle :)

Comment

Ihan hyvä läppä kyllä! :)

Otetaanko kisa kuka saa isoimman tuomion antamalla negatiivista palautetta Ebay:ssa?

Comment

Oon nyt niin monta sataa puhelimen varaosaa ostanut että voin henkilökohtaisesti varmuudella kertoa että ei tule mitään kuulumaan. Jos myyjän toiminta alkaa nyppimään niin tosiaan eBayn asiakaspalveluun vaan vinkki. Loppuu hyvin lyhyeen ja jos tuotteessa on vikaa niin todennäköisyys on suuri että saa vielä rahat takaisin.

Tietenkin tuossa on sen verran menetelty väärin että ennen negatiivisen palautteen antamista olisi pitänyt antaa myyjälle mahdollisuus korjata virheensä. Pari kertaa on tullut jotain viallista tavaraa, just jotain parinkympin arvoista ettei kannata takaisin lähettää. Oon pistänyt viestiä myyjälle niin 99% tapauksista tulee joko uusi korvaava osa tai rahojen palautus. Sen 1% sain eBayn asiakaspalvelun palauttamana kun myyjä ei reagoinut reklamaatioon millään tavalla.

Tiettysti vaikea on hahmottaa sellaista virhettä että "original" tuotteena myyty tuote on huonolaatuinen kopio. Sama toimintatapa kuitenkin, eBayn customer caren kautta vaan. Sitä varten ne siellä on.

Comment

Jos asiakaspalvelu on kunnossa niin negatiivisen palautteen antajalta pitäisi kysyä mikä tuotteessa oli vikana, jotta tilanteen voi mahdollisesti korjata.

Comment

Ei hätää.
                      Mutta en minäkään negatiivista palautetta laittanut, vaikka minulle risa käsiradio myytiinkin.
                      Asiasta neuvoteltiin jonkin aikaa sähköpostitse myyjän kanssa, ja aina kun tuntui hankalalta, väläytin negatiivisen palautteen antamista. Sain lopulta suurimman osan rahoistani pois, ja sain pitää radion oheislaitteineen.
                      Annoin silti positiivisen palautteen, koska myyjä lopuksi myönsi virheensä ja toimi asian eteen.
                      Jo neutraali palaute nähdään hyvin huonona juttuna tuolla.

Comment

Mulle yksi mulkku yritti ihan samaa. Uhkasi rikosilmoituksella ja vaikka millä. Ostin 4kpl RH:n kasattavia vanteita ja ylläri pylläri, nehän oli kieroja kaikki. Eikä olleet edes samanlaisia. Kerroin myyjälle, että nyt tarttis saada paalua tähän suuntaan( vaikka tiesin, etten saa), mutta myyjä väitti vanteiden menneen kieroksi kuljetuksessa. No ei ne menneet, kun paketit olivat ihan ehjät ja siistit kun sain ne.

Annoin palautteeksi negatiivisen ja kerroin, että yksikin suora vanne olisi ollut kiva juttu. Siitähän se sota sitten syttyi. Hirveät uhkailut ja muut. Haistatin paskat ja kerroin avoimesti mitä mieltä olin kauppakumppanistani. Kerroin samalla, että tänne voi saksasta poliisi tulla kuulemaan jos tykkää. Sen jälkeen kirjoitin saksan ebayn ylläpidolle tapahtuneesta. Kerroin, ettei mulla ole vaatimuksia, mutta toivoin, että negatiivinen palaute jää näkyviin. Sinnehän se jäi ja asia oli eBayn ylläpitäjille ihan ok. Ymmärsivät hyvin, miksi en palauttanut vanteita ja pitivät minun toimintaa ihan normaalina. Rahaa vähän kusin, mutta eipä ne vanteet mitään ihan älyttömiä maksaneet. Nää tuli maksettua tilisiirtona, niin ei paypalliakaan saanut sokettua kuvioon.

Comment

Ite jättäisin vain huomioimatta tommoset viestit. Uhkailua on monenlaista ja tuo on kyllä ehkä naurettavin uhkaus mitä olen vähän aikaa kuullut :D Tosin olihan tuossa itselläni semmoinen tapaus, että prätkäliike ei ensiksi suostunut korjaamaan ostamani käytetyn pyörän patentteja, jotka pyörästä paljastu vaan syyttivät kaikesta itseäni. Oikeuteen jopa olivat jo mua viemässä ja 10 000 euron kuluista puhuivat ja kuinka tulen häviämään oikeudessa. Ei muuta, kuin kuluttajasuojaan yhteyttä ni jo hiljeni tämä prätkäliike.

E: Ja tottakai nämä yritykset yrittävät käyttää likasia keinoja, jos mahdollisesti negatiivisesta palautteesta voi koitua yritykselle imagollista haittaa. Myös kaikki muut kulut joita voi jälkeenpäin yritykselle tulla syntyneistä kaupoista, niin näitä ylimääräisiä kuluja yritykset myös haluavat välttää.

Comment

Nuo likaiset keinot vaan yleensä tuovat vielä enemmän hallaa imagolle, varsinkin tommoset agressiiviset uhkailut. Suurin osa ihmisistä tuskin menee kuitenkaan tuollaiseen retkuun, varsinkaan jos tietävät olevansa "syyttömiä". Likasista keinoista kun sana leviää takuuvarmasti. :)

Useimmat yritykset ei ehkä tajua sitä, että "vastaantulo" ja oikea asiakaspalvelu tulee todnäk. huomattavasti halvemmaksi firman kassavirtaa ajatellen, kuin käräjillä uhkailu.

Menipä hieman ohi aiheen kyllä.

Comment

Useimmat yritykset ei ehkä tajua sitä, että "vastaantulo" ja oikea asiakaspalvelu tulee todnäk. huomattavasti halvemmaksi firman kassavirtaa ajatellen, kuin käräjillä uhkailu.
                              Samaa mieltä. Tästä mun tapauksesta tekisi mieli ihan raapustaa pieni tarina, kun ei mistään aivan kohtuuttoman pienestä prätkäliikkeestäkään ole kyse:)

Mutta joo, jokainen firma toimii omilla tavoillansa ja asiakkaana kannattaa myös olla tietoinen omista oikeuksistansa. Kuluttajasuoja on näissä tapauksissa hemmetin hyvä kaveri jos ei itse tiedä missä mennään.

Comment

Asian etenemisestä tietämättä on kuitenkin mielestäni reilua ensin ottaa yhteyttä myyjään ja kertoa mikä mättää.
                                Suurimmassa osassa olen saanut uuden tuotteen tai rahat takaisin virheellisen tuotteen kohdalla. Tämän jälkeen on voinut hyvillä mielin antaa sen positiivisen palautteen ja laittaa kommenttia tyyliin: Tuote oli virheellinen, mutta myyjä palautti rahat.

Comment

Working...
                                X