Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä b8 a4 3.0tdiq:n hankintaan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkkejä b8 a4 3.0tdiq:n hankintaan.

    Moro.

    Eli harkinnan alla olisi b8 koppaisen hankinta 3.0tdi koneella ja manuaalilaatikolla.

    Kaikenlainen tieto eteenkin moottorin osalta ja muutenkin kiinnostais. Koeajot on suoritettu ja miellytti kovasti. Lähinnä kiinnostais tieto erilaisista vikapaikoista ja huoltotarpeista.

  • #2
    Täällähän taitaa olla jonkun sortin haku, eli kun viitsii kirjoittaa vaikka A4 3.0TDIq niin alkaa näkemään mitä asiasta on vuosien varrella kirjoiteltu ettei tarvitse uudestaan jauhaa samoja asioita...

    Comment


    • #3
      Kertaus on opintojen äiti..

      -Moottorin osalta lähinnä imusarjan läppämoottorien tangot
      -DPF täyttöaste (kaikissa DPF koneissa)

      Muuten ihan hyvä kone, ei pitäisi täristää käydessä oikeastaan yhtää jos kaikki kunnossa. Käyntiääni erittäin pehmeä.

      B8 korista kai suurin murhe on etulokasuojat. Loput ongelmat on autossa kuin autossa kuluvaa osaa.

      Comment


      • #4
        Ok. Näistä olinkin jo tietoinen mutta jos jotain muutakin on ilmennyt, sillä kyselin.

        Mitenkähän tuon dpf:än täyttöasteen saa tarkistettua?

        Onko tietoa kustannuksista jos ja kun joutuu hiukkassuodattimen jossain vaiheessa uusimaan?

        Entä tämän imusarjarempan hintaa? Korjaako näitä ihan joku paja vai meneekö imusarjat uusiksi kokonaan?

        Comment


        • #5
          Joskus kuultuna, dpf n. parin tonnin homma uusia osineen(suustakuultua) ja alkaa täyttyä n. 200 tkm kohdilla. Itselläni oli b7:ssa lähes 190tkm, eikä mitään oireita vielä. Tuonhan voi osaava bittinikkari ohittaa ja pistää suoran putken tilalle, joten en näe tuota ongelmana.

          Comment


          • #6
            egr jäähdytin on näissä myös kulutustavaraa.

            Comment


            • #7
              Ja egr jäähdytin on suomeksi?

              Comment


                #8
                EGR-jäähdytin. Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin jäähdytin. EGR kierrossa oleva jäähdytin. Joissain tapauksissa alkaa vuotamaan, vaihto kohtuu iso homma ja osa kohtuu kallis. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=egr+vuotaa

                Comment


                • #9
                  Onnistuuko näissä tuon egr:än tulppaaminen pois toiminnasta kuten joissain vanhemmissa autoissa?

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa yks' asia olla vielä josta ei juurikaan ole puhuttu, eli "pätäkkä", sen suhteen on myös hyvä varustautua sillä sekin on kulutustavaraa priimiumien parissa.
                    Muutenhan Audi on kiva ajella, just tuossa käväisin marmorilla ja hain etu-jarrupalat, sain halvalla 180 palat lähti 150, melkoinen säästö kun vielä itse vaihdoin. Näkyi marmori edellisessä vaihdossa jättäneen luistit rasvaamatta ja vain sisäpalat oli kuluneet...
                    Varaosamyyjäkin kyseli onko kiva ajella, joutui sanomaan notta eipä oikein voi moittia, ainoa vika on ettei hyvää saa halvalla...
                    Jos sitten aikoo alkaa säästämään kannattaa vaihtaa merkkiä, kovin monethan niin tekee vaikka muuten miellyttäisikin...

                    Comment


                      #11
                      Noo kaikkihan on suhteellista. Audin huoltaminen on kalliimpaa kuin Corollan, mutta osien hankinnassa, yhtälailla kun korjaamon valinnassa, voi säästää mukavia summia.

                      Comment


                      • #12
                        Tarkennettakoon vielä ettei tuo egr-jäähyn ongelma ole yksin a4 b8:sa tai Audissa. Olen samoista ongelmista lukenut muillakin merkkifoorumeilla. Ei tuon takia kannata ko. automallia karttaa.
                        Omassa b8:saa tuo egr-jäähy hajosi kun auto oli ollut mulla tasan viisi päivää eli korjaus meni kokonaisuudessaan automyyjän piikkiin. Kallishan se korjaus olisi ollut, muistaakseni 1800 € Turun AC:llä. Autolla oli tuolloin ajettu 80 tkm. Sen jälkeen ei ole ollut muuta ongelmaa kuin nuo lokarien maalilohkeamat jotka korjattiin tehtaan piikkiin. Auto ollut mulla nyt vuoden eikä vielä tee mieli vaihtaa joten se on paljon se.

                        Comment


                        • #13
                          Joo se on kyllä tiedossa ettei se huolettomin tai järkevin kulkuneuvo olis. Tahtoo vaan autonhankinnassa tuo tunne olevan enemmän mukana kuin järki..

                          Comment


                            #14
                            Uskaltanee kuitenkin sanoa, että ihan huoleton auto se on jos vertaa muihin saman ikäisiin laitteisiin. Minusta sarjaan ei-huoleton kuuluu RS;t yms. laitteet :)

                            Comment


                            • #15
                              Itselle siirtyminen 1.8T --> 3.0Tdi ainoastaan hieman "järkytti" tuo ~800€ käyttövoimavero. Bensamiehenä ei niihin ollut tottunut.

                              Muuten ollut erittäin tyytyväinen 3.0Tdi koneeseen vaikkakin kyseessä A6 4F.

                              Autoillessa kuluja tulee niin sen kanssa pitää olla sujut. Matkassahan tuo vie aika vähän löpöä, varsinkin A4 korissa.

                              Nykyisistä konevaihtoehdoista varsinkin diisselissä on luotettavin joko kutonen tai kasin kone....tämä siis kaverin suusta joka ropaa työkseen näitä Audeja.

                              Kiteytettynä: Auton voi ostaa järjellä tai tunteella.

                              Comment


                                #16
                                Kohtuu huoleton tekniikkahan tämä on. Mutta jos jotain hajoaa niin on sitten 3 kertaa kalliimpaa korjata kuin esim. B6 1.8t. Lisäksi harrastuneisuutta ja DIY ohjeita löytyy aika vähän netistä verrattuna esim jumalmoottoriin.

                                VCDSkään ei auta niin paljoa koska vikakoodi on suuremmalla todennäköisyydellä kuin jumalmoottorissa ihan muualla kuin oikeesti rikkinäisessä osassa. "Vaihda ja tarkista toimiiko"-tekniikka voi tulla kalliiksi. Eli tie vie usein merkkihuoltoon jotka saa dokkarit vikakoodeista tehtaalta.

                                Toisin sanoen tätä tekniikkaa haluavien ei kannata viimeisiä pennosia autoon laittaa. Kannattaa jättää rahaa huoltokustannuksiin :)

                                Comment

                                Working...
                                X