Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Asennusvaatteet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Asennusvaatteet

En tiedä onko moista topikkia vielä olemassa, mutta kysyn, että millaisissa releissä tallissa tapahtuu? Tämä tuli mieleeni, kun hommasin tuossa Fostexin haalarin asennushommiin. Siitä se sitten lähti ja huvittelumielessä laitoin parit merkitkin siihen:

Edit: Tuo Audi Center Tupos on työkaverin keksintöä, sanoin kerran uusivani jotain osia ja se vastasi: "Vaihtuuko Tupoksen Audi Centerissä?"
    Attached Files
    Viimeksi muokannut seepra; 12.6.2013, 09:26.

Kyllä clubilaisten neuvokkuus ei lakka yllätämästä, ten points :D!
    Ja toi Audi Center Tupos...repesin!

Itse käytän vanhoja farkkuja/pikeepaitoja.

Comment

Käytän edellisen työnantajan väreillä varustettuja haalareita remonttihommissa. Nykyisiäkin jää käytettäväksi sitä mukaa kun nehruuntuvat edustuskelvottomiksi.

Comment

Haalareita en käytä kun rajoittaa liikkumista ahtaissa paikoissa.Bilteman työhousut ja takki, kesällä menee t-paita.

Comment

Haalarit on tosiaan vaan ihan likaisimpia hommia varten, varsinkin asennushommissa tuntuu niinkuin olis pakkopaita päällä. Pajotushommissa jos on paksun raudan hitsausta enemmän, niin paksu puuvillahaalari napeilla on toimivin.

Housut, takki sekä matalat turvakengät on yleisin varustus.

Comment

Shortsit jalassa on tullut hitsailtua.

Comment

Siinä saattaa käräyttää mukavasti pallit ja ihon.

Itse olen aiemmin käyttänyt hyvää työhaalaria, mutta jotenkin sen kankeus on jättänyt sen hyllyyn.

Comment

Minulla on Varustelekasta hankittuja käytettyjä sakemannien ja engelsmannien maastopuvun housuja, kenttäpaitoja ja pusakoita käytössä remppahommissa, hankintahinta 3-7 euroa ja on mukavat päällä.

Comment

Riippuu vähän hommasta. Perus hommiin riittää vaan, että on hanskat kädessä. Likaisempi homma niin löytyy tuommoinen ihana rasvahaalari

Comment

Antilla komea haalari.

Varustelekasta joskus olen yrittänyt bongailla vaunumiesten tai tankkimekaanikkojen haalareita, mutta tahtoo koot vaan olla pieniä, alle normaalikokoisen aikuisen. Eikö se sotilashaalari olisi sopiva noitten nelivetoautojen remonttiin, kun neliveto = maastokelpoinen = sotilaskäyttöön sopiva. =)

Voisihan sitä yhtä hyvin hakea paikallisesta halpamarketista jonkun sinisen kokohaalarin, mutta toistaiseksi on tullut käytettyä loppuun noita vaatteita, joita rouva ei enää kelpuuta arkivaatteikseni.

Jos joku on bongannut sopuhintaisen ja käyvän haalarin satunnaiseen autoremonttiin yms. niin saa vinkata.

Comment

Perus tamineilla mennään, kolizit ja joku paidan rääsy. Viimeisimpänä hankintana kylläkin 20 paria kumihanskoja! :)

Comment

Haalarithan on sitä varten, että ne levitetään maahan makuualustaksi :)

itsellä on käytössä ihan klassinen Härski-Hartikainen-lookin haalari, jos pitää tosissaan lähteä möyryämään. Kesähelteillä tosin haalarin pukemisraja karkaa kauemmas. Hanskat muodostuvat usein työn jarruiksi, vaikka aluksi ne käsiin laittaisikin.

Jos vähänkin pitää öljyjen ja vaseliinien kanssa läträtä jätän yleensä hanskat suosiolla pois. Öljyt ja vaseliinit saa käsistä rätillä pois, mutta hanskat on laakista roskiskamaa. Ja yleensä vaseliinin läträyksessä pitää aina välillä hetkellisesti käyttää työkaluja yms. jotka vaativat vaseliinittoman otteen...

Comment

Itse työkseni autoja korjaavana käytän kyllä hanskoja aina, kun vain jotain käsiä sotkevaa hommaa teen, koska pidemmän päälle ei tee hyvää iholle nuo öljyt ja liuottimet sun muut.

Vapaa-ajalla ruuvatessa joko ammattikoulu aikaset haalarit likahommissa tai muuten sit vaan jotkut vähän huonomat vaatteet päällä.

Comment

Kaukokiito on huolehtinut mun remonttivaatteista jo vuosia. Vanhat Dimexit on kelpo remppavehkeitä. Hihaton haalarimalli on paras kun se joustaa olkaimista ja kanjonikaan ei paista. Vanhat duunikengät päätyy myös tallille niin voi potkia ihan rauhassa renkaita. Toki jos on hellettä jalkaan vaihtuu jotkut vanhat caprit tai shortsit.

Comment

Helteellä autohommissa shortsit ja joku vanha t-paita. Likaisemmissa hommissa sitten työnantajan tajoamat haalarit niskaan. Autot onneksi ovat vain täynnä tuota pölyä eikä mitään öljyjä. Ehkäpä minulla on hieman eri käsitys öljyisestä hommasta, kun joutuu noita hydrauliikkahommia välillä tekemään.

Hanskoja käytän kaikessa paitsi sähköhommissa. Noi pinnit kun katoaa hanskoihin. Nyt on ollut työn puolesta kokeilussa würthin kangashanskat jossa hieman parempi kumipinnoite.
                              Tuolta sivulta 14 nuo keskimmäiset. Ainakin pito on erittäin hyvä vaikka olisikin hieman öljyisempi kohde, mutta kangas imee öljyä ja muuta kakkaa aika kiitettävästi. Eli öljyisen homman jälkeen saakin sitten kaivaa uudet esille. Hanskoissakin hyvin tärkeää, että istuu hyvin käteen tai muuten niistä tulee työjarrut.

Hitsatessa ja rälläköidessä lähes aina haalarit niskassa, maski päässä ja umpinaiset kengät. Silti on parikin kertaa tullut rälläköidessä suihku haalareiden läpi. Sen verran ikävää kutinaa aiheuttaa tuo rälläkän pöly että elän mielummin ilman sitä tunnetta.

Kelpaisi kyllä minullekin nuo aloituskuvan haalarit toki omalla nimellä, enkä vielä kehtaisi audi centerin tekstiä omaan haalariin laittaa tällä ammattitaidolla.

Comment

Ite meen työhousut, T-paita(+huppari)-combolla. Jalassa perus lenkkarit, tai turvakengät. Räpylöissä pyörii tämmöset, on ihan toimiviksi todettu.

Comment

Firman kustantamat snickersit ja t-paita...

Ja noita Maastomadon mainostamia käsineitä kokeilin töissä ja on kyllä ihan hyvät muuten mutta oli hylättävä kun kädet käy pitemmän päälle haisemaan ihan vehkeelle siitä kumista :/

Comment

vanhat farkut ja joku t-paita tai viileemmällä huppari. Jalassa ollu reinot :) Itte pitäis kanssa noita kumihanskoja käydä ostamassa. Noista ei vielä kokemusta, mutta jos yhtään on öljyn tai muun nesteen kanssa tekemisissä, niin kankaiset hanskat on ihan hanurista. Noilla kumisilla taitaa näppituntumakin olla ihan eri kuin kankaisilla...

Comment

Minen ikinä päässyt sinuiksi noiden Ejendalsin tegera hanskojen kanssa. Tuntuma on äkkiseltään ihan hyvä, mutta loppujen lopuksi samanlainen kuin olisi kumisormikkaat kädessä. Tästä huolimatta hanskat kastuvat todella helposti ja ovat sitten ikävän tuntuiset. Öljyisiä osia pitää karttaa noiden kanssa. Tuo materiaali oli kyllä suht kestävää, mutta minulla nuo sormikkaat ratkeilivat saumoistaan.

Nahkasormikkaita saa kohtuuhinnalla ja ne on IMO parhaat työjarrut. Kahtelee vaan senverta laadukkaan nipun, että yksi hanska ei ole kokoa 9 ja toinen 12. Ja tietty pitää olla mukavat kädessä.

Näistä on löytynyt mieleisiä malleja: http://www.muikku.fi/blocks/flash_vi...eet/index.html
                                      Viimeksi muokannut Hervast; 13.6.2013, 09:26.

Comment

Jalassa ollu reinot :)
                                        Nyt pitää ihan kysyä, onko niitä muita "asennuskenkiä" edes olemassa;)).

Reiskat jalassa koti ja autoaskareissa satoi tai paistoi, jaahah monennetkohan lie mullakin menossa tällä hetkellä;).

Toki sadekelillä hieman liian imevät, mutta...

Comment

Tässä muuten pirun hyvä työhanska:

http://tuotteet.etra.fi/fi/g20500551...ltosuojakasine

Töissä noita tottunut käyttämään, kun viiltosuojahanskat pitää olla aina puukkoo ym. käyttäessä.
                                          Nykyään tulee käytettyä aina kun hanskoja tarvii, myös kotona. Timpraushommissakin hyvät, kun ei mene tikkuja niin herkästi käsiin.
                                          Sormituntuma on hyvä ja sähkötyötkin onnistuu, niitä kun työkseni teen. Vastaavaa mallia löytyy myös guidelta. Ei voi puhua enään työjarruista :)

Comment

Vanhoja raksatyömaan aikaisia työhousuja ja -takkeja oon yleensä pitänyt jos pitää maassa maata tai kyykkiä. Kunnon laadukkaat työvaatteet on kyllä siitä hyviä että ei tule kesälläkään kuuma vaikka on pitkät housut ja takki päällä. Eikä tarvi aina miettiä että kestääkö tää päälläoleva kangas vaikka hitsauskipinää palamatta.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti
                                              Tässä muuten pirun hyvä työhanska:

http://tuotteet.etra.fi/fi/g20500551...ltosuojakasine

Töissä noita tottunut käyttämään, kun viiltosuojahanskat pitää olla aina puukkoo ym. käyttäessä.
                                              Nykyään tulee käytettyä aina kun hanskoja tarvii, myös kotona. Timpraushommissakin hyvät, kun ei mene tikkuja niin herkästi käsiin.
                                              Sormituntuma on hyvä ja sähkötyötkin onnistuu, niitä kun työkseni teen. Vastaavaa mallia löytyy myös guidelta. Ei voi puhua enään työjarruista :)
                                              Vähän vastaavia, tosin ei viiltosuojattuja, tuollasia ihonmyötäisiä olen usein käyttänyt itse. Ei hirväesti haittaa ja joskus jos tarvinnut sormituntumaa niin olen hanskaa ottanut pois. Sen verta pienet kädet, että mahtuu pieniin paikkoihin asennuksiin. Pelastanut monesti purku-urakoilta.

Comment

Minä olen mieltynyt Tegeran 884 mallisiin. Kokeilin kaupassa ja istui kuin hanska käteen. Ja koko 11 oli kerrankin riittävä. Tosin suojaus ei toiminut siltä osin, että vasaralla sormeen lyönti sattuu noillakin.

Comment

Working...
                                                X