ASN, tuo poikkeus vuotavien vee-koneiden joukossa. Eli poistetaan ketjukiristäjävuodot listasta ja harmitellaan puolavikoja, jotka voi korjata joko kamppiksella tai jos joku on vaihtannut tilalle tarvikkeita, niin omasta pussista.
Kävin Keravan Salvassa katsomassa kyseistä laitetta, puskuri oli erivärinen kuin muu auto, ja huoltokirja alkoi 117tkm.
Mittarissa oli 134000 km.
Ostohalut karisivat kun näin että aikasempa huoltohistoria olio aanelosella.
Sama auto.
Hyvin se kulki, ei siinä mitään.
Etupuskuri oli aivan eri värinen kun näki auton luonnossa.
Tosiaan sen auton aikasempi huoltohistoria on epämääräisellä paperilapulla.
En todellakaan käsitä kuka ja miksi kukaan on niin tonttu ettei täytä huoltokirjaa.
Auto oli ollut ensin 2010 saakka turun sanomilla, tämän jälkeen pk seudulla, nyt auto on ollut hetken taas liikkeessä myynnissä. Edellisellä se ei siis ollut kovin pitkään.
Mikäs ongelma tuo on, että auton huoltohistoria ei ole kirjattu huoltokirjaan vaan jonnekkin muualle. Täydellisen huoltokirjan kirjoittelu ei jälkikäteenkään vie autojobbarilta montaa minuuttia. Tiedän nimittäin melko monta tapausta, missä auton "täydellinen huoltokirja" ei todellakaan korreloi auton huoltohistorian kanssa.
Itsellä käytän mieluummin erillistä ruutuvihkoa, johon kirjaan kaikki auton huollot. Toimin näin, koska huoltokirjoissa ei yleensä ole hirveästi vapaata tilaa kommenteille, vaan kaikki huollot kuvitellaan tehtäväksi rasti ruutuun menetelmällä. Merkkiliikkeen leima ei ainakaan minulle tuo mitään lisäarvoa, sen verran huonoja kokemuksia (useiden eri merkkien) merkkiliikkeistä minulla on.
Viimeksi muokannut elexter; 17.6.2013, 08:55.
Perustelu: Kirotusvihreitä korjattu
Comment