Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolarijuttuja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolarijuttuja

    Moikka vaan kaikille.

    En keksiny mihin tän laittasin niin kokeillaan täällä ensin.

    kyseessä siis -99 A6 avant quattro 2.5tdi tiptronicci

    Kävi siten että audin konttiin paukahti puoliperä,kontti meni kasaan, puskuri säpäleiks ja kuskinpuolen takalokari pokkas.
    Ongelma on semmonen että kone kiertää 2100rpm eikä vaihda automaatilla 2-vaihdetta isommalle..Onko kellään koskaan sattunu vastaavaa? auto on mitattu eikä ainakaan akseleissa heittoa ole, ensimmäinen ajatus itellä oli et akseli vinossa ja tarvii "väkisin" ajaa. auto nypättiin sit traikulle heti kolaripaikalla.

    Nyt sitä tossa vakuutustarkastajan kans katteltiin eikä sekään tuohon oikeen syytä keksiny, tosin nyt kun laitto auton käymään ni jäi näyttöön avonainen takakontinluukku.

    Onko vekottimessa joku vikatila mikä moisen vois aiheuttaa ja mahtaako saada vian veks lukulaitteella ja kontinluukun vaihtamalla?Muuten ei lunarikaan olis haitannu mut on vähän laiteltu peli ja erikoisemman värinen nii harmitus on suuri ja sehän ei tarkastajaa tai vakuutusyhtiöö kiinnosta..Niinpä,kun asiaa tutkittiin ja auto on korjattavissa ja osatkin saatavilla sopurahalla niin ainoo mikä häiritsee on toi tekniikan toiminta..

    #2
    Ottikohan laatikko damagea jos oli pykälä päällä kun peräänajo tapahtui, ja autosi liikkui "työnnettynä" eteenpäin?

    Comment


    • #3
      Re: Kolarijuttuja

      Kiertääkö kone vapaalla normaalisti vai rajoittuuko vapaallakin 2100rpm?

      Comment


      • #4
        Törmäsin tuollaiseen efektiin eräässä vastaavalla nokkasorvilla varustetussa 2000-vuosimallin A6:ssa, kun siitä oli vissiin nokkarempan jäljiltä särjetty suuttimet. Ei sitten jaksanut tyhjänäkään kiertää kunnolla rajoittajalle ja tehoa koneessa kenties joku 50 heppaa. Tiptronic-automaagi kyseessä. Sitä tosiaan tutkittiin oikein antaumuksella, mutta suuttimia ei edes osattu epäillä, kun niistä oli mittauspaperit olemassa..

        ILMEISESTI suuttimet saattavat särkyä, jos saavat ilmaa. Näin asiaa minulle myöhemmin selitettiin. Voisiko siispä olla, että peräänajon yhteydessä diesel-linjoihin on päässyt reilusti ilmaa, joka on sitten mennyt läpi pumpusta ja suuttimista ja särkenyt ne?

        Comment


          #5
          Kulostaa varsin oudolta teorialta. Löpön loppuessa särkyisi myös suuttimet kun pumppu horasee ilmaa?

          Comment


            #6
            kyllä näin voi tapahtua. Nissanin huoltomanuaaleissa kielletään aivan ehdottomasti ilmaamasta dieselmootoreita startilla suuttimien rikkoutumisen takia. Eikä pelkästään renaultin diesel-koneissa, vaan ihan Nissanin omissa tekeleissä. Ei aivan samaa asiaa mutta BMW antaa ohjeet virhetankauksessa (bensa/diesel) jos kone on ollut käynnissä, niin suuttimet vaihdetaan. Tosin hintaa muistaakseni n 300+€/kpl niin ei noita vaihdella jos vanhat toimii.

            Nykydieseleissä on niin pienet toleranssit ja suuret ruiskutuspaineet, uusimmissa puhutaan n. 2000 bar, että sinne kun menee jotain sellaista väliin joka ei kuulu sinne, ilma, roskia, niin vahinkoa tapahtuu.

            Comment


              #7
              Teini-ikäinen nokkasorvi ei ihan edusta uusinta diesel teknologiaa.

              Comment


                #8
                juu ei, esimerkkinä heitin

                Comment


                  #9
                  Tuo ilman pilaama suutin kuulostaa kyllä Esson poikien tarinoilta

                  Comment


                  • #10
                    Omaa kokemusta ei ole, mutta jostain olen kyllä kanssa kuullut, että diisselit pitäisi ilmata ennen käynnistämistä jos vaikka nafta pääsee loppumaan. Sitä en tiedä rikkooko se oikeasti mitään, muuta ei kai se ihan tuulesta ole temmattu...

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä monet nykydieselit käsketään ilmaamaan ihan startilla. CR koneissahan ruiskutusta ei aloiteta ennen kuin ruiskupaine on noussut rittävästi.

                      Vanhemmissa dieseleissä taas taidettiin ilmaamista vaatia siirtopumppujen puuttumisen vuoksi.

                      Aloittajan ongelmaa alkaisin etsimään vikakoodien luvulla (postauksesta ei ainakaan käynyt ilmi että koodit olisi jo luettu)

                      Comment


                      • #12
                        Kolarijuttuja

                        Tuon CCWA koneen ohjeissa on ilmaus esipumppua käyttämällä, mikä tapahtuu tietokoneella. Lähinnä kai siksi ettei tuo CR suurpainepumppu kävisi tyhjänä. Syy taitaa olla ihan se pumpun kavitoiminen.

                        Comment


                        • #13
                          Ei kierrä vapaallakaan enkä nyt uskois mihkään ilman höräsyyn kun tankissa oli reilut 50 litraa soppaa, olis pitäny ottaa se 10 litraa enempi ni olis jääny tapahtumatta.. :/

                          Auto rullas tilanteessa jo valmiiks kun valuttelin eteenpäin risteyksessä mut ainahan se mahollista on et laatikko olis ottanu itteesä..tosin manuaalipuolella pelaa ihan normaalisti.

                          Vikakoodeja ei oo vielä luettu, se nyt taitaa sit olla seuraavaks ohjelmasssa ja jos sillä vika saadaan pois ni
                          robottiin ja maalaamoon..

                          Comment


                            #14
                            Jos ei vikakoodeja ole vielä luettu niin sieltähän voi löytyä vaikka crash signal joka voisi aiheuttaa tuollaisen käytöksen.

                            Comment


                            • #15
                              jepjep..."vika" korjattu.ilman vikakoodien lukua, hetken mielijohteesta kun kävin sillä tos lenkin ajamas, painoin kaasua maltilla niin vekotin keräs kierroksia ja kun pääs yli sen 2100 alko pollet laukkaamaan ihan normaalisti.
                              en muistanu tohon avaustpostiin edes pistää et on lastutettu ja Ahdettu laitos...perstuntumalla ainakin oli kaikki 240 konia nyt kotona meno oli entisen mallista.sammutuksen jälkeen taas ahdisti, mutta maltilla jenkaa ja taas alko toimimaan..en tiä sitten et onko se takakontin "auki" oleminen joku juttu mikä pitää ns.tiedostaa tai jotaki..vähän mutua mut auto matkas tänään pajalle ja huomena ropottiin..josko ens viikolla sais maalaukseen ja takasin ladulle.

                              Comment

                              Working...
                              X