Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6/B7 vs.B8 koko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6/B7 vs.B8 koko

    Onko B8 avantit yhtään tilavampia kun nämä vanhat sotaratsut b6 tai b7?
    Lähinnä takatilat ja tavaratila kiinnostaa. Olisko sellaisesta perheautoksi? B6 jäi auttamatta pieneksi,mutta katse on jälleen suunnattu Audi leiriin.

    #2
    On mielestäni tilavampi. Ei ihan a6 C6:n kokoinen, mutta ikäänkuin sisätiloihin (takapenkki + luukku) olisi tullut 5 cm pituutta lisää vrt b5/b6/b7.

    Comment


    • #3
      Jep. Todettu myöskin 8 isommaksi, kuin 6 tai 7.

      Comment


      • #4
        Tavaratila ei kyllä "tehoneliöiltään" ole paljoa isompiB8:ssa. B8:ssa takaluukun lasi todella vino niin rajoittaa täyteen pakkaamista. B8 meni mulla vaihtoon kun duunissa niin hiton kapeat parkkiruudut. B7 sujahtaa helposti parkkiruutuihin lyhyempänä ja kapeampana kun taas B8:lla ihan he...tinmoinen sompaaminen. B8:ssa muuten (ainakin farkussa) todella leveät sivulokerot jotka vie tilaa kontista. Toki niihin saa tavaraa hitosti piiloon mutta vie tilaa avoimesta tilasta...

        Comment


          #5
          http://fourtitude.com/galleries/?c=s...%20Era%29%2FA4 Tuolta voi käydä vertailemassa noita malleja numeroiden varjossa "technical"-kansiossa olevista kuvista.

          Comment


          • #6
            Takapenkillä on B8:ssa enemmän tilaa kuin vanhemmissa. Etutilaa syö massiivinen keskikonsoli ja mielestäni esim. kuskin jalkatilat ovat huonommat kuin B6/B7:ssä. Vakkarin kanssa ajaessa jalka pitää työntää jarrupolkimen alle. Takakontti on ainakin sedanissa selvästi suurempi, farkusta en osaa sanoa.

            Comment


            • #7
              Tarvii vissiin käydä hakemassa joku b8 ajoon ja sovitella turvaistuimia takapenkille sekä koiraa ja rattaita konttiin.

              Comment


                #8
                Sedan B8:iin saatiin ainakin konttiin survottua 3 Golf bägiä ja kaikki ihan isoja eikä ykskään ollut kantobägi ;).

                Comment


                  #9
                  [LEFT][COLOR=windowtext]Samaa olen pohtinut. Alkaa tympiä ainainen kompromissien teko autovalinnoissa, joten aika hankkia riittävä lääkitys kroonistuneeseen kuumeeseen. Harkinnassa B7 tai B8 Avant quattro riittävillä varusteilla. Kuuta en tavoittele taivaalta, kun käytetyissä tyydyttävä niihin mitä joku on joskus tehtaalta tilannut. Kunhan tietty minimitaso edes saavutettaisiin. Kaikki muu siihen päälle on aina plussaa... [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext]Pienihän A4 on A6:een tai Passatiin verrattuna, mutta 4F:ään ei köyhällä ole varaa quattrona ja VW on karsinut melko tehokkaasti bensanelikot mallistostaan. A6:ssakin tavaratilan yläosa on uhrattu muotoilun alttarille katon ja takalasin kaartuessa voimakkaasti. [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext]Myyntiesitteistä – joita on tullut arkistoitua eri sukupolvista – olen vertaillut mittoja. Tavaratilan pinta-alassa ei ole juurikaan eroa B7 vs B8. Pituudessa ero on vain pari milliä (Passatissa yli 10 cm enemmän). Litroissa ero on kuitenkin peräti 50 l uudemman hyväksi. Ikkunat korkeammalla? Ei kai lokeroita ja välipohjan alle jäävää tilaa sentään mukaan lasketa. Itse tilahan on melko suoraviivainen, kun pyöräkoteloiden taakse jäävä levennys on katettu lokeroiksi. [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext]Yleensä kasvanut akseliväli tarkoittaa myös kasvaneita matkustamotiloja – varsinkin takajalkatila. Mutta B8:ssa osa lisäsenteistä taisi mennä moottoritilan puolelle, kun etuakselia vietiin eteenpäin paremman painojakauman ja tasapainoisemman kaarrekäytöksen saavuttamiseksi. [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext][COLOR=#000000]
                  Alkuperäinen kirjoittaja Monster
                  B7 sujahtaa helposti parkkiruutuihin lyhyempänä ja kapeampana kun taas B8:lla ihan he...tinmoinen sompaaminen.
                  [/COLOR] [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext][COLOR=#000000]Ulkomittoja ei olekaan tullut vielä verrattua. B5 -> 3C ero käsiteltävyydessä ahtaissa paikoissa oli huomattava, kun pituutta tuli 30 cm lisää. Alkujärkytyksen jälkeen tuohon on kuitenkin sopeutunut melko hyvin, kun vastapainona on ollut hyvät tilat. 3C –> B8 ei liene mene ainakaan kovin paljoa huonompaan suuntaan.[/COLOR] [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext][COLOR=#000000]
                  Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N
                  Tarvii vissiin käydä hakemassa joku b8 ajoon ja sovitella turvaistuimia takapenkille sekä koiraa ja rattaita konttiin.
                  [/COLOR] [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext][COLOR=#000000]Kovin isoa koiraa tuskin kunnon yhdistelmävaunujen kanssa mahtuu. Matkarattaat on sitten toinen juttu. Passatissa saa aika hyvin lisätilaa koiralle/tavaroille, kun pistää vaunut kyljelleen. Audissa varmaan tulee takalasi vastaan. Olen vähän laskeskellut sen varaan, että pahin vaunuaika alkaisi helpottaa…[/COLOR] [/COLOR]

                  [COLOR=windowtext][COLOR=#000000]B7 alkaa vaikuttaa hieman vanhahtavalta uudempien MMI:llä ym. hilppeillä varustettujen mallien rinnalla, vaikka muuten ajaton muotoilu ja sisusta kestää kyllä vertailun moneen kilpailijaan. Näistä voi olla montaa mieltä, mutta Passatin sähköinen seisontajarru ja palikka-avain ovat ihan kivoja käytössä, kun niihin on tottunut. B8:sta nekin löytyy. Tosin jälkimmäinen toimii Audissa jotenkin kankeammin.[/COLOR][/COLOR][COLOR=windowtext]

                  [/COLOR][/LEFT]
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    B6/B7 vs.B8 koko

                    Katsotaan miten mahtuu meidän B8:iin. Olisi tarve tulevaisuudessa saada turvakaukalo, keskikokoinen koira, kaksi kissaa ja lastenvaunut. Kaksi aikuistakin vielä. On tuota pohdittu ja ei pitäs olla ongelmaa. Kaukalo ja vaunut on Recaron näppärä Babyzen ihan tilan käytön vuoksi. Varmaan menisi jopa kaksi vaunua matkatavaroiden lisäksi. Toki täyttä olisi mutta.. :)

                    Comment


                    • #11
                      Itselle tuo B8 avantin vino takalasi ja jyrkkä kattolinja tuli aikanaan melkoisena pettymyksenä kun vertasin B7 ja B8 tavaratiloja keskenään. Ensimmäinen ajatus oli että eihän tuonne mahdu sitäkään vähää mitä B7:n tavaratilaan. Ja se on kyllä tullut todettua käytännössäkin jälkikäteen. B8 avantin jyrkästi laskeva kattolinja tuottaa pienosia ongelmia välillä kun pakkailee autoa. Vaikka tavarat muuten mahtuisivat autoon, niin takalasi ottaa monesti vastaan ja luukkua ei saa kiinni. Tätä ongelmaa ei juurikaan B7:ssa esiintynyt. Mutta tätähän tämä on, muotoilu menee käytännöllisyyden edelle nykyään. Eihän näillä nykyajan "farmareilla" ole juurikaan enään tekemistä suuren tavaratilan kanssa.
                      Sanoisin että ei tuonne B8:n tavaratilaan sen enempätä tavaraa mahdu kuin edeltäjäänsä.
                      Viimeksi muokannut Audi; 20.4.2013, 21:49.

                      Comment


                      • #12
                        Olen tässä nyt pohdiskellut että pitäis varmaan sittenkin harkita sitä B7 uudestaan. Meillä toinen lapsista on jo turvavyöistuimessa,toinen kaukalossa. Takana meinasi vanhemmalla olla ahdasta B6:ssa kaukalo sen sijaan menee hienosti apparin takana. Toinen juttu on että jos on sportti penkit B6/B7 :ssa niin ei varmaan tarvitsisi ottaa penkkiä niin taakse kun on se säädettävä reisituki,itse pitkäjalkasena joudun pitämään penkkiä melko takana ja ala-asennossaan istuinosaa että on jotenkin tukevasti siinä penkillä (suomipenkit). Nykyiseen passattiin menee vaunut ja koira hienosti,kärryt on pitkittäin kontissa ja otus mahtuu siihen viereen (sellainen snautserin näköinen ja kokoinen) muutenhan toi volkkari on aika surkea laitos verrattuna audiin mätänee ja natisee,eikä tuo haldex neliveto tarjoa samanlaista ajonautintoa kun torsen quattro, jotkut tykkää sanoa ettei niissä ole eroja mutta olen asiasta erimieltä, olenhan siirtynyt torsenista haldexiin. Paluu Audiin tapahtuu kyllä kunhan sopiva osuu kohdalle B7 tai 4F avanttina.

                        Comment


                        • #13
                          Ei nyt varsinaisesti liity itse aiheeseen, mutta sanonpa kuitenkin. B7 Avant tuntuu C5 Avantin jälkeen lähinnä Miniltä. Uskomattoman pieni auto sisätiloiltaan. Voi toki olla, että mulla oli vaan vääränlaiset mielikuvat ylipäätään A4:n koosta, mutta kyllä tuota pienuutta vaan täytyy ihmetellä joka kerta kun B7:a ajaa.

                          Comment


                          • #14
                            No ennen pasuunaa mulla oli B6 avantti,lähinnä tilojen puolesta vaihdoin mutta on tullut ikävä audia taas.

                            Comment


                            • #15
                              Kannattaa aina muistaa suksiboksin hyödyt! Parilla kolmella sadalla saa huomattavasti lisätilaa, jos se farmarista alkaa loppua kesken. Meilläkin C5 S6 avantissa matkustaa 2 aikuista, lapsi ja kaksi isohkoa koiraa. Sekä tietenkin matkatavarat päälle.
                              Suksiboksiin mahtuu vaivatta sellaiset pieneen tilaan taittuvat matkarattaat ja muut matkatavarat.
                              On ainakin vielä itse välttynyt tila-auton hankinnalta (vaikka eipä se tuo muuta kuin korkeutta lisää farkkuun verrattuna).

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja atak Näytä viesti
                                Suksiboksiin mahtuu vaivatta sellaiset pieneen tilaan taittuvat matkarattaat ja muut matkatavarat.
                                On ainakin vielä itse välttynyt tila-auton hankinnalta (vaikka eipä se tuo muuta kuin korkeutta lisää farkkuun verrattuna).
                                Oma tilantarpeeni on aina ollut sieltä pienimmästä päästä ja täten en voi sen kummemmin kommentoida mutta sen verran peukutan tätä ajatussuuntaa sillä jos me kaikki ostettaisiin auto maksimaalisen kuljetuskapasitettitarpeen ( heh taas mikä sana) mukaan niin sitten hän me ajettaisiin muuttoautoilla !

                                Comment


                                  #17
                                  Suksiboksia myös miettinyt pidempiä matkoja varten.

                                  B7 ja Brion vaunut testattu. Näkösuoja (rullaverho) ja väliverkko paikallaan ei mene kuin poikittain ja sen jälkeen on turha muuta tavaraa tunkea koirasta puhumattakaan. Verho ja verkko on hölmösti yhtä pakettia, niin niitä ei saa irrotettua erikseen. Passatin vastaavasta ei ole kunnon havaintoa, kun itseltä puuttuu verkko. Albumi näyttää ne erillisiksi, mutta verkollisen verhossa on jotain eroa. Verkolle olisi käyttöä, mutta verho on vain tiellä.

                                  Seuraavaksi verho pois ja sen jälkeen meni vaunut pitkittäinkin. Vaunun kopan reuna oli kyllä lasissa kiinni, mutta antaa sen verran periksi, että luukun saa kiinni. Viereen jäi sen verran tilaa, että isompikin koira saattaisi mahtua, mutta kovin mukavat oltavat sillä ei välttämättä olisi.

                                  Omalla kohdalla on aikalisän paikka kunnes vaunuista on oikeasti pääsemässä eroon... Ja taitaa B8 viedä voiton tyylikkäämpänä ja modernimpana.

                                  edit: Mittojakin otettiin. Ilmoitettu 100 cm leveys on pyöräkoteloiden kohdalla kuten voi olettaa. Luukkua kohti tultaessa leveys kasvaa 102 cm:iin ja silminkin havaitsee että seinämä on hieman vino. Vaunujen yläreunan korkeudella pituutta on enää jotain 70 cm luokkaa, kun lattiatasossa ilmoitettu on 102 ja risat.
                                  Viimeksi muokannut panu; 24.4.2013, 08:05.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X