Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tarkista nyt ainakin että ketjuremontti on tehty, tulee eteen n. 100 000 - 150 000 km kohdalla näissä, monen tonnin keikka. :s Täällä sitä käytiin viellä jälkihuoltamassakin. Itellä ollu ongelmia nelivedon kanssa pumppu ja ohjainyksikkö vastikään uusittu, siihenkin toista tonnia palo rahaa. perusongelmia varmasti on muita, haulla löytyy. :)
Kiva autohan tää muuten on, nopee ja mukava ajaa. :)
Tuo DSG-vaihteisto ei ole mikään paras mahdollinen ainakaan omien kokemusten perusteella ja vaihteiston öljyä täytyy vaihdattaa kohtuullisen usein, koska huono öljy rikkoo vaihteiston todella herkästi.
Haldexin fyysisestä kestävyydestä rääkättäessä ei ole tietoa, mutta ainakin pakuissa tuo haldexi on toiminut hyvin ja ilman isompia ongelmia, jos vain haldex-kytkimen öljy vaihdetaan max.60tkm välein.
Mulla ollut nyt tämä 3.2 quattro DSG 2.5 vuotta.
Komppaan Juhaa siinä että on nopea ja mukava ajettava.
Mm. ohituksissa ei tarvitse miettiä kerkeekö vaiko ei.
Mulla on hajonnut bensapumppu, ilmamassamittari kahteen kertaan ja viime kesänä vaihteiston mekatroniikka.
Tarkempi kuvaus ketjussa: "Audi A3 mekatroniikka hajosi"
Oikeastaan DSG;tä ei hajota huono öljynvaihto, vaan ihan sen oma huonous. Ja toisaalta vaihtoväli on 60tkm, niin eipä se niin paha rasti ole.
Kuten sanottu, ketjuja menee ja samoin noita DSG ongelmia on mekatroniikasta koko laatikkoon.
Noh, puolet vähemmän kuutioita ja vetäviä pyöriä mutta itessään A3 on mainio auto. Mukavan ketteräkin! Sportbackia kannatta katella on todella käytännölinen! ;)
Ajelin 2,5 vuotta otsikon sprtbackillä. Se oli kyllä hyvä auto. Erityisesti tiloiltaan, kun on tommonen "minifarmari". Kerran käytin normaalissa huolto-ohjelman mukaisessa huollossa, jossa myös haldexin öljyt vaihdettiin. Laatikon kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia. Olin toinen omistaja. Toimiessaan varsin ripeä kärry ja mukava ajella. Olisko ollu myytäes joku ~140tKm mittaris.
Kiva peli, mutta kalliit tyyppiviat. Omassa haldex toimi hyvin sen 1, 5v minkä autolla ajelin, samoin DSG mutta ketju alkoi rallattelemaan ja työnsin vaihtoon ennen kuin vika paheni. Ongelmia oli mm. automaatti-ilmastoinnin kanssa, ovien ja konepellin jäätymisongelmien kanssa. Nuo pakkasen aiheuttamat ongelmat jaksavat ihmetyttää kun nykyautoista ainoastaan konsernipelien kanssa niistä kärsinyt.
Mutta kaiken kaikkiaan oli mahtava peli ja omani oli vielä täysin tuunaamaton ja ilman mallimerkintöjä, niin hauskoja hetkiä tuli varsinkin talvisin vietettyä ;)
Comment