Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Harraste / Käyttöauto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harraste / Käyttöauto

    Iskeny aivan hirveä autokuume, mutta nyt iski valinnan vaikeus. Haussa olisi semmoinen auto, jota ei tule kaduilla kokoajan vastaan. Käyttöautona toimisi, jota samalla voisi harrastaa. Lähtökohtaisesti auton on oltava neliveto audi. Hinta max. 4000e. Ei hirveä pommikaan saisi olla, joka seisoisi kokoajan laitettavana ja olisi kallis pitää. Jos sopivaa audia ei löydy niin sitten joku muu erikoinen vanhus. Etuveto ei tule kysymykseen. Olen toosi huono etsimään autoja ja tutustumaan uusiin merkkeihin.

    Tässä nyt siis kyselen teidän muiden mielipiteitä ja henk.koht. kokemuksia.

  • #2
    Itse hankin harraste/kakkosautoksi Audi V8:n. Voin suositella. Kaikki tarvittavati ajot ja enemmänkin on saanut tähän asti ajella huoletta, eikä yhtään samanlaista ole vielä tullut vastaan..

    E. Huomasin sun autotiedot vasta tuosta profiilista, niistä päätellen ei ehkä ole V8 riittävän "eksoottinen" sulle.. :)

    Comment


      #3
      Niin, siis sinullahan on melkein harrasteauto jo.

      Comment


        #4
        Ainut mikä tohon speksiin on t89 cq, ei noita enää ihan joka nurkalla taida olla?

        Comment


        • #5
          harraste/käyttöauto

          itsellä A8/E42003 käyttöautona joka päivä, hyvä talviauto ja toiminut pieniä ongelmia lukuunottamatta hyvin.

          Comment


            #6
            Taitaa vaan ampua vähän yli 4000€ hinnasta... Alkupään A8:ssa olisi harrastamista eikä ne mitään superyleisiä ole vaikkei toki kovin erikoisiakaan. Käyttiksen ja harrasteen yhdistelmänä aika pop.

            Comment


            • #7
              Kuinka paljon tommonen V8 kuluttaa? Ennen tätä kattelin semmosta, mutta päädyin sit tähän. Ja kumpi, 4.2 vai 3.6? Tää nykynenkin on hauska peli kyllä, mutta iski aivan tajuton autokuume tässä hiljattain. Kasi kyllä olis ihan hyvä vaihtoehto kun ei oo ennen v8 ollutkaan ja kaikki niitä on kehunut. Musta toi vanhempi kori on kyllä törkeen nätti.. Taitaa olla kustannukset aika samaa luokkaa 2.2 tq ja 4.2 v8.

              Oon kanssa katellu vähän audi coupeeki, samaa mikä mulla oli ennenkin jo. Jälkeenpäin alkanu kaduttaa ku myin sen.

              Comment


              • #8
                Olen kerran laskenut kulutuksen /100km. Aika tarkkaan 50/50 maantietä ja kaupunkia, niin kulutus oli tarkalleen 14.27l. / 100km. Kuulostaa äkkiseltään korkealle, mutta eiköhän joku C5 2.4q Tiptronicilla kuluta aikalailla saman ja tässä tulee sentään tyyli kaupan päälle.. ;)

                Comment


                • #9
                  Juu. No itellä pyörii siinä 11.5 - 12.5l/100km. Riippuu vähän missä työmaa on. Tämä 2.2 20v tq siis.

                  Comment


                  • #10
                    Eikö sulla just semmonen ole mitä olisit hakemassa?? Kerran tommosta itekkin ajanu, niin en mää kylä ikinään mitään Coupea tilalle ottais, vanhoja autoja noi kaikki kuiteski on.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän tämä periaatteessa olisi aika pätevä harrasteauto ja sitä virkaa onkin ajanut nyt pari vuotta, mutta vähän ehkä kyllästynyt.. Taino ei kyllästynyt mutta kauhee autokuume vaan iskeny ja haluun uuden menopelin. Ja ehkä hieman halvemman pitää. Ja tiedän, autojen harrastaminen ei ole halpaa. Millastahan noiden osien hankkiminen ja hinnat ovat esim vanhoihin audi 100 ja 80?

                      Comment


                        #12
                        Jos V8:ia kattelee niin 4.2 litranen. Tollasen V8 harrastaminen voi olla hyvinkin kallista, koska ne nyt alkaa olla vanhoja ja paljon ajettuja.

                        Comment


                        • #13
                          Niinhän ne on, just ajattelin jos tuommosen hommais, niin täytyis joku ruoska ostaa työautoksi. Taino joka tapauksessa taidan ostaa ruoskan työautoksi, tai sitten pomolta kinun työauton irtisanoutumisen uhalla.. Ei niillä ole varaa menettää :D

                          Comment


                          • #14
                            Omaan koupeeni oon nimenomaan tältä harrastuspoliittiselta näkökulmalta enemmän kuin tyytyväinen. Olihan tässä kasikuumetta ilmoilla männätalvena itsellänikin, vaikka omat silmät kyllä haeskeli enempi D2-mallisten pariin kuin senaattorien, ns. "käytännön syistä".

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                              --Tollasen V8 harrastaminen voi olla hyvinkin kallista, koska ne nyt alkaa olla vanhoja ja paljon ajettuja.
                              Olen laittanut merkille, että noissa on yleensä todella alhaiset mittarilukemat. Liekkö ruuvattu saksassa 300tkm pois, niin ei täällä enää tule lisää? Monessa yksilössä ollut siinä 200tkm molemmin puolin. Autot tosi kulahtaneita, kun tuon verran ajettu Audi pitäisi vielä näyttää uudelta. Muutenkaan eivät vaikuta kovin laadukkaasti tehdyiltä.
                              Typ44:ssä on huomattavasti laadukkaampi maali ja pellit muutenkin tuntuvat kestävän paremmin, vaikka on halvempi malli. V8 tuntuu olevan C4:n kanssa samaa laatua. Ruostuu ja maalipinta ei ole enää niin laadukas kuin aiemmin. Hieno auto olisi kyllä. Vitoskoneella olisi ihan käyttöautoksikin kelvollinen.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                Jos V8:ia kattelee niin 4.2 litranen. Tollasen V8 harrastaminen voi olla hyvinkin kallista, koska ne nyt alkaa olla vanhoja ja paljon ajettuja.
                                Juu 4.2 ehdottomasti. Kallista on tai miten nyt kukakin laskee.. Itse olen laittanut nyt n. 3kk:n aikana pelkästään optiikkaan n. 2000,-

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                  Olen laittanut merkille, että noissa on yleensä todella alhaiset mittarilukemat. Liekkö ruuvattu saksassa 300tkm pois, niin ei täällä enää tule lisää? Monessa yksilössä ollut siinä 200tkm molemmin puolin. Autot tosi kulahtaneita, kun tuon verran ajettu Audi pitäisi vielä näyttää uudelta. Muutenkaan eivät vaikuta kovin laadukkaasti tehdyiltä.
                                  Typ44:ssä on huomattavasti laadukkaampi maali ja pellit muutenkin tuntuvat kestävän paremmin, vaikka on halvempi malli. V8 tuntuu olevan C4:n kanssa samaa laatua. Ruostuu ja maalipinta ei ole enää niin laadukas kuin aiemmin. Hieno auto olisi kyllä. Vitoskoneella olisi ihan käyttöautoksikin kelvollinen.
                                  En pysty allekirjoittamaan kirjoittamaasi. Mulla kilsoja n. 290tkm. ja oikein pirtsakan näköinen ja tuntuinen kilometreihin nähden.

                                  Comment


                                    #18
                                    Semmonen käsitys että tuo ruostuminen ja maalipinnan huonous vanhempiin nähden johtuis maalien vaihtumisesta tuossa 90-luvun vaihtees vähemmän myrkyllisiksi. Meillä oli faijan kanssa samaan aikaan tornadon punaiset autot, sillä erotuksella, että mulla oli t85 ja faijalla b4, autojen pesu ja vahaus toteutettiin melkein samalla välillä ja tarkkuudella. Silti tuo b4 muuttui pinkiksi ja t85 pysyi punaisena.

                                    Comment


                                      #19
                                      Voihan se ero tulla maalistakin, tai sitten eri tehdaiden maalamoissa on eroja ja niissähän on eroja.
                                      Jos on tullut samalta "linjalta" niin sitä eroa ei pysty tietenkään maalaamon ratkaisuilla selittämään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Voi tulla audiq katsomaan minun 270tkm ajettua V8:sia ja toteamaan, että erehtyi sanomisensa suhteen. V8:t kuitenkin Suomessa aika harvassa, niin yleistäminen kuntojen suhteen on ihan turhaa minun mielestäni.

                                        Joistakin yksilöistä näkee pidon laadun heti ja toisista kiertolaisuuden.

                                        Comment


                                          #21
                                          Varmasti löytyy hyvin pidettyjä kuten huonosti pidettyjäkin. Oma V8 lähti ihan hyvässä kunnossa maailmalle ja on nykyään aika surullisen näkönen. Kilsatkin siitä on kummasti vain vähentyneet vuosien saatossa :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                            --Semmonen käsitys että tuo ruostuminen ja maalipinnan huonous vanhempiin nähden johtuis maalien vaihtumisesta tuossa 90-luvun vaihtees vähemmän myrkyllisiksi.
                                            Tuo voisi olla syynä. Laatuvaikutelmalla tarkoitin juuri ulkokuorta. V8:ssa on mittarilukemat yleensä 200+tkm, C3:ssa 400+tkm keskimäärin, niin ei ne pienet kilometrit niiden kunnossa oikein näy.

                                            Ja Härski, on niitä V8:ja kuitenkin sen verran myynnissä koko ajan, että voi yleistyksiä tehdä mm. mittarilukemista. Ei ole tarkoitus arvostella kenenkään autoyksilöä, vaan ihan yleisellä tasolla olen puhunut havainnoistani.
                                            Viimeksi muokannut audiq; 9.4.2013, 19:41.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja eikä noilla vanhoilla autoilla ole niin väliä kilometrien kanssa, kun ne voi olla mitä on.. Kunhan auto on hyvässä kunnossa ja toimii, niin ne kilometrit näkyy vaan mittarissa. Ja tuo noissa V8 huolestuttaa kun tuntuis olevan aika kallista rempata niitä jos tai siis KUN niihin jotakin tulee. Jokasessa tuon ikäisessä autossa on laittoa. Itelläkin menny 3000e about tähän omaanikin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Katsellut myös tommosta 2.5tdi rivi vitosta, enkä sitä V6 mitä kaikki haukkuu (onko siinä muuten perää?)
                                                Tai ylipäätään jotakin vähän erikoisempaa dieseli nelikko audia, onko raadilla ehdotuksia?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  R5 diesel on hieno vekotin. Eikä niitä taida kovin paljon olla hyvillä varusteilla/kilsoilla tarjolla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Yks tossa ois nettiautossa. 425tkm vaan ajettu, ja etuveto.. ohops huomannu tuota :) Mutta luultavammin tuo 425tkm ei ole vielä aivan mahdoton lukema tuolle?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Saat kyllä tuolla neljällä tonnilla meikän R5 TDI:n ja nelivetosena. ;)
                                                      Ajelen tolla työmatkoja vaikka pihassa on uudehko ja oikeasti mukavampi auto ajaa.

                                                      Tollanen 400tkm ei ole välttämättä vielä mitään.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster
                                                        Itelläkin menny 3000e about tähän omaanikin.
                                                        Jos tuo on kallista harrasteauton pitämistä, niin katselet ihan väärään suuntaan. Kasissa kulut eivät ainakaan vähemmäksi jää.

                                                        Suosittelen jotain vm ->90 VW Poloa, miulla on semmoinen tuossa pihassa. Moottorinkin nosti ihan käsipelillä ulos konehuoneesta. Varaosia saa, eikä ole kalliita.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Minkähänlainen joku tuollainen olisi ;)

                                                          http://www.nettiauto.com/ford/sierra/5390862

                                                          Jos olis kovasti ylimääräistä, niin cossusierra olis kiva hankkia.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X