Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastusmonologit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    VAGgineille ei ole poikkeuslistoja ja sen puuttuessa kaikki moottoripuolen vikakoodit aiheuttaa hylkäykseen, jos ne näkyy ko. testerillä.

    Ja tuo esimerkkinä ollut PSA:n lista on muistaakseni kumottu...

    Comment


    • B6 heilahti läpi pikkuhuomautuksella liian ylös näyttävistä valoista.

      Comment


      • Hetken mielijohteesta kurvasin tänään konttorin kautta ja reissu osoittautui menestyksekkääksi. Toisen puolen lähivalo oli pimeänä, voisin vaikka vannoa että se toimi vielä eilen :)

        Comment


        • Oman katsastin kk sitten. Oli kyllä harvinaisen pintapuolinen katselmus. Parkit pimeenä josta ei mainittu eikä paljon muutenkaan rytyytetty, toisin ku vuosi sitten( Mun ilme oli ku iltalypsyn suomineidolla...). Totes vaan ettei hän mitään löytäny. Korjaa jos löydät ite....

          Comment


            Toijalan katsastusasemalla jarrutettiin pikkuässä rullilla ja yksi akseli kerrallaan. Pyörät pyötivät eri suuntiin ja homma meni ihan normaalisti. Hieno juttu että nämäkin laitteet kehittyy.

            Comment


              Isäukko käytti minun entistä vuoden -95 A4:sta leimalla, ei jatkoon. Jotain juttuja tuli ihan aiheesta, mm. raidetangonpää (ei paha, löytyy jo uus), bensatankin kiinnike laho ja öljyä vuotaa jostain. Nuo nyt hoituu helpolla jos vaan tuon vuodon saa paikallistettua.

              Mutta ihmetystä aiheutti mm.
              -halkeama tuulilasissa joka on ollut jo 3 vuotta, nyt ei enää kelvannut
              -keulasta liian matala, liekö maavaran mitannu, ei oo ikinä tullu sanomista ja vuosia ollut samassa säädössä

              Niin ja vielä tuli sanomista kun on xenonhyväksytyt umpiot ilman pesureita, tämäkin ollu ok jo vuosia muttei näköjään enää. Sinänsä ymmärrän kun lakihan on selvä ja pesurit vaaditaan. Ei vissiin muita ole vain kiinnostanut.

              Comment


              • "Ei vissiin muita ole vain kiinnostanut."<--- Nyt olet asian ytimessä. Joskus katsastusmiestä ei vaan kiinnosta. Ihan aiheesta kuitenkin tuo viimeisin katsastusmies huomauttanut.

                Comment


                • Itsekin käytin Audin leimalla, mietin että muistikohan tuo katsastussetä katsoa koko autoa kun pyörähdin siinä odotellessa kaupassa (alle 10min) ja takaisin tullessa auto seisois pihalla katsastettuna ilman huomautuksia.
                  Kerrankin kivuton katsastuskokemus.

                  Toivotaan yhtä mukavaa kokemusta tuon projekti-Golfin kans.

                  Comment


                    Nyt on vähän audia fiksattu, valot vaihdettu yms. Tuo korkeushomma vielä ahdistaa kun säädöt on jumissa. Ja tosiaan kun katsastuslappua nyt ite pääsin lukemaan niin huomautus ei ollut maavarasta vaan siitä että mitta kaaresta napaan poikkeaa paperissa olevasta. Jos tuo säätö nyt ei lähde auki niin eikös tuon uuden korkeuden voi laittaa otteeseen muutoskatsastuksella? Vähän hölmöltä tuntuu muutenkin laittaa autoa keulimaan katsastuksen takia

                    Comment


                    • Passatti ei mennyt läpi kerralla katsastuksesta. Valopesuriviritykseni oli polttanut sulakkeen kun kunnollisen kytkentäkaavion puutteessa ryöstin virrat ajovalon ballastilta. Ajattelin että ei ne ole kytkettynä kuin sen hetken kun käyttää leimalla..

                      No varsinainen hylkyvika oli savutus, arvot päälle 3:n. Hieman tuota ihmettelin, mutta vaihdoin öljyt ja löpösuotimen ja lääkkeksi kovaa ajoa että noki irtoaa rööreistä. Tuloksena savutusarvo 0,5 ja läpäisty katsastus.

                      Comment


                      • Jos tuo säätö nyt ei lähde auki niin eikös tuon uuden korkeuden voi laittaa otteeseen muutoskatsastuksella?
                        Kai sen periaatteessa voisikin, mutta voisiko nuo sitten vaatia pyöriensuuntauslapun nähtäväksi, kun on "korkeutta muutettu"?

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Nenola Näytä viesti
                          Nyt on vähän audia fiksattu, valot vaihdettu yms. Tuo korkeushomma vielä ahdistaa kun säädöt on jumissa. Ja tosiaan kun katsastuslappua nyt ite pääsin lukemaan niin huomautus ei ollut maavarasta vaan siitä että mitta kaaresta napaan poikkeaa paperissa olevasta. Jos tuo säätö nyt ei lähde auki niin eikös tuon uuden korkeuden voi laittaa otteeseen muutoskatsastuksella? Vähän hölmöltä tuntuu muutenkin laittaa autoa keulimaan katsastuksen takia
                          Mitkä noista vioista on korjaus kehotuksia ja mitkä jälkitarkastuksen vaativia.
                          Kehotuksia ei tarvitse korjata uusinta näyttöön. Mutta poliisi voi niistä sakottaa ratsiassa.
                          Tuota korkeutta ajatellen.

                          Comment


                            Osa oli tosiaan vain korjauskehoituksia mutta tuo korkeus oli nimenomaan jälkitarkastus. Tosiaan itsekin nyt luin noita uusia pykäliä sen verran että sen suuntauslapun saattavat vaatia. Mutta uusien pykälien mukaan samalla kun korkeussäädettävästä on kyse, niin otteeseen pitäisi tulla korkeusmitan vaihteluväli. Näinhän se olis pitäny alunperinkin olla, ei tarviis nyt tuon reilun sentin eron takia käydä hirveätä rumbaa läpi.

                            Comment


                            • Vuoden 2015 *** 2016 katsastustulokset Audi A4 ALT 257 208 km.

                              Iskarit:
                              etu 88% ja 88% *** 76 / 74
                              taka 77% ja 76% *** 58 / 61

                              Jarrut:
                              etu 2,6kN 2,5kN, ero 4% *** 3,8 / 3,2 / 16
                              taka 2,4kN 2,4kN, ero 0% *** 2,2 / 2,6 / 15
                              käsi 1,8kN 1,8kN, ero 0% *** 1,9 / 2,2 / 14

                              Päästöt kierroksilla

                              C0% 0 *** 0
                              CO2 14,6 *** 14,5
                              HC 0 *** 1
                              O2 0,1 *** 0,0
                              Lambda 1,00 *** 1,000

                              Comment


                                Onko joku nähnyt katsastuskonttorilla seisontajarrun käyttövoimamittarin?

                                Tuli auto jossa yksi hylkyperuste oli " seisontajarrun käyttövoima yli 400N".

                                Comment


                                • Ei semmosta ole olemassakaan. Mittari on katsurin kädessä tai jalassa riippuen käyttölaitteesta.

                                  Comment


                                    Oikeampi termi olisi varmaan "voiman tarve kohtuuttoman suuri". Raja-arvot lienee jonkun Trafin edeltäjän hihasta ravistettu. Käsikäyttöisenä tuo 400 ja jalkakäyttöisenä 500 N.

                                    Comment


                                      Niinpä niin, melkein tämån tiesinkin. No jos ei inssi osaa muusta valittaa niin keksitään vaikka tämä vika...

                                      Comment


                                        Herkistelet vähän käpäriä ja viet uusintanäytössä jonkun punttisalin mainoksen katsurille ;) Tai pyydä ettei nojaa kyynärpäällä kyynärnojaan samalla kun yrittää kiskoa..

                                        Comment


                                          Halvin tuollainen mittalaite on kalavaaka? Teollisuuskäytöstä taas joku kiila- tai moniurahihnan kireysmittari.

                                          Comment


                                          • Matkalaukku vaaka kans. Mutta sitä en muista oli se jopa 50kg asti.

                                            Comment


                                              Ja missä katsastuskonttorilla moista vaakaa käytetään käsijarrun käyttövoiman testaamiseen? Hieman nipottamista, jos käsijarru kuitenkin toimii.
                                              Ei tollasta voi vetää "musta tuntuu" periaatteella.

                                              Comment


                                                Paha mennä sanomaan mutta jos yli 40kg voimalla pitää käsijarrua käyttää niin johan se jää heikommalta mieheltä tekemättä, naisista puhumattakaan. Vois kuvitella olevan oleellista että autossa on toimiva seisontajarru.

                                                Comment


                                                  Kaikki on suhteellista. Joku voi pitää sitä mukavana käsitreeninä, mutta joku paikka siellä todennäköisesti jumittaa, jos voimaa tarvitaan paljon. Tai sitten kitka on niin huono, että sen puutetta joutuu paikkaamaan voimalla.
                                                  Tarina ei kerro kuinka rajoilla on liikuttu, niin vaikea ottaa kantaa oliko nipottamista vai ei...

                                                  Katsurin tehtävä ei myöskään ole arvioida kuka ja miten autoa käyttää, vaan verrata kuntoa siihen mikä on normaalia.

                                                  Comment


                                                    Asiakkaan lapussa tuo luki ja aiheutti ihmetyksen.

                                                    Comment


                                                      Näin tänään kaverin W124 Mersun katsastuslapun, yksi useasta hylkäysperusteesta oli "Voimansiirto, Epämääräinen tai asiaankuulumaton ääni, painelaakeri?" Enpähän tiennyt että tuollaisestakin voidaan hylätä...

                                                      Comment


                                                      • Kolmisen viikkoa sitten kävin C5-avanttia katsastamassa. Hienosti tuli leima.

                                                        Mutta se varsinainen miinuspuoli. Autossa kolisee jokin, edessä kummallakin puolella, kun sopivaan hiukan terävämpään monttuun ajaa. Sanoin tästä inssille ennen kun ees istui autoon ja sanoi kyllä kuulleensa tuon koeajolla. Hyvän tovin se etsi etupäästä väljyyksiä, mutta ei löytänyt, epäili kallistuksenvakaajan korikiinnityksiä, mutta ne on vähän jemmassa. No, sillä konttorilla ei tuota paineilmaravistintakaan ollut, joten väljien etsintä oli raudalla heiluttelua. Nyt talvirenkaita alle laittaessa tutkin itseki vielä ja alatukivarsien sisemmät puslat kummaltakin puolelta aivan loppu.

                                                        Vähän kaksijakoinen fiilis, ihan tyytyväinen toki leimaan, mutta hiukan vähemmän tyytyväinen, että tolla laitteella pitäisi käydä nykäisemässä ~2000km reissu eikä ole mahdollisuutta vaihtaa noita tukivarsia kyllä nyt. Mieluummin olisin tuon tukivarren vaikka vaihtanut, jos olisin tuosta tiennyt. Itse oli hankala etsiä, kun on ruoto hiukan pipi.
                                                        Viimeksi muokannut Ghido; 14.10.2016, 01:22. Perustelu: edit. 2 lausetta loppuun lisää

                                                        Comment


                                                          Vähä sama mulla kasikympissä. Katsastin viime kuussa ja ei ollu katsurilla mitään sanomista. Hirvee kolina kuulunu kuitenkin etupäästä jo hyvän aikaa aina kun ajaa töyssystä.

                                                          Comment


                                                            Iskarin kolina ei näy välttämättä testerissä eikä sitä saa aina täryllä ulos.

                                                            Comment


                                                            • Kerrotko vähän tuosta "Iskarin kolinasta". Mitä se sellanen on?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X