Mistä kohtaa oli lasi rikki?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katsastusmonologit
Collapse
X
-
Ohjeessa taitaa olla, että pyyhkimien pyyhkimältä alueelta pitäisi lasin olla ehjä. Pelkääjän puolella ei ole kyllä halkeama ainakaan itseäni häirinnyt millään tavalla. Muuta kuin sitä kautta, että tietää katsimiehen siihen mahdollisesti puuttuvan. :)
Oletteko katselleen kuvia poliisiauton kojetaulusta? Jos putkireiskan pakussa oli yhtä paljon romua näkökentässä, niin ei taitaisi huomautuksella selvitä? Poliisiautoja ei taideta katsastaa-katsastaa ihan samoilla säännöillä kuin muita autoja? Siis että poliisi on supermies ja näkee taulutelkkarista läpi hälytysajoissa toisin kuin vaikka rajoitinta vasten ajava rekkakuski? :)
Vaikka näin http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/ar...iisin_kalustoa
Comment
-
Oletko Jussi huomannut, että viranomaisilla on myös jotain muita virkatehtäviin liittyviä erivapauksia. Esim. ei täällä kovin moni ole valittanut, kun ei saa ottaa käsiasetta mukaan yleisötapahtumiin. =)
Tuosta lasin halkeamisesta itse olen ymmärtänyt, ettei halkeama saa olla häiritsevästi näkökentässä. Lisäksi näkökentä ulkopuolella oleva halkeama ei saa liimatussa lasissa heikentäärakenteen vahvuutta (yleinen tulkinta on tainnut olla, että lasi ei saa olla läpi asti halki). Mitään tarkkoja raja-arvoja noille ei tietääkseni ole, mutta oman kokemusken mukaan melko pitkäkin halkeama sallitaan, jos se on pyäytetty poraamalla. Vastaavasti pahaan suuntaan lähtevä halkeama ilman korjausyritystä johtaa helpommin korjauskehotukseen (luultavasti katsastumies olettaa, että halkeama tulee etenemään häiritseväksi ennen seuraavaa katsastusta)
Eli itse en kyllä enää edes yritä mennä katsastukseen jos lasissa on halkeamia, joita ei ole pysäytetty poraamalla. Halkeaman porauttaminen on kuitenkin melko kohtuu hintainen toimenpide, joten toimenpiteen tekemättä jättäminen kyllä viittaa hieman piittaamattomuuteen.
Comment
-
Olen huomannut ja en sano, että muillakin pitäisi olla nököesteitä kojetaulun päällä. Ainoastaan ihmettelen tuota, että on himpun verran erikoista oikomista suunnittelussa ja miten kukaan ei ole hoksannut puuttua moiseen epäkohtaan. Lisäksi poliisi on huonona esimerkkinä tuossa. Vähän irvokasta, kun jakavat itse kuvia varoittavina esimerkkeinä rekkamiesten kahvinkeittimistä kojetaululla, vaikka omissa koslissa on tuplaten romua kojetaulun päällä. Vaikka oltaisiin kuinka poliisia ja muita parempia, niin samanlainen havaintokyky on poliisilla kuin tavan tallaajallakin. :)
Comment
-
Halkeaman pysäyttäminen poraamalla on pikkasen kyseenalaista. Jos menee liian syvälle, puhkaisee lasikerrosten välissä olevan kalvon ja kosteus voi lähteä etenemän kerrosten välissä. Liian matala reikä taas ei välttämättä pysäytä etenemistä.
Reikä pitäiskin täyttää siihen sopivalla aineella. Tee-se-itse-henkilöllä tähän ei yleensä ole mahdollisuutta.
Poliisiauton sisäkuva on otettu aika alhaalta penkkien välistä. Normaalilta katselukorkeudelta näkymä voi olla vähän toinen.
Aika v-mäinen muuten käyttää auton perustoimintoja, kun tavaraa kertyy kojetauluun paljon. Nappulat ja säätimet saattaa jäädä roinan alle esim. taksissa.
Comment
-
Esim. ei täällä kovin moni ole valittanut, kun ei saa ottaa käsiasetta mukaan yleisötapahtumiin. =)
Njoo... Oli aikanaan yhdestä autosta melkein laidasta laitaan(a-pilarien väli) tuulilasi halki, silloin ei haitannut(monta vuotta meni sellasena läpi) mut ehkä käytäntö on niistä ajoista muuttunut. Ei ollut näkökentässä ja lähes joka katsuri totes et jos olis ollu laidasta laitaan olis tullut hylky.
Comment
-
Pääseekö tollasilla renkailla kuitenkin läpi katsastuksesta vai tuleeko hylky? Katselin meinaan, että omat talvirenkaat vastaa ylläolevaa kuvausta aika hyvin ja pitäisi ensi kuussa katsastaa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti--
Poliisiauton sisäkuva on otettu aika alhaalta penkkien välistä. Normaalilta katselukorkeudelta näkymä voi olla vähän toinen.
--
Comment
-
-
Vahingossa meni 3 päivää vanhentuneella leimalla :)
C4 Avant katsastettu tänään. Ei suurempia ongelmia (paitsi päästöt nipin napin läpi - katalysaattori vetää viimeisiään).
Peräänajon jälkiä ei ole vielä korjattu. Pitäisi viedä se Autoklinikan arvioitavaksi vaikka ensi viikolla.
Comment
-
Kolmonen katsastettu tänään. Ei kehujen kera, vaan vähän lakonisemmalla tyylillä "Kyllähän tämä ihan tieliikennekelpoiselta vaikuttaa".
Pisteitä taas Koivuhaan autokatsastukselle, toiminta oli jälleen kerran asiallista ja tarkkaa.
Hilpeyttä herätti kuvassa näkyvä hallissa ollut "Lost and Found" -osasto.
Comment
-
Nyt on pakko kehua Lahdessa Vipusenkadulla toimivaa yhden miehen Rock katsastusta. Reipas ja positiivinen palveluasenne, kommunikointi asiakkaan kanssa sekä asiantuntemus kunnossa. Luultavasti paras katsastuskokemus, mitä on omalle kohdalle 15 vuoden autoiluhistorian aikana sattunut. Ei tarvitse miettiä, mihin vie jatkossa.
5/5 tähteä ja papukaijamerkki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MrMicke Näytä viestiTrafin katsastuksen arvosteluperusteiden mukaan:
A1.1 Valmistajan kilpi
Tarkastus: Olemassaolo, luettavuus ja oikeellisuus.
Tarkastusmenetelmä: Merkityt tiedot tarkastetaan rekisteröintitodistukseen vertaamalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viestiLeima tuli berttaseitsikkoon. Taidan juhlistaa illalla Hoegaardenilla.
Comment
-
Mitenkäs suhtautuvat konttorilla, kun ainut vikakoodi on 17700 / F265 sähköinen termari, tms. VCDC Litellä kun kuittaa niin aikansa pysyy poissa ja tulee uudestaan. Toimintaan ei vuoden perusteella ole vaikuttanut mitenkään. Open circuit, no signal, intermittent.
Tuleeko hylsy tuollaisesta vai näkevätkö edes. Muuten tuntuisi auto olevan leimaa vailla, kopkop ilman vikoja. Ensimmäinen auto johon kai tuo OBD kytketään leimassa.?
Audi a4, BFB, -2004, 223tkm.
Kiitos.
Comment
-
Läpimenoon vaikuttaa vain päästöihin liittyvät OBD vikakoodit. VCDS:llä näkee kaikenlaista, mutta sieltäkin voi erikseen tarkistaa ja nollata vain OBD2 puolen. MIL ei saa ainakaan olla päällä eikä muistissa olla päästöihin vaikuttavia koodeja.
En pikaisella haulla löytänyt täydellistä listaa vaggilaisiin, mutta jotain voi arvella tämän perusteella:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...vikakoodit.pdf
Comment
-
Juu, aikapaljon uutta osaakin, maffi, lambda, turbo, tulpat, puolat, suodatin yms. joilla saatiin nykiminen rauhoittumaan. Poislukien ahdin joka talvella imaisi huohotus jäät siiville. Siihen täytyy se modi tehdä talveksi.
Ja tosiaan ajoin tuolla VCDS testit ja ainut oli mistä sanoi ylläoleva. Samoten ennen softausta vuosi sitten lukivat "virallisella" softalla kaikki ja ainut oli tuo sama.
Eli kai sitä uskaltaa leimalla käyttää.
Comment
Comment