Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastusmonologit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä kohtaa oli lasi rikki?

    Comment


    • Pelkääjänpuolelta. Alhaalta lähtee ja nousee melkein puoleenväliin lasia. Ei kyllä oikeasti haittaa ainakaan näkyvyyttä ollenkaan.

      Comment


      • Nykyään katsotaan ns. kantavaksi rakeenteeksi, johtuisko siitä, vaikka ei näkymätä haittaiskaan ja tietenkin katsurin tulkinnasta.

        Comment


        • Ohjeessa taitaa olla, että pyyhkimien pyyhkimältä alueelta pitäisi lasin olla ehjä. Pelkääjän puolella ei ole kyllä halkeama ainakaan itseäni häirinnyt millään tavalla. Muuta kuin sitä kautta, että tietää katsimiehen siihen mahdollisesti puuttuvan. :)

          Oletteko katselleen kuvia poliisiauton kojetaulusta? Jos putkireiskan pakussa oli yhtä paljon romua näkökentässä, niin ei taitaisi huomautuksella selvitä? Poliisiautoja ei taideta katsastaa-katsastaa ihan samoilla säännöillä kuin muita autoja? Siis että poliisi on supermies ja näkee taulutelkkarista läpi hälytysajoissa toisin kuin vaikka rajoitinta vasten ajava rekkakuski? :)

          Vaikka näin http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/ar...iisin_kalustoa
          Viimeksi muokannut audiq; 19.2.2016, 20:14. Perustelu: EDIT: Lisätty kuva

          Comment


          • Oletko Jussi huomannut, että viranomaisilla on myös jotain muita virkatehtäviin liittyviä erivapauksia. Esim. ei täällä kovin moni ole valittanut, kun ei saa ottaa käsiasetta mukaan yleisötapahtumiin. =)

            Tuosta lasin halkeamisesta itse olen ymmärtänyt, ettei halkeama saa olla häiritsevästi näkökentässä. Lisäksi näkökentä ulkopuolella oleva halkeama ei saa liimatussa lasissa heikentäärakenteen vahvuutta (yleinen tulkinta on tainnut olla, että lasi ei saa olla läpi asti halki). Mitään tarkkoja raja-arvoja noille ei tietääkseni ole, mutta oman kokemusken mukaan melko pitkäkin halkeama sallitaan, jos se on pyäytetty poraamalla. Vastaavasti pahaan suuntaan lähtevä halkeama ilman korjausyritystä johtaa helpommin korjauskehotukseen (luultavasti katsastumies olettaa, että halkeama tulee etenemään häiritseväksi ennen seuraavaa katsastusta)

            Eli itse en kyllä enää edes yritä mennä katsastukseen jos lasissa on halkeamia, joita ei ole pysäytetty poraamalla. Halkeaman porauttaminen on kuitenkin melko kohtuu hintainen toimenpide, joten toimenpiteen tekemättä jättäminen kyllä viittaa hieman piittaamattomuuteen.

            Comment


            • On tuokin halkeama pysytetty poraamalla aikanaan, ei vaan riittänyt tänävuonna.
              270 Jyväskylässä ja 130 Tallinnassa vaihtoineen maksaa uus.

              Comment


              • Olen huomannut ja en sano, että muillakin pitäisi olla nököesteitä kojetaulun päällä. Ainoastaan ihmettelen tuota, että on himpun verran erikoista oikomista suunnittelussa ja miten kukaan ei ole hoksannut puuttua moiseen epäkohtaan. Lisäksi poliisi on huonona esimerkkinä tuossa. Vähän irvokasta, kun jakavat itse kuvia varoittavina esimerkkeinä rekkamiesten kahvinkeittimistä kojetaululla, vaikka omissa koslissa on tuplaten romua kojetaulun päällä. Vaikka oltaisiin kuinka poliisia ja muita parempia, niin samanlainen havaintokyky on poliisilla kuin tavan tallaajallakin. :)

                Comment


                  Halkeaman pysäyttäminen poraamalla on pikkasen kyseenalaista. Jos menee liian syvälle, puhkaisee lasikerrosten välissä olevan kalvon ja kosteus voi lähteä etenemän kerrosten välissä. Liian matala reikä taas ei välttämättä pysäytä etenemistä.
                  Reikä pitäiskin täyttää siihen sopivalla aineella. Tee-se-itse-henkilöllä tähän ei yleensä ole mahdollisuutta.

                  Poliisiauton sisäkuva on otettu aika alhaalta penkkien välistä. Normaalilta katselukorkeudelta näkymä voi olla vähän toinen.
                  Aika v-mäinen muuten käyttää auton perustoimintoja, kun tavaraa kertyy kojetauluun paljon. Nappulat ja säätimet saattaa jäädä roinan alle esim. taksissa.

                  Comment


                  • Esim. ei täällä kovin moni ole valittanut, kun ei saa ottaa käsiasetta mukaan yleisötapahtumiin. =)
                    Ai onks se kiellettyä, jättänen tulevaisuudessa kämpille sitten :D

                    Njoo... Oli aikanaan yhdestä autosta melkein laidasta laitaan(a-pilarien väli) tuulilasi halki, silloin ei haitannut(monta vuotta meni sellasena läpi) mut ehkä käytäntö on niistä ajoista muuttunut. Ei ollut näkökentässä ja lähes joka katsuri totes et jos olis ollu laidasta laitaan olis tullut hylky.

                    Comment


                    • Avautuokohan se halkeema esim lämmöllä et sais ainetta "imeytymään" siihen? Sellasta ebayn korjaussarjaa oon poratessa laittanu mut ei levinnyt kovin pitkään matkaan.

                      Comment


                        Juotoskolvilla voi kääntää halkeamaan, tästä on joku juttukin täällä jossain.

                        Comment


                          Niin minulla tuulilasissa halkeema lähes a-pilarista a-pilariin. Tuli 2 kiveä motarilla kuorma-autosta tuohon, korjautin häränsilmät mutta seuraavan kerran kun oli kylmä lasi halkes.
                          Ei huomautusta tuosta katsastuksessa ja ajoneuvo vm 2013 liimalasilla

                          Comment


                            Pääseekö tollasilla renkailla kuitenkin läpi katsastuksesta vai tuleeko hylky? Katselin meinaan, että omat talvirenkaat vastaa ylläolevaa kuvausta aika hyvin ja pitäisi ensi kuussa katsastaa...
                            Eikö ens kuussa voi vaikka katsastaa kesärenkailla? ;)

                            Comment


                              Voi toki, mutta ei jaksais alkaa vaihteleen renkaita edes takasin kun ei vielä näillä keleillä kehtaa kesärenkailla ajella. Järkevintä olisi toki marssia rengas kauppaan ja hakee uudet talvirenkaat, mutta siihen ei budjetti valitettavasti anna nyt myöden.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti
                                --

                                Poliisiauton sisäkuva on otettu aika alhaalta penkkien välistä. Normaalilta katselukorkeudelta näkymä voi olla vähän toinen.
                                --
                                Niin oli juu tuon kuvan kanssa. Epäkohdan havaitsin lehtijutussa, jossa esiteltiin uutta maijaa. Siinä oli eri kuva ja ongelma näytti samalta, vaikka kuva oli otettu ylempää. Siinä taisi olla ainakin se rekisterikilven tunnistinkamera lisänä? Tuntuu romun määrä olevan jo sellainen, että pitäisi alkaa suunnittelemaan niiden asennusta. Se ei ole oikea ratkaisu, että kasataan lisää ja lisää tavaraa kojetaulun päälle.

                                Comment


                                  Ja eihän portterit ole ainoita poliisiautoja. Sama romuläjä esim passatin kojetaululla…

                                  Comment


                                  • Tai mondeon.

                                    Comment


                                      tai Avensiksen

                                      Comment


                                      • Tai Kian

                                        Comment


                                          Vahingossa meni 3 päivää vanhentuneella leimalla :)

                                          C4 Avant katsastettu tänään. Ei suurempia ongelmia (paitsi päästöt nipin napin läpi - katalysaattori vetää viimeisiään).

                                          Peräänajon jälkiä ei ole vielä korjattu. Pitäisi viedä se Autoklinikan arvioitavaksi vaikka ensi viikolla.

                                          Comment


                                          • Kolmonen katsastettu tänään. Ei kehujen kera, vaan vähän lakonisemmalla tyylillä "Kyllähän tämä ihan tieliikennekelpoiselta vaikuttaa".
                                            Pisteitä taas Koivuhaan autokatsastukselle, toiminta oli jälleen kerran asiallista ja tarkkaa.

                                            Hilpeyttä herätti kuvassa näkyvä hallissa ollut "Lost and Found" -osasto.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Kävin katsastamassa paremman puoliskon Polon Tammisillan katsastuksessa. Hyvin meni kun kerran sanottiin, että kaikki on kunnossa. Hienoa, että tänne periferiaan tuli mahdollisuus tuohon.

                                              Comment


                                                Nyt on pakko kehua Lahdessa Vipusenkadulla toimivaa yhden miehen Rock katsastusta. Reipas ja positiivinen palveluasenne, kommunikointi asiakkaan kanssa sekä asiantuntemus kunnossa. Luultavasti paras katsastuskokemus, mitä on omalle kohdalle 15 vuoden autoiluhistorian aikana sattunut. Ei tarvitse miettiä, mihin vie jatkossa.

                                                5/5 tähteä ja papukaijamerkki.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja MrMicke Näytä viesti
                                                  Trafin katsastuksen arvosteluperusteiden mukaan:

                                                  A1.1 Valmistajan kilpi
                                                  Tarkastus: Olemassaolo, luettavuus ja oikeellisuus.
                                                  Tarkastusmenetelmä: Merkityt tiedot tarkastetaan rekisteröintitodistukseen vertaamalla.
                                                  Tuohon tarrakilpi asiaan viitaten työkaverilla sattui turhan tarkka tarkastaja kohdalle. Katsastus oli päivää myöhässä ja oven karmissa (Toyota) olevasta valmistajan tarrasta sitten hylkäsi. Tarrassa oli naarmu, joka ei kuitenkaan vaikuttanut luettavuuteen. Auto ajokieltoon ja Toyotalta hankkimaan uutta tarraa. Toimitusaika oli kuukauden verran ja satasen verran vaativat vielä rahaa tarrasta.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viesti
                                                    Leima tuli berttaseitsikkoon. Taidan juhlistaa illalla Hoegaardenilla.
                                                    Nostetaanpas tämäkin taas näkyville. Leima tuli tällekin vuotta eli nyt joku kaupoille. :)

                                                    Comment


                                                    • Ensi viikolla jännitetään kun molemmissa volkkareissa on viimeinen tuomiopäivä samaan aikaan.

                                                      Comment


                                                      • Mitenkäs suhtautuvat konttorilla, kun ainut vikakoodi on 17700 / F265 sähköinen termari, tms. VCDC Litellä kun kuittaa niin aikansa pysyy poissa ja tulee uudestaan. Toimintaan ei vuoden perusteella ole vaikuttanut mitenkään. Open circuit, no signal, intermittent.

                                                        Tuleeko hylsy tuollaisesta vai näkevätkö edes. Muuten tuntuisi auto olevan leimaa vailla, kopkop ilman vikoja. Ensimmäinen auto johon kai tuo OBD kytketään leimassa.?

                                                        Audi a4, BFB, -2004, 223tkm.

                                                        Kiitos.

                                                        Comment


                                                          Läpimenoon vaikuttaa vain päästöihin liittyvät OBD vikakoodit. VCDS:llä näkee kaikenlaista, mutta sieltäkin voi erikseen tarkistaa ja nollata vain OBD2 puolen. MIL ei saa ainakaan olla päällä eikä muistissa olla päästöihin vaikuttavia koodeja.

                                                          En pikaisella haulla löytänyt täydellistä listaa vaggilaisiin, mutta jotain voi arvella tämän perusteella:

                                                          http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...vikakoodit.pdf

                                                          Comment


                                                          • Juu, aikapaljon uutta osaakin, maffi, lambda, turbo, tulpat, puolat, suodatin yms. joilla saatiin nykiminen rauhoittumaan. Poislukien ahdin joka talvella imaisi huohotus jäät siiville. Siihen täytyy se modi tehdä talveksi.

                                                            Ja tosiaan ajoin tuolla VCDS testit ja ainut oli mistä sanoi ylläoleva. Samoten ennen softausta vuosi sitten lukivat "virallisella" softalla kaikki ja ainut oli tuo sama.

                                                            Eli kai sitä uskaltaa leimalla käyttää.

                                                            Comment


                                                              Katso vcds:n OBD-toiminnolla kuten edellä ehdotettiin niin näet saman kuin katsastaja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X