Kävin katsastamassa jokunen aika sitten ja hylsyhän sieltä tuli. Raidetangon ulompipää ja edestä toisenpuolen pystytukitanko väljät. Noh rekkariotteessa 3.3. "parasta ennen" pvänä niin aattelin, että mullahan on tässä pitkä aika korjata se. Katsastusmieskin tokas, että aikaa on paljon korjata se.
Tilasin osan saksasta ja parin viikon päästä se tulikin. Oli tarkotus talviloman aikana se vaihtaa. Erinäisten syiden takia ei kuitenkaan tullut vaihdettua, joten loman jälkeen vein korjaamolle vaihdatukseen. Sieltä sanottiin, että ei tässä ulkopäässä oo mitään vikaa vaan sisäpää on molemmilta puolilta väljä. Sanoin, että vaihetaan nyt se ulkopää kummiski kun siitä kitisivät konttorilla.
Vein sen jälkeen sen uusintakatsastukseen niin eikö prkl se 1kk korjausaika ollu menny just parilla pvällä umpeen. Luulin, että korjausaikaa on siihen 3.3. asti ja jos viime tingassa olis käynyt alunperin katsastamassa niin saa sen 1kk korjausaikaa siitä pvästä eteenpäin. Eihän se asia niin sit ollutkaan. Jossain hemmetin pienellä präntillä se 1kk luki siinä hylsylapussa kun rupesin sitä tivaamaan konttorilla. Autohan piti sit katsastaa kokonaan uusiks(lukuun ottamatta päästöjä), onneks hinta oli vaan 5e kalliimpi kuin uusintakatsastus.
En voinut siinä sitten kommentoida katsurille, että viimeks teitte väärän tulkinnan kun sisäpäissä oli väljää. Piti vaan paskajäykkänä siinä odotella kun tiesi, että sisäpäät on väljät. Läpihän se katsastuksesta kuitenki meni. Sattu olemaan vielä sama äijä katsurina, joka sen ensmäisen virhepäätöksen teki.
Ei tossa Suomen katsastussysteemissä oo kyllä mitään järkeä. Miks ihmeessä sitä veis sitten auton katsastukseen yhtään aikasemmin kuin viikkoa paria ennen leiman loppumista kun kuitenki sen 1kk vaan saa korjata.
Tilasin osan saksasta ja parin viikon päästä se tulikin. Oli tarkotus talviloman aikana se vaihtaa. Erinäisten syiden takia ei kuitenkaan tullut vaihdettua, joten loman jälkeen vein korjaamolle vaihdatukseen. Sieltä sanottiin, että ei tässä ulkopäässä oo mitään vikaa vaan sisäpää on molemmilta puolilta väljä. Sanoin, että vaihetaan nyt se ulkopää kummiski kun siitä kitisivät konttorilla.
Vein sen jälkeen sen uusintakatsastukseen niin eikö prkl se 1kk korjausaika ollu menny just parilla pvällä umpeen. Luulin, että korjausaikaa on siihen 3.3. asti ja jos viime tingassa olis käynyt alunperin katsastamassa niin saa sen 1kk korjausaikaa siitä pvästä eteenpäin. Eihän se asia niin sit ollutkaan. Jossain hemmetin pienellä präntillä se 1kk luki siinä hylsylapussa kun rupesin sitä tivaamaan konttorilla. Autohan piti sit katsastaa kokonaan uusiks(lukuun ottamatta päästöjä), onneks hinta oli vaan 5e kalliimpi kuin uusintakatsastus.
En voinut siinä sitten kommentoida katsurille, että viimeks teitte väärän tulkinnan kun sisäpäissä oli väljää. Piti vaan paskajäykkänä siinä odotella kun tiesi, että sisäpäät on väljät. Läpihän se katsastuksesta kuitenki meni. Sattu olemaan vielä sama äijä katsurina, joka sen ensmäisen virhepäätöksen teki.
Ei tossa Suomen katsastussysteemissä oo kyllä mitään järkeä. Miks ihmeessä sitä veis sitten auton katsastukseen yhtään aikasemmin kuin viikkoa paria ennen leiman loppumista kun kuitenki sen 1kk vaan saa korjata.
Comment