Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastusmonologit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihmemies
    vastasi
    Meisselin ei pitäisi omia aikojaan mennä kynnyskotelosta läpi, että ihan hyvä havainto se :)

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ei tuo katsastusinssin homma ole ruususta. Sääntöjä pitää noudattaa, mutta jos kaikesta nipotat niin asiakkaat vaihtaa puljua. Minä pyydän koluuttamaan paikat kunnolla läpi, jos vain on aavistus, että jossain väljää.

    Se kyllä otti reilusti nuppiin, kun a6ssa tuulilasista tuli korjauskehotus ja caddyssä survasi meisselin kynnyskotelons läpi

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Ei ole kyllä katsuri ikinä löytänyt väljiä varsia Audin multilinkistä, aina ne on pitänyt itse etsiä.

    Esimerkkinä vaihdoin juuri B7:n taaemmat alavarret, nosturilla väännellessä ei tuntunut väljiä (tosin narina kuului), mutta irrotettuna kädessä aivan väljät. Kaipa se katsurikin ne siinä vaiheessa spottaa, kun pallot ovat valmiina hyppäämään kuopistaan...

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Aika lapsenkengissä tuntuu välillä olevan välysten löytymiset. Entinen B6 vaelsi aikoinaan kaistalla ihan kunnolla väljien varsien takia ja siltikin katsurilta puhtain paperein.

    Leave a comment:


  • mstr
    vastasi
    Entinen Passat kävi leimasedällä keväällä, moite tuli rikkinäisestä vetonivelen suojakumista. Öljyäkin kuulemma vuosi, mutta jätti sen laittamatta lappuun kun sanoin, että nokkasorvi siellä vain hikoilee hevosvoimia vähemmäksi.

    Pyysin vielä vääntelemään keulaa vähän rajummin, kun joku kolina keulassa oli jo tovin vaivannut. Ei kuulemma mitään moitteita. Hetki tästä, niin keula alkoi vielä pitää hetekkamaista narinaa. Tuloksena väljä raidetangonpää + pari tukivartta. Tilasin Saksasta sarjan Lemförderiä, loppu ne kolinat ja narinat.

    Epäilenpä, että nuokin kepakot oli väljänä jo katsastuksen aikaan. Tuskin kolme paikkaa korkkaa yhtäaikaa vain pari viikkoa katsastuksen jälkeen...

    Leave a comment:


  • CED
    vastasi
    Kuinka maalaamattomat jarruputket on voitu hylätä, jos auto ei ole käynyt ylhäällä? Tietty jos katsuri on malttanut polvistua työnsä ääreen ja kurkata, mutta kuulostaa aika villiltä menolta muutenkin.

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Tulipa koettua puolalainen katsastus, rouvan pikkukakkonen kävi äsken käsittelyssä. Ei antanut katsuri leimaa, vikakohteiksi lueteltiin pienoinen öljyvuoto sekä maalaamattomat jarruputket takana. Savuarvoa ei mitattu, valojen toimintaa ei tarkistettu, alustan niveliä ja puslia ei väännelty, autoa ei edes nostettu ylös. Jarrut sentään mitattiin ja iskarien toiminta testattiin. 2 viikkoa aikaa korjata. Maksoi 98 paikallista valuuttaa ja uusintakatsastus parikymppiä päälle.

    Näkisin vaihtoehtoja olevan tässä vaiheessa tasan kaksi. Joko pyyhin öljyt rätillä pois ja ajelen viikon päästä iloisena katsurille tai sitten puran koko keulan osiksi ja tiputan moottorin sekä laatikon hydrauliikkayksikköineen alas.

    Leave a comment:


  • kari.rautio
    vastasi
    Tämän vuoden katsastus takana. Audi A4, 2004, 274 tkm. Polttaa öljyö noin 6 dl/1000 km. Muutama viikko sitten asensin Kiinasta tilaamani MAFin. Päästöarvot oli tosi hyvät.

    CO% 0,00
    C02 15,20
    HC 1
    02 0
    Lambda 1,000

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    388500km ajettu A4 B6 1.8Tq, työreissujen välillä parin viikon kesäloma ja mieleen juolahti että varmaan pitäisi auto katsastaa. Ainoa huomatus(/korjauskehotus) oli etusivulasien tummennus. Laadukkaalta vaikuttaa palvelu katsastuksen laadun kannalta, alusta tutkitaan huolellisesti yms oleelliset asiat. Kaikkia Lahden asemia en ole testannut mutta tämä on kyllä tähän mennessä paras, A-Katsastus Lahti-Laune.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    1.9.2016 tai sen jälkeen käyttöönotetuista dieseleistä tehdään pelkkä OBD.

    Leave a comment:


  • Jarbb1
    vastasi
    Dieseleistä ei oteta obd lappua vasta kun juurikin noista uusista, olisiko se nyt ollut se 2016 jälkeen rekisteröidyistä.

    Leave a comment:


  • Noize
    vastasi
    Skodan kanssa eilen leimalla, läpi meni niin kuin ehjä auto menee. Vasen peilivilkkupolttimo piti ennen vaihtaa mutta siellähän olikin ledi jonka vuoksi koko valomoduuli pitää vaihtaa. Katsastaja ei kuitenkaan huomannut että vilkku ei toimi. :) Katsastuksella hintaa 45€ kun päästöt oli jo huollossa otettu. En muista aikasempaa leimaa otettiinko silloin OBD testi mutta nyt ei otettu, noin vanhoista dieseleistä(-06) ei kuulemma oteta ja selitti jostain lakiuudistuksesta jonka mukaan 2016 jälkeen rekisteröidyistä alettaisiin testi ottamaan. Menikö tuo nyt sinnepäinkään oikein?

    Leave a comment:


  • Jarbb1
    vastasi
    Noista dynoista sen verran että kerran vuoteen ne aina tarkastetaan ja kalibroidaan. Voimien määrä voi heitellä eri dynolla mutta jarruvoimien erot puolilla näyttää kyllä samaa jokaisella dynolla.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    S2 kävi tänään leimalla. Ei huomautettavaa ja kun sattui sopivasti olemaan aikaa, tutkittiin vähän tarkemmin takapäästä kuuluvaa kolahdusta. Takajousi pitää ääntä. Ei liene ihan paikallaan.

    Edellisestä leimasta vajaat 1900km lisää mittariin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Kia (2012) meni heittämällä läpi, seuraava katsastus 8/2020. Fordin kävin keväällä niin se täytyy käydä näyttämässä ensi keväänä, sitten tulee siihen 2021 seuraava katsastus

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    B6 meni taas läpi leimasta ns. heittämällä. Tuli vaan mieleen tarjota kun oli kaunis päivä ja ajelin lähellä konttoria. 20 minuutin päästä oli taas leimaa vuodeksi.

    Leave a comment:


  • Brain
    vastasi
    Kyllä meillä on ainakin töissä näyttäny eri tuloksia kun seinän toisella puolella insinöörillä, niitä on sitten käyty yhdessä insinöörin kanssa ajelemassa ja todettu että taitaa toimia vaikka toinen dyno näyttää mitä sattuu. Sitä en kyllä osaa sanoa et kumpi on ollu viallinen mut aina on leima asiakkaalle tullu.

    Leave a comment:


  • ^^tomppa^^
    vastasi
    Systerin Golf mk3 ei mennyt leimasta läpi takajarrujen liian suuren eron takia. Sama juttu viime vuonna samalla asemalla.

    Putsasin ja säädin takajarrut viime viikonloppuna ja duunin juuri kalibroidulla testerillä ero tippui 13%.

    Konttorilla oli eilen näyttänyt kuitenkin 27%, eli leima tuli rimaa hipoen. Onko kukaan huomannut eroja noissa jarrutestien lukemissa? Tulee mieleen, että onkohan konttorilla vehkeet varmasti kunnossa, tai sitten duunin testeri kalibroitu ketuiksi.

    Leave a comment:


  • Dumppi
    vastasi
    Tänään tuli käytettyä auto katsastuksessa ja jäi kyllä todella hyvä fiilis paikasta ja henkilökunnasta! Sain netissä varattua ajan noin 2h ennen ja mut otettiin sisään samantien, vaikka olin vähän etuajassa. Katsastus hoitui nopeasti ja asiallisesti. Paikka oli Kymppikatsastus Oy ja löytyy Lielahdesta Tampereelta.

    Mulla testattiin jarrut sekä lukkojarrutustestillä takapihalla, että dynossa. Sähköinen käsijarru antoi jotain "malfunction" -erroria, mutta se oli ilmeisesti ihan normaalia. Autosta ei löytynyt sanottavaa ja seuraava kerta onkin sitten vasta kahden vuoden päästä, jihuu!

    Leave a comment:


  • To87
    vastasi
    Sama juttu -09 tiguanis sähköinen käsijarru meni oli juuri sallitun rajan yläpuolella 2viikkoa sitten.

    Leave a comment:


  • Wezq-Ape
    vastasi
    Eilen tuli käytettyä tuo 8v katsastuksessa ja Koivuhaan Autokatsastuksella homma toimi taas vallan mainiosti. Sähköinen käsijarru ylitti juuri ja juuri rajan vaikka palat tuli juuri vaihdettua ja takajarrut käytyä muutenkin läpi. Jotain outouksia noiden testaamisessa dynolla kuulemma on. Täytyy muistaa testata jossain jyrkässä mäessä miten tuossa pitoja piisaa.

    Leave a comment:


  • Nenye
    vastasi
    Yli 10vuotiaiden autojen päästömittaukset menee ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Jos on alle 10vuotias bensa-auto, niin tehdään vain pelkkä obd-testi. Dieselit menee myös samoin kuin ennenkin paitsi, jos on otettu käyttöön 1.9.2016 tai myöhemmin, niin tehdään pelkkä obd-testi.

    Leave a comment:


  • aakman
    vastasi
    Puhuvat esson baarilla että nelivetoja joita ei käytetä rullilla, pitäs tuoreiden sääntöjen mukaan hidastuvuus mitata jollain erillisellä laitteella koeajolla. Liekö totta ja minkälaisia vehkeitä ne on?

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Tietääkseni mikään muu ei muuttunut kuin nuo katsastusajat, eikä Trafin sivuiltakaan löytynyt mainintaa muusta kuin katsastusaikojen muutoksista. https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ikaiskatsastus

    Leave a comment:


  • marred
    vastasi
    Audin Katsastus 20.5.2018 jälkeen

    Onko kellään jo tietoa miten nyt toukokuussa voimaan tullut päästö- ja obd mittaus yli 10 vuotta vanhojen autojen osalta, vaikuttaa esim. 1992 Urs4 2.2t auton kohdalla. Voiko mittaukset tehdä etukäteen ennen katsastusta, ja mitä oikeastaan pitää mitata, siis mikä katsurille riittää ja mikä ei? Vai onko mikään muuttunut käytännössä??

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Mahtaa "viimeinen katsastuspäivä" tarkoittaa katsastusjakson viimeistä päivää. Ei kai näistä kukaan enää vapaaehtoisesti luovu.

    Leave a comment:


  • ^^tomppa^^
    vastasi
    Faijalla kanssa vastaava puoli miljoonaa purjehtinut aavelaiva. Osti muutaman vuoden ikäisenä aikoinaan ja leimalla ollut sanomista vain jarruista, iskareista yms. kuluvista osista. Meinaa pitää niin kauan kuin laatikko ja kone toimii :D Miksikäs viimeinen leima?

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Nuo alalistat saat edullisesti alvadi.ee. Just vähänaikaa sitten tilasin itse ja laatu yllätti kyllä positiivisesti.

    Leave a comment:


  • jarpale
    vastasi
    Ilkeä mies hyi pois

    Leave a comment:


  • aakman
    vastasi
    Näyttää tosiaan siltä että läpi menis paristakin kohtaa ;)

    Leave a comment:

Working...
X