Alkuperäinen kirjoittaja jta
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katsastusmonologit
Collapse
X
-
Mulla on kerran Cabrion katsastuksessa otettu päästöt vaikka lappu oli mukana. Sanoin katsurille että on lappu jätetty toimistoon enkä maksanut siitä palvelusta kun pisti imurin kiinni ja rupesi katsomaan päästöjä, vastasi että "kun kerran pistin imurin kiinni, katsotaan samalla kun on täällä aika hiljasta". Läpi meni.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Reiska57 Näytä viestiElikkä mitäs se katsurimies sanoo kun vie auton katsastukseen ja katin tilalla onkin 3'' dp? sovitaan vaikka että päästöt on otettu muualla ja saatu hyväksytysti läpi. Eli haittaako katsuria jos päästöt ovat läpi mutta katti puuttuu? Autona tosiaan toimii 2010 A5 2.0t.
Päästöjä voidaan pistokokeina mitata vaikka olisi lappu mukana. Se että joku konttori ei niitä kokeile, ei tarkoita että sitä kaikki tekisi. Konttoreilla on kai velvollisuus ottaa satunnaistestejä noista valmislappulaisista.
Comment
-
On tää nyt. S8 meni 1kk sitten ykkösellä läpi. Taka-apurunko kulemma vähän rapsakka, että sen uusimista kannattaisi harkita muutaman vuoden sisään. Noh katsellaan. Siitä ei tullut paperillekaan mainintaa.
A6:n apurungoista tuli myös sanomista, että rupeavat olemaan happamat. Muuten ei sen kummempaa. Aika oli varattu tänään klo 10:30 ja klo 10:42 olin auton kanssa ulkona.
Hinnat oli 53€/kpl Hatanpään plus katsastuksella, varasin ja maksoin etukäteen netistä. Viime vuonna tuli hylsy molemmista, ja niitä piti käyttää näytillä uudestaan.
Comment
-
itseaiheutettu vika korjaantuu ensi maanantaina, kun kuitenkin päätin tuon lasin vaihdon jättää ammattilaiselle.
Hinta sille työlle oli vain 120€, joten en lähde kokeilemaan itse saanko sen tiiviiksi.
Mutta "tallissa turaamista" kait se tämäkin on, nyt vaan turattaiin A-katsastuksen tallissa tovi.
Muutoin huomautuksitta läpi. Tosin eipä ne jarruja pysty testaamaan muuta kun polkasemalla.
Eli jotain etua 4WD vehkeistä. Tosin tässä Allroadissa on parhaat jarrut, mitä mulla on ikinä ollut autossa.
Tuossa ne 347mm versiot ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tipe72 Näytä viestiJoo, no tuo ei tosiaan mitannut.
Eli ilmeisesti heillä ei vielä ole nelivetoiselle sopivaa dynoa.
Leima paperissa, se lienee tärkeintä.
Olisi se tosin mennyt jarrujenkin puolelta läpi, kun tuntuu olevan luokkaa "vähintää riittävät"
Menee täysin katsurin osaamattomuuden piikkiin, ettei uskalla ajaa rullille.
Itse ainakin vaadin mittaamaan jarrut nelivetoisestakin. Jos lukemissa alkaa olla poikkeamia, niin tietää sitte varautua huollon tarpeeseen.
Comment
-
Aika halpa henkivakuutus on toimivat jarrut. Passattiakin jarruteltiin pihalla aiemmin, mutta nyt olen käyttänyt konttorilla, jossa ajetaan dynolla. Meni viimeksi läpi dynossa, mutta pomppasi liian kuluneista paloista. En valita, kun oli omaa laiskuutta olla vaihtamatta ja näin tilanteen. Uusinnassa ajettiin taas dynolla vaihdetut palat. Passat on nykyisin harraste, niin arvostan paljon, kun vika etsitään. Ei hakemalla haeta, vaan ollaan asiallisia.
Comment
-
Samaa ihmettelin ton wanhan shitroenin kanssa. Elokuun lopussa petti jakohihnan kiristin ja siitä jäi seisomaan pihan nurkkaan. Heti 2½ kuukautta myöhemmin innostuin korjaamaan vauriot, niiltä sijoiltaan ajoin aamulla töihin 7km ja töistä ruokkiksella 2km katsastukselle eräänä perjantaina niin että edellisenä päivänä vehkeet oli vielä sylinterikansi auki siellä pihan perällä.
Yksi polttimo ja toinen rt-pää vaihtoon, muuten taas kerran kaikki kunnossa. 517tkm mittarissa. Viime leiman jälkeen ajoa tullut joku alle 3000km. Ihme vehkeitä kun ei vaan suostu kuoleen.
Comment
-
Täytyy kyllä itekki ihmetellä tuota nykyistä B7 kun tänä syksynä koitti neljäs kerta kun minun omistuksessa piti kiikuttaa leimalle. 3 aikaisempaa vuotta mennyt ilman huomautuksia, mutta tänä vuonna joutu remontin tekoon. Takajarruletkut pahasti pykineet, joten niistä korjauskehoitus. Autoa hankkiessa kuvittelin, että nivelremppaa saa olla tekemässä joka vuodelle, mutta mitä vielä. On ollu kyllä erityisen huoleton peli sen suhteen, vähän alle 220tkm on mittarissa.
Comment
-
Käytin vanhusta aamusta leimalla, kuvittelin jo että tuliskohan lopullinen tuomio. Itsellä oli kuitenki jo melko pitkä lista tiedossa vikoja mistä hylkyä luulisi tulevan. Mitä vielä, läpi puhtain paperein. Vissiin väljät pallonivelet ja todella lopussa olevat takajarrupalat eivät ole edes korjauskehoituksen arvoisia enää. On meinaan tullut aikasemmin hylsyjä paljon pienemmistäkin väljistä. Tähän päälle mm vikatilassa oleva valojen korkeuden säätö ja siitä johtuva vikailmoitus. Turvavyön ohjuri kulunut puhki. Etukoiranluut lähtee melkein vetämällä irti. Nythän noi on pakko korjata että uskaltaa ajaa taas vuoden :D
Comment
-
Comment