Hevoskopillakin olis nyt leimaa 2019 vuoden loppuun. Jarruista sain ihan erikseen kiittävää palautetta, no tulihan ne noin 1500 km ajetut jarrut avattua ja pölyt pöläytettyä niistä pois.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katsastusmonologit
Collapse
X
-
Faijalla kanssa vastaava puoli miljoonaa purjehtinut aavelaiva. Osti muutaman vuoden ikäisenä aikoinaan ja leimalla ollut sanomista vain jarruista, iskareista yms. kuluvista osista. Meinaa pitää niin kauan kuin laatikko ja kone toimii :D Miksikäs viimeinen leima?
Comment
-
Audin Katsastus 20.5.2018 jälkeen
Onko kellään jo tietoa miten nyt toukokuussa voimaan tullut päästö- ja obd mittaus yli 10 vuotta vanhojen autojen osalta, vaikuttaa esim. 1992 Urs4 2.2t auton kohdalla. Voiko mittaukset tehdä etukäteen ennen katsastusta, ja mitä oikeastaan pitää mitata, siis mikä katsurille riittää ja mikä ei? Vai onko mikään muuttunut käytännössä??
Comment
-
Tietääkseni mikään muu ei muuttunut kuin nuo katsastusajat, eikä Trafin sivuiltakaan löytynyt mainintaa muusta kuin katsastusaikojen muutoksista. https://www.trafi.fi/tieliikenne/kat...ikaiskatsastus
Comment
-
Eilen tuli käytettyä tuo 8v katsastuksessa ja Koivuhaan Autokatsastuksella homma toimi taas vallan mainiosti. Sähköinen käsijarru ylitti juuri ja juuri rajan vaikka palat tuli juuri vaihdettua ja takajarrut käytyä muutenkin läpi. Jotain outouksia noiden testaamisessa dynolla kuulemma on. Täytyy muistaa testata jossain jyrkässä mäessä miten tuossa pitoja piisaa.
Comment
-
Tänään tuli käytettyä auto katsastuksessa ja jäi kyllä todella hyvä fiilis paikasta ja henkilökunnasta! Sain netissä varattua ajan noin 2h ennen ja mut otettiin sisään samantien, vaikka olin vähän etuajassa. Katsastus hoitui nopeasti ja asiallisesti. Paikka oli Kymppikatsastus Oy ja löytyy Lielahdesta Tampereelta.
Mulla testattiin jarrut sekä lukkojarrutustestillä takapihalla, että dynossa. Sähköinen käsijarru antoi jotain "malfunction" -erroria, mutta se oli ilmeisesti ihan normaalia. Autosta ei löytynyt sanottavaa ja seuraava kerta onkin sitten vasta kahden vuoden päästä, jihuu!
Comment
-
Systerin Golf mk3 ei mennyt leimasta läpi takajarrujen liian suuren eron takia. Sama juttu viime vuonna samalla asemalla.
Putsasin ja säädin takajarrut viime viikonloppuna ja duunin juuri kalibroidulla testerillä ero tippui 13%.
Konttorilla oli eilen näyttänyt kuitenkin 27%, eli leima tuli rimaa hipoen. Onko kukaan huomannut eroja noissa jarrutestien lukemissa? Tulee mieleen, että onkohan konttorilla vehkeet varmasti kunnossa, tai sitten duunin testeri kalibroitu ketuiksi.
Comment
-
Kyllä meillä on ainakin töissä näyttäny eri tuloksia kun seinän toisella puolella insinöörillä, niitä on sitten käyty yhdessä insinöörin kanssa ajelemassa ja todettu että taitaa toimia vaikka toinen dyno näyttää mitä sattuu. Sitä en kyllä osaa sanoa et kumpi on ollu viallinen mut aina on leima asiakkaalle tullu.
Comment
-
Comment
-
Skodan kanssa eilen leimalla, läpi meni niin kuin ehjä auto menee. Vasen peilivilkkupolttimo piti ennen vaihtaa mutta siellähän olikin ledi jonka vuoksi koko valomoduuli pitää vaihtaa. Katsastaja ei kuitenkaan huomannut että vilkku ei toimi. :) Katsastuksella hintaa 45€ kun päästöt oli jo huollossa otettu. En muista aikasempaa leimaa otettiinko silloin OBD testi mutta nyt ei otettu, noin vanhoista dieseleistä(-06) ei kuulemma oteta ja selitti jostain lakiuudistuksesta jonka mukaan 2016 jälkeen rekisteröidyistä alettaisiin testi ottamaan. Menikö tuo nyt sinnepäinkään oikein?
Comment
-
388500km ajettu A4 B6 1.8Tq, työreissujen välillä parin viikon kesäloma ja mieleen juolahti että varmaan pitäisi auto katsastaa. Ainoa huomatus(/korjauskehotus) oli etusivulasien tummennus. Laadukkaalta vaikuttaa palvelu katsastuksen laadun kannalta, alusta tutkitaan huolellisesti yms oleelliset asiat. Kaikkia Lahden asemia en ole testannut mutta tämä on kyllä tähän mennessä paras, A-Katsastus Lahti-Laune.
Comment
-
Tämän vuoden katsastus takana. Audi A4, 2004, 274 tkm. Polttaa öljyö noin 6 dl/1000 km. Muutama viikko sitten asensin Kiinasta tilaamani MAFin. Päästöarvot oli tosi hyvät.
CO% 0,00
C02 15,20
HC 1
02 0
Lambda 1,000
Comment
-
Tulipa koettua puolalainen katsastus, rouvan pikkukakkonen kävi äsken käsittelyssä. Ei antanut katsuri leimaa, vikakohteiksi lueteltiin pienoinen öljyvuoto sekä maalaamattomat jarruputket takana. Savuarvoa ei mitattu, valojen toimintaa ei tarkistettu, alustan niveliä ja puslia ei väännelty, autoa ei edes nostettu ylös. Jarrut sentään mitattiin ja iskarien toiminta testattiin. 2 viikkoa aikaa korjata. Maksoi 98 paikallista valuuttaa ja uusintakatsastus parikymppiä päälle.
Näkisin vaihtoehtoja olevan tässä vaiheessa tasan kaksi. Joko pyyhin öljyt rätillä pois ja ajelen viikon päästä iloisena katsurille tai sitten puran koko keulan osiksi ja tiputan moottorin sekä laatikon hydrauliikkayksikköineen alas.
Comment
-
Entinen Passat kävi leimasedällä keväällä, moite tuli rikkinäisestä vetonivelen suojakumista. Öljyäkin kuulemma vuosi, mutta jätti sen laittamatta lappuun kun sanoin, että nokkasorvi siellä vain hikoilee hevosvoimia vähemmäksi.
Pyysin vielä vääntelemään keulaa vähän rajummin, kun joku kolina keulassa oli jo tovin vaivannut. Ei kuulemma mitään moitteita. Hetki tästä, niin keula alkoi vielä pitää hetekkamaista narinaa. Tuloksena väljä raidetangonpää + pari tukivartta. Tilasin Saksasta sarjan Lemförderiä, loppu ne kolinat ja narinat.
Epäilenpä, että nuokin kepakot oli väljänä jo katsastuksen aikaan. Tuskin kolme paikkaa korkkaa yhtäaikaa vain pari viikkoa katsastuksen jälkeen...
Comment
-
Ei ole kyllä katsuri ikinä löytänyt väljiä varsia Audin multilinkistä, aina ne on pitänyt itse etsiä.
Esimerkkinä vaihdoin juuri B7:n taaemmat alavarret, nosturilla väännellessä ei tuntunut väljiä (tosin narina kuului), mutta irrotettuna kädessä aivan väljät. Kaipa se katsurikin ne siinä vaiheessa spottaa, kun pallot ovat valmiina hyppäämään kuopistaan...
Comment
Comment