Alkuperäinen kirjoittaja panu
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katsastusmonologit
Collapse
X
-
-
V8:ssa on automaattivaihteiston jatkeena planeettapyörästö joka jakaa väännön eteen ("pikkukardaanin" kautta) ja taakse 50:50 suhteessa. Samassa yhteydessä on keskilukkona sähköohjattu lamellikytkin. Kytkimen lukitusta säätelee automaattivaihteiston ohjausyksikkö pohjautuen ABS-antureiden nopeustietoihin.
Edessä on normaali tasauspyörästö ja takana Torsen. Kuvissa on selitetty hieman tarkemmin. Toivottavasti ymmärsin asian oikein. Manuaalikaseissa (puhutaan siis D11), on ilmeisesti normaali keskitorseni ja takana alipainetoiminen lukko.
Comment
-
Kuinkahan monta monologia näistä uusista säännöksistä saadaan aikaiseksi...
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...ayksen/752044/
Comment
-
Niin jos esim keskityttäisiin esim niihin turvallisuutta vaarantaviin tekiöihin. Esim noin 1/10 kerrasta katsuri katsonut turvavyöt. Viimeksi meni 2mm yli kuluneet etujarrulevyt läpi, mutta apparin puolen parkista ja vetarinsuojakumista tuli korjausmääräys. Vetarin suojakumissa oli siis vain rasvaa ulkopuolella eikä katsuri osannut näyttää vuotokohtaa.
Comment
-
Laadussa on eroja, työtä tekee ihmiset ja asioita tällöin vaan jää huomaamatta. Joskus asiakas tykkää, joskus ei. Yhteen autoon vaihdatettiin ehjä joustintuki + laakeri mutta seuraavasta jäi poikkiruostunut tankin kiinnityspanta huomaamatta, onneksi siinä oli muuta ongelmaa niin huomasin itse tuon. En kyllä oikein kannata tuota katsastusvälin harventamista. Samoin tuo nykyinen kolmen korjauskehotuksen sääntö on ok, jos välttämättä halutaan lisää niitä käyntejä, niin tiputetaan sallittujen kehotusten määrä kahteen.
Comment
-
Käytin tuossa VanhaaRouvaa leimalla parituntia sitten ja läpihän se meni, ei siinä mitään.
Kysyessäni katsurilta olisko mitään odotettavissa, niin vastaus oli että alatukivarsi. Siinä rupateltiin ja hän selitti meikälle miksi esim tuota alkavaa väljyyttä ei tästä mallista kaikilla korjaamoilla välttämättä huomata.
Erittäin hyvä palvelu ja asiallista meininkiä. Siispä voinen sanoa että Q asema Neulamäki.
Comment
-
Katsastajien suhtautuminen muokattuun ahtoputkistoon
1.8T TT Audi on alkanut kiinnostamaan, ja paria yksilöä olen käynyt vilkaisemassa. Yhteistä näillä kaikilla oli kevyt piristys, ja muutamassa oli ahtoputket vaihdettu tuollaisiin yleismallin alumiinisiin sinisillä/punaisilla silikonisovitteilla.
En tajunnut tarkemmin tutkia, että oliko autoihin heitetty jotain front mount välijäähdyttimiä (näissä taitaa vakiona olla yksi pieni jäähdytin pelkääjän puolella sivussa?)
Noissa oli pari ihan potentiaaliselta vaikuttavaa vaihtoehtoa, mutta mites katsastajat näihin nyt oikeasti suhtautuu? Itse asun pääkaupunkiseudulla, eikä tuttuihin kuulu katsastajia. Käyttääkö joku siis autoaan, minkä konetila ei aivan alkuperäiseltä näytä jossakin katsastuksessa ilman, että muuttaa vakion näköiseksi? Tarvittaessahan nuo värilliset silikonithan kyllä vaihtaisi mustiin, ja maalaisi kiiltävät kromiputket tummemmiksi.
Comment
-
Octaviassa ei ollut mitään ongelmia noiden suhteen. Alkujaan tosin oli rakennettu ja piilotettu pohjapanssaroinnin jne alle, mutta pari viimeistä leimaa oli putket näkyvillä. Keulalle vaihdettu välijäähdytin oli peitetty viimasuojalla näkymättömiin kyllä. Putket kuitenkin kulkivat hyvin paljolti alkuperäistä reittiä, eikä niissä ollut sinisiä silikoniputkia tai mitään muutakaan joka olisi voinut herättää enemmän huomiota.
Comment
-
Kyllähän nuo värikkäät letkut ja kiiltävät putket kiinnittää huomiota katsastuksessa. Ja ihan oikeasti nuo välijäähdytin muutokset pitäisi muutoskatsastaa. Yleensä kaikki tehoon vaikuttavat asiat ovat leimalla tarkistuskohteita jos konehuoneessa näkyy jotain normaalista poikkevaa.
Ja TT:ssä on etuvetoisissa ja 180hv nelivedoissa vain yksi välijäähdytin, mutta 225hv mallissa on kaksi, molempien renkaiden edessä. Ja oikeastaan mitään syytä ei ole ostaa edes muuta kun 225hv mallia, sillä TT on todella painava pieneksi autoksi ja nuo muut koneet ovat alitehoisia siihen.
Comment
-
Vieras
Tuo viimeinen ohjauksen osien välyksien tutkimattomuus on yleistymään päin.
Tämä täysi laidallinen sitä itseään katsastajille jotka näin tekee.
Konttorilla on parhaat laitteet välyksien tutkimiseen ja silti ei saada välyksiä tutkittua. Vastuun siirto korjaamolle on mielestäni edesvastuutonta. Katsastus on se paikka, joka kertoo mikä autossa on vialla ja korjaamo korjaa sen mukaan.
Tässä tapauksessa T5GP:ssä oli kaikki sisäpäät ja ulkopäät väljät. Tämä saatiin selville ilman koneita, ihan kahden mekaanikon avulla, ennen kuin yhtäkään osaa oli vaihdettu. Olisi löytynyt myös koneilla, jos olisi nähty vähän vaivaa.
Tämä keikka meni asiakkaan kanssa hyvin, mutta voitte kuvitella jos kaikkia välyksiä ei meillä olisi löytynyt ja konttori olisi hylännyt uudestaan.
Comment
-
Olipas mukava katsastuskokemus. Kävin tuota omaa berttaseiskaa näyttämässä Helppo katsastuksessa virkatiellä. Henkilökunta oli ystävällistä ja rupattelin hallissa katsastajan sekä toisen katsurin kanssa joka oli ropaamassa omaa sierraa. Sivussa katselin kunnes katsastaja itse pyysi auton alle katselemaan löydöksiä.
Vasemmalla edessä ulompi vetarinkumi rikki(tästä tuli ainoa korjauskehotus). Muita huomioita oli pieni vuoto pakoputkessa ja etutukivarsista sanoi että kannattaa ehkä harkita vaihtoa ennen ensi katsastusta. Hintakaan ei ollut paha, ennakkovarauksella 49€ kaikkineen. Suosittelen!
Comment
-
Kesälötkö pomppasi myöskin tänään. Ihan siinä ja siinä pitääkö aloittaa projektitopikki, ei mitään mahdotonta mutta monta pientä juttua joiden parissa menee kyllä aika rattoisasti jos meinaa iltapuhteina ehtiä ennen kesäkruisingia leipomaan valmiiksi.
Comment
-
Emännän 8p a3 yritetty leimata heikoin tuloksin. Edestä vasemmalta jousi poikki ja takaa oikelta. Jarrulevyt takana liian ruosteesa. Tuli tilattua suoraan kierros jousia ja uuet levyt taakse
E: saa nähä ku omanki sais käyttää että mitä kaikkia siihe pääsee vaihteleen to be continued siis
Comment
-
Comment
-
Siperia opettaa! S****na!
Vaihdoin turhaan jarruvalokytkimen, koska polttimot ja sulake näyttivät ehjältä.
Todellisuudessa polttimot olivat entiset. Pitää muistaa jatkossa, että "VAIHDA ENSIN HEHKUT PÖSILÖ"!!! :)))))
Anyways: Hylkyvika korjattu. Viikolla pääsee jälkikatsastukseen.
Edit: A6 C4 jälkikatsastettu joskus toukokuun puolivälissä. No problemo.
Comment
-
TT 3.2q kävi tänään katsastuksessa.
Läpi meni, mutta silti vituttaa. Katsastaja ajoi jarrudynossa moottori käynnissä. Ainakin vaihdelaatikko meni vikatilaan eikä saanut enää vaihdetta päälle. Tokeni siitä käynnistämällä uudestaan.
En huomannut paluumatkalla, että olisi mitään rikki. Hyvä niin.
Mikä tuossa on ns. worst case scenario. Mitä voi mennä pashaksi?
Comment
-
Virrat ei tarvitse olla pois päältä, mutta moottori täytyy sammuttaa. Uudempien sähköinen käsijarru jopa vaatii virrat päälle. VAG-autot pitää Haldex-kytkimen auki, kun moottorin kierrokset alle 400 rpm.
En koittaisi samaa vaikkapa Volvolla, vaikka periaattessa sama rakenne onkin, koska ohjelmointi voi olla erilainen. Volvo/maahantuoja onkin kieltänyt 2-pyörädynon kokonaan.
Haldexin levyt siellä jarruttelee ja joutuu rasitukselle, jos väkisin ajaa 2-pyörädynolla käynnissä. Ei se varmaan kerrasta laukea, muttei kovin terveellistäkään. Ja laahaukset luonnollisesti aika poskettomat jarrumittauksessa.
Comment
-
En muista onko tätä jo linkattu tänne mutta laitetaan nyt kuitenkin. Alkaa olemaan vähän vanhentunut jo mutta menkööt. Tampereella joku vääntänyt oppari nelivetojen jarrujen testailusta dynolla.
https://publications.theseus.fi/bits...pdf?sequence=2
Comment
Comment