Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto naiselle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto naiselle.

    Ensimmäinen auto kolmikymppiselle naishenkilölle. Matkaajoa enemmän, kuin kaupunkipyöritystä. Ajokilometrejä ei välttämättä paljoa tule.
    Haastavampi aihe, kun speksit ovat 5000e-9000e, alle 100th/km, ei farkku.
    Käteisellä, ei vaihtoautoa. Bensa, automaatti, (oma suositus) etuveto, mielellään 4wd.
    A3 ja A4 mallit ehkä? Mitä huomioitavaa. Vikoja/kalliita huoltoja on näissä malleissa?
    Viimeksi muokannut 8866; 31.3.2013, 21:49. Perustelu: Pilkut, pisteet ja välilyönnit ensikerralla itse.

    #2
    A4 2.8 quattro menee kivasti noihin spekseihin, ehkä B6 3.0 q (siis kaikki muut menee, paitsi noi kilometrit, niihin pitää oikeesti sitten avata kuvetta). Sieltä löytyy helposti automaatti&quattro yhdistelmä. A3-korista tuo ei taida löytyä kuin 3.2 dsg-versioista ja ovat kalliita huoltaa.

    Nelikko, automaatti ja ESP on oiva yhdistelmä naisen käyttöön, varsinkin jos pelkää hieman ajamista. Kaupunkikäyttöön ehkä yrittäisin löytää parkkitutkallisen, mutta voi olla haastava rasti pikkukorisissa.

    Comment


      #3
      Haulla löytyy keskustelua ja vinkkejä noihin hankintahommiin, kun tietää ensin, mitä koppaa ollaan katselemassa.

      Kilometrejä itsessään ei kannata säikkyä. Itse ottaisin ehkä ennemmin sen lähes 300 tkm ja tod. näk. maantiellä kilometrinsä keränneen, kuin 100 tkm ajetun, noin kaksi kilometriä kerrallaan ajetun. Älä siis katso kilometrejä, katso kuntoa.

      Alkuperäinen kirjoittaja Q-car
      ..Matkaajoa enemmän, kuin kaupunkipyöritystä. Ajokilometrejä ei välttämättä paljoa tule..
      Öö, anteeksi maalaisuuteni, mutta matka-ajoa, muttei kilometrejä? Lyhyitä matkoja, mutta isoilla teillä ja sen mukaisilla nopeuksilla?

      Alkuperäinen kirjoittaja Q-car
      ..Bensa, automaatti, (oma suositus) etuveto, mielellään 4wd..
      Niin, siis kumpi? Käyttäjä haluaa nelikon, mutta suosittelet etuvetoa? Etuveto on toki lähtökohtaisesti edullisempi hankkia, mutta varsinkin syrjemmässä neliveto on talvella "ihan ehdoton".

      Comment


        #4
        Parkkitutkien jälkiasennus ei ole mikään mahdoton homma edes orggismallisena. Kufatecilta löytyy isolla rahalla kaikki tarvittava OEM-palikka. Itse tosin ratkaisin asian niin, että A3:een tuli eteen ja taakse Bilteman ilman näyttöä oleva tutkasarja. Hintaa taisi olla vajaat 40 euroa. Eteen laitoin erillisellä katkaisimella jotta tutkan saa esim. sadekelissä pois päältä piipittämästä.

        Ensimmäistä autoa kun on hankkimassa niin välttämättä isomoottorinen Audi ei ole se paras vaihtoehto. Vaikka hienoja autoja ovatkin niin B6 3.0 kuin 8P 3.2 niin jos ei ole tuntumaa autoilun kuluista niin kulut saattavat yllättää negatiivisesti. Varmin valinta on tietenkin 1.9 TDI manuaalina noin luotettavuuden kannalta ajateltuna mutta esim. korjatulla laatikolla oleva B6 2.0 tai 1.8T multikroonikko voi viehättää naisihmistä miellyttävyydellään. Neliveto siitä toki jää puuttumaan mutta toisaalta jos ensiauton hankkija on myös kokematon kuljettajana niin neliveto saattaa tuoda vain turhaa turvallisuuden tunnetta, koska ei niin helposti aisti tien pinnan liukkautta.

        Comment


          #5
          Ensimmäistä autoa kun on hankkimassa niin välttämättä isomoottorinen Audi ei ole se paras vaihtoehto.
          Toisaalta heikompi/huonompi auto voi saada aikaan lähtemättömiä traumoja ja lopputols on "keski-ikänen micra-plösö", eli pelkää ajaa autolla sekä on vaarallinen tien päällä.

          Yks kova vaihtoehto, jos ei tarvi nelikko olla, on New Beetle, pitäis olla hameväen mieleen, todella hyvä/mukava ajaa ja eivät ole niin kalliitakaan (eikä kalliita huoltaa).

          Comment


          • #6
            Jos kelpaa volkkari, niin 3bg passat 2.0 4motion ei olisi varmaankaan hassumpi.

            Comment


              #7
              Usein naiset arvostavat eniten luotettavuutta, minkä vuoksi premium-merkki ei ole välttämättä se paras vaihtoehto. Itse olin vuosi sitten makutuomarina ja teknisenä asiantuntijana, kun piti saada tutulle uudempi auto. Lopullinen valinta oli Jari's Tojota (eli Toyota Yaris). Ja on ollut siihen tyytyväinen vielä. Kyseinen Yaris on ollut hyvin samantyylisessä käytössä: kaupunkiajoa vähän jos ollenkaan, pidempiä maantiematkoja silloin tällöin (sukuloimassa tai kaverien luona kylässä maalla). Hyvin on toiminut. Pyöränlaakeri siihen vaihdettiin, mutta se meni vaihtoautotakuun piikkiin.

              Comment


                #8
                Luotettavuuden nimissä suosittelin anoppikokelaalle Toyota Yaris Hybridiä ja puolen vuoden käytön jälkeen ei sanomista ole tullut. Jarppa on tosin vähän kevyt ratkaisu maantielle mutta esim. Auris tai jopa Prius Hybrid voisi olla hyvä vaihtoehto luotettavuuden ja käyttökulujen nimissä.

                Comment


                • #9
                  No mä jo meinasin kirjoittaa, että Toyota Yaris. Sellainen löytyy meiltä paremmalta puolisolta ja vielä isolohko 1.3-koneella. Mikäs sillä on kurvaillessa, istuu suht korkealla ja ihan kivan näköinenkin (hameväen mielestä). Aika huolettomia kilsoja edessä.

                  Comment


                    #10
                    Jaappanilainen auto on erittäin hyvä vaihtoehto hameväelle, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

                    Comment


                    • #11
                      Minäkin ostin emännälle hondan, neliveto ja kaikki. Ässällä tuo näyttää kuitenkin ajelevan... joten kannattaa hankkia sellainen auto millä itsekin tykkäät ajella.

                      Comment


                      • #12
                        Mikäs Yariksella on kaupungilla kurvailla, kerran ajoin töihin (60km) ja ei tarvi toista kertaa ajaa kun meinas järki lähteä kun ei pääse ohi eikä kulje mihinkään :) Meillä ei ässällä naiset aja, koska ei vaan osaa.

                        Comment


                          #13
                          Jos minä ehdottaisin vaimokkeelle Yarista tai mitään muutakaan mopoautoa niin saisin varmaan paistinpannusta ohimoon.

                          Comment


                          • #14
                            Komppaan sakarivoa täysin! Onneksi golf on hyvä ajaa, ei itsellä paljoa ole asiaa ässän rattiin, poikkeuksena kun tankki on lähes tyhjä, niin silloin lähes painostetaan ajamaan :)

                            Comment


                              #15
                              Yhdelle tuttulle naiselle suosittelin joskus tämän vuosituhannen toyota corollaa. Ennen tämä nainen ajeli renault cliolla/meganella/mikälie patoki. Tosi tyytyväinen ollut toyotaansa, mitä viimeksi juttelin hänen kanssaan.

                              Comment


                                #16
                                Täältä tulisi ääni Suzuki Swiftille. 9000 euron budjettiin saa helposti 2007-2008 vuosimallia ja reilusti alle 100 tkm ajettuja, jopa nelivetoina. Uskaltaisin myös väittää, että päihittävät ajo-ominaisuuksiltaan monta kalliimpaakin autoa. Omat kokemukseni autosta perustuu Ringillä ajettuihin kierroksiin. Riemastuttavan mukava pikkuauto ajaa ja kestää melkein mitä vain.

                                Comment


                                • #17
                                  Vaimolla oli tällainen ja kieltämättä aika namu ajettava VTS:nä urheilullisemmalla alustalla ja kohtalaisen ripeäkin, 0-100 km/h hieman päälle kahdeksaan.
                                  Ainoa miinus kova rengasmelu moottoritienopeuksilla. Ulkonäkökin siedettävä...automaattina tuota ei tosin taida saada.
                                  http://www.nettiauto.com/citroen/c2/5455538
                                  Viimeksi muokannut wonderer; 3.4.2013, 09:08.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaimolla meni hermot ranskalaiseen ja vaihdettiin se automaattivaihteiseen saab 9-3:seen. Todella hyvä talviauto ja rahoille vastinetta viimosen päälle. Toisena vaihtoehtona oli corolla, mutta ei tarvinu paljon miettiä ku ovat samanhintaisia käytettynä ja saabbi on ollu kuitenki melkein puolet corollaa kalliimpi uutena. Yaris oli ennen tuota ranskalaista paskaa ja se oli iha ok, mutta pienuus tuli vastaan toisen lapsen synnyttyä. Tuo saabbi on vaimon mielestä ensimmäinen auto jolla se lähtee mielellään oikeen reissuunki. 2005vm. bensa automaatilla inhimillisillä kilsoilla maksaa just 9000 euron molemmin puolin..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikäs se ranskalainen oikein on, niitä kun on aika monta merkkiä, sama kuin puhuisi vain saksalaisista ja voisi tarkoittaa aina adamista mersuun....ja sitten saman mallisarjankin sisällä voi olla suurta eroa laadussa. Esim Citroen C5 alkupään sarjassa oli suuria laatuongelmia, kun taas uusimmat tuntuvat olevan kohtuullisen kestäviä pelejä. Sitten eri merkit tekevät yhteistyötä esim. moottoripuolella jne. Tuossakin mainitussa Saabissa on yhtäläisyyksiä mm.Opel Vectraan, muistaakseni niillä oli sama alusta.
                                      Viimeksi muokannut wonderer; 3.4.2013, 13:21.

                                      Comment


                                        #20
                                        Minäkin ostin emännälle hondan, neliveto ja kaikki. Ässällä tuo näyttää kuitenkin ajelevan... joten kannattaa hankkia sellainen auto millä itsekin tykkäät ajella.
                                        Copy that... ei ole itekkään tarvinnu juuri A8 ratissa olla. Aamulla kun ajoneuvot jaetaan niin aina jää toiseksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Peugeot 307:sta oli kyse. Omasta mielestäni se oli ihan ok kunnes tuli eka talvi, jarrut jäi laahaa ja rouvalla tuli muutenki semmonen fiilinki ettei luota siihen yhtään. Tuumas ettei enää ranskalaista huoli koskaan. Saabissa on vissiin alustan kanssa tekemistä opelin kanssa, mutta onneks kone on oma :)...monet tuumaa, että autona parempi kuin volvo ja saa halvemmalla, katsastusmieski tuumas samaa.
                                          Viimeksi muokannut kramer; 3.4.2013, 15:17.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mikäs se ranskalainen oikein on, niitä kun on aika monta merkkiä,
                                            Ei kai niitä ole kuin kaksi, PSA ja Renault.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jaa, minä löysin enemmän...
                                              Viimeksi muokannut wonderer; 3.4.2013, 22:00.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuten? Minä en ainakaan keksi muita käyttöautoja yhä valmistavia.

                                                Golf on oikein hieno peruskäyttöauto, suosittelen. Jos ei A3:seen ole varaa, eikä halua muiden talliin niin erittäin helppo ja varma valinta. Leon puolestaan on ainakin omaan makuun vähän liian budjettisuutta henkivä.
                                                Viimeksi muokannut jasso; 3.4.2013, 22:16.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Montakos merkkiä VAG-konserniin kuuluu, yksi vai..tai ehkä tämä on tarpeetonta saivartelua, voidaan niputtaa minunkin puolesta kaikki samaan...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Perusmerkkejä neljä, urheilumerkkejä kolme ja yksi sheikki/kuningas/diktaattori-merkki, jos en väärin muista. Sinänsä kieltämättä ikävää, että autot merkistä ja mallista riippumatta alkavat muistuttamaan yhä enemmän toisiaan.

                                                    Mutta mitä ne muut ranskalaiset on? Yritän pohtia, mutta en keksi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eikös se ole, että PSA on konserni eikä merkki? Joten olisi 3 ranskalaista merkkiä.

                                                      Edit: Mutta sitä en tiedä tarkottiko wonderer tuota...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ah, aivan. Syytän jatkopohdinnan asettelua "löysin enemmän", joka johtaa harhaan :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nyt tässä vaiheessa olisi hyvä tietää mihin Q-car kallistuu.

                                                          Saab mielestäni hyvä valinta, vaikka opel-teknikkaa sisältää, huomattavasti parempi ajaa ja turbokoneet todella miellyttäviä.
                                                          Niiden arvo vaan putoaa kuin lehmän häntä, mutta luulen että saabisteja tulee löytymään tästä maasta tulevaisuudessakin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Saabin varaosahuolto oli ainakin jokin aika sitten todella heikoissa kantimissa. Kulutusosia oli mutta peltiosat, listat, kahvat, peilit ja jopa avaimet oli todella vaikeasti saatavissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X