Kadetti 90€:lla?! Oli kait vielä tankki täynnä ja hyvät talvirenkaat mukana? ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä TonniPommi (->2k€) työautoksi?
Collapse
X
-
Omalta osaltani sain tämän asian päätökseen. Taloon tuli Vento 1,8l -94. Kaikin puolin jämpti ja mukava ajettava. Aika näyttää onko hintansa väärti.
Comment
-
Itse olen tuota satkua koettanut vaihdatella johonkin halpikseen ja tällä hetkellä eniten kiinnostais vanhat VW Caddyt. Moottorina saisi olla 1.6td.
Tuollainen toimisi mainiosti peräkärryn korvikkeena, vakuutukset ja verot olisi melko halvat ja kulutus melko pieni.
Miinuksina taitaa olla kohtuu voimakas sisämelu ja se että joutuisi jossain vaiheessa opettelemaan hitsaamisen jalon taidon.
Comment
-
Munkin teki harraste/työpakua mieli mutta mä hommasin kuorma-auto LT:n. Jep, sen possunokkaisen.
Ei muuten oo ollenkaan niin hirvee kun ulkonäöstä voisi päätellä. Katto on korkealla ja hyvä maavara. Mahtuu prätkät, kelkat, ajoleikkurit ja kulkee raksatavarat ja polttorankaakin on tällä ajettu ihan yhdistelmänäkin ison trailerin kanssa. Varusteena jopa ohjaustehostin, tupakansytytin ja sisävalo(hytissä, ei sentään tavaratilassa)
TdIC:llä jaksaa jo ihan hyvin mennäkin kuormallakin.
Joo, en aja päivittäin pitkiä matkoja ja lähimmälle moottoritielle on yli 100km.
Mutta kuorma-autona kiinteät kulut ovat jotain lievästi koomisen ja täysin naurettavan välillä. Eikä muuten ole lämmin talvella. On kuuma. Ja nopeasti. C4 TDI on aivan pakastin tähän verrattuna. Vi**n kylmä pakastin.
Bonuksena huvittavia ilmeitä ihmisiltä kun tuolla tormuuttaa. Vieläpä kun tein siihen melko avaran pakohormiston ts. heitin sen ainoan pöntön sieltä mehtään. (tarvii kyllä jonkun pienen sinne, huutaa täyskaasulla vähän liikaa mutta ahtimen vihellys on aika porno)
Suunnitelmissa virittää vielä Volvon loikkari välikardaanin paikalle niin saisi matkakierroksia alas. Renkaat jo vaihdettiin niin isoihin kun mahtuu..
Comment
-
Miten on Miksellä vento jaksellut, onko ollut hintansa väärti nyt helteilläkin?
Omalla kohdallakin olisi tonnipommi myös haussa jos sopiva löytyy, nimensä mukaisesti kakkosautoksi ja pätkäajeluun (3-15km) kerran pari viikossa. Jos vain itselleni olisin ostamassa niin kelpaisi ensimmäisenäkin autona palvelleen Citroen AXn, mutta parempi puolisko haluaisi jotain laadukkaampaa ja Vento näyttäisi olevan tuossa 1,5ke hintaluokassa hyvä vaihtoehto. Tosin ilmastointi jäänee näissä budjeteissa vielä haaveeksi ellei jotain Ford Ka:ta kelpuuta.
Comment
-
Itselläni tuon hintaluokan Vento myynnissä juurikin ilmastoinnin puuttumisen takia. 55kW 1.8-moottori kuljettanut aina paikasta toiseen, ilman ongelmia. Muutamia hassuja kulutusosia joutunut/saanut vaihtaa. Viimeisin 400km ajoreissu meni keskikulutuksen ollessa 6.4 l/100km.
Mutta tosiaan ilmastoitu käyttis tilalle, jos tuo menee kaupaksi. Muuten saisi olla käyttiksenä, niin pitkään kun toimii. Osat halpoja ja peltiä saa kaupasta :)
Comment
-
Hieman sivuan aihetta ainakin hinnan puolesta.Elikkä iskenyt harraste-autokuume ja eikä helpota vaikka kuinka tyhjällä lompakolla otsaa hieroo.Joten hakusessa olisi dieseli tai bensaturbo jossa olisi pientä vireysmahdollisuutta, 100 ja 200 audeja on tullut nettiautosta koluttua mutta tuloksetta.Myöskin olen miettinyt jos laittaisi klonkswagenin etenkin 1.9tdi koneella olevia,tietääkseni ovat aika pomminvarmoja vehkeitä.
Jonkinlainen ikuisuusprojekti siitä kai tulee,mutta kun ei ole ikinä ollut harrastepirssiä ja moottorituntemuskaan ei ole kummoimen,kuitenkin tekemällä oppii.Joten neuvoja otan auliisti vastaan.
Comment
-
Vieras
Osta mikä vaan, mutta jos mahdollista, ota ilmastoinnilla. Sillä on nykyään todella iso merkitys myytäessä. Vähän huonompikin menee kaupaksi, kun hinta on kohdillaan ja löytyy ilmastointi.
Comment
-
Se on kyllä tosiasia,ja sitä on nykyään niin mukavuudenhaluinen että ilman kylmästöintiä ei pärjää.
Comment
-
Työautoksi ostin alle 700€, samassa kuussa leimatun w124 250d, nyt mittarissa on 800tkm. On muuten oikeasti laadukkaan tuntuinen ottaen huomioon 28v iän ja ajetut km:t. Mersutietäjä epäili ko. auton olleen joskus taksi värin ja varusteiden perusteella. Kesälomareissu tuli heitettyä Virossa tuolla, TT:n jäädessä talliin. Kuva Itämereltä. Muutama sata kilometriä ja ei ongelmia, mitä nyt Tarton keskustassa sulake piti vaihtaa... Ilmastointiahan ei tarvittu viime viikolla, eihän? :D
Comment
-
Jos tuo olisi saksantuonti-taksi, niin siinä olisi 160tkm mittarissa. 124 Mersu on kyllä komea. Yhtä hieno kuin Typ44. Ennen ne osasivat saksalaiset tehdä muitakin kuin Ooppeleita. :) Kuvassa kiinnitti huomiota myös lättänät kumit. Mersun ohjaustuntuman kompastuskivet todennäköisesti korostuvat vajaapaineisilla kumeilla. Huomioitavaa, että suositukset ovat samaan profiiliin nykyään korkeammat kuin parikymmentä vuotta sitten.
Comment
-
typ44 on huikean hieno, varsinkin avantina. Melko harvoin noita tuolla nettiautossa varsinkaan quattrona pyörii (1kpl nyt).
Comment
-
itte ostin järjen vastaisesti kun vaan teki mieli 2000vm a4 1.8t avantin parilla tonnilla,ajettu 340tkm.Pari kuukautta päästelty töihin ja kaikki toimii kuten pitääkin(kop kop),ei toistaiseksi muuta vikaa kuin yksi kojelaudan lämpösuuttimen polttimo pimeenä ja repsikan puolen vetonivelen kumi hikoilee rsavaa pikkasen.Mukaan sain 5cm paksun nipun Laakkosen kuitteja joten oli ainakin osia vaihdeltu :),perinteiset mittaristot ja huohotus osat jne.Toivottavasti kestää kevääseen asti että voi jakopään remmi rempan teettää.Hyvä peli toistaiseksi ja vieläpä komee musta ja siisti.
Jaa korjataas sen verran että ostaessa konehuone piti kaameeta ääntä,huomasin heti rajusti rämisevän hihnan kiristimen,sen vaihdoin hihnan kera niin nyt kehrää vanha pata komeesti ja siististi.
Comment
-
Itse ostin -92 C4 Avant TDi:n reilu pari vuotta sitten, hintaa 750 euroa. Ostaessa auto nyki, tehot hävisi välillä yli 2000 kierroksen, vuoti menovettä ja keskuslukituksen kanssa ongelmia kuskin ovessa.
MAF:n putsaus, yhden imuletkun parempi kiinnitys ja löpöpuolella paluuletkujen uusiminen ja kuskin ovesta lukon sähköjohdot kuntoon. Tämän jälkeen ajettu halpoja kilsoja, katsastukseen nivel, toinen alatukivarsi ja taakse jarrusatulat ja kässärin vaijeri. Tänä talvena lokilämmitin uusiksi, taakse puuttuvat jarrukilvet ja katsastettu taas vuodeksi.
Mukavaa kyytiä, nyt ajellut noin 50 tkm, pakuksi rekattu, joten vakuutuksetkaan ei hirvittävän kalliita...ei huono...
Comment
-
Mä ostin tuon B5:n -97, 1.9tdi:n matka-ajoon 850€:lla. Täytyy sanoa, että aika paljon ihmiset ylipäätään pyytävät noista autoistaan Nettiautossa. Kun sitten taas lukee näitä em. viestejä, niin saahan sen auton paljon halvemmallakin... Alle 1000e toimiva quattro on kyllä halpa joka tapauksessa :)
Comment
-
Tonnin autoa hommatessa kannattaa pitää aina mielessä, että sellaisen ylläpito vaatii rahaa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tonni menee jo helposti peruskunnostukseen (jarrut, pyöränlaakerit, alusta yms). Tosin usein ei kannata korjata muut kuin akuutit viat niiden ilmettyä.
Mutta jos tonnin autolla onnistuu ajamaan vuoden päivät ilman isompia remonttikustannuksia, niin kyllä se on hintansa haukkunut. Pikkuremppaa näissä on tiedossa melkeinpä aina.
Comment
-
Entinen 100:nen C4 maksoi vähän alta tonnin ja mun omistuksen aikana siihen piti vaihtaa takapyöränlaakeri, kiristää pakoputken holkkiliitos sekä vaihtaa lämppärinkenno. Ei mun mielestä paha n.450tkm ajetulta autolta.
Nykyinen A6 C4:nen maksoi vähä alta 2000e ja tähän oon vaihtanu venttiilinkopan tiivisteen. Nyt on alkanu vuotamaan pakoputken jousto, mutta muita vikoja en oo havainnu.
Comment
Comment