liian kauan meni kimillä grossun takana. Huomasiko kukaan miten kisan jälkeen redbullin henkilökuntaan kuuluva en nähnyt kuka kävi onnittelemassa myös kimiä. Ei kuitenkaan grosjeania. Liekö sopimus bullin kanssa jo lähellä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Formula1
Collapse
X
-
Tätä kattelin kanssa ja naureskelin miten hyvää pataa Kimi oli RedBull tiimin kaverien kanssa. ;) Oliskohan. :)
Comment
-
Hyvä arvonsa tunteva MTV3: Voisitteko laittaa F1-koosteen vieläkin myöhemmäksi? Aiemminhan se tuli jo klo 18-19.00. Nyt kooste alkaa aina 22.40, voishan sen laittaa vieläkin myöhemmäksi, jonnekin 03.00 esimerkiksi... Kaikkia on varmasti enemmän kiinnostanut klo 18 tulleet kaksi osaa ohjelmasta "Riemuloma Kanarialla"...
***tana!
Comment
-
Itse ostin tuon maikkarin katsomopalvelun ja käytännössä oon tyytyväinen ollu kuvanlaatuun yms, mitä nyt selostajat vois olla välillä vähän paremmin mukana kisatapahtumissa. Eikä hintakaan päätä huimannut, kun miettii, että +tvltä tarjosivat halvinta pakettia (3 kanavaa) hitnaan 19.90e/kk ja nyt maksoin 55e, kun ostin muutaman kisan jälkeen tuon paketin. Nyt siis varmaan jo halvempi.
Comment
-
Nyt täytyy kyllä kehua mtv3:sta tuosta Oikarisen käytöstä. Kaveri oikeasti tietää mitä formuloissa tapahtuu ja selkeästi lisää myös katsojan ymmärrystä asioista. Ei tälläistä ole näkynyt edes noissa BBC:n/10sportin lähetyksissä vaikka ne muuten ovat olleet selkeesti parempia. Kuskikommentaattorien höpinät on mielestäni harvoin tuonut mitään ahaa-elämyksiä ja heidän arvailut asioiden tilasta/taustoista on usein samaa tasoa innokkaan formulafanin kanssa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehto Näytä viestiNyt täytyy kyllä kehua mtv3:sta tuosta Oikarisen käytöstä. Kaveri oikeasti tietää mitä formuloissa tapahtuu ja selkeästi lisää myös katsojan ymmärrystä asioista. Ei tälläistä ole näkynyt edes noissa BBC:n/10sportin lähetyksissä vaikka ne muuten ovat olleet selkeesti parempia. Kuskikommentaattorien höpinät on mielestäni harvoin tuonut mitään ahaa-elämyksiä ja heidän arvailut asioiden tilasta/taustoista on usein samaa tasoa innokkaan formulafanin kanssa.
Ja loppuun pakollinen mainos blogiini varikkosääntömuutoksiin liittyen...Viimeksi muokannut Ishtor; 10.7.2013, 14:00.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rsroope Näytä viestiMissä lähetyksessä Oikarinen haastatteli Räikköstä?
Comment
-
Tulihan se sieltä. Tätä vähän odottelinkin http://www.suomif1.com/2013/07/red-b...rdo-ajoi-ulos/
Comment
-
Comment
-
-
tuon uutisen näinkin jo. Ihmetyttää vaan että jos on lähde niinkuin tässäkin jutussa niin miksi siitä ei ole linkkiä? Tosin ehkä ferrari haluaisikin kimin allisonin lisäksi. Jos todellakin kimillä on 3 sopimustarjousta niin on vaikea päätös edessä, mikäli tuo viimeinen tieto ei pidä paikkaansa
Lisätäämpä vähän omia näkökulmia tallivaihtoehtoihin.
Lotus: riittääkö rahat kehitystyöhön, tosin rellun turbomoottori ei ole niin uusi asia kuin esim ferrarille, tiimi on tuttu.
2. Rb: toimiiko kimin ja vettelin ystävyys enää yhtä hyvin? Renu saa varmaan moottorin toimimaan heti alusta alkaen. Newey ja kolmen kenties neljän peräkkäisen mestaruuden talli ja onko kimille tasavertainen kohtelu. Lupa harrastaa muuta autourheilua.
3. Ferrari: lähtisikö massa? todennäköisesti lähtee. 1,6 turbo aivan uusi sana ferrarille. Haetaanko kimistä vain tallimestaruuden varmistajaa vai onko mahdollisuuksia ajaa tasavertaisesti. Antavat myös ajaa ralliaViimeksi muokannut AaaVee; 1.8.2013, 16:03.
Comment
-
Jaa-a. Silly season kuumimmillaan.
Räikköselle varmaan käy Ferrarikin, vaikka joutui pari vuotta tekemään muuta hommaa. Ainakin pääsisi mahdollisesti testaamaan itseään Fernandoa vastaan.
Puhutaan Räikkösen suhteen kuitenkin viimeisestiä vuosista melko varmasti, joten parempi se ura olisi päättää huipputallissa. Ferrari on kärkitalli vaikkei menestyisikään.
Ja kyllä Kimi ferrarille varmasti sopisi, koska on yksi suosituimmista kuskeista F1:ssä. Väittäsin, että suositumpi kuin Alonso.
Lotus on hyvä talli, mutta se on silti vähän sellan above keskikastin tiimi, jolla sattuu olemaan nyt ihan ok auto.
Kuka uskoo RB:n onnen jatkuvan auton kohdalla?
Comment
-
http://audi-motorsport-blog.blogspot...t-of-view.html
Tommosen löysin fb:stä yks päivä. Ajatuksena erittäin mielenkiintoinen, mutta miten realistinen onkin toinen asia... Audi + Kimi + joku toinen, vois vaikka toimiakin. Tuohon vaan Michelinin renkaitten tilalle Pirellit ja ready to go!
Comment
-
Jatketaas nyt sitten spekulointia. Noihin Artun kyssäreihin alkuun:
1: Lotarin ens vuoden auto on tässä vaiheessa täysi kysymysmerkki, etenkin nyt kun tunnetusti loistava suunnittelija James Allison hyppäsi punaiseen tiimiin. Onko tiimillä valmiita suunnittelijoita tarpeeksi korvaamaan Lotuksella suunnittelua johtaneen Allisonin? En usko, johan siitä olisi ollut ääntä ilmassa enemmänkin. Tämän vuoden auto on ollut hyvä juurikin Allisonin työn tuloksena. Lisäksi tunnetusti "pohjaton" rahoitus olisi hyvä ykkösissä, ja Lotarilla se puoli ei ole niin hyvin hallussa kun soisi...
2: RB on ainakin teoriassa tasavertainen kummallekin kuskille, vaan mikä on todellisuus? Voisin kuitenkin uskoa sen olevan sitä. Lisäksi Adrian Neweyllä on vielä pitkä sopimus RB:n kanssa ja tunnetusti heppu on parhaimmillaan löytämään jipot ja kikat silloin kun säännöt muuttuvat. Ja nythän ne turbojen myötä menee päälaelleen. Newey on kiistattomasti paras suunnittelija ykkösissä. Kukaan muu nykyisistä suunnittelijoista ei ole suunnitellut yhtä montaa maailmanmestaruuden saavuttanutta autoa. Joka ikinen tiimi ottaisi hänet kiljuen omaan porukkaansa. Jos jonkun suunnittelijan ensi vuoden työn tuloksista pitäisi nyt jo lyödä vetoa, niin laittaisin vähäiset lanttini ehdottomasti RB:lle ja Adrian Neweylle.
Niin, ja vielä kun muistetaan että energiajuomamerkki on tukenut Kimiä avokätisesti aiemminkin, jo paljon ennen taannoisia rallikokeiluita. Sekä se, että hehän kosiskelivat Kimiä jo aiemminkin RB:lle mutta tuolloin Kimi halusi pois ykkösistä rallin pariin.
3: Ferrari? Toivottavasti ei. Vaikka Kimillä on edelleen hyvät suhteen tiimiin niin koko Ferrarin ylimpään johtajaan Montezemoloon ei ole! Ja Ferrari on aina ollut yhden kuskin tiimi. 2007 tiimi tuki Kimiä, sittemmin Kimi "unohdettiin" ja kaikki tuki suunnattiin Massan puolelle. Siellä ollaan kaikin puolin niin kaksinaamaisia kuin makaroonit vaan ikinä osaavat olla. En näkisi tätä vaihtoehtoa hyvänä Kimin kannalta, johan se on kerran nähty millainen tiimi on kyseessä. Ja siellä ajetaan ensi sijaisesti tiimille, siinä mielessä yksilöitä ei suvaita. Tuostakin huolimatta Nolonso on juuri sellainen kuski joka narisee aina kun hommat ei mene juuri hänen toivomallaan tavalla, kokee että hänen pitää aina olla tiimin selkeä ykköskuski. Jos Kimi menisi tuonne, niin kuinka helppoa tallin onkaan ensi vuonna - turbojen aikakaudella - sorkkia haluamansa kuljettajan moottoritehoja sillä lailla kun talli kulloinkin haluaa? Ja jos Nolonso siellä edelleen mellastaa, niin ei siellä ole kenenkään hyvä kakkosena olla.
Ja noihin muihin spekulaatioihin sen verran että Santapankkihan halusi Nolonson Ferrarille, hinnalla millä hyvänsä. Sen takia 2007 maailmanmestari raivattiin pois tieltä, kun tiimi tuki tuolloin jo pääasiassa Massaa. Ja tuon jälkeen santapankki vielä käytännössä maksoi Kimin kahden vuoden ajamattomuuden aikaisen Ferrarin sopimukseen kirjoitetun palkan.
Alonso on myös tunnetusti aika lyhyellä pinnalla varustettu heppu, en jaksa uskoa että hän RB:n mielestä sopisi energiajuomatalliin. Ja etenkin kun tallissa on (nyt jo) kolminkertainen maailmanmestari joka nauttii tallin johdon ja mekaanikkojen varauksetonta suosiota. Missään tapauksessa Vettel ei tule RB:llä alistumaan Alonson mahdollisesti vaatimaan ykköskuskin paikkaan!
Audi ykkösiin? Ei tule tapahtumaan, ainakaan lähiaikoina... Ainakin Wolfgang Ullrich on tuota mieltä: http://www.autocar.co.uk/car-news/mo...s-out-f1-entry
Hieman OT, mutta tuossa ois pikkusen Audin moottoriurheiluhistoriaa. Noista kyseisen saitin muista jutuista nyt voinee olla montaakin mieltä, mutta lista on kyllä komeaa luettavaa!
http://www.kovaluu.com/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=962
Comment
-
RB on tehnyt huippuauton nyt ainakin viitenä vai kuutena vuotena peräkkäin. Pari kautta meni teknisiin ongelmiin ja Vettel ei voittanu mestaruutta. Auto oli kuitenkin nopeutensa puolesta ihan kärkeä.
Kauanko RB pystyy tuota jatkamaan. Nyt on nähty, että muut on hivunnut kantaa ja menee ohi.
Lotus ja RB on vähän samassa junassa. Auton suoravauhti ei läheskään aina riitä takamatkalta kirimiseen.
Tasapainon yms löytäminen on varmaan se key juttu, mutta onko järkeä kisoissa mennä mutkissa lujaa, jos suorilla ei mennä mihinkää. Sit ajellaan jonossa taas.
Comment
-
Niin, ja vielä kun muistetaan että energiajuomamerkki on tukenut Kimiä avokätisesti aiemminkin, jo paljon ennen taannoisia rallikokeiluita. Sekä se, että hehän kosiskelivat Kimiä jo aiemminkin RB:lle mutta tuolloin Kimi halusi pois ykkösistä rallin pariin.
Comment
Comment