Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Selätin, neuvoja selkävaivaisille

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Selätin, neuvoja selkävaivaisille

Alkanut säännöllisen epäsäännöllisesti selkä vaivaamaan, johtunee raskaasta työstä sekä venyttelyn puutteesta. Oman venyttelyinnokkuuteni tuntien sitä ei tule jatkossakaan harrastettua ainakaan riittävän säännöllisesti joten on keksittävä jotakin muuta.

Onko kukaan kokeillut selätintä? Mielenkiintoisen ja helpon tuntuinen laite mutta hinta on kamala laakeroidusta pyöreästä levystä.
    Viimeksi muokannut Noize; 1.3.2013, 10:41. Perustelu: Linkki korjattu

Minullakin hamstringit liian kireät vrt. keskivartalon kondikseen. Mutta tuo laite sinänsä vaikuttaa vähän turhalta, fiksusti voi harjoitella ilman tuota.

Pisti silmään heti äettä "paritellen ystävän kanssa". Hehe, I get me coat.

Comment

http://www.finate.fi/whist-selan-ja-...xtensiokaaret/

Noita ovat suvun selkävaivaiset käyttäneet. Maksaa jotakin, mutta kuulemma auttaa selkävaivoihin hyvin, kun pääsee selkä oikeaan asentoon.

Comment

Se venyttely tai mikään muukaan yksittäinen laite ei mitenkään autuaaksi tee niiden selkäkipujen parissa. Venyttely saattaa jopa pahentaa ja laitteilla on tapana pölyyntyä muutaman käyttökerran jälkeen. Keskivartalon lihaksien monipuolinen rasittaminen ja vahvistaminen on avain selkäongelmista eroon pääsemisessä. Suosittelen saliharrastusta, joka on loistava vastapaino niin raskaalle kuin kevyellekin työlle. Ajan puute on yleensä laiskuutta tai jonkunnäköinen tekosyy.

Ja kyllä, minulla on kymmenien vuosien kokemus monipuolisesta liikunnasta ja saliharjoittelusta. Selän olen tällä kokemuksella rikkonut ja myös korjannut.

Comment

Jos ongelmat on alaselässä (kuten minulla) niin tuo mies tietää mistä puhuu.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hhz63Qo1ADY&hd=1"]http://www.youtube.com/watch?v=hhz63Qo1ADY&hd=1[/ame]

Comment

Siinä olikin Mikolla hyvä linkki, pitääkin kokeilla miten onnistuu.
            nimim. Välilevytyrä (4-5 väli) operoitu 2krt vuonna '08. Nykyään kulumaa, ahtaumaa + pientä pullistumaa ja lääkärin mukaan mulla on 80 vuotiaan selkä... no, täytin mä sentään viikko sitte 30.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
              Se venyttely tai mikään muukaan yksittäinen laite ei mitenkään autuaaksi tee niiden selkäkipujen parissa. Venyttely saattaa jopa pahentaa ja laitteilla on tapana pölyyntyä muutaman käyttökerran jälkeen. Keskivartalon lihaksien monipuolinen rasittaminen ja vahvistaminen on avain selkäongelmista eroon pääsemisessä. Suosittelen saliharrastusta, joka on loistava vastapaino niin raskaalle kuin kevyellekin työlle. Ajan puute on yleensä laiskuutta tai jonkunnäköinen tekosyy.

Ja kyllä, minulla on kymmenien vuosien kokemus monipuolisesta liikunnasta ja saliharjoittelusta. Selän olen tällä kokemuksella rikkonut ja myös korjannut.
              Nyt puhutaan asiaa. Itse en ole vielä rikki selkää salilla saanut, mutta korjannut kylläkin. Eipä tuo lievä skolioosi enää juurikaan haittaa. Noh, johan siitä ehtikin about 7-vuotiaasta asti kärsiä.

Comment

Itse kärsin myös noin viisi vuotta sitten alaselän kivuista. Vika oli liian kireissä jalkalihaksissa, etenkin pakaralihakset ja lonkankoukistajat. Siihen auttoi kolme asiaa:
                - Oikeanlainen istuma-asento (toimistotyö) joka saatiin vain satulatuolilla.
                - Vatsalihasten treenaaminen, etenkin syvät ja alavatsan lihakset. Vatsalihakset pitää tehdä oikealla, selkää rasittamattomalla, tavalla. Muuten tulee vain takapakkia.
                - Jalkalihasten venyttely, pääpaino takareisillä, lonkankoukistajilla ja pakaroilla.

Jos ongelma johtuu jostain muusta, välilevyt jne. niin en osaa sanoa, mutta suurimmalle osalle selkäongelmaisista toimii vatsalihastreeni ja jalkojen venyttely.

Mulla ongelma ei ollut paha, pääsin sängystä vielä kierähtämällä, joten pääsin aika helposti kivuista eroon. Mutta saattaa vaatia paljonkin työtä.

Comment

Itsellä on vaivannut aina alaselkä, olen aloittanut pari vuotta sitten säännöllisen uinnin ja uppopallon harrastamisen. Selkäkivut loistaa poissa olollaan. Ei ne heti häviä mutta pikku hiljaa. Ohessa kevyttä salireeniä, enimmäkseen tukilihaksia, ei mitään penkkimaksimeja.

Takareisien, pohkeitten ja jalkojen venyttely ylipäätään vaikuttaa selkään aivan järkyttävän paljon, ei uskoisi.

Selässä on todettu yliliikkuvuutta, suht normaalia nikamien kulumaa ja ryhtiongelmaa. On kuvattu monella eri laitteella ja monen lääkärin eli lausunnot löytyy.

Comment

Oletteko kokeillut hiihtämistä?

Täällä hävisi selkävaivat ja kilot.

Comment

Mulle ei auttanut alaselän vaivoihin mitkään lääkäreiden tai fysioterapeuttien treenit/ohjeet. Kun kumarruin hampaita pesemään niin selkä meni "paikoiltaan" enkä päässyt ylös kuin lattialla sen takaisin paikoilleen niksauttamalla.
                      Mun ratkaisu oli kamppailulajit, tarkemmin sanottuna savate. Siinä kun säkkiä ja toisia tuli potkittua niin joku korjaantui selässä ja ongelmaa ei ole sen jälkeen ollut.

Comment

Mulla selkävaivat pysyy kurissa lähes yksinomaan kunnollisilla (omilla) autoilla (lue penkeillä)...
                        Työkseen kun tullu pitkästi toista vuosikymmentä ajeltua kuorma-autoa, taksia jne.

Joskus töissäkin kun pskassa karvalakkimallin penkissä kurvaillessa tullut selkä kipeeksi niin
                        usein särky on unohtunut tai vähintään helpottanut huomattavasti, kun on omalla autolla
                        kurvaillut muutamia kilometrejä kotiin LAADUKKAISSA PENKEISSÄ.

Autoina kesällä: Trans Am GTA -87 (erikois penkit vrt perus TA)
                        ja nyt talvella: Audi RS2 -94 (yhtenä kriteerinä tälle oli kunnolliset recarot!)

Miettikääpä sitä...

Ps. ennen saksan RS2 hakureissua kävin koeajamassa A4 1.8tq:ta...
                        en keksi sanoja (tai kehtaa kirjottaa) kuinka huonot ne penkit oli!

Comment

Working...
                        X