Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyvä vetoauto veneelle/asuntovaunulle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Siirsin viestit pikkue-kortista tähän:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...to#post1225376
    Palautetaan se keskustelu alkukysymykseen, kiitos!

    Comment


      #92
      Itse tykkään C5 allroadista diesel koneella veneen nykimisestä!
      Auto trailerikin tulee vaivattomasti perässä, ja mahtavuutta on se kun tasaa perän, eikä raavi nokkapyörä maata :D
      Manuaalilla varustettu, ilman alennusvaihdetta. Välillä toivoo että 1 olisi hieman lyhyempi.

      Comment


      • #93
        Itse vetänyt c5 Allroadilla jossa oli koneena 2.5tdi.
        Oli todella hyvä, helppo laskea ja nostaa automaatin ansiosta. Tarpeeksi vääntöäkin löytyi jyrkissä paikoissa tehtäviin nostoihin. Korkea maavara myös mahdollisti pitkälle ajon loivissa rampeissa.

        Toinen jolla venettä laskenut ja vetänyt on Dodge durango 5.2 V8 jolla myös helppo vetää ja nostaa / laskea vene.

        Comment


        • #94
          Parhaita ja melko halpa on Chevrolet Fleetside taikka Silverado. Pirun tyylikkäitä ja jaksaa vetää mihin vain. Ei ole audi mutta... :) Ennemmin tuommonen ikiliikkuja varma ja vanha v8 kun mikäää tdi audi esim. Jenkeistä aivan pilkka hinnalla osat ja huoltaminen todella helppoa ja halpaa liikkeisäkin. Toki joo näissäkin vikoja, mutta niinku mainittin aivan pirun halpaa. Jos oikeesti pelkkää vetoautoa haet niin tottakai chevroletti, 100-0

          Comment


          • #95
            Noissa etenkin on oltava tarkkana että kortissa piisaa kirjaimet. Pahimmillaan ce.Mutta totta, osat on täällä hieman hankalat välillä saada, mutta ei tosiaan ole mitään kalliita pääasiassa. Soppa kyllä maistuu, oli perässä jotain tai ei. Lavallakin menee. Noihin jenkki pickuppeihin taitaa nykyään saada kuulemma täältäkin piilotettua vetopöytää todella isoille vedettäville. Itse huomasin että ilmajousitettu maasturi missä on vetopainoa 3,5t ja leveyttä reippaasti on vaan hämmästyttävän helppo veturi.

            Comment


              #96
              Ikivanha ketju, mutta mainittiin toisaalla niin laitanpa tänne kokemuksia.

              Tällä hetkellä itsellä vetoautona vuoden 2006 Q7 3.0TDI, jossa laatikkona on Aisinin 6spd momentinmuunninsalkku ja alustassa ilmajouset. On hyvin miellyttävä vetopeli ja softattuna jaksaa mennä vähän isompaakin mäkeä vauhdin hidastumatta. Laatikko tosin tuppaa aika helposti vaihtamaan pienemmälle ja välillä tasaisella pakotan isomman pykälän takaisin päälle. Mulla on 4,6m lavamitalla oleva traikku joten yhdistelmän pituus on välillä vähän hankalan pitkä.

              Pidemmille matkoille olen todennut ihan ehdottoman hyväksi tavaksi aisapainon stemmaamisen kohdalleen. Ei se tuossa ilmajousitetussa ole niin justiinsa, mutta aiemmin käytössä oli yösuhdeautona Passat B8 bitdi ja siinä oli niin pitkä takaylitys että väärän aisapainon aiheuttamat ylimääräiset liikehdinnät tuntui ikävästi. Siinä piti myös pistää iskareiden säätö jäykimmälle jotta vetäminen oli mukavaa.

              Comment


                #97
                Ehkä GLK mese? Porukoilla ollut tuollainen 100tkm ajossa ja eipä sitä ole suuremmin tarvinnut korjailla.On ihan oikea neliveto, hyvä automaattiloota ja muutenkin ihan ok kärry. Tiloiltaan ei oo mikään maailman suurin, kun vastaa C-sarjan meseä sisätiloiltaan, mutta eipä oo liian iso kaupunkiin. 220cdi menee vakionakin ihan mukavasti ja ohjelmalla tulee reippaasti lisää puhtia. Faceliftissä on korjattu monia akupään teknisiä ongelmia. Ajoltaan hyvin henkilöautomainen, eikä vie soppaa mitenkään älyttömästi.

                Comment


                  #98
                  Teron auton kanssa samaa sukua.

                  2004 touareg 4.2 bensana ja 6-vaihteisella aisinilla. Alusta ilmalla.

                  ​​​​​​​Vielä en ole suurempia kärryjä vedellyt kuin tuota omaa jarrutonta. Kuitenkin huomaa että melko vittuilematta tulee kärry perässä ja ei vaikuta auton käytökseen juurikaan. Tuo meidän kärry on melko herkkä menemään etupainoiseksi ja edellisen vetäjän kanssa (Yeti) huomasi kyllä milloin oli polttopuut lastattu väärin.

                  Comment


                  • #99
                    Audi a6 Quattro c8 3.0tdi Tiptronic vetoautona

                    Kertokaas soveltuuko tämä auto hyvin vetoautoksi? Ostettiin tosiaan tällänen Audi ja meillä on noin 1000kg painava asuntovaunu. Vaihteistolle ei ole merkitty öljynvaihto väliä mutta ilmesesti kannattais kuitenkin tehdä jossain kohtaa? Ainakin yksi huoltoliike väitti että ei ole kuivakytkin laatikko mutta osaisitteko te sanoa paremmin? Vanha veturi oli skoda superb 2.0tdi dsg laatikolla.
                    Viimeksi muokannut Smape; 25.12.2024, 23:05.

                    Comment


                      Noissa isoissa dieseleissä ei ole DSG/S-tronic laatikko vaan aivan perinteinen tippi.

                      Comment


                      • Onko se hyvä asia? Tämä on itelle eka Audi ja olen täysin tietämätön mikä on hyvä ja huono. ?

                        Comment


                          Ei se ainakaan huono laatikko ole, myöskään asuntovaunun vetoon. Audi piireissä parhaimpia laatikoita mitä näihin löytyy.

                          Audilla ei ole tuohon laatikkoon öljynvaihto väliä (ikuiset öljyt) mutta jos haluaa edesauttaa laatikon toimivuutta kannattaa siihen vaihdattaa öljyt noin 100 tkm välein.

                          Comment


                          • Nyt mittarissa 150tkm ja huoltokirjassa ei ollut merkintää vaihdosta niin pitääpi vaihdattaa nyt sitten. :)

                            Comment


                              Keskustelua asiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...3%B6ljynvaihto

                              Comment


                              • Ainiin unohtu mainita että tässä meidän autossa on tuo 8 vaihteinen laatikko.

                                Comment


                                  GLK mese vois kans olla ok. Ulkonäkö jakanee mielipiteitä, mut on aika kiva ajaa, 220cdi koneessakin on jo ihan mukavasti vääntöä ja automaatti pelaa hyvin. Ohjelmoituna sitten vielä ihan eri eläin. Vanhemmilla oli tommonen ja sillä tuli ajettua monet Lapinreissut. Koelaudassa on aika paljon "mersumuovia", mutta muuten ihan ok sisältäkin. Tuolla taidettiin ajella 80-160tkm eikä siinä ajassa ollut muuta laiteltavaa kuin normaalit huollot. Yks coolerin putki tais mennä. Facelift malleista on karsittu aika hyvin ekan mallin ongelmat.
                                  Viimeksi muokannut JM; 26.12.2024, 10:44.

                                  Comment


                                    Minulla oli 1500kg venepaketin veturina fl C7 Allroad 3.0TDi ja Stronic askilla. Komeasti toimi siinä hommassa. Olikohan joku 180tkm mittarissa, kun viattomana lähti seuraavalle. Miksei tuo C8 Tiptronicalla toimisi myös. Edit: C8 on toki uudempi nelivetojärjestelmä (ultraquattro vs crown gear), kuin tuossa Allussa ja erilainen aski eli ei ihan vertailukelpoinen.
                                    Viimeksi muokannut Ilkka L; 28.12.2024, 13:47.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X