Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi v8 (yleistä, eliittilötkö)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Olikos se hormi jotain 400 - 500€ Sellaiseen olen varmaan törmännytkin jo palikoita etsiessäni. Pitääpä varmaan sijoittaa coileista säästyvät rahat siihen..
    Viimeksi muokannut KuiKelo; 26.2.2013, 10:25.

    Comment


    • #62
      Kaw:in jouset oli omasta mielestä kyllä hyvät ja toimivat, mutta pienellä varauksella otan noi madallusmäärät. Ittellä ei 55/35 madallusjouset edessä madaltaneet luvattua. Itse annan äänen säädettävälle, vaikka onkin hieman kalliimpi. Tosin ittellä noi jouset + bilstein B8:t maksoi jo yli 900 euroa, joten kiinteäkään ei hirmusen halpa ole. Tietty tuohon vaikuttaa mitä, mistä ja mihin hintaan noita saa...

      Comment


      • #63
        Pelko on mullakin persiissä, ettei saa haluamalleen korkeudelle pelkillä jousilla.. Toi FK ois ollu ihan Suomessa n. 560€. KW onkin sitten jo ~1200€ Ebaysta. Se on musta jo liikaa tuon hintaiseen autoon.

        Mistähän tuollaista 60/40 sarjaa saa? itsellä ei ole vielä tullut vastaan. Yhden 65/45 sarjan löysin, mutta myyjä ei ole vastannut kyselyihin..

        Comment


        • #64
          Tuommoinen osoite http://www.fz-kfz.de/Start.htm mulla on ollut aika kauan tallessa, mistä sais kaikennäköistä. Osa on samaa mitä saa CAC:ltäkin. Mitään en tuolta kuitenkaan koskaan tullut tilanneeksi...

          Comment


          • #65
            Completoksella nuo säädettävät fk highsportit 960e. Sieltä saa myös lowtecin iskunvaimentimia erikseen joista saa varmaa jonku jousisarjan kans hyvän setin.

            Comment


            • #66
              Oho, Revotec:lla oli fk:n sarja 560€ Completoksella katteet kunnossa. :) Ongelma on vaan siinä, että tehtaalta tuli tieto ettei ole saatavissa ko. sarjaa. Tietty, jos completoksella on hyllyssä, mutta epäilen..

              Tuonne fz-kfz puljuun laitoin mailia eilen. Ei vastausta.. Pitänee kysellä tuolta CAC:lta suoraan.

              Comment


              • #67
                Itsellä on toisessa kasissa kaw 60/40 setti ja keulii perkeleesti. Perse putos ihan kunnolla mutta keula ehkä sentin kaks ja näin ollen eteen jäi kaareen rakoa 5-6cm.

                Pienempikoneisessa tuo kw var1 säädettävä setti ja säätövaraa piisaa hölmöilyyn asti. Aika pienellä pudotuksella nämä kyllä saa "laittomiksi" eli putki/palkki kolahtaa katsurin keventimeen.

                Sanon tuon lähinnä sen takia että omat vehkeet on pompannu leimalla kerran jos toisenkin kun on ollu ongelmia saada vehkeitä nosturille tai pois. Itse jos nyt asentaisin D11 alustaa niin lähtisin kyllä väkertämään ilmajousitusta, jonkin sortin pioneerityötä siinä saisi tehdä mutta saisi varmasti parhaan. Puhumattakaan siitä että coilarit/madallusjouset yms iskarit pilaa "kyydit" aivan täysin. Hyvä ettei mankka lennä pesästä ulos kun ajaa siltojen liikuntasaumoihin. Oman kokemuksen perusteella sanoisin että madallussatsi on ainoastaan puolustettavissa ulkonäköseikoilla, muuten menee rahat hukkaan.

                Ja enpä tiedä tuosta rosterisatsista, hyvät äänet saa halvemmallakin mutta jos alkaa olemaan jo valmiiksi putkisto ehtoopuolella niin sitten se on aika hyvä sijoitus. Mun mielestä cacin äänet oli jossain autossa jopa liian kovat, motarilla saa vääntää radion tappiin että kuulee musiikin. Onhan kasin äänet helvetin hyvät mutta siihen jatkuvaan möykkäänkin jotkut kyllästyvät.

                Ei ole ollut kummassakaan autossa ongelmia bensalinjojen kanssa, toisaalta ovat nähneet aika vähän maailmaa :)

                Comment


                • #68
                  Mikä näiden keuloja sitten oikein vaivaa, kun ei putoa..? Toi kw on kyllä edelleen liian arvokas, pussisetistä puhumattakaan.. Ihan ulkonäöllisistä syistä olen madaltamassa. Ei tosiaan tule käyttöautoksi tämä, joten pehmeä kyyti ei ole tärkein asia.

                  Miten saa ääniä huokeammalla? Poistamalla pönttöjä?

                  Comment


                  • #69
                    V8:n kohdalla noi etujousien todelliset madallusmäärät on kyllä hieman kummallisia. Itse sain keulan alas C4 kopan vitos- ja kuutoskoneisen -40mm (weitecin) jousilla (kuva).
                    Alla tuossa on 17x10 235/45 renkailla, edessä ET20 takana ET30.

                    Takapöntön korvaaminen suorilla putkilla antoi omasta mielestä aika kivat äänet. Se on ainakin semmonen budjettiratkaisu, mistä voi lähteä halutessa eri vaimentimilla kokeilemaan omaan korvaan sopivaa ratkaisua.
                    Viimeksi muokannut T.Hell; 28.2.2013, 16:43. Perustelu: lisätty/tarkennettu tietoa noista weitecin jousista

                    Comment


                    • #70
                      No niin, siinä se nyt pihassa seisoo.. :)
                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 27.2.2013, 16:51.

                      Comment


                      • #71
                        Sopiiko taakse myös C4 jouset? Mietin et, jos tilais suoraan jonkun "pikku"koneisen C4:sen jouset, ni putois keulakin riittävästi..

                        Ja jos ei sopivaa sarjaa löydy, niin onko esteitä jousien rälläköinnille edessä? Takana ilm. ei..
                        Viimeksi muokannut KuiKelo; 28.2.2013, 22:04.

                        Comment


                        • #72
                          Uskoisin, että C4 takajousetkin menee, perien akselipainossa ei kai paljon ole eroa?

                          Edessä jousien rälläköinti ei oikein taida onnistua, kun jousien päät on pienemmällä säteellä, joten ilman isompaa muokkausta jouset tuskin enää kunnolla istuu paikoilleen.

                          Yksi vaihtoehto on jousijalan lautasen siirto, jolla pystyy aika hyvin sihtaamaan korkeuden kohdilleen, jos jousilla jää keulimaan. Silloin voi pitää jouset, joilla (muutos)katsastuksessakaan ei tarvii jännittää.

                          Comment


                            #73
                            Nyt ollaan jo pikkuhiljaa melko spesifissä asioissa, mutta C4 jouset istuu kyllä ympäriinsä.

                            Comment


                            • #74
                              Vanteet on nyt tilattu ja kyselyä laitettu erinäisiin paikkoihin alustasta, valkoisista kulmavilkuista ym. (Saa tarjota jos löytyy..)

                              Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                              Takapöntön korvaaminen suorilla putkilla antoi omasta mielestä aika kivat äänet. Se on ainakin semmonen budjettiratkaisu, mistä voi lähteä halutessa eri vaimentimilla kokeilemaan omaan korvaan sopivaa ratkaisua.
                              Valaiskaahan tietämätöntä. Vaikuttaako takapöntön korvaaminen suorilla putkilla katsastuksen läpimenoon?

                              Comment


                                #75
                                Valaiskaahan tietämätöntä. Vaikuttaako takapöntön korvaaminen suorilla putkilla katsastuksen läpimenoon?
                                Ei vaikuta, etenkään tuon ikäisessä.

                                Comment


                                  #76
                                  .. sillä oletuksella, ettei metakka ole ihan posketon. Eipä sillä, näissä se ei taida olla varsin vaarana. Vrt. Wisan vurssin hormi, kuulostaa hyvältä olematta mikään mökätorvi.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorait. Varmaankin tällä lähdetään ääniä metsästämään näin aluksi, kun tuntuu tuota rahaa saavan tähänki uppoamaan, vaikkei mikään ole edes rikki. (toistaiseksi) :D

                                    Comment


                                      #78
                                      Olisit valmiin ostanu, niin ei tartteis osia metsästellä ;)
                                      Katit on hyvä olla ehjät leimalla, samoin sytytysosilla on yllättävä vaikutus päästöihin näissä laitteissa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Olisin "valmiiseen" laitteeseenkin joutunut tekemään muutoksia. Esim. värin ja sisustan vaihto. Kalliiksi sekin olisi tullut ostohinnasta puhumattakaan. ;) Sitäpaitsi "harrastaminen on hauskaa. :)

                                        Mut joo, kiitti noista katsastusvinkeistä, onneksi leimaa on kuitenkin vuoden loppuun asti.
                                        Viimeksi muokannut KuiKelo; 5.3.2013, 22:48.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Onko jollain tiedossa jokin osakanava, mistä saisi näihin vielä osia? Lähinnä pientä tilpehööriä olisi tarvis, kuten etulyhtyjen ympärillä olevat tiivistekumit ja takapuskurissa oleva "suojalätkä" joka peittää hinauskoukun reiän. Osanumeroista ei ole hajua..

                                          Comment


                                          • #81
                                            Yksinpuheluksi menee, mutta menköön.. ;)

                                            Annoin itseni ymmärtää, että keuliminen johtuu ko. auton iskareista, niinpä tilasin K.A.W. kiinteän 55/35 alustan. Eiköhän sillä putoa tuon luvatun 55mm. edestä, jos perä jää liian ylös, sitten rälläkkää kehiin..

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuolta audin omasta historiikkiputiikista saa ainakin etulyhtyjen tiivisteet (441 941 119)

                                              Haku sivuilla toimii niin huonosti etten jaksanut vilkuilla löytyiskö tuota suojalätkää, sen nimi on Cap Cover / ABD Kappe ja varaosanumero 441 807 441

                                              Comment


                                                #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                                .. sillä oletuksella, ettei metakka ole ihan posketon. Eipä sillä, näissä se ei taida olla varsin vaarana. Vrt. Wisan vurssin hormi, kuulostaa hyvältä olematta mikään mökätorvi.
                                                Mun urssissa tosin on jäljellä nimenomaan takapönttö, kateilta taaksepäin on suoraa hapokasta. Se takapönttökin on joku jokseenkin vapaasti virtaava tarvike. Kovin helposti veekasista ei liian äänekästä saa, mutta takaänkkärin poistamisessa on riskinä matka-ajon kumina, ehkäpä sedan-koppaisessa senaattorilötkössä ei edes se.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Menihän tää jo vähän liiankin hyvin parisen viikkoa. Nyt senaattori sanoo tip tip tip... :D

                                                  Ihan etupuskurin takaa hanttarin puolelta näyttäs äkkiseltään tulevan. Öljykello..?
                                                  Viimeksi muokannut KuiKelo; 7.3.2013, 21:13.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Öljykello taikka öljynjäähdyttimen letkutus. Voi tietty olla löysä suodatinkin. Öljykello olis enempivähempi tyyppivika, urssiin vaihdoin viime perjantaina.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jabis Näytä viesti
                                                      Tuolta audin omasta historiikkiputiikista saa ainakin etulyhtyjen tiivisteet (441 941 119)

                                                      Haku sivuilla toimii niin huonosti etten jaksanut vilkuilla löytyiskö tuota suojalätkää, sen nimi on Cap Cover / ABD Kappe ja varaosanumero 441 807 441
                                                      Heheh.. :) Tiivisteet yhteensä 14.50,- lähetyskulut + verot , niin hinta olikin 46,16€.. Toi hinta ei harmita niinkään, kuin se, miten se jakaantuu..

                                                      Pitääpä tihrustella ensi viikolla tarkemmin mistä tuo tiputtelu tulee, jos on aikaa, kun on loma ja kaikkee.. :)
                                                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 7.3.2013, 23:05.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Annoin itseni ymmärtää, että keuliminen johtuu ko. auton iskareista, niinpä tilasin K.A.W. kiinteän 55/35 alustan. Eiköhän sillä putoa tuon luvatun 55mm. edestä, jos perä jää liian ylös, sitten rälläkkää kehiin..
                                                        Toivottavasti sinulla on parempi onni noiden etusten kanssa kuin minulla. Mulla nimittäin noi jouset ei luvattua pudottanut (madallus oli oikeastaan 35/35). Mutta sen näkee vasta asennuksen jälkeen... Jos ei muuta, niin ylimääräiset tolpat vaan sitten jousilautasen siirtoon ;) ...pitääkin käydä vilkaseen, oliko mulla vielä vanhat ufo-tolpat tallella...

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Oliko sullakin siis KAW-setti iskareineen?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Joo, noi kawin 55/35 jouset ja bilsteinin B8 iskarit. En mitään pahempia piruja halua seinille maalata, mutta pienellä varauksella kannattaa ottaa tuo madallus.
                                                            Ei mitään hajua mistä voisi johtua, että noi madallusmäärät noin heittää, mutta tuolla kfz:n sivuillakin kun on noita eri jousilla kuvattuja autoja, niin tuntuu että niissäkään ei ole semmosta selkeetä linjaa madallusten määrässä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              No perhana. Sain onneksi kaupan peruttua. Mieluummin koitan onneani 350€ halvemmalla ja tilaan sittenkin jouset, on tämä hankalaa..
                                                              Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.3.2013, 14:11.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X