En tiedä millainen tapa täällä on mutta olisi ystävällistä vastata viesteihin liittyen myynti-ilmoituksiin, YV:llä tai sms:llä. Vaikka tuote olisi jo myyty, tarjous huono ym. niin joku vastaus olisi kiva saada. Ja henkilöiden statistiikasta näkee, että palstalla ollaan käyty ja ilmoitus varmaankin nähty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Myynti-palstasta
Collapse
X
-
Jotenkin suosin jäseniä kaupankäynnissä, ja tähän saakka ei ollut valittamista.
Toki pitää ymmärtää ettei aina pysty päivittäin käymään forumilla, toki niin kuin aloittaja kirjoitti pystyy profiilistä katsomaan milloin on käyty.
Parannusehdotuksia voi aina laittaa tähän:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69137
Comment
-
Hyvä pointti amalinililta (miten tuo nimimerkki kuuluu taivuttaa?).
Itse olen laittanut yhteystiedoiksi yksittäisten tavaroiden kohdalla pelkän yv:n, koska käyn mieluiten kauppaa foorumille rekisteröityneiden kanssa. Karsii ainakin osan huijareista pois ja/tai profiilista voi päätellä jotain.
Comment
-
Aivan, tota amalinin validia pointtia ei ole itse tullut ajateltuakaan. Itsekin mieluusti tosin ensi kontaktin haluan yv:llä, jotta suodattuisi edes vähän epärehellistä porukkaa pois ja tietenkin sen takia, että kun Skynet kytketään päälle, niin olisi mahdollisimman vähän tietoa ympäri internettiä. :D Toisaalta onhan minulla tuossa profiilissa sähköpostiosoite kaikille rekisteröityneille näkyvillä, josta voisi mainita myynti-ilmoituksessa.
Comment
-
Tuo YV on kyllä ihan hyvä tapa kanssakäymiseen, paitsi silloin kun se boksi on täynnä. Nyt olen kolmelle kaverille koittanut laittaa vastausta heidän privalla tarjoamistaan tavaroista, mutta kun privaboksi on täynnä niin viesti ei mene perille. Eikä minulla ole muutakaan yhteystietoa heille.
Comment
-
Mulla sentään on se sähköposti näkyvissä profiilissa.
Välillä huvittaa, kun joku yrittää laittaa täysinäiseen privaboksiin viestiä, niin mulle tulee varmaan 5 kertaa putkeen sähköpostia, että inbox full. Eli lähettäjä ei siis ekasta kerrasta usko vaan yrittää hakata sendiä virheilmotuksesta huolimatta.
Muutenkin tykkään, että kaikki kommunikaatio on yhessä paikassa eli sähköpostissa.
Comment
-
Mulla jää usein ostamatta jos myyjää ei saa luurin päähän. Tulee sellainen fiilis et myyjä ei ole oikeasti halukas edes myymään mainostamaansa tuotetta. Hyvä hinta, kunnon kuvat ja puh nro, sillä se kauppa syntyy ja nopeasti. Henk koht en pidä huijareita tms vedättäjiä suomessa niin yleisinä, että kannattaisi alkaa niitä pelätä. Epäilyttävän myyjän tai ostajan yleensä haistaa jo ilmoituksesta.
Comment
-
Itse en puhelinnumeroa laita sen takia, että kun kaikki yhteydenpito on jossakin kirjallisessa muodossa (yv:t tai maili) niin sitten on myös todisteet tallessa, jos sattuisi käymään niin huonosti, että joutuis asiaa viemään poliisille asti.
Ja itse maksoin 150e piuhasta käytettynä. Piuhasta tosin ei löydy CANia, joka selittää alhaisemman hinnan.
Comment
-
Juu en minäkään mielellään puhelinnumeroa laita näkyviin etenkin kun on käytössä vain firman puhelinnumero ja työsoittoja tulee siihen muutenkin ihan riittämiin. Numeroa olen jakanut vasta kun on erikseen pyydetty. Mitä noita Audin osia olen myynyt niin n.80% osista on mennyt sähköpostin tai privaviestin kautta.
Se on vaan nykypäivää että kauppaa voi tehdä kellonajasta riippumatta mutta myyjälläkin tulisi olla kiinnostusta vastata viesteihin joita tulee jos on oikeasti jotain myymässä.
Comment
-
Toinen juttu mikä raivostuttaa on se, että ostajasta ei sitten kuulukaan mitään vaikka kauppa-ajankohta on jo sovittu. Palstallakin oon käyny joistakin tuotteista kauppaa, eikä klubilaisten kesken ole valittamista.
Esimerkkinä viime viikolta, jollon ostajan piti tulla hakemaan 50€ käytetyt renkaat pois varastosta torstaina tai perjantaina. Aiko vielä soitella lähemmin. Ei kuulunu miekkosesta mitään, ei vastannu sähköpostiin eikä tekstiviestiin. Ei mua se harmita, että saatto löytää jostaki muualta ne renkaat tai se, että ei sitten hakenutkaan niitä. Vaan se, ettei voi ilmottaa mitään.
Argh.
Comment
-
Toi on kyllä niin totta ostajien taholta. Ensin luvataan ostaa mutta sitten ei ilmoiteta mitään. Ainakin 3 kaveria on tälläkin hetkellä ilmoittanut ostavansa tavaraa mutta mitään ei ole kuulunut 2:een viikkoon.
Ei jaksa stressata kunhan päivittää myynti-ilmoituksen VASTA kun raha on vaihtanut omistajaa.
Comment
-
Vaikea keksiä parempaa markkinapaikkaa Audi-harrastajille myytävistä tavaroista kuin foorumi, jossa käy huomattavan suuri osa Audi-harrastajista. Muillekin suunnattua tavaraa saa varmasti kaupaksi paremmin jossain muualla, en epäile.
Mielenkiintoinen viestihistoria kirjoittajalla.Viimeksi muokannut jasso; 12.2.2013, 00:17.
Comment
-
Useamman kokonaisen auton verran osia klubin myyntipalstan kautta myyneenä uskaltaisin väittää että aika suurella varmuudella täällä kaupat syntyy, jos tavara on kelvollista ja hinta kohdallaan. Tietysti tuohon myymiseen ja ostamiseen pätee samat lainalaisuudet kuin muihinkin toimintoihin elämässä, toiset osaavat sen paremmin kuin toiset. Ja toiset osaavat käyttäytyä paremmin kuin toiset. Oman kokemukseni perusteella klubilaiset/palstalaiset hallitsevat nämä aika hyvin. Toki poikkeuksiakin on, mutta mitään räikeitä ylilyöntejä ei ole omalle kohdalleni sattunut.
Comment
Comment