Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton lainaus ulkomaanreissuun?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Auton lainaus ulkomaanreissuun?

Terve!

Auto tarttis käyttää recrolla latviassa laatikkoremontissa. Itse en omien kiireideni takia päse reissuun lähtemään. Clubiveli tarjoutui auton viemään latvian ja tuomaan sielä pois.

Heräisi sellainen kysymys että voiko tulla jotain ongelmia kun kaveri lähtee ajameen autoa joka on minun nimissäni latviaan? Pitääkö reissulle tahdä jokin valtakirja että kaveri ajelee minun luvallani ja minun autollani maasta toiseen?

Eipä ole aikasemmin tuulut autoa lainattua ulkomaanreissuille joten ei ole mitään käytännön kokemuksia asiasta. Onko homma avaimet käteen ja kovaa ajoo vai pitääkö tässä järjestellä paljonkin jotain paperiasioita ensin kuntoon?

Kiitokset jo etukäteen avusta.

Green card tietty kannattaa hommata ja sitten pitää tehdä valtakirja, että olet antanu kaverille luvan viedä auton ulkomaille.

Comment

Ja mielellään kannattaa olla ihan virallinen se valtakirja eikä mikään ruutupaperille rustattu. Itse joskus kävin toisen autolla venäjällä niin oli vakuutusyhtiöstä valtakirja leimoilla varustettuna.

Comment

Maastavientilupa: http://www.autoliitto.fi/?x20043=2610270

Comment

Soita vakuutusyhtiöön että postittavat sulle green cardin, mukana tulee valtakirja.

Comment

Tuollaiset valtakirjat tuli aikoinaan tehtyä omallekin road tripille (kullekin kuskille) siltä varalta, että osa porukasta liikkuisi autollani jollain hetkellä ilman mua.

Comment

Kiitoksia vinkistä. Tartteekin lähte soitteleen pohjolaan ja tilauleen tollanen kaavake..

Comment

Kannattaa se valtakirja olla vaikkei se välttämättä ketään kiinostakaan, valitettavasti. Itse kun ajelin Recrolle maasturi + traileri + Audi -yhdistelmällä, joista vain Audi oli oma, niin missään vaiheessa ei mitään papereita kyselty. Eli ei ole auton vienti Viroon vaikeaa ja sieltä Latviaan vielä helpompaa kun rajalla ei näkynyt edes yhtään viranomaista. Tallinnasta takaisin tullessa katottiin passi.

Comment

Kerran lähdettiin poikaporukalla Viron maalle juhannuksen viettoon kaverin isäpuolen Audilla. Eipä tullut itselläkään mieleen, että valtakirja olisi hyvä olla mukana.
                  Noh, Suomen puolella rajavartija alkoi tietenkin heti nillittää valtakirjasta, päästivät kuitenkin menemään kun asiaa hetki selviteltiin, että ihan oikealla asialla ollaan.
                  Virossa ei sitten ollut ongelmia ja takaisinkin päästiin ihan passia vilauttamalla.

Minusta hyvä vaan, että vähän seurailevat noita maasta poistuvia ajoneuvoja. En minäkään tykkäis jos minun Audi matkustais tuonne "Eteläsuomeen" lahden yli ilman asianmukaisia papereita hieman huonoa Suomea puhuvan keikkatyöläisen toimesta.

Comment

Working...
                  X