Mopoharrastajana jouduin ostamaan talvikulkuneuvon mamman aloitettua yritystoiminnan(vei auton mennessään)20 vuotta täyttävän 80 b4 quattron abc-padalla,on se vaan mukavaa ajaa kolmen vuoden jälkeen q:lla..!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tyytyväiset audistit
Collapse
X
-
Parin ranskattaren jälkeen halusin elämääni jotain parempaa. Pari vuotta sitten lähdin koeajamaan ensin urheilullista tummaa japanilaista, mutta se ei tuntunut itselleni sopivalta. Huomasin seuravana päivänä kauniin vaalean saksalaisen mikä tietojen mukaan vaikutti erittäin hyvältä. Koeajossa kuitenkin paljastui puutteita eikä se sytyttänyt minua millään tavalla. Heti tuon jälkeen bongasin tumman tsekkiläisen ja olin myyty: huomattavasti tuoreempi malli, vähän ajettuna ja hyvillä varusteilla!
Vajaa pari vuotta oli sopuisaa yhdessäeloa tsekkibrunetin kanssa, mutta kavereiden quattroja kun olin päässyt kokeilemaan oli pakko saada sellainen itsellekin. Mietin lähinnä vaaleita eurooppalaisia ja ykköstoiveissa oli saksalainen. Tuollainen unelmayksilö löytyikin aivan sattuman kaupalla Hämeenlinnasta viime viikolla, ehti olla vain päivän vapailla markkinoilla ennen kuin vein sen. Se on täydellinen minulle kaikin puolin. Vanhaan verrattuna on jonkin verran vähemmän varusteita, mutta riittävän hyvillä varusteilla ja muutenkin koko paketti on sopusuhtainen. Ja kaikista tärkeintä että ollut vain yhdellä omistajalla, vähän ajettu sekä näyttää ja tuoksuu uudelta.
Uskon että tällä on vielä pitkä matka kanssani kuljettavana, mutta jos tähänkin kyllästyn niin tiedän heti mitä lähteä etsimään: quattro!
Comment
-
Tuli tuossa eräs päivä käytyä ajamassa työkaverin b5 A4 avanttia 1.9 TDIllä. Jämerän olonen vehje, vaikka kilometrejä reilusti alla ja puoliquattro kyseessä. Ajamisesta tuli samankaltainen haltioitumisen tunne kun löytää hyvää musiikkia. Ja penkki oli mukava, ja kuskin ympäristö muutoinkin niiin ihanan yksinkertainen ja looginen.
Muutaman kilsan lenkin heitin, niin suoraan sanoen alkoi v*tuttaa kun piti kotia lähteä Toijotalla.
Comment
-
Oma ässä oli tuossa hetken aikaa pajalla maalauksessa, niin vuokra-autona oli ensin käytännössä uusi Tojota Corolla sedan, n. 7t mailia taulussa. Niinkin uusi auto tuntui ihan rimpulalta verrattuna jo kymmenettä vuottaan käyvään omaan. Jotain avaruusajan muovia koko ohjaamo ja se ominainen japanilaisen muovin löyhkä. Penkki epämukavuudessaan huipputasoa. Ei voi kuin ihmetellä, miksi joku haluaa sellaisen itselleen ostaa, paljon niitä täällä näkyy silti. Toisena vuokra-autona oli lähes pränikkä Hyundai Elantra, joka sekin oli sisustukseltaan jonkin sortin kuuraketti. Selkeästi parempi, mitä tojo. Ei ole ihme että Korealaiset autot rynnistävät myyntitilastoissa. En silti omia rahojani laittaisi tähänkään kiinni.
Olihan se helpotus kun pääsi istumaan takaisin Recarolle ja täräyttämään kasin tulille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kukke Näytä viestiTuli tuossa eräs päivä käytyä ajamassa työkaverin b5 A4 avanttia 1.9 TDIllä. Jämerän olonen vehje, vaikka kilometrejä reilusti alla ja puoliquattro kyseessä. Ajamisesta tuli samankaltainen haltioitumisen tunne kun löytää hyvää musiikkia. Ja penkki oli mukava, ja kuskin ympäristö muutoinkin niiin ihanan yksinkertainen ja looginen.
Comment
-
Lisäksi silmään pisti se, että muistini mukaan Mesen ja Audin kiihtyyys oli samaa luokkaa vaikka Newtonit oli Mesen eduksi jotain 500-300. Eikös se vääntö ollut se kiihdyttävä tekijä?
No asiaan: muutaman kerran äitini 206 pesosta (2006 vm.) ajaneena ei voi kuin kauhistella kaikkien hallintalaitteiden vastetta ja toimintaa. Tuossakin kotterossa on uusi kytkin ja tuntuu polkiessa kuin koko kytkintä ei olisikaan. Penkitkin on mitä sattuu höttöä. Tärkeintä kuitenkin, että äitimamma on itse tyytyväinen. Ruostesuojauksen osalta täytyy kyllä antaa plussaa, mutta kyllä se tuntui kuin täysin uuteen autoon olisi istahtanu, kun omaan 15vuotta vanhempaan ässään vaihtoi. Pösöllä kuitenkin ajettu "vasta" 120tkm ja s2:ssa reilu 350tkm.
Comment
-
Porukoilla on autona pösön 508 farkku viime vuoden mallia. Se on pösöltä askel selvästi laadukkaampaan suuntaan, ja on hiljainenkin kun mikä. Audeihin verrattuna sanoisin, että 30-40% lisää jämäkkyyttä ja laatua, alettaisiin olla hyvillä kuoseilla. Ainoa mikä häiritsee itsellä suuremmin niin ohjaus on hieman herkkä maantievauhdissa. Muutoin aivan hyvä.
Tosin ottaisin silti ennemmin 10 vuotta vanhemman A4.
Comment
-
Toinen Audi alla ja olen todella tyytyväinen, vaikka ensimmäisen jälkeen olin jo sitä mieltä, että on aivan yliarvostettu auto. Tuo B5 koppanen, etuvetoinen, 2.6 litranen tiptronicilla oli aikamoinen pettymys. Tosin tämä B6 koppanen 1.8T manuaali quattro on jo todella mukava. Talvella ei tarvitse niin paljoa miettiä jos sataa hieman lunta ja kesälläkin tuntuu, että pito ei lopu koskaan. Näen useammin luistoneston valon työnantajan transitissa kuin audissa vaikka audissa on melkein kolminkertaisesti tehoa.
Onhan noita murheita ollut parista hajonneesta turbosta penkin liittimiin, mutta yllättävän halvalla on päässyt (paitsi nuo turbot ja niiden aiheuttama viritys). Auto on mukava ajaa pidempiäkin matkoja ja sisustakin miellyttää silmää.
Haukkuja audi saa lähinnä penkeistä. Omaa tyhmyyttäni valitsin peruspenkeillä varustetun auton kun en tiennyt paremmasta.
Liityn edellä olevien mielipiteisiin pösöistä. Isäpuolella oli tuommoinen 206 SW ja ajaminen tuntui siltä kuin pelaisi pleikkarilla 90-luvun rattiohjaimella ilman force feedbackiä. Vaihteen vaihtaminenkin oli aina arvoitus kun ei tuntenut kun vaihde meni silmään ja ratti oli aivan löysä, puhumatta polkimista.
Oli minun aiemmat autotkin hyviä ajaa. Edellinen volvo S40 oli todella ergonominen ja kuljettajan osasto jopa parempi kuin audissa. Toki volvossa kunnon penkit ja nykyaudissa nuo Suomilauteet. -94 accord oli myös todella mukava nahkasohvineen, mutta parkkipaikan etsiminen noilla hehtaariovilla oli aika hirveää.
Comment
-
Tänään taas reilut 250km tuolla mun "uudella" Audilla ja kyllä siinä pakosti meinaa hymyä puskea suupieliin vaikka ei ole vielä edes talvi :). Oli muuten paras "nimismiehenkiharoissa" ajamiskokemus ikinä Allroad moodissa. Kuulu vaan semmonen matala tumina ja auto kulkee tasasesti. Edellinen vajaavetoinen A4 B7 Avant oli ihan ok auto, mutta nyt olen tyytyväinen.
Comment
-
A4B5 AFN on palvellut jo kahdeksan vuotta, etupää vaihdettu kolmesti, iskarit kahdesti kuten hammasremmikin. Ja matka vain jatkuu, tosin ilman takapenkkiä. A8 on uudempi tuttavuus, mutta aina kun sillä ajaa, alkaa poskilihaksia pakottaa tyytyväisyydestä. Tähänkin vaihtoivat vironperän miehet (Forss) nokkaremmin ja kasikoneesta tuli entistäkin terävämpi.
Comment
-
Eka audi alla noin 4 kk / 10 tkm. Olen erittäin tyytyväinen vaikka ei auto 100 % viaton olekaan ollut. Onhan sillä nyt ajettukin 192 tkm. Talviajokokemusta ei nelivedolla ole vielä tullut, mutta lisännee tyytyväisyyttä.
60-70-luvun harrasteautoilla on hauska ajaa kesäisin. Tankilla on dsl audilla mukavampi käydä verrattuna turbosaabiin, mutta Saabilla on jopa parempi ajaa ja on reilusti tehokkaampikin. Kaikissa noissa on puolensa ja makuasioitahan ne lopulta on.
Saksalaisautoista mm. MB ja BMW on ollut useampi yksilö. Ongelmat näyttävät hävinneen vaihdolla Audiin :)
Comment
-
Tyytyväinen kohtuu tuore audisti ilmoittautuu.
Tuli joskus vaihdossa moottoripyörään otettua C5 mallin A6. Koeajolla ennen vaihtoa, tuli jo se tunne miltä tuntuu kun autolla on hyvä ajaa. Auto myytiin, mutta asia jäi niin pahasti kaivelemaan että viime syksynä hommasin samanlaisen farkun projektiksi.
Vikaakin on ollut, mutta mittarissakin on 444 tkm, johon isänikin hiljan totesi "kyllä on harvassa autot jotka tuntuu uudelta vaikka mittariin on rullattu melkeen puoli milliä".
Aina kun ääneen mietin audista luopumista niin emäntä tuumaa että turhaa sä sitä myyt, audikuume sulle iskee kuitenkin kun takavalot katoaa näkyvistä :)
On se vaan Auto
Comment
-
Moroo kyllä minunkin pitää kehasta 15tkm takana audilla ja muutamia pikkuvikoja ollut mut on se vaan niin pirun hyvä ajaa.Se on myös totta olen ajanut uudemmilla autoilla ollut kyydissä tosiaan monet uudemmat autot hävii audin olemukselle soratiellä sen varsinki huomaa ei rämise kolise vaik kilometrejä on jo autossa....
Comment
-
Olen sen verran uusi audin omistaja että vielä ei voi muutakun olla tyytyväinen ostokseen (koputtaa puuta).
Omistin aiemmin Saab 9-3 -06 joka myös laatuauto suurella L:llä turvallinen luotettava ja aivan äärimäisen hyvä ajaa.
Nykyään kulkineena toimii tuo bex-koneella varusettu quattro, jonka ajettavuus ei aivan niin hyvä ole kun saabissa, mutta kaikki muu sitten onkin, vaikka autolla on jo kohta 10v ikää ei se kilise,kolise eikä edes sisällä mikään rämise vaikka ajaa tampereella hämeenkadun niin iki-ihania mukulakiviä pitkin. Tätä ei saabista voinut sanoa auto oli nuorempi ja hienosti parhaalla varustelutasolla(nahkaa jokapaikka) ja silti auto helisi,rämisi,nitisi ja natisi aivan kuin kaikki olisi sisällä irrallaan ja kovaa kiinalaista muovia.
Ajolleen tuo audi on kyllä hiljainen auto ja varmasti jos alle vielä laittaisi alkup. 16" vanteet niin vähätkin äänet varmaan häviäisivät kokonaan, mutta rajansa kaikella täytyyhän sen auton nyt näyttääkin hyvältä niin ajellaan noilla 18":lla :)
Ja erona näihin kahteen kulkineeseen täytyy vielä lisätä-> audi 200tkm, saab 100tkm
Comment
Comment