Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyytyväiset audistit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei ole kyllä valittamista vaikka +15v Audeilla ajaakin. Ei tarvii kun yksi lenkki heittää 10v uudemmalla japsilla niin tietää mistä se ero tulee miksi haluaa jatkaa Audilla ajoa.
    Hiljaisuus, tasainen kyyti, ruosteeton kori,istuinten perstuntuma, ylipäätään sellainen "jämäkkyys" mikä japseista puuttuu.

    Comment


    • #32
      Kohta 10 vuotta ollut tuo profiilin rassi alla. Ei just oikeaa vikaa ole ollut mutta ecu piti vaihtaa 6v. sitten. Muuten ei mitään,jos ollenkaan.
      Kuluvaa osaa on vaihdettu. Nyt kilsoja 178tkm joten latua on edessä vielä.

      Comment


      • #33
        Täällä yksi ilmoittautuu.

        Ei niitä vikoja nyt niiin paljon ole kuin annetaan ymmärtää. Fiilis ja ajonautinto korvaavat satunnaiset ylimääräiset huoltokulut, eikä viatonta autoa olekkaan, sanovat Toyota miehet mitä vain :) Minusta perusteluksi Audilla ajamiseen riittää Suomessa jo pitkän talven olemassaolo.

        Huvittaa kun kaveripiirissä BMW:llä ja Mersuilla ajelevat jaksaa tohkeissaan kehua vehkeitään ja talvella niillä ei sitten pääse mihinkään, kyllä nelivetoon tottuneella menee takavedolla ajaessa viidessä minuutissa järki tuolla liikenteessä kun paikaltaan ei pääse mihinkään ja ohittaa ei uskalla/pysty kun esp hakkaa ja vie tehot.

        Toki en voisi enää kuvitella ajavani muutenkaan muulla kuin saksalais peräisellä "premium" autolla. Japseista lähes poikkeuksetta uupuu laaduntunne, sisustat ovat ankeita ja ovet tuntuvat ohuilta, mikäli eivät jopa ole jo lahonneet puhki.

        Comment


        • #34
          Nykyinen 2 1/2 v. ja 45 tkm. ajamani B7 on eka Audini, ikäni nipponeilla ajaneena olin varma että tällä menee järki korjauskulujen yms. muodossa mutta mukavaksi yllätyksekseni mitään isompaa omasta pussista mennyttä ei ole tapahtunut ( 2011 Helatorstaina meni yksi puola - Audi vaihto kaikki kättä päivää-hintaan), vaikka jo hyvän tovin autoni olen jo omistanut niin silti joskus päivän parin tauon jälkeen ajelulle lähtö tuntuu niin hyvältä, ei nitku, ei natku, kajuutta on S-Line-somisteineen ja sporrtipenkkeineen konservatiivisen korrekti, ja sitten tuo neliveto, ei taida enää tulla päivää jolloin ajan vajaavedolla ? Vielä kun tehnyt noi muutamat fine tuning:it niin mikäs tässä ajaessa persoonallisella vehkeellä ( pidän laitteista joita ei tule joka nurkalla vastaan).
          Ainoat asiat jotka ovat häirinneet ovat kitinä takapäästä ( takapenkkien kiinnityssalvat/ kosketuspinta niihin tappeihin kuivuvat ja sitten se alkaa ...), jonkinmoinen öljynsyönti ( alle litra n. 18 tkm.periodiin), ainoa rikkoutunut osa on keskinojan lukitussalpa B-) . Pidän tästä 'vanhemmasta' tekniikasta/toteutuksesta todella paljon, luulenpa että vaihto uudempaan on vaikea tehdä, saas nähdä, mutta kun seuraavat kympit paukkuu ( n. 5 v. päästä) niin kait viimeistään vaihdan autoa.

          Nyt on tosin hetkosen vaivannut moottorin tuhnuisuus ( syö löpöäkin normia enemmän), pitäis saada asiantuntevan kaapelimiehen kaapeli kiinni.

          Comment


            #35
            Lisätäänpä myös oma tarina tänne.

            Eli kulkineena on ollut nyt reilut kolme vuotta A6 2.7 btq Avantti -01, jonka kävin Ruotsista hakemassa. Kilometrejä tuona aikana on tullut jo vajaa 90 tkm, eli ei todellakaan se järkiratkaisu. Ja kuten osa varmaan on tietoinen, niin ei ole täysin ongelmaton yksilö ollut minullakaan. Tietenkin tiedostin jo haettaessa autoa, että kyseessä on käytetty auto ja silloinkin oli jo kilsoja 155tkm mittarissa.

            Koko ajan on jotain pientä laitettavaa, mutta yritän myös parhaani mukaan tehdä ennakoivia huoltoja ja välttää korjauksia :) Kertaakaan en ole vielä kolmen vuoden aikana katunut ostosta. Kriteereinä kun oli farkku, neliveto, vähintään 200hv, automaatti ja vakkarikin vielä oli listalla, niin vaihtoehtoja ei kovin montaa ollut 10-15k euron hintaluokassa.

            Kerran on jättänyt tielle kesällä 2011, kun jäähdytinletku repesi ja kaikki jäähdytysnesteet valu pihalle. Silloin toki ketutti, mutta aika kultaa muistot :) Alkuun meni pari EGT:tä ja lambdaa, kunnes vika löytyi. Sen jälkeen on oikeastaan ollut vain huoltoja ja kuluvia osia vaihdeltu. Seuraavaksi varmaan ois tukivarsijumppaa tiedossa, sen verran kolahtelee kävelyvauhdissa (katsuri ei tosin väljää löytänyt marraskuussa).

            Ja kun kulkupuolta löytyy kuitenkin sopivasti, niin en kyllä valita ollenkaan. Ja moni kyydissä ollut tuttava on yllättynyt sisätilojen modernista ilmeestä. Harva uskoo autoa yli 10 vuotta vanhaksi, joten siitäkin plussaa Audin suunnittelupuolelle. Toki vaihdoin puujäljitelmä listat sisältä alumiinisiin ja hiukan muutakin ehostusta, niin nuorentui entisestään tuo sisustan ilme ja pyrin myös pitämään kabiinin siistinä.

            Mutta summasummarum, tyytyväinen olen ollut, ja jotenkin se naamarikin kääntyy hymyyn kun pääsee vähän nelikkoa hyödyntämään talvisin :)

            Comment


            • #36
              Viime toukokuussa ostettu S6 -01 ja olen jo saanut siihen menemään rahaa huoltoihin ja korjauksiin toista tonnia kevyesti vaikka clubin hemmot ovat auttaneetkin. Tuon päälle kaikki muut hankinnat autoon liittyen, en halua laskea. Just lähti Tepolle tilaus tuosta camshaft adjusterista ja tarvittavista tiivisteistä, työt päälle ja ollaan taas siellä lähempänä tonttua... Mut on se vaan kiva peli ajaa :) Sehän on tutkittua et harrastukset maksaa...

              Comment


              • #37
                Audikuski ilmoittautuu

                Jep .Mulla oli nuoruudessa ? A4 90- luvulla ja nyt palasin Audiin, elikkä A6 2.0tDi avant 2008 . Ostaessa oli 91tkm ja nyt ajeltu muutamassa kk:ssa 108tkm lukemiin. Kävin katsastuksessa ja hyvin alustakin toimi testissä ja ajossa. Kulkee lumipöllyssä tukevasti ja ABS pelaa, en tiijä tää multitronik ts automaattiloota on kyllä mukava ajella. Katsastusmiehen kanssa juteltiin ja sen mukaan kun pitäytyy tunnetuissa merkeissä ja malleissa sekä on huolellinen auton huoltaja, niin auto pelaa. Teetin vuosihuollossa hihnanvaihdon koska toi suositus 120tkm tulee mulla äkkiä. No toiset saa rikki vaikka rautakangen...Olen tyytyväinen käytetyn ostaja ja tällä mennään. Ainoo huono puoli on matala maavara tällaselle mettänomistajalle, mutta pitää olla huolellinen siinä.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                  Ja moni kyydissä ollut tuttava on yllättynyt sisätilojen modernista ilmeestä. Harva uskoo autoa yli 10 vuotta vanhaksi, joten siitäkin plussaa Audin suunnittelupuolelle. Toki vaihdoin puujäljitelmä listat sisältä alumiinisiin ja hiukan muutakin ehostusta, niin nuorentui entisestään tuo sisustan ilme ja pyrin myös pitämään kabiinin siistinä.
                  Tuo on tuossa tuon ikäluokan (eli vm 1999) A6:ssa totta, sillä sisusta oikestaan loi polun seuraavan sukupolven A4:lle (B6 kori) ja hyvin samalla tyylillä mentiin myös seuraava A4:n kori B7. Ja tuo sisustan mallihan on sitten ollut pohjana taas ties kuinka moneen Passattiin, Seattiin.. jopa niitä joita rullaa tehtaalta vieläkin uusina autoina. Toki evoluutiota aina tapahtunut, mutta perustunnelmaltaan erittäin tyylikäs tuo A6.

                  Comment


                    #39
                    Ehkä tuossa B6:sen sisäilmeessä on jotain, koska työkaveri luuli autoani lähes uudeksi, kun hänet kyyditsin kotiin viime syksynä. No tuo henkilö ei ole kyllä ns. automiehiä.

                    Toisen Toyota miehen kommentteja Audista, kun hän hyppäsi kyytiin ensimmäistä kertaa: "Onpa tässä paksut ovet!"

                    Kolmannen tutun (joka on elämäntapa-VAG-autojen vastustaja) mielestä VAG-laitteissa on kaikkein eniten sähkö- ja ohjainlaitevikoja nykyisin markkinoilla olevista autoista. Olin hiukan hämmästynyt tästä kommentista, koska omat kokemukset ei tue moisen ongelman läsnäoloa lainkaan? Toki autoissa, joissa on paljon sähkölaitteita, esiintyy myös niiden vikoja. Siitä ei pääse mihinkään, mutta en silti luokittelisi Audia sähköjen puolesta kovin vikaherkäksi.

                    Comment


                      #40
                      Eka Audi ollut ajossa reilu 7 vuotta ja kilometrejä ajanut siihen 113tkm. 4000 km ja tulee täyteen 300tkm. Ei valittamista. Oli aikoinaan ajoneston kanssa kränää, mutta se onkin ainoa syy, kun matkanteko keskeytyi.

                      Comment


                        #41
                        Eka Audi ollu ajossa reilun viikon. Eikä valittamista.

                        Tosin kokemusta ko. merkistä jo vanhempien ja kaverien puolesta tullut.

                        Ja entiselle volkkaristillehan tuo on ihan kymmeneen pisteen päivitys.

                        Comment


                          #42
                          B6/B7 paksut ovet ja kynnykset on pistäneet minunkin silmääni. Tultiin miitissä joskus siihen tulokseen että niillä on saavutettu ne pienemmät sisätilat verrattuna C5:een :)

                          Omat ässäaudit on tällä molemmat jostain päin rikki mutta lainaksi saadulla Golf III variantilla päivän ajaneena olen erittäin tyytyväinen ettei tarvi moisella päivittäin ajaa. Jäin ensimmäistä kertaa vuosiin ylämäkeen kiinni, ei auttanut kuin pakittaa ja ottaa uusi vauhti. Urissa täytyy pitää ratista kiinni kaksin käsin ja voimanpaskaakaan ei 1.8 vaparissa ole yhtään, alavääntöä sentään sen verran ettei ihan stumppaa muttei yhtään enempää.

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä se jonkin verran hymyilyttää, että markkina-arvoltaan noin puolentoista tuhannen euron arvoinen yli puolimiljoona ajettu malmikasa antaa paremmat kyydit kun moni paljon uudempi auto. En vaihtais pois, vaikka harmaita hiuksia näiden kanssa meinaa välillä saadakin.

                            Comment


                              #44
                              Mulla on toi B5ässä ollut kohta 10 vuotta enkä ole käynyt koeajamassakaan yhtään autoa sinä aikana, joten kai siitä pitää päätellä että tyytyväinen olen ollut. Ei vaan tule mieleen mitään vehjettä mikä tarjoaisi vastaavat kyydit ilman kohtuuttomia arvonalenemisia/vuosi. Nyt kun vielä viina on halpaa niin pelastetaan samalla maailmaakin.

                              Mittariin tullut 10 vuoden aikana lisää vain 160tkm, koska välillä mulla oli kesäkäyttis erikseen, mutta nyt tämä on taas perheen ainoa käyttis ja näillä näkymin pysyykin sellaisena. Kuluja oli alussa reilusti kun harrastepelinä ässää pidin, mutta viimevuodet on menty ihan pennosilla kun alkaa olemaan osa-alueet suht mieleiset yleiskäyttöön.

                              Comment


                                #45
                                Mulla on nyt toi A8 järjestyksessään 13. Audi ja nyt olen ajellut sillä 13tkm ja olen kyllä ollut tyytyväinen kun ottaa huomioon hankintahinnan 7400€ + autoverot.
                                Jotainhan aina löytyy mutta ei mitään isompaa ja ajomukavuus on ollut kohdallaan.Suunnitelmissa on kyllä ajaa tolla niin pitkään kun se liikkuu..

                                Comment


                                • #46
                                  Ensimmäinen Audi alla tuolla tuhoon tuomitulla 2.5V6TDI koneella ja silti olen ollut erittäin tyytyväin. Upee ajettava kaikkien vanhojen ruoskien jälkeen ja kestää kyllä vertailun moneen samanikäiseen autoon.

                                  Vikoja ei ole viellä ilmaantunut ja pelkät määräaikaishuollot on tähän asti riittäneet. Osat on hiukan kalliimpia kun volkkariin, mutta saa sen anteeksi mukavuudessaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Nyt kun vielä viina on halpaa niin pelastetaan samalla maailmaakin.

                                    Toivottavasti Päivi Räsänen ei lue tätä. Saattaa aiheuttaa välittömät toimenpiteet alkoholiveron korottamiseksi :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Se menee sekasin kun siinä luki samalla tuo maailman pelastaminen. Tulee jo liian vaikea yhtälö.

                                      ...herran haltuun...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Se on harmi vaan kun Audilla ei ole tarjota mitään mallia joka menisi kesäautosta. R8 ihan täysin ulottumattomissa ja TT:tä ei saa V8:lla.

                                        Comment


                                          #50
                                          Entäs B6 S4 Cabrio?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pikanen googletus että mikä... No jaah, onhan toi kaks'ovinen ja iso'moottorinen, mutta rättikatto ei houkuttele ja jotenkin nuo perheautomaiset linjat huokuu läpi. Hyvä esimerkki silti että ei sovi heti tuomita.

                                            Comment


                                              #52
                                              No tuollainen kova katto siihen S4:ään jos ei rätti houkuttele. :)
                                              http://www.tyresmoke.net/attachments...op2%20copy.jpg

                                              Comment


                                              • #53
                                                Audi S5 Cabrio? Ainoa "järkevän" näköinen avo-Audi, R8 lisäksi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Menee jo liian kalliiksi. Pointti oli että itse tuon vanhan raadon kanssa olen päässyt niin vähällä ja ajaminen on ollut mukavaa, että olen hyvin vakuuttunut Audin laadusta ja oon tyytyväinen ollut. Jopa siinä määrin että olisi kiva jos Audilla tosiaan olisi ollut joku kaks'ovinen sportti isolla moottorilla jonka hinta olis tippunut normi duunarin pörssille sopivaksi.

                                                  Mutta... Ei tästä enempää. Jatkakaa toistenne vehkeiden kehumista. XD

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Neljä Audia olen omistanut ja useampaa ajanut erinäisiä suoritteita. Kertaakaan ei ole ollut huono ajettava, eikä ole tarvinnut olla huolissaan olosuhteista vaan on voinut keskittyä siihe tärkeimpään, eli itse ajamiseen. Viimeisimmät kaksi omistetuista on ollut myös takaa työntäviä ja jos ja kun Suomessa seuraavan auton ostan, se tulee olemaan q-merkillä ja ominaisuudella varustettu Audi.
                                                    Varmastikin pahin omalle kohdalle tullut korjauskustannus on ollut ~600€ polttoainepumppuremontti diiseli B6:n kanssa. Muuten pelkkää perushuoltoa ja ylläpitoa. Tilanne olisi eri jos ensi kesän suunniteltu ässän turbovaihto olisi toteutunut omalle kohdalle, siihen olisi varmaan palanut puolikas kymppi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viesti
                                                      Menee jo liian kalliiksi. Pointti oli että itse tuon vanhan raadon kanssa olen päässyt niin vähällä ja ajaminen on ollut mukavaa, että olen hyvin vakuuttunut Audin laadusta ja oon tyytyväinen ollut. Jopa siinä määrin että olisi kiva jos Audilla tosiaan olisi ollut joku kaks'ovinen sportti isolla moottorilla jonka hinta olis tippunut normi duunarin pörssille sopivaksi.

                                                      Mutta... Ei tästä enempää. Jatkakaa toistenne vehkeiden kehumista. XD
                                                      Wanha cabrio sit alle vaan. "Halba ja hea" :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kyllähän paluu audiin pienen ristiretken jälkeen tuntuu enemmän kuin hyvältä. Varsinkin kun saatiin kunnon talvi. Auto on tosiaan todella hyvä ajaa ja hyvä ajettavuus korostuu "huonossa" kelissä. Jos ajattelee optimaalista autoa omaan käyttööni niin nyt ollaan aika lähellä, maavaraa ehkä voisi olla hieman enemmän.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kai tässä Audiin on tyytyväinen koska yhtä reilun kuukauden taukoa lukuunottamatta on ollut vähintään yksi Audi koko ajan taloudessa marraskuusta 2002 alkaen ja kaikenkaikkiaan niitä on ollut ainakin kahdeksan. Samaan aikaan on rinnalla ja/tai harrasteena ollut muitakin merkkejä (Alfa Romeo, Peugeot, Smart, BMW, Talbot) mutta aina se Audi vaan tuntuu omimmalta. Olipa kyse sitten tuhnusta TDIe:stä taikka ABY-moottorisesta typ89 erikoishenkilöautosta niin omaan käteen nämä tuntuu käyvän oikein hyvin. Olen joskus miettynyt että mistä tyytyväisyys johtuu ja päätynyt tulokseen että se on monien osa-alueiden summa. Nelivetoisuus on toki yksi juttu mutta myös ne pienet asiat jotka Audeissa on mietitty vähän pidemmälle. Esimerkkinä vaikkapa ovien lukitus: voit laittaa ovet lukkoon jo siinä vaiheessa kun takakontti on vielä auki ja kun luukun sulkee, auto lukitsee itsensä. Esim. Peugeotissa lukitusnappia kaukosäätimestä on painettava vasta sitten kun kaikki luukut on jo kiinni.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tyytyväisyys on niiiin suhteellista :)

                                                            Ennen Audi aikaan siirtymistä tuli ajettua 11 vuotta vm-90 passat 1.6:lla joka kaikessa ulkoisessa hirveydessään oli loistava auto käyttöönsä. Mittarissa oli + 500 tkm (mittari pyshähtyi jonnekin 420 tkm paikkeille :) kun se siirtyi vielä yhdelle omistajalle joka sai sen vielä hyvin pienellä työllä vuodeksi leimaan. Vuotuiset huoltokulut liikkuivat siinä 100e paikkeilla joilla hoidettiin katsastuksen vaatimat kohdat kasaan -> ja eikun "kovaa" ajoa.

                                                            Tuosta luovuttuani hankin ensimmäiseksi audiksi Viron tuliaisena -97 4.2. A8:n.
                                                            Hinta oli halpa, mutta sille rahalle sai vastineeksi aimo annoksen riskiä. Webasto, ei toimi, ilmastointi, ei toimi...Tukivarret, kolisee...

                                                            Kuitenkin nyt, kun webasto on saatu houkuteltua henkiin (liekkivahdin putsaus 0e), ilmastointi hönkii kylmää (täyttö 70 e + koodaus oikealle kompuralle 0e) ja kaikki etupään tukivarsipalikat (12 kpl) on vaihdettu uusiin (halvin saksan ebayn setti 180e kotiin kannettuna, kestää minkä kestää) niin jotenkin olisi vaikea enää harkita tehottomalla mutta taloudellisella keksinnöllä ajelua...

                                                            Neliveto, vinkkelin äänet, edustusluokan kyyti, + mikä vtun ruosteongelma ;) ? on kyllä sellainen paketti että suurimmaksi ongelmaksi muodostuu ihmetellä mikä kiesi seuraavaksi...Eli toistaiseksi vajaa vuoden kokemuksella voin todeta olevani hyvinkin tyytyväinen hankintaan. Palataan sitten asiaan jos aski laukeaa... ;)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              A4:ssa ei mätä mikään muu kuin koko.... On se vaan niin pirun pieni. Kaikkeen muuhun tyytyväinen...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X