Eli viisumin hankinta ollut jo pitempään mielessä, nyt tulevan Audin hankinnan takia ihan mieluusti kävis isoon tankkiin laskemassa halvempaa menovettä. Mitä kaikke tarvii nyt hankkia et rajan taakse pääse käymää, passi ja viisumi, matkavakuutus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Venäjällä tankkaaminen, Asiaa viisumista ja sen hankinnasta.
Collapse
X
-
Hyvät hermot kannattaa omata, ja jotain puuhastelua jonossa istumiseen. Aikaa menee yleensä se 2 tuntia, ja se on hyvällä tuurilla. Ite hain viisumin east oil toimistosta joka on siinä yrjönkadulla? Kuitenkin lähellä vanhiksen kenttää, helsingintien toisella puolella. Mites jos laitat siihen re85 modauksen? Hinta oli 1.079/ltr, muutaman sentin kalliimpaa kuin 98 venäjällä.
Comment
-
Joo kyllähän se re85 hupenee nopeammin, se oli niinkuin kotimainen vastine viisumihommille ;) Vuoden mie ravasin venäjälle, jos jaksaa jonottaa niin mikäs siinä. Viipurissa on halpaa ja hyvät ruuat, mukava siellä oli käydä. Svetossa en käyny kun pari kertaa, alle kahden tunnin en koskaan. Riippuu kai mihin aikaan sinne menee, yleensä tuli käytyä 16.00 jälkeen. Urssilla piti käydä kerran viikossa, oli sen verran janonen. Sillon vielä poltti röökiä niin tuli tankatessa ostettua ne samalla. Siinä säästi jo paljon suomeen verrattuna kun kartsa makso 7€ ;)
Comment
-
Noo, miullahan ei muuta ole ku aikaa, ja älypuheiln tarjoaa varmasti riittävästi viihdykettä, niin ja tietty löytyyhän noita viisumin omaavia kavereita jonkin verran, eiköhän jonkun saa mukaan lähtemään.
Kandee välttää aikoja, kun kaupat menny kiinni ja venäläiset palaamassa takas. Elikkä myöhäsen illan tunnit ja aamuyö hyvii aikoja, jos haluu päästä nopeemmin, mutta kyllähän päivälki voi välil päästä ihan sujuvasti. Illalla muistaa vaan aikaeron päivämääriä autopapereihin ja migraatiokorttiin kirjottaessa.
Tää hetkellä Svetogorskissa btk:lla 90 centtiä/litra 95 bensa...
Comment
-
näkyyhän näitä itä-Suomessa tankaajia, muutama ollut työauton kyydissä kun on tuotu pajalle polttoainejärjestelmän tyhjentämiseen ja suodattimien vaihtoon... "Tankkasin venäjällä kun oli niin halpaa..."
Comment
-
Eipä oo kellään tuttava piirissä autot hajoillu venäjä bensan takia, venäjältähän saa 92okt bensaa, ei ihme jos autot hajoilee.
Aamuyöt on kuulemma parasta aikaa käydä rajantakana. Pitänee kyllä muutaman kerran ottaa joku aikasemmin käyny kaveri mukaan neuvomaan. Jotain lippulappujakin pitää täytellä... mutta siis, jonottaminen tai myöhään illalla rajantakana käyminen ei tuota ongelmaa.
Pasi, kui pitkää ajo urssia tankillisella?
Comment
-
Itellä ei oo tarvinnu ku vasta pari kertaa lötkön bensapumppu putsata paskasta vähän yli vuoden aikana:) Silti jaksan aina viikon,kahden välein käydä ihan ilomielin. Neljäs viisumi menossa nyt.
Oma kokemus urssista, että normisti kun ajelee, niin pääsee noin 650-700km. Talvella taisin kerran 350km päästä :)
Tämä siis MTM:n lastulla ja 5v manuaaliaskilla
Comment
-
Yleensä ne joilla on ollut ongelmia venäläisen polttoaineen kanssa ei käy tankkaamassa huoltoasemalla vaan jossain nurkan takana kun saa pari ruplaa halvemmalla ystävälliseltä kaverilta :D jokainen voi sitten miettiä että jos ruvetaan tinkimään tuolla tavalla joka asiassa niin onko se autokaan huollettu aina kunnolla? Ei ole itellä ollu mitään ongelmia naapuri bensan kanssa, kolmas viisumi nyt lopuillaan. Diiselin laatuun en ota kantaa kun ei ole kokemusta. Eikä noilla tankkaus reissuilla ole mennyt nykyisinkään yli tuntia jos menee rauhalliseen aikaan, tosin kaikillahan ei ole mahdollisuutta/halua mennä iltamyöhään tankkaamaan.
Comment
-
Juustilasta kohta kymmenen vuotta tankannut, kaikki profiilin kulkineet toimivat hienosti 95:lla. Ässän kulutus on tosin litran satasella suurempi kuin suomibensalla mut ei noilla minun kerryttämillä kilometreillä se pussissa näy.
Rättijärveltä ovat satunnaisesti kuraa tankanneet, itse en sitä paikkaa käytä,
Vuosia sitten piti uusia tulppia kerran vuoteen, mutta nyt ei ole sitäkään ongelmaa. Suodatinongelmiakaan ei ole ollut.
Sveton ´uusi asema´: Ei ongelmia.
Ei ne oikeat asemat uskalla mitään kuraa myydä, kun sattuu sikäläinen porho ottamaan Maybachin tankin täyteen törkyä, niin noutaja tulee äkkiä :-)
Comment
-
Kaverilla puhkesi BMW:stä eturengas -20 asteen pakkasella viime talvena. Ei vararengasta, vain täyttöpullo kun auto oli varsin uusi. Raja menossa kiinni. Mikäpä siinä, vanteella ajaen kotipuolelle, Imatralle päästessä valssi oli jo tanssittu aika rullalle. 1,5k€ vanne vaihtoon, joten siitä voi kalkuloida riskikertoimen reissuille + odottaminen.
Yksi tuttava jäi kymmenisen vuotta sitten tankkauspiipahdukselta palaamatta.
Comment
-
Itse en ole itänaapurissa edes käynyt, katsotaan jos jossain vaiheessa tulisi viisumi hankittua. Kenelläkään Venäjällä tankanneella tutulla joita on varmaan parikymmentä, en ole kuullut bensan takia kuullut mitään hajonneen. Tosin kesällä isäni sai pari kertaa oktaaniltaan vajavaista ainetta kun nakutti kiihdyttäessä aika herkästi. Jos sillä rikkoo autonsa, silloin on vika käyttäjässä. Se tankillinen vaan pitää ajaa kevyemmällä polkemisella.
Isäni entisestä Volvosta sahattiin bensansuodatin kahtia kun vaihdettiin se ihan varmuudeksi kun näytti aika pitkään autossa olleelta. Autolla oli venäläisellä bensalla ajettu silloin noin 100000 km ja suodattimella ennen sitä entisen omistajan aikaan ties miten kauan. Suodatin oli sisältä kuin uusi.
Koskaan en ole myöskään nähnyt 400000 km ajetussa moottorissa niin karstattomia venttiileitä ja mäntiä kuin tuota edellä mainittua edeltäneessä Volvossa jolla oli myös ajettu n 100000 km venäjän bensalla, kun kansi irroitettiin katkenneen pakosarjan pultin poistamisen takia.
Comment
-
Ja taitaa huoltoasemat olla yleensä rajan tuntumassa. Ainakin Svetossa matkaa rajalta ehkä 100 metrii, niin voiko oikeen sanoo ees Venäjällä käyneen.
Itellä ainoo kommellus, kun bensa loppu keskelle rajaa, mutta eikun hinausköysi kiinni ja huoltsikan pihaan ja rajamies sanonu mitään :)
Comment
-
Kaverilla puhkesi BMW:stä eturengas -20 asteen pakkasella viime talvena. Ei vararengasta, vain täyttöpullo kun auto oli varsin uusi. Raja menossa kiinni. Mikäpä siinä, vanteella ajaen kotipuolelle, Imatralle päästessä valssi oli jo tanssittu aika rullalle. 1,5k€ vanne vaihtoon, joten siitä voi kalkuloida riskikertoimen reissuille + odottaminen.
Yksi tuttava jäi kymmenisen vuotta sitten tankkauspiipahdukselta palaamatta.
Eräälle foorumilaisen moottorin öljyvalo syttyi ja valosta huolimatta jatkoi ajoa. Kunnon konerikko, aika paljon maksoi se ajelu.
Eräs tuttava ylitti tietä helsingissä ja hyppäsi polateen yli jalka käytävälle, olikin jäätä ja mies kaatui. Ei enään noussut...
Kerrotaanko lisää tapuksia elämästä, sie kerrot mitä venäjällä on tapahtunut ja mie kerron mitä suomessa ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viestiKaverilla puhkesi BMW:stä eturengas -20 asteen pakkasella viime talvena. Ei vararengasta, vain täyttöpullo kun auto oli varsin uusi. Raja menossa kiinni. Mikäpä siinä, vanteella ajaen kotipuolelle, Imatralle päästessä valssi oli jo tanssittu aika rullalle. 1,5k€ vanne vaihtoon, joten siitä voi kalkuloida riskikertoimen reissuille + odottaminen.
Yksi tuttava jäi kymmenisen vuotta sitten tankkauspiipahdukselta palaamatta.
Imatra ainakin on ollut v:sta -07 auki 24/7 ja Nuijamaa + Vaalimaa lähes vuosikymmenet....
-ja mikä esti soittamasta paikalle paikallisen "evakuatorin", niitä on yleensä ihan rajan pinnassa passissa. (meilläpäin tuntee nimen hinauspalvelu)
Taatusti olisi tullut halvemmaksi hinauttaa peeämvee Suomen puolelle kuin ajaa 1,5 k€:n vanne paskaksi.
Voihan tuosta tietysti joku syyttää Venäjän bensaakin mutta itse katsoisin syyllisen kurkistelevan sieltä kuuluisasta vessan peilistä.
Ainahan se riskikerroin kasvaa kun kotoa poistuu , sitä ei voi kiistää mutta luulisin kuitenkin suomalaisten kuolevan kotiinsa hieman useammin kuin tankkausreissulla Venäjällä. Jopa suhteellisestikin laskettuna....
Comment
-
Ai että kun sai hyviä nauruja joistakin kommenteista, mutta mennääs asiaan tuon Venäjällä tankkaamisen suhteen. Itse olen käynyt tankkailemassa rajan tuolla puolen jo vuodesta -95 eikä polttoaineen suhteen ongelmia ole ollut kuin yhden ainoan kerran, sekin ainoa kerta oli silloin kun jouduin tankkaamaan muualta kuin bensiiniasemalta. Tämä episodi tais käydä vuonna '99 tai '00, joten aikaa tästäkin on kertynyt. Tuohon maailman aikaan Venäjällä oli tekemällä tehty bensiinipula, joten paikalliset "yrittäjät" osti lähes kaiken bensan mikä bensa-asemille tuli ja jatkoivat sit polttoaineet vedellä tai jollakin muulla aineella myyntiä varten. No eipä tartte pitkään arvailla mistä ryssäbensan huono maine on tullut. Nykyisellä kulkineella (2.8 30v) olen ajanut kohta 10000 km, ja kulutus on ollut jotakuinkin 9l/100km, joten uskoisin että bensiini (ja myös dieseli) on aivan kelvollista ajettavaksi. Nykyään kun katsoo monia Venäläisiä rajan ylittäjiä, niin heillä on usein laadukkaampi auto kuin monella Suomalaisella enkä usko että he käyvät täällä Suomessa tankkaamassa vaikka rahaa olisikin. Joten turhat ennakkoluulot sikseen, passi ja viisumi kouraan, ja rohkeasti vaan tankkaamaan halvempaa bensaa. :)
Comment
-
Nykyään kun katsoo monia Venäläisiä rajan ylittäjiä, niin heillä on usein laadukkaampi auto kuin monella Suomalaisella enkä usko että he käyvät täällä Suomessa tankkaamassa vaikka rahaa olisikin.
Comment
Comment