Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VV-Auton korikorjaamosta.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• VV-Auton korikorjaamosta.

Miettikää missä autoanne korjataan jos on maalauksen tarvista... Omasta autostani on maalattu vv-auton(espoo)toimesta konepelti ja etuovi katolta pudonneen lumen vuoksi. Työn laatu on aivan perseestä,konepelti on aivan väärän sävyinen ja etuoven ns.häivytys maalaus on tekemättä. Auto on siis monzan hopea väriltään ja on siis normi hopeasta hieman harmaampi. Kone pelti on nyt maalauksen jälkeen sininen! Ja etu ovi reilusti tummempi kuin takaovi ja etulokasuoja että selaista laatua saa espoosta! Käytin autoa Jyväskylässä audin maalaamossa arvioitavana ja työnjohtaja sanoi jo ulko-ovella 30m.päässä autosta että VAU! Kamalan näköinen! Ihmetteli että kuinka auto on edes luovutettu asiakkaalle merkkiliikkeen korjauksen jälkeen tuon näköisenä. Vv-auto ei tietenkään ala takuuseen korjaamaan koska heidän mielestä sävyvirhe EI OLE VIRHE TYÖSSÄ! No nyt kuluttaja asiamies ratkaiskoon asian.

Mulla oli sama keissi Herttoniemen VV-auton kanssa vuosia sitten. Hopean Audin takapuskurista tuli aivan eri värinen. Käyttivät samaa argumenttia, mutta tätä en niellyt vaan hain työstä tavarantarkastajan lausunnon, joka puolsi omaa näkemystäni. Kävi ilmi että käyttävät tehtaan vakiovärejä ilman minkäänlaista sävytystä (voikohan tämä edes pitää paikkaansa? tälläinen mielikuva kuitenkin siitä jäi).

Koska VV-auto ei halunnut käräjille tavarantarkastajan lausuntoa vastaan, asia sovittiin niin että maalautan muualla uudelleen ja VV-auto maksaa laskun. Espoon Automaalaamossa oikea sävy katsottiin erittäin tarkasti, ja sain vielä kyseisen värikoodin (+alakoodin) jos tulevaisuudessa pitää maalailla lisää. Kuulemma jokaisella tehtaan värikoodilla on heidän järjestelmässä kymmeniä (vai satoja?) sävyjä joista voi valita tarkasti.

Eli lopulta molemmat osapuolet oli tyytyväisiä, minä koska sain oikeaan sävyyn maalatun puskurin, ja VV-auto koska heidän ei tarvinnut yrittää oman näkemyksensä mukaan mahdotonta tehtävää uudelleen.

Huom. myös tavarantarkastajan kulut maksoi vastapuoli.
    Viimeksi muokannut aol; 30.12.2012, 09:52.

Comment

Kuulemma jokaisella tehtaan värikoodilla on heidän järjestelmässä kymmeniä (vai satoja?) sävyjä joista voi valita tarkasti.
      Toisissa väreissä on pari tai ei yhtäkään variaatiota, kun taasen itse olen parhaillaan nähnyt toyotan värissä reilu 40 eri vaihtoehtoa sävyn suhteen.

Comment

Toisissa väreissä on pari tai ei yhtäkään variaatiota, kun taasen itse olen parhaillaan nähnyt toyotan värissä reilu 40 eri vaihtoehtoa sävyn suhteen.
        Juu tuo sävyjen määrä oli minulta vähän stetsonista vedetty, mutta maalarin painottava asia oli se että nämä täytyy valita tarkasti. Maalarilta saadusta lapusta on jo musteet haalistuneet, mutta jos oikein saan selvän, maalattu värikoodi oli LY7W, ja alakoodi REIHE-90 Y7W/40.

Comment

Jyväskylässäkin kertoivat maalaamossa että autoni väri koodilla on 15 eri vaihtoehtoa. Luultavasti konepelti on vv-autossa irroitettu ja viety jollekin alihankkijalle maalattavaksi. Siellä on tehty vain joku "perus pohja"tällä väri koodilla. Menen ensi viikolla näyttämään autoa korjauksen maksaneelle vakuutusyhtiön tarkastajalle,joka ilmeisesti antaa lausunnon myös että onko korjaus tehty asianmukaisesti.

Comment

Working...
          X