Eikös tuo Qashqain avaimeton järjestelmä ole vähän sama juttu, kun jättäis avaimet virtalukkoon?? =D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Insinöörien suunnitteluvirheet
Collapse
X
-
Vakuutusyhtiön asiakas ei varmaankaan arvosta tallinoven kaukosäädön keksinyttä insinööriä, sen jälkeen kun joku käy seepran kuvailemassa tapauksessa hakemassa työkalut ja varaosat omaan projektiinsa.
Jotenkin itsellä on erilaisia teknisiä vempaimia kohtaan ajatus koulutuksesta huolimatta (tai siitä johtuen), että liika hienous altistaa taloudellista riskiä (tai jopa tappiota) aiheuttaville tilanteille. Kuluttajalaitteissa vikatilanteiden ja käyttäjävirheiden vähentäminen ei usein ole sillä tasolla, kun ammattilaitteissa.
Comment
-
-
OT: naapuri tossa kerran selitti kun jollain tutulla oli ollu kusipumppu jonkun "vanhan" nosturin päässä ja pumpannu sillä kusta levityskärryhin yläluukusta ja samoihin aikoihin joku tuonut apulantaa tjms. ja oli toki kaukosäätöinen nosturi ja siinä sitä oli heilutellut aikansa kun nostanut tavaraa kyydistä. No siinähän oli sitten Lehmän tai sian tai vastaavan kusta koko piha täynnä kun oli toinen nosturi elänyt yhteiseloa :D
Comment
-
Sen siitä saa kun ostaa halvalla hyvää :D
Meidän laitteissa käytetään kaukosäätimenä tehdasasennuksena HBC:n laitteita. Jokainen vastaanotin ja lähetin on koodattu toisiinsa HBC:lta lähtiessä, eikä he suostu toimittamaan varaosana samalla koodina uutta lähetintä jos se hajoaa. Aina täytyy ostaa uudet parit, juurikin sen takia ettei ole kahta vastaanotinta mitkä toimisi samalla lähettimellä, tai toisinpäin.
Comment
-
Pakko kommentoida tähän. HBC:lta saa varalähettimiä ja vastaanottimia. Koko radiopakettia ei suinkaan tarvitse ostaa, jos jotain hajoaa. Ottakaa yhteyttä minuun vaikka privaviestillä niin ei mene mainostamisen puolelle. Asiasta jotain tiedän koska olen HBC-radiomatic Finland Oyn omistaja.
Comment
-
Meille lisenssoituihin HBC:n tuotteisiin ei saa. Tai siis ei tarvitse ostaa koko pakettia, voi ostaa lähettimen+vastaanottimen koodauspiirin, tai vaikka kumpaankin vain malliin sopivat piirit/avaimen. Mutta maailmalla ei pitäisi olla kahta lähetintä mitä toimii samassa vastaanottimessa. Mielestäni järkevä turvallisuusnäköhta minkä otimme mielellämme vastaan, eikä ainakaan tähän mennessä ole asiakkaat saaneet samalla koodauksella olevaa varalähetintä edes HBC:n edustajilta ostettua.
Comment
-
-
Saako udella mikaj missä töissä? On tosiaan asiakkaita, joilla erikoistuotteet ja salaukset kunnossa. Meillekin tulee joskus radioita huoltoon mille ei voida tehdä mitään, koska tehdas kieltää. Nämä juuri näitä spesiaaleja.
Comment
-
Hehe..
Tuota Renaultin avainkorttia on kyllä pakko kommentoida vähäsen. Sitähän on käytössä mm. Grand Espacessa ja Scenicissä. Huomasin pienen aivopierun siinäkin avaimessa.
Siinähän on reikä päässä, joka on mitä ilmeisimmin suunniteltu avaimenperää varten? Miksi siis ylipäänsä tehdä tuollaiseen luottokorttimallin avaimeen reikä avaimenperälle? Huvittavinta on se, että esim. Scenicissä se kortti työnnetään auton keskikonsoliin ja napista startataan. Kortti menee konsoliin vain yksin päin ja arvatkaapa tämän perusteella reiätön vai reiällinen pää edellä :D
Comment
-
Se kortin reikä taitaa olla kortin lukitusta varten. Kortti ei lähde irti paikastaan (eikä saakaan irrota) auton ollessa käynnissä. Irroitus kytkee esim. sähköisen rattilukon kiinni. Aivopieruksi systeemissä voi kyllä tulkita sen, että starttinappia pitää painaa tarpeeksi pitkään että auto lähtee käyntiin. Lyhyellä näpäytyksellä pyöräyttää kyllä starttia, mutta auto ei jää käymään.
Nimimerkillä Grand Espacen omistaja :-)
Comment
-
en tiedä voiko ranskalaisten autojen omituisuuksia sanoa suunnitteluvirheiksi, ne kun vaan tykkää tehdä asiat eritavalla... ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viestien tiedä voiko ranskalaisten autojen omituisuuksia sanoa suunnitteluvirheiksi, ne kun vaan tykkää tehdä asiat eritavalla... ;)
Comment
-
Ranskalainen insinööri on vähän sellainen urbaani legenda. Siskonmiehellä on joku vuosituhannen alkupuolen Megane 2.0 rivinelarilla. Kateltiin sitä konehuonetta ja ässän V8 konetta vierekkäin. Toisessa on kaksinkertainen määrä kaikkea plus pari kikaletta päälle, silti sen rellun tulppien tai ilmanputsarin vaihto pitää aloittaa jostain taka-akselin pudottamisesta että pääsee käsiksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiVaikka tommonen nappistartti on vähän semmonen "turha" keksintö, niin on se kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan järkevä. Varsinkin vanhetessaan virtalukon pohja voi aiheuttaa ärsyttäviä vikoja, ja nappi periaatteessa poistaa nuo.
Monimutkaisempi rakenne yhdistettynä nykyautojen surkeaan laatuun ei mahdollista asioiden parempaan suuntaan menemistä.
Comment
-
Sähköinen käsijarru ja sähköinen ohjauslukko, molemmat "helppousvarusteita", pitäisi kieltää. Tai toisaalta tuohan nuo lisää töitä hinausautoille. Kumpi tahansa kun lakkaa toimimasta niin kuin pitäisi niin auto on hinauskunnossa.
Comment
-
Ja se sähkönen rattilukko on ikävä korjatakkin, kun sitä autoa ei välttämättä saa hinurilla tuotua halliin sisälle. Sitten sitä pitäisi purkaa ja saada se rattilukko vapautumaan taivasalla tai muuten saada auto kikkailtua katon alle. Yleensä silloin vielä joko sataa vettä tai on talvi.. =D
Comment
-
Hahaa! Mä tein tuosta yläpuolella olevasta suunnitteluvirheestä valmistajalle reklamaation ja sain pahoittelukirjeen sekä 3€ lahjakortin! :) Oispa hyvä ku pätis näihin autoasioihinkin sama kaava, että valitat jostain älyttömyydestä, kuten vaikkapa 7000€ jakopäänketjun vaihtotyöstä, niin sais kuusinkertaisen korvauksen takas.
Comment
-
Eikö näihin saa vaikka kierrekorkkeja tai jotaki muuta? :D Aatana...
Comment
-
Comment