Löytyyhän näitä, A4 B5 1.6 AHL vesipumpun siipipyörä on muovia. Onni onnettomuudessa on että 100tkm jälkeen kun se hajosi ja lämpömittari kipusi tappiin asti niin mitään muuta ei hajonnut. Uusi vesipumppu, uudet jakopään hilut ja nesteet sisään ja taas mennään. Kuinka paljon tuossa säästetty painossa ? 100g ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Insinöörien suunnitteluvirheet
Collapse
X
-
Valmistuserässä riittää säästää se 1snt per kampe, kun valitsevat jo sen halvemman, kun riittävistä määristä puhutaan.
Testaavat viellä perkeleet aika palion ennen tilausta, joten aina niitä naamantai kappaleitakin osuu mukaan. Internetsissä saa aina lukea niistä epäonnistuneista versioista, ei niistä jotka ovat kestäneet hamaan tappiin (Ellei nyt sitten puhuta miljoonan kilometrin tai mailin vermeistä)
Comment
-
en tiedä että onko montakin mainintaa mutta voisi audin huohotusputkista/letkuista puhua jo virheenä. käsittämätöntä paskaa kun tänään aloin niitä kattelemaan, pieni vääntö niin napsahti poikki kahdesta kohtaa ja ennestään oli jo yhdestä kohti menny. lieneekö sitten muissa kun V6 tiedä häntä...
ja ne liittimet niissä putkien päissä kuuluu myös samaan kastiin. On se kun tuttu ja turvallinen letkulemmari on jätetty käyttämättä.
huomenna sitten letkukauppaan. on niin villit patentit tällä hetkellä....
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiEräässä kulkineessani rikkoutui tuo pohjamuovi ja vähän muutakin, kun ajoin rekasta tippuneen alumiinisen jarrukiilan yli. En halunnut ajaa vastaantulevan kanssa nokkakolaria ja jäiseen penkkaan ajaminenkaan ei kiinnostanut, sekä perässäni oli autoletka. Kait oli kuskin vika sitten.
Mitä noita nyt on tullut uusittua asiakkaiden autoihin, on yleisin selitys " No siinä oli vähän lunta, mutta ajttelin että neliveto menee yli" " vaimo ajoi parkkiruutuun pienen penkan yli" jne jne...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiTästä on pakko olla eri mieltä. Sanoisin että ilmavirrat kyllä sekoaa auton alla ja sitä kautta vastus lisääntyy, joskaan ny ei mitenkää dramaattisesti. Ei niillä tehtaalla varmaan turhaa lasilattiaa tuulitunnelis oo.
Eli sen varaan ei kannata mennä kannon nokkaan roikkumaan.
Comment
-
Uusissa autoissa muoviset imusarjat... (VAG ei ainoa) kivoja aikapommeja tulevat nuo olemaan käytetyissä autoissa, kun muovi haurastuu->menee rikki->lähtee liikkelle. Johan noita varoittavia esimerkkejä muoviosista imusarjassa on 2.6-koneissa
Comment
-
Jos erehdyt kantakaupungin sivuteille, niin sen jälkeen tulee melko varmasti asiaa "pohjapanssarikauppaan". Sen verran pahat spoorit noilla kaduilla on.
Comment
-
Nyt on muutaman viikon ajolla löytynyt lötköstäkin yksi suunnitteluvirhe. Kun tunkee avainta virtalukkoon niin melkein joka kerralla käsi osuu pyyhkijän viikseen ja ennen kuin käsky aivoista ehtii ranteeseen asti niin lihasmuisti kääntää jo virrat päälle. Valtava harmituksen aihe raapia kuivaa tuulilasia kun auton on muuten lähes ajaton :)
Comment
-
Hopsiksella vissiin pre-feislifti, kun tommosia ongelmia. Naamakorjattuhan ei eroa C4:sta sisältä juurikaan :)
Comment
-
-88 käyttöönotettu. Eiköhän tuon kanssa opi elämään, C5:sen kanssa kun oppi siihen että virtalukko on rattipylvään kyljessä. Toisaalta tässä kuuluu radio kun ei ole mitään perhanan antenivahvistimia, diversitypokseja ja onnettomia haineviä vaan rammari ja metrin piiska takalokarin päällä :)
Sen takia mainitsen että ennen osattiin tämäkin paremmin. Noin niinkuin insinöörivirheenä pidän sitä että autoon ei voi helposti vaihtaa soitinta ilman että puolet kaiuttimista hiljenee ja radio lakkaa kuulumasta.
Comment
-
Siis, kumpaa ny tarkoitat... että lötköön olis voinu vaihtaa radion ilman kaitsarien pimenemistä? Väärin :) feislifteis ainakin 200:ssa on aktiivisia osia äänentoistossa. Nimimerkillä ruumisautoon uudet johdotukset kaitsareille :)
Comment
-
Ihan standardeja ne mini-ISO liittimetkin taitaa olla, joilla aktiivinen takapää näissä vähän uudemmissa toimii. Eikai se auton valmistajan vika ole, jos mankasta puuttuu sopivat liittimet? Joku Blaukkarin soitin menee heittämällä ilman adaptereita.
Kaikissa vanhemmissa autoissa ei ole edes noita perus ISO-liittimiä, ja joissain uudemmissa autoissa ei taas ole paikkaa mihin soittimen voisi ylipäätään tökätä. Että on nuo Audilla ihan hyvin mielestäni hoidettu ;)
Comment
-
Niin lähinnä se aktiivinen takapää on se turhake. Miksei se aktiivisuus voisi olla siellä etupäässä eli soittimella?
Lötkön kaiutinjohdotuksia en ole tarkemmin vielä katellut, jotenkin kuvittelin että tuon ikäisessä olisi ihan perussettiä. Onhan siellä toki se bumerangin muotoinen häsmänkä hattuhyllyllä jossa ne 3.5mm kuulokeliitännät.
Comment
-
Jos/kun pultti on kanta ylöspäin, niin sillä varmistetaan turvallisuus tilanteessa, jossa mutteri löysää. Ei putoa pultti itsestään eikä tukivarsi irtoa. Suunnitteluvirhe ehkä kotiremppaajan kannalta (olen itse harmitellut samaa omassa tukivarsirempassa), mutta toisaalta se on myös halpa keino varmistaa turvallisuus.
Comment
-
Itseäni ärsyttää suunnattomasti se kun kirotaan minkä takia joku insinööri on tämänkin suunnitellut tämmöseks kun hajos käsiin ja oli vielä liian kalliskin. Sitä ei vaan maallikko osaa edes ajatella, että insinööri ei voi yleensä suunnitella juttuja ihan vapaasti vaan hänelle on annettu rajapinnat missä ajassa se suunnittelu tehdään, mitä lopputuote/osa saa maksaa, millainen sen valmistettavuus on ja mitä sen tekeminen saa maksaa.
Se on se *itun insinööri kun on suunnitellut tämän tahallaan tämmöseks.
Comment
-
Oma -97 A4:n taitaa olla vielä suhteellisen normaali tapaus. Nykyisin vain jostakin kumman syystä autoihin sallitaan huollon ja korjausten kannalta idiottimaisia piirteitä. Ei vanhoissa autoissa lämppärin kenno rikkoutuessaan laskenut mehuja auton lattialle. Elektroniikasta on hierottu todellinen jälkimarkkoiden rahasampo. Kun on pakko, kukkaron nyörit aukevat helpommin....
Mutta siis omassani
-Uima-altaan vedet tulvivat helposti sisälle ellei hoksaa putsata veden poistoreikää akun alta ja tehostajan takaa.
-Tukivarsiviidakon keksijällä lienee ollut vahva ote hallinnossa, kun niitä on tehty vuosikymmenen ajan
-Takaluukun saranat todella kerää massiivisesti jäätä ja rikkovat kannen ellei sulata ajoissa.
-Vetonivelten kumit ovat meneet minulla rikki joka ikinen talvi
-Auto tyhjentää mystisesti akkunsa parissa viikossa jos ei aja
-Viides vaihde aivan liian lyhyt
Comment
Comment