Morjens! Pitäis saada uudehko neliveto farkku kaupunkiin kauppakassiksi. Hoidan nykyisin työmatkat vanhalla diesel a4:llä ja ei tuo oikein perheautoksi sovellu. Olen miettinyt B7 korimallin S4 audia, koska se ei enää hirveän kalliskaan ole, ja miellyttää jokseenkin silmääkin. Jotenki se tuntuu luotettavammalta ja huoltovapaammalta vaihtoehdolta kuin nuo ahdetut audit eikä jakopääkään ole enää remmillä. Olenko ihan hakoteillä? :) Mitä kannattais ottaa huomioon jos tällaista on hankkimassa? Myös B8 2.0TFSI quattro olisi vaihtoehto, samaa hintaluokkaa kun ovat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B7 vai joku muu?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Niin no jos haluaa välillä "askarrella" ja kaipaa kuitenkin paikalta poistumista niin B7 ässä alle. Ainakin RS mallin lisukkeet yms. tukee valintaa ja saa näyttävän laitoksen. B8 omasta mielestä myös hyvä vaihtoehto, tosin pakollinen s-line varustelu pitää kyllä löytyä. Kummallakin matka taittuu, toisessa ylläpitokustannukset onkin sitten aivan omaa luokkaansa, joka kannattaa kyllä vakavasti ottaa huomioon kyseistä kulkinetta harkitessaan. Vaikeita ovat nämä kysymykset ;)
-
tarkoitatko askartelulla satojen eurojen osien vaihtamista ja jatkuvaa vikakoodien lukemista? normaalihuollot kalliimpia tottakai, siihen osaan varautua. tulpat ei oo ilmasia ja voiteluaineita menee tuplasti ja kalliimpia ja laadukkaampia. miten ketjut onko ollu huolia?
auto tulee mopon tilalle. vakuutuksetkin on s4 500e halvemmat vuodessa kuin kawasakissa.
Comment
-
ok mun kannattee ensin katsoa varaosien hintoja. onko jotain osaa joka on kuin kulutustavaraa s4:ssa? jarruosat varmaankin maksaa hunajaa?
tuo tuhansien eurojen osat kuulostaa silti aika kohtuuttomalta, niin ihan en sulata sanomaasi :)
Comment
-
Ei tuossa ässässä minusta mitenkään erityisen kalliita nuo osat ole. Jarrut kestää hyvin ja ovat kokoonsa nähden yllättävän kohtuuhintaiset. Öljyt ja tulpat olen ostanut opieoilsilta briteistä niin ei nekään hirveitä ole maksaneet. Jos sattuu vielä hyvä yksilö vastaan niin meno on huoletonta. Toki jos peilin onnistuu paskomaan tai koneen vaikka huonolla voitelulla niin semmoisissa tapauksissa maksaa toki.
B6 ja B7 on omasta näkökulmasta paremmin korin puolesta suojattu kulumiselta kuin B8. B8 taas on tsi-miehelle helpompi purettava ja kasattava.
Noista ketjujakopäistä sen verran että omassa tiedossa ei ole kuin yksi jossa on ollut ohjuri rikki ja silläkin pystyi ajamaan vielä pitkään sen hajottua. Toisen koneen tiedän vaihdetun syystä että sylinterissä oli naarmuja ja joku oli keksinyt mennä hoonaaman pinnoitteet pois.
Äkkiseltään ei ässästä tule mieleen muuta kulutusosaa jota menee jatkuvasti kuin bensa ja joissakin öljy.
Vasta hankin ebc levyt ja palat eteen ja taakse sekä teräspunosletkut, yhteensä ~700€Viimeksi muokannut LauriJT; 13.12.2012, 23:22.
Comment
-
Niin näissä ääs-nelkuissa ei mitään hiton kalliita bremboja kuitenkaan vakiona ole? Jos autoon tulee alle 10tkm vuodessa niin miksipä edes katsoa jotain karvalakki mallista uudempaa? Jos ostaisin vuoden 2012 avensiksen nyt muutaman tonnin halvemmalla, niin se menettää takuulla hintansa nopeampaa kuin joku huippuvarusteltu vanhempi audi? Mulla tuo hiton halpa luottodiesel on tosiaan työmatkoja varten joita kertyy vuodessa n.30tkm, ja perheen yhteisiä reissuja vois kyllä kulkea jollain vähän mukavammalla autolla.. :) Edellinen ykkös-auto oli T5 V70 vm02 joka vei 9,5L/100km joten ei se kulutus nyt varmaan hirveästi enempää ole v8 audissa?
Nyt sitten vaan se hyvä yksilö. Mieluiten sellainen mihin sais tuon oman prätkäni tungettua vaihdossa. Yksi s4 b7 olisi kaupan tässä rovaniemellä joka on kuitenkin jo palanut konehuoneesta ellei jopa poltettu rahan puutteessa, avk auto joka korjattu, ja muutenkin vähän erikoisella historialla. Ei ole puolta vuotta pidempään kenelläkään viihtynyt. Toinen olisi GTI car centerillä, vähän liikaa tuunailtu minun makuun, ja en ole kyseisestä puljusta hyvää sanaa kuullut. Matkamittarin ruuvausta jopa? Saksasta kai irtoais useampiki hyvä yksilö suomeen muttaku ei tuo scheissen-kieli itseltä kovin hyvin onnistu :) ... Ja jobbarin vastuuntuntoon en luota enää ikinä!
Comment
-
Ainakin omalla kohdalla on toistaiseksi ässä tullut huomattavasti halvemmaksi osien/korjauksien suhteen kuin tuo profiilin 1.8T A4 sillä ajanjaksolla kun ovat molemmat autot olleet käytössä samaan aikaan. Oma auto tuli juurikin saksasta välittäjän avulla, joka ainakin omalla kohdalla toimi oikein hyvin ja luotettavasti. Jos uskaltaa välittäjään luottaa niin valinnanvaraa siellä ainakin riittää. Itse käytin Ottoautoa ostossa ja maahantuonnissa.
*Edit* foorumillakin muistaakseni vaikuttaa yksi jos toinenkin henkilö, jotka ovat ainakin aiemmin tarjoutuneet avustamaan auton hakemisessa saksasta.
Comment
-
Noilla kilometreillä on aika olematon ero tulppien tai jarruosien hinnalla perus A4 verrattuna. Tulpat voit joutua ehkä viiden vuoden välein vaihtamaan ja maksaako ne siinä vaiheessa sitten 60 vai 120 euroa... Muut kulut, kuten vakuutukset ja verot tekee arkikäyttöön huomattavasti isomman eron. Ne kalliit tonniluokan remontit on ne yllättävät isot pommit joita joskus tulee mahdollisesti vastaan. Auton arvoon suhteutettuna eivät tosin ole yhtään kalliimpia kuin siihen A4:een tehtynä. Vain absoluuttinen euromäärä on suurempi.
Comment
-
Joo, olen samaa mieltä hopsis:n kanssa että kun vakiokamaa joutuu kuitenkin vaihtamaan (tai niin halutessaan vaihdattamaan) niin se on aivan sama maksaako se kerran vuodessa tai harvemmin tuon 60 euroa ekstraa nelkkukoneeseen verrattuna vai ei. Eihän lopulta tuolla rahalla saa kuin puoli tankillista bensaakaan. Sillä ei tunnetusti raskaammalla q-kelijalalla pääse kuin 100 kilsaa :D.
Tuollaisia ns. 60 euron hintaeroja varmaan on tosiaan tulpat, ölpät, ehkä jarrupalasetit ja osa koiranluista jne.
Comment
-
Niin askartelulla tarkoitinkin hieman isompia asioita/detail näpertelyä, kun näissä nälkä kasvaa syödessä ;)
Mutta joo normi huollot nyt niin hirveästi kalliimpia ole.
Öljyt +9 l ja suodatin (riippuen laadusta ja hankinta paikasta) 130 €
Jarrut, no päivitystä kehiin, jos sellaiset alkaa vaivaan, itsellä Zimmermanin levyt ja EBC palat edessä ja taakse tulossa sama setti. Eipä nekään kyllä ollut vaihdon tarpeessa, mutta kun olen harrastaja niin teen autooni askarteluja ;)
Perushuolto audicenteris noin 500 € öljyen kanssa.
Lähinnä tarkoitin vakuutus, polttoaine ja verotus kuluja.
Omassa menee about:
Vakuutus liikenne + kasko noin 900 € täysillä bonareilla.
Verotushan muuttuu taas, nyt ollut maksimi, eli noin 400 € vuosi.
Polttoainetta, no V-Poveria kuluu mulla noin 12,5 l satasella (kaasujalka vaikuttaa tähän paljon!).
Ketju pärisee kylmänä, mut se on ominaisuus. Eikä kyllä ole mullakaan kauheen montaa ässää tiedossa, josta toi kasi olisi oikeesti hajonnut. Tyyppi viat, kuten venakoppien tiivisteet, imusarjan löystyminen, jne. kandee poistaa kyllä heti alussa. Eipä itselläkään ole järkyttäviä summia mennyt vaikka jo yli 50 k km takana, tosin ominaisuuksien muuttuminen viaksi pelottaa aina, esim. ketjun vaihto pelkät osat tais olla 2 500 € luokkaa ja työ vaatii koneen irrottamista. No mut samojan asioita voi pelata myös muiden mallien kohdalla.
Aika paljon tätä tietoa on tämän foorumin B6 S4 Esson baari keskustelussa. Eiköhän nämä kaikki asiat löydy sieltä, vaikka oletkin hankkimassa B7 koppasta.
Täällä kannattaa kanssa lueskella juttuja:
http://www.audizine.com/forum/forumd...6-B6-B7-S4-RS4
Mutta joo yhteenvetona itse ostasin B7 Äss4:sen, jos massit ei riitä RiSaan ;)
Onnea ja menestystä hankintaan ja tervetuloa Ässä kerhoon ;)
Comment
-
http://www.nettiauto.com/audi/s4/4955650 tuosta nyt sit oon kauppoja hieronut. ainut yksilö mitä tarjolla minun kriteereillä. rahoituspäätös valmiiksi haettuna mutta pitäis saada tämä jahkailu loppumaan. ottaakko vaiko eikö. mutta tosiaan jos jollain olis kyseisestä yksilöstä antaa tietoa niin olisin kiitollinen. auton tuonut yksityinen v.2010 saksasta, myyty heti suomessa uudelle omistajalleen (yksityinen), omistaja ajanut reilun vuoden verran ja sit ollu tuolla gti car centerillä nyt vajaan puoli vuotta myynnissä. ainakin hintaa ollut hulppeasti aiemmin, siksi ei varmaan kaupaksi ole käynyt. 5000e lähtenyt pois ja nyt on muiden kanssa samaa hintatasoa. ja mitä noille etuvaloille on voitu tehdä, kun ovat mustat orkkikset vai onko näissä jotain aftermarket mustia valoja olemassa? vai joku audin oma variaatio?
Comment
-
Hyvältä ainakin näyttää, tosin on kyllä huonot myyntikuvat ;) ihmeen kauan ollut myynnissä, kyseisellä liikkeellä kun näitä audi puolen kanta-asiakkaita riittää. Tosin yhden menettivät, kun jahkailivat ;)
Kyllä mun mielestä noita valoja sai "harmaalla", näyttää kuvassa kylläkin mustalta, pohjalla uutenakin?! Ainakin omassa on myös harmaalla pohjalla. Paremmin tietävät varmentakoon.
Mites tuossa lukeet et 17" talvipyörät?! Mahtaako ees mahtuu pyörimään?!
Väri on kyllä hieno ;)
Comment
-
juu on hyvin laitettu kaikkea sopivasti, tummat takavalot maybe viel? mutta joo mukavan oloinen auto, historia ei kamala, ellei sit joku ilmesty nyt ja kerro kuinka on suomen radoilla rankaistu. kunpa vaan olis munaa ja laittais kaupat lukkoon. 17 varmaan jotkut tietyt vanteet menee, jostain luin asiasta, sopivalla et luvulla. ei haittaa minua saapahan halvemmat renkaat.
Comment
-
Itte kyllä pitäsin takavalot tuollaisina orkiksina kuin tuossa ovat. Menee minusta liian mustaks, mut no photoshop on keksitty, jolla voi testata ennen hankintaa ja makuasioitahan nuo ovat ;)
Ööö niin Hessu on mullakin 18" talvipöörät ja jopa 40 profiilin renkuloilla ja siel ne alla pyörii ;D tosin mun alusta säädöillä hieman välillä ottaa kosketusta...
Comment
-
mites muuten onko s4 nirso bensiinin kanssa, kulkeeko e10:llä vai pitääkö laittaa 98 oktaanista? näyttäs muuten olevan vähän halpunut bensanhinta sitten viime kesän huippuhintojen. kyllä meinas käydä kukkarolle kun ajeli volvolla 98 oktaanisella melkein 40tkm viime vuonna. keskikulutus n.9 litran paikkeilla. tuon dieselin kun laittoi niin n.300e kuukaudessa tulee säästöä pelkästään työajosta.
Comment
-
no joo aivan totta..
onko b7 s4 vakiona xenonit? ja olisko jotain sivua jossa olis speksit ja varustelistaa?Viimeksi muokannut AnttiJuhani; 16.12.2012, 00:45.
Comment
-
http://www.nettiauto.com/audi/s4/4955650 tuosta nyt sit oon kauppoja hieronut. ainut yksilö mitä tarjolla minun kriteereillä. rahoituspäätös valmiiksi haettuna mutta pitäis saada tämä jahkailu loppumaan. ottaakko vaiko eikö. mutta tosiaan jos jollain olis kyseisestä yksilöstä antaa tietoa niin olisin kiitollinen. auton tuonut yksityinen v.2010 saksasta, myyty heti suomessa uudelle omistajalleen (yksityinen), omistaja ajanut reilun vuoden verran ja sit ollu tuolla gti car centerillä nyt vajaan puoli vuotta myynnissä. ainakin hintaa ollut hulppeasti aiemmin, siksi ei varmaan kaupaksi ole käynyt. 5000e lähtenyt pois ja nyt on muiden kanssa samaa hintatasoa. ja mitä noille etuvaloille on voitu tehdä, kun ovat mustat orkkikset vai onko näissä jotain aftermarket mustia valoja olemassa? vai joku audin oma variaatio?
Comment
-
Entäs tuosta naapurin puolelta?
http:// http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S4_4_2_Avant_Black_Edition_43752508.htm?ca=11 &w=1
Comment
-
Joo kyl se gti car centerin s4 meni kaupaks, tulikohan klubilaiselle?
Olen tuotakin katsonut, mutta kurssi on huono. hinta pomppaa reilusti yli 30ke. saksassa olis kyl paljon s4:sia tarjolla.
Comment
-
Jep, minähän sen gti car centerin ässän kävin hakeen. Luulin jo, et myöhästyn ite, kun lukasin et oot hieronu kauppoja siitä. :) Mut sä jäitkin jahkaileen ja mä keräsin rohkeutta. :) Klubiin olis tarkotus tässä liittyä, kunhan malttaa istahtaa koneelle ajamisen sijaan :) Foorumia jo kuitenkin pitkään (vuosia) seuraillut.
Comment
-
Hyvä Tumppi ei se haittaa vaikka ehit ensin! Mulla oli vähän kuljetusprobleemia prätkälle niin en uskaltanut varata sitä äs nelkkua. :) Olis menny ens vuoden puolelle että pääsisin auton hakemaan ja välimatka on kova. Hyvä sen auton pitäis olla, tietoaki sain siitä. Nyt pitää ettiä uus yksilö joka vähintään samoilla varusteilla, enää kun ei karvalakkimallit kelpaa.. :)
Comment
Comment