Kappas juu, nyt tietenkin verrattiin S4 B7:aa ja B8 3.0TDi:tä. Tuo Mkurttin kommentti jotenkin sekoitti, että olisi mietitty 3.0TDi vs. 2.0tfsi. Kyllä mäkin kyllä mielummin aina tietenkin tuon kasin hommaisin ;).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B7 vai joku muu?
Collapse
X
-
Joo tosiaan se kasi kutkuttelee. 2.0tfsi vain toisena vaihtoehtona mutta vahvasti sulkeutumassa pois. Tehokas se 3.0tdi varmasti on, mutta tuo kulutus onko ihan tosi että niin pienellä pääsee. Ohjelmoitu kone vie kaverilla 7 satkulle a6 quattrossa. 600nm väännöt saa kyllä minunkin huomion. Ja anteeksi moittimiseni mutta en ole edes etsinyt tietoa kyseisestä koneesta, en tiedä kuin kaksi tapausta.
Comment
-
Nyt kun on muutaman tuotantokauden top gearin tuoreimpia jaksoja ja kuunnellut superautojen v8 murinoita, sekä samalla pohtinut juontajien surullisia puheita isojen koneiden sukupuuttoonkuolemisesta monen erilaisen eko-auton ja hintojen nousun myötä, niin tulee aika sekavat fiilikset :D ....
Kävin katsomassa skoda octavia tdi rs:ää, kia sportagea, bmw 325d:tä, 520d:tä, avensista, ja kyllähän nuo autot pistää mielen matalaksi. Yhdessäkään autossa ei ollut kuin ne lapin varusteet eli lohkolämmitin ja sisätilanpistoke. Hohhoijaa. Ei nämä ole minusta autoilijoiden autoja. Nämä on semmosten autoja jotka eivät edes tykkää ajaa, vaan hoitavat pakolliset ajonsa mahdollisimman halvalla.
Comment
-
54mmy aika maltilliset lukemat. Lieneekö joku vialla kaverin autossa. Pitkää matkaahan täällä lapissa vaan pääasiassa ajetaan ja varsinkin tämä kyseinen yksilö.
Comment
-
Kävin huvinvuoksi kokeileen 3.0TDI B8 quattroa ja olihan se mukava peli. Avanttina vielä oli. Harmi ku oli nii hirveen värinen että jo pelkästään se pisti miettimään vaihtoehtoja. Noh, hintaluokkaan ei oikein noita kolme litrasia löydy, ainakaan siedettävillä kilometreillä, mutta kaks litrasia kylläkin. Pidän vielä tutkan auki :) ... S4 kyllä edelleen himottais ;) ...
Comment
-
En ole vieläkään käyny kokeileen. Saksassa edelleenki odottelis se ässä, ja vieläpä kaikki järkätty jo valmiiksi että se saapuis lähisatamaan. Nyt on ainakin pankkiasiat kondiksessa. Ei menny kuin 2kk!! Saakeli oli hermot kovilla välillä ja pankki meinas vaihtua.
Pikkusen on alkanu pelottamaan tuontiverojen määrä :( .... Laskin ehkä hiukan alakanttiin ja nyt pähkäilly monet illat niitä että paljonko tulee olemaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiPikkusen on alkanu pelottamaan tuontiverojen määrä :( .... Laskin ehkä hiukan alakanttiin ja nyt pähkäilly monet illat niitä että paljonko tulee olemaan.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiEn ole vieläkään käyny kokeileen.
Comment
-
Tuo uutinen kyllä muutti melko paljon. Veroprosentti on ollu 44 mitä oon kattonu nyt vanhojen päätösten perusteella jotka menny päästöjen mukaan! Se on tehny n.13ke mikä on aika paljon. En kyllä tykkää dieseleistä tippaakaan joten olikohan tuossa sitte vihdoinki se viiminen niitti pistää auto tilaukseen. Tais mennä taas yöunet ;D ...
Comment
-
En tiedä ootko kattonu kuinka vanhoja veropäätöksiä, mut tällähetkellä manuaali vaihteisen S4:sen (324g/km) veroprosentti on 48,5%. MAHTI-järjestelmän mukaan vm.06 150tkm ajetun S4:sen yleinen myyntihinta on 23082€, josta siis 48,5% veroa tekee ~11200€ autoveroa. Vastaavasti:
-06 100tkm = 12450€ veroa
-07 100tkm = 13370€
-07 150tkm = 11980€
Comment
-
Ei missään nimessä puolimoottoria jos vain pienille kilsoille autoa tarvii, ite en miettinyt hetkeäkään c6 3.0tdi:stä c5 ässään siirtymistä (tai nojoo tulihan sitä mietittyä melkeen vuosi...).
Kasi käy kauniisti, ääni on mahtava kun antaa baanalla hanaa.
Kasin kanssa et jatkuvasti mieti lastuvirityksiä, tai että kun sais ees vähän tehoa lisää. Se on mikä on eikä muuksi muutu.
Kasi kulkee vähemmällä mitä vanha bensa volvo, uskokaa tai älkää.
Kasi on 4minuutissa lämmin kun talvikelillä lähtee liikenteeseen, ilman webastoa tietenkin.
Kasin verotuksessa ei tarvi miettiä että mihin kohtaan se päästölukema asettuu, seon reilusti +300
Jos sulla on varma työpaikka, kasikoneisen pystyy kyllä ylläpitämään.
Comment
-
Tumppim: Noi prosentit mitä oon nähny oli jostain muualta kuin mahti-järjestelmästä. Joku ilmeisesti poiminut yhteen sivustoon koko tietokannan. Voin koittaa etsiä sen sivun vielä. Siinä ei ollu kovin vanhoja päätöksiä. Olisiko ollut kahden viimeisen vuoden ajalta. Tottapuhuen en sieltä mahti-järjestelmästä ole osannut katsoa. Kuinkahan paljon se prosentti sitten nyt tulee olemaan tuon uudistuksen myötä?
Vakiduuni löytyy, ihan hyvä liksakin. Menojakin tottakai on pienen perheenlisäyksen myötä tullut, mutta tänään meni prätkä kaupaksi joten yksi menoerä on vähempänä. Toinen auto on tulossa myös perheeseen, se millä minä sitten kuljen työmatkat edullisesti (1000e riisikippo yms)...
Näin niitä muuttujia tulee kokoajan :)
Comment
-
1.4.2012 voimaan tulleet veroprosentit näkee tuolta http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...t/04401012.pdf Mahti-järjestelmästä vaan katotaan se yleinen myyntihinta, jonka mukaan lasketaan veron määrä. Mitä mä tota lehtijuttua oikein ymmärsin, niin en odottelis kovin pian mitään muutosta tulevan. Mahtaako olla toi päätös johonkin yksittäiseen keissiin? Varsinkin toi ote oikeuden päätöksestä on jotenkin ihmeellinen. Eihän -99vm. autoa ole voitu edes verottaa päästöjen perusteella. Tossahan vaan vedotaan ihmisiin, et valittais veropäätöksistään, et saatais muutoksia, niinkuin aikoinaan tossa "Siilin" tuomiossa. Ja kuinka monta vuotta siinä meni ennen kun jotain tapahtu? ;)
Sen mitä tiedän, niin autoverotukseen on kyllä tulossa muutoksia, mutta lähinnä siihen miten ja mikä taho sen hoitaa. Ja tämä on kyl järkevä muutos. Voin olla kyl väärässäkin ja kohta tulee joku EU-tuomioistuimen päätös ja sitten shamppanja virtaa ja banjot soi :D
Comment
-
No itekki tuon moneen kertaan lukenu että tarkoittaako tämä nyt tätä yksilö tapausta, vaiko kaikkia mahdollista niinku uutisessa annetaan ymmärtää.
Comment
-
2 kpl tällaisia käsittelyitä on tänään ollut. Vähän tuoreempikin auto kysymyksessä toisessa keississä:
http://www.oikeus.fi/61092.htm
http://www.oikeus.fi/61091.htm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viestiEi missään nimessä puolimoottoria jos vain pienille kilsoille autoa tarvii, ite en miettinyt hetkeäkään c6 3.0tdi:stä c5 ässään siirtymistä (tai nojoo tulihan sitä mietittyä melkeen vuosi...).
Kasi käy kauniisti, ääni on mahtava kun antaa baanalla hanaa.
Kasin kanssa et jatkuvasti mieti lastuvirityksiä, tai että kun sais ees vähän tehoa lisää. Se on mikä on eikä muuksi muutu.
Kasi kulkee vähemmällä mitä vanha bensa volvo, uskokaa tai älkää.
Kasi on 4minuutissa lämmin kun talvikelillä lähtee liikenteeseen, ilman webastoa tietenkin.
Kasin verotuksessa ei tarvi miettiä että mihin kohtaan se päästölukema asettuu, seon reilusti +300
Jos sulla on varma työpaikka, kasikoneisen pystyy kyllä ylläpitämään.
Comment
-
Jees. Mulla on nyt sellanen, mut kun nykyään ei voi oikee mihinkään luottaa..
Edit. Eli työt ei oo loppumassa, mut työt ulkoistetaan alihankkijalle (tai niin kuin nykyään hienosti sanotaan, partnerille. ) kaikkihan tietää mitä se saattaa tarkoittaa. Noh, silleen oon laskenu, et tulot säilyy suht ennallaan suunnilleen 3 vuotta, kävi miten kävi, eli kait se pitää antaa mennä vaan. :DViimeksi muokannut KuiKelo; 12.2.2013, 11:18.
Comment
-
No niin! Saisikos täältä vähän apuja ässän kunnon tarkistamiseen. Huolto-ohjelma helpottaisi kummasti. Entäpäs minkälainen huolto kannattaa tehdä kun auto suomessa? Onko ässissä jonkinlainen lämpimien maiden termostaatti vai onko ihan suomen keleille sopiva jo valmiina ja mitä se mahdollisesti maksaa? Moottori ja sisätilanlämmittimen asennus?
Ja nyt pankkiin ;) ->
Comment
-
Onnittelut loistavasta valinnasta. (omaa vieläkin ikävä. :/ )Tuohon lämmitinasiaan en itse ainakaan aikoinani löytänyt selvyyttä. Nyt B7/6 ässiä on jo enemmänkin palstalla, eli saattaa löytyä jo apujakin. Ei kait siihen kyllä mitään termareita tarvitse vaihdella, mulla ainakin lämpesi nopeasti.
Normihuolto kannattaa varmaan tehdä maahan tullessa, ohan iman mielenterveyden kannalta. Koeajolla kannattaa kuunneella ketjun kolinat ja rohinat..
Comment
-
Termari oli jotain vähän päälle 60€ marmorilta. Vaihto noin tunnin homma, jos ei vastusta. Vanhemmuuttaan alkavat vuotamaan ja lämmöt ei tahdo pakkasella nousta 90 asteeseen.
Ja mulla on ihan säteilyvastus lohkon kyljessä +sisähaara. Kyllä siitä pientä apua kovemmilla pakkasilla tuntuu olevan. Mutta käyntiin lähtee hyvin ilman lämmitystäkin. Lämmitinvastus tulee kyllä todella helpolle paikalle, jos asennusta miettii.
Comment
-
Koeajolle en itse pääse, mutta ketjun ääniä ja venttiilikopan öljyvuotoja olen tuontifirman pyytänyt erityisesti tarkistamaan.
Comment
-
Vielä niin vaiheessa, että autoa ei ole edes välikäsi nähnyt, joten kuvia sitten joskus. Justiinsa maksoin pois ja kerranhan se kirpasee. Tai noh, vissiin vielä toisenkin kerran kun tulli nyhtää loput. Talvirenkaat hakusessa vanteineen. Meneekö RS4 replica 17"?
Comment
Comment