Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Syitä miksi ei kannata ostaa 2001 S6:sta...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Omaa ässä kuumetta lykkäsi kummasti epävarmat työ kuviot. Yhestä oli jo aika pitkälti päästy hinnassa sopuun kun firmasta tuli tieto, että kaikille ei oo töitä loppu vuodesta. Reilu vuoden taistellu vastaan ja sitte kun vihdoin annan periksi, niin käy näin. Ei sillä että ottais päähän, tai mitään.

    Comment


    • #32
      Mun pitäs kans alkaa vaihtamaan A3 isompaan kohta. Mitenkähän sitä voi edes sivuuttaa nuo veekasit?

      Comment


        #33
        Tiipii:

        Olen tuosta autosta jo kerran soitellut. Jos haluat lisätietoa tai että kyselen uudestaan (jos en löydä tuolta lappukasasta ko. auton tietoja) niin otappa yhteyttä.

        Comment


          #34
          Mahtavia moottoreita nuo v8:t luonteeltaan, eikä niissä ole mitään särkyviä turboja ja ahtovuotoja. Ja kannentiivisteitä, puolia yms. on mun tietojen mukaan menny muistakin autoista ku vain v8 ässistä.

          Comment


            #35
            Kyllähän yli 10 vuotta vanhan auton kanssa alkaa kilometrit ja ikä vaikuttamaan yhdessä auton pidon kanssa enemmän kuin moottorin tyyppi. Tietenkin vapari on yksinkertaisempi ja omaa vähemmän vikakohteita kuin ahdettu. Silti haaveilen ronsusta. Joskus se kaikki säätö vaan on sen ylimääräisen vaivan ja rahanmenon arvoista. Itse asiassa sama totuus pätee pienemmässä mittakaavassa myös ässään. Eipä sitä möhköä kasia objektiivisesti ajatellen voi järjellä perustella vaikkapa 1.8T A6 quattron edelle mutta kyllä joka päivä tulee jossain välissä hiukan tarpeettoman paljon painettua kaasua ja se on se tunne josta on valmis maksamaan vähän extraa.

            Comment


            • #36
              Menee nyt ehkä hieman ohi aiheen, mut nuorempana tuli kateltua lähinnä moniventtiilipelejä tomaatilla ja urpolla yms.

              Nyt olis hakusessa 8 tai kymppivenainen farkkuvajaavetopalme,mielellään ilman urpoa, kylmästöintiä, tomaattia ja muita mahdollisesti hajoavia kohtuukalliita kilkkeitä. Ja vaikka sen on itelleen järjellä perustellut, niin silti oman suurimman huomion saa tomaatilla varustetut moniventtiiliturbonelikot joissa on toimiva kylmästöinti jne :D Auton valinnalla ei oo mitään tekemistä järjen kanssa, ainakaan jos on vähänkään "autohullu" :D

              Comment


              • #37
                Mulla oli tollanen Ässä, tosin tavallisilla penkeillä, Viron tuonti. Auto oli aivan sikamakee, ainoa huono puoli oli tosiaan kulutus, 15l/100km nätissä ajossa, mutta köyhästä se vaan tuntuu kalliilta. Omassani oli bilsteinin alusta ja 19" renkaat, ajostaan aivan mahtava. Tollaset putket tais kans olla ja äänet kohdillaan :)
                Viimeksi muokannut MTS_67; 6.11.2012, 23:05.

                Comment


                • #38
                  Otsikkoon vastaten: koska niitä on myös 2002 ja 2003 mallisia ;)

                  Mulla on pitkästäaikaa sellainen tilanne ettei ole mitään tarvetta vaihtaa autoa, normaalisti reilun vuoden välein auto on vaihtunut.
                  Tuo ässä on ollut minulla kohta vuoden ja tykkään kyllä kovasti, ei ole vaatinut toistaiseksi mitään remppaa ja leimakin tuli kun konttorilla käytin.

                  Ei se ole sportti mutta liikkuu todella vaivattomasti.
                  Kulutta jonkinverran ainetta mutta taitaa naapurin 740 volvo viedä saman satasella.
                  Eipä tuon hankintaa/kannattavuutta auta paljoa miettiä, jos on paalua niin ei muuta kun kaupoille. Itseäni ei S6 hankinta ole harmittanut hetkeäkään.

                  Comment


                  • #39
                    Huono puoli tuossa on myös se, ettei sen jälkeen enää pahemmin kiinnosta vaihtaa mihinkään vajaamukiseen vaikka tarve tulisi :)

                    Comment


                      #40
                      Ei mulla tehny yhtään tiukkaa siirtyä V8:sta I5:een :)
                      Pitää vaan valita sopiva vajaamukinen.

                      Comment


                        #41
                        Mutta sun mielenterveyden tuntien, en yhtään ihmettelisi jos siirtyisit wokkipannu kuskiksi ;)

                        Comment


                          #42
                          Pidä sinä vaan tankatessa ne lapaset kourassa ja vaihtele niitä nokkia :D

                          Comment


                          • #43
                            Kyllähän vajaamukinenkin käy jos kulutus kuitenkin pysyy sahapukin tasolla..

                            Comment


                            • #44
                              Ääni myös täältä ässälle, vaikka oma odottaakin remppaa tällä hetkellä! Oikeastaan ainoa huono puoli tässä autossa on, että tämän jälkeen seuraavaa hankkiessa on valintakriteerit ja vaatimustaso aika korkealla! ;)

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                                Pidä sinä vaan tankatessa ne lapaset kourassa ja vaihtele niitä nokkia :D
                                Ei se ehdi, se korjaa mun halvempaa täysmoottorillista :D

                                Comment


                                  #46
                                  Turhat jorinat sitten chattipuolelle...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itsellä myös edelleen kauhea ässä-kuume. Ehdokkaita on katseltu Hollantia myöten...Hulluinta on se, että auto tulee vaimolle eikä itselle...:D On muuten isoja eroja tuontifirmojen kuluissa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itse vierastan tota tuontifirman käyttöä, 1 yritykseltä kysyin ja he sanoivat että laskutushinta on auton pyyntihinta näinollen jos saavat tingittyä vaikka 1000€ niin aikamoisen katteen saavat työlleen..
                                      Firman edustaja sanoi ettei Saksassa saa tingittyä hintoja, nyt 3 tuttua hakenut 6kk sisään auton sieltä ja jokainen saanut tingittyä tuntuvasti hintaa pois.

                                      Ja sama juttu Amideus eukolle tota ollaan hommamassa :) Emäntä vaan tossa naureskeli et uskaltaakohan ees ajaa tuollaisella..

                                      Comment


                                      • #49
                                        No meillä vaimon eka auto oli A6 Biturbo eli nou panik...Muutenkin ajaa reilummin kuin minä...:)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Hiukan aiheesta sivuun, mutta lienee osasyy vaimojen reilumpaan ajoon se, että he eivät korjaa/huolla autoa eivätkä maksa juurikaan sen ylläpitoa satunnaista tankkausta lukuunottamatta. Jos rouvalle joskus oma auto tulee, niin saa huolehtia sen alusta loppuun saakka itsenäisesti, niin josko oppisi ymmärtämään siihen liittyviä toimenpiteitä ja kustannuksia.

                                          Joko se ässä on haettu? Mitä sitä turhaa potkimaan vastaan. Osta se nyt kun se vielä on mahdollista.

                                          Comment


                                            #51
                                            Vaimojen autoiluista puheenollen. Meilläkin nousi metakka kun viimeksi olin autoa vaihtamassa. Olin C4 ässää antamassa vaihdossa uudempaan mutta eihän se hallitukselle sopinut. Laitettiin sitten mamman Almera kiertoon ja vanhempi ässä jäi rouvan autoksi kun minä hain uudemman. Vähän enemmän jäi rahoitettavaa mutta nyt on sitten molemmille omansa ettei tarvi tapella :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tämä menee nyt väkisinkin tsättäilyksi mutta meillä on käynyt tuo sama ilmiö ässän hankinnan jälkeen.
                                              Vaimo tuolla ajelee jatkuvasti vaikka perheessä on myös kakkosauto, mulle jää lähinnä satunnainen kruisailu, tankkaaminen, katsastukset, huollot, pesut, jne...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei vielä oo haettu ja nyt o S6 saanutr kovan kilpailijankin S4 n2003vm :) Katellu nyt Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja kyllähän noita tuntuu aika reilusti olevan tarjolla..

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Firman edustaja sanoi ettei Saksassa saa tingittyä hintoja
                                                  Mitä tota Gripiä on tullu katottua niin sen perusteella tinkiminen on enemmänkin oletus Saksassa.

                                                  Jotain syitä miksi ei ostaa S6:sta? Korimalli on vanha, eikä siitä nuorennu. Sen takia itse en isoja summia maksaisi. Ja jos on tomaatti niin montako mallia Audilta löytyy joissa laatikko-oireita ei olisi?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Montako automaattia ylipäänsä on olemassa jotka toimii ikuisesti, myös konsernin 6v 2wd manuaali alkaa oireilla tuossa 400tkm jälkeen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Menee taas hivenen offtopiciks juttelin taannoin 1 korjaamohepun kanssa automaateista suositteli öljynvaihtoa 50tkm välein vaikka autossa olisi huoltovapaa laatikko.. On kuulemma öljyt jo aivan "paskana" 2 vuoden jälkeen.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        On siinä vähän liiottelun makua, jos kahdessa vuodessa muka menee "aivan paskaks". Sinällään on kyllä oikeassa, öljyt ja suodatin on hyvä vaihtaa aika ajoin. Onhan se loota huoltovapaa ja kestää ns. eliniän, jos eliniäksi on laskettu 100 tkm..

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eiköhän ne sen 200tkm kestä.Tietysti riippuu millaisella käytöllä on ja huonompia ja parempiakin yksilöitä löytyy.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Se tinkaaminen riippuu tosi paljon tapauksesta. Joka kerta kun oon ollut hieromassa kauppaa ns "tip-top" autosta, on tinkaaminen ollut todella vaikeaa. Jos yksilö on helmi ja myyjäkin sen tietää, ei luvassa ole kyllä kovin ihmeellisiä alennuksia. Yleensä. Edellistä mersua ostettaessa myyjä ei tingannut euroakaan. No ei ollut autossakaan kertakaikkiaan mitään moitteen sijaa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja hartsi
                                                              Eiköhän ne sen 200tkm kestä
                                                              Yleensä kestää ja enemmänkin, komeesti. tarkoitus olikin kritisoida lähinnä sitä huoltovapautta. Eihän sitä huoltaa tarvikkaan, jos vaihtaa koko askin, tai jos autolla on tarkoitus ajaa vähän vähemmän, kuin mitä noilla Suomessa monesti vedetään.. =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X