Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaisinkutsut.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Jos kampanja liittyy päästöhuijauksiin, se on varmasti pakollinen ja kun se tehdään, tietysti sun stage 1 menee bittiavaruuteen, eli palautuu vakioksi.

    Keskustelua asiasta tässä, mihin olet aiemmin kysynyt: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4#post1483136

    Comment


      #62
      Alkuperäinen kirjoittaja hannu kalevi Näytä viesti
      Audi A4 3.0tdi 2017 B9 . Huoltopäiväkirjaan tullut merkintä, että autoon saatavissa ohjelmapäivitys 20.6.2023. Mitähän tuo päivitys sisältää ? Autossa on optimointi ohjelma stage 1. Kannattaako päivitystä teettää ollenkaan ?
      Juuri käytin oman vm17 B9 3.0tdi 200kw huollossa ja samalla tehtiin kampanja 23EV. Se on moottorin ohjainlaitteen päivitys joka ilmeisesti liittyy päästöihin. Kampanjaan liittyy myös ilmaiset 1+3kpl adblue täyttöjä, eli oletettavasti adblue kulutus tulee lisääntymään.
      Auton käytöksessä en havainnut mitään muutosta 15km ajolla.

      Ennen päivitystä:
      Address 01: Engine (J623-CRTC) Labels: Redir Fail!
      Part No SW: 8W0 907 401 E HW: 059 907 309 F
      Component: 3,0l V6 TDI H23 0003

      23EV kampanjan jälkeen:
      Address 01: Engine (J623-CRTC) Labels: None
      Part No SW: 8W0 997 401 HW: 059 907 309 F
      Component: 3.0TDI MD1 H23 0001

      Comment


        #63
        Laitetaan myös tänne kun on parempi ketju asialle. Eli Audi e-tron SUVia koskee, parannuskampanja 87H9: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...30992-0001.pdf

        Comment


        • #64
          Uusi päivystys A6 3.0 TDi 2014

          Olin Audi korjamossa huoltaja sanoi auton pitää laita uusiipäivystys ennen katsastaa ?
          Auto 2014 3.0 TDi mikä mahtaa olla se päivystys ? Tiedökö joku? Kiitos
          Viimeksi muokannut Killeri; 21.7.2024, 12:46. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

          Comment


            #65
            Melko varmasti päästöhuijaussofta vielä ecussa: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...eseleiss%C3%A4

            Comment


              #66
              Eiköhän se ole tuo liitteen kampanja

              Comment


                #67
                Tänään tärähti postiluukusta kampanjakutsu 23BK. Autona 2008 A6 Allroad BPP 2.7TDI moottorilla.

                Liittyy typpioksidipäästöihin. Ovatko nämä kirjeitse tulevat kampanjat pakollisia? Oudolta tuntuu lähtee muuttamaan 16 vuotta hyvin toiminutta ohjelmistoa. Vai onko päästöhuijauksia kikkailtu jo vuonna 2008 hiukkasloukuttomaan autoon?

                Traficomin sivuilta:

                "Typpioksidipäästöjen raja-arvoissa ei pysymistä ei voida varmistaa kaikissa ajo-olosuhteissa. Kaikki kampanjan piiriin kuuluvat autot saavat uuden moottorin ohjainlaitteen ohjelmiston. Yksittäisiin malliversioihin asennetaan myös uusi vaihteiston ohjainlaitteen ohjelmisto kytkeytymiskohtien sopeuttamista varten."

                https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/17485

                Comment


                • #68
                  Jos takaisinkutsukampanjaa ei suorita tietyn määräajan sisällä, huoltamattomista autoista lähtee lista maahantuojalta Traficomille ja seuraava katsastus hylätään.

                  Comment


                    #69
                    Kiitos lateski. Aikaa varailemaan siis.

                    Comment


                    • #70
                      Empä usko että 2008 vuosimallin autosta lähetettäisiin tietoja Traficomille. Tollaisen automäärän (paljon vanhoja linttoja ja uusia) kyttäämiseen tarvittaisiin satoja virkamiehiä. Höpö höpö. Siis suhtaudut ihmisten kyttäämiseen asenteella kunnes kuolema erottaa.
                      Ja uudella ohjelmalla kulutus nousee ja teho laskee. Sillähän ei ole mitään merkitysta.

                      Comment


                        #71
                        On sitä paljon vanhempiakin autoja takaisinkutsuttu. Esim. edellinen turvatyynykamppis jossa vaihdettiin B5 ja C5 aikakauden autoihin rattibägejä, tai en tiedä vaihdettiinko kaikkiin mutta ainakin tarkistettiin.

                        Eikä niitä mitkään virkamiehet kyttää, tietojärjestelmät juttelee keskenään. Aivan normaalia arkipäiväistä toimintaa takaisinkutsut.

                        Comment


                          #72
                          aurinkola ei ole uskon asia, eikä höpö,höpö. Jopa lopullisesti poistetuista autoista on takaisinkutsu merkintä jos ei ole suoritettu:

                          Click image for larger version

Name:	Näyttökuva (1).png
Views:	794
Size:	227,6 Kt
ID:	1979760

                          Comment


                            #73
                            Juu, ei näitä takaisnkutsuja ihmiset valvo, paitsi katsastuksissa. Jos ajoneuvossa on turvallisuuteen tai päästöihin liittyvä takaisinkutsu tekemättä niin pomppaa katsastuksessa. Trafin järjestelmässä lienee jokin punainen lippu pystyssä silloin, jonka katsastaja näkee.

                            Comment


                            • #74
                              {A6Q Avant 2006, ASB 3.0TDI}

                              Käytin tänään. Esitiedot oli että softa päivitetään, vänkärin airbag vaihdetaan ja imusarjassa joku putki tarkastetaan/vaihdetaan. Tiskillä kaveri sanoi että nyt on bägi vaihdettu ja softattu mutta putkia ei tarvinnut vaihtaa.
                              Hanskalokeron tavarat oli epäilyttävän samassa järjestyksessä nuppineulaa myöten joten epäilin että siellä ei ole sittenkään käyty.

                              Kotona VCDS:
                              Moottorinohjaus:

                              Uusi:
                              Address 01: Engine Labels: None
                              Part No SW: 4F0 997 402 G HW: 4F0 907 401 C
                              Component: 3.0L V6TDI G000AG 0001
                              Revision: --H03--- Serial number:
                              Wanha:
                              Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
                              Part No SW: 4F0 910 402 D HW: 4F0 907 401 C
                              Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
                              Revision: --H03--- Serial number:

                              ja vaihteisto:

                              Uusi:
                              Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
                              Part No SW: 4F0 997 749 K HW: 09L 927 156 C
                              Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0001
                              Revision: --H01--- Serial number: 4192724

                              Wanha:
                              Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
                              Part No SW: 4F2 910 156 F HW: 09L 927 156 C
                              Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0030
                              Revision: --H01--- Serial number: 4192724

                              Eli laatikon ja moottorinohjauksen softa on uusi.

                              Yhdenkään airbagin sarjanumero ei ole vaihtunut (ja hanskalokeroa ei näytä irroitellun) joten jään nyt siihen uskoon että vänkärin bägiä ei tarvinnut vaihtaa.

                              Comment


                              • #75
                                Ei tarvinnut vaihtaa vai liike päätti oikaista ja väittää muuta? Kun kerran olivat tiskillä sanoneet, että vaihtoivat. Sehän olisi ainakin rakennusalalta tuttu toimintatapa. Mikä olisi varmaan vähän vakavampi juttu, kun kyseessä viranomaisten määräämät takaisinkutsut turvallisuuteen liittyen.

                                Comment

                                Working...
                                X