Tuossa ku tutkiskelin huoltokirjaa, niin löyty takaisinkutsukampanjat 4846 ja 9288. Olisko jollaki mitään hajua minkälaisista takaisinkutsuista on kyse? AKE:n sivuilta ei löydy näillä koodeilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takaisinkutsut.
Collapse
X
-
Taitaa olla hieman yliampuvia ne "takaisinkutsu" nimikkeet noissa tapauksissa, ekä niillä ole mitään tekemistä AKE:n kanssa. Eiköhän noita sanottane kamppanjakoodeiksi, eli ne tehdään mormaalien huoltokäyntien yhteydessä ja koskevat havaittuja mahdollisia häriötekijöitä.
Joka huoltoon merkkarilla kun kuuluu tarkastaa onko mainitun kotteron kaikki kamppanjat suoritettu, ellei niin ne tehdään ensitöikseen ja ilman kustannuksia...
-
Vieras
Selvitetään ensin mikä on takaisinkutsu ja mikä normaali kampanja:
Takaisinkutsu on yleensä liikenneturvallisuuteen vaikuttava korjaustoimenpide, johon auto kutsutaan siis kirjeitse. Toki jos omistaja on vaihtunut moneen kertaan, ei kutsu aina löydä perille.
Kampanja taas on sellainen, joka tehdään kun auto tulee huoltoon seuraavan kerran. Siihen ei kutsuta ja sen saa tietää vain soittamalla/ käymällä merkkikorjaamolla. Pende sen edellä jo selitti.
Sitten on GW eli goodwill toimenpiteet, joissa tehdas maksaa jonkun osan korjauksesta, tiettyjen ehtojen täyttyessä autosta ( onko huollot tehty missä, ajokilometrit, jne jne), jossa ei takuu enää ole voimassa. Esim. 4F korissa ovien ruosteongelmat ovat menneet pääsääntöisesti tehtaan takuuseen 100% niin osien kuin töiden osalta.
Potti voi jakautua myös esim. asiakas maksaa työt, tehdas osat. Tai sitten näiden välillä prosenttiosuuksilla vaihdellen. Auton tiedot syötetään tehtaan takuujärjestelmään ja se kertoo onko gw;tä olemassa ja miten maksu jakautuu. Tämän mukaan merkkikorjaamo sitten osittaa laskun jos korjaus tehdään. Merkkikorjaamo ei voi vaikuttaa tehtaan järjestelmän antamaan tulokseen mitenkään.
Kaikki kampanjat ja takaisinkutsu kampanjat tehdään täysin maksutta, niin osien kuin töiden osalta. Ei ole väliä onko huoltokirjaa tai mistä auto on tuotu.
Comment
-
3.0TDI 2012 takaisinkutsu
[COLOR=#0066cc]https://www.audi.co.uk/about-audi/latest-news/audi-product-recall.html[/COLOR]
[SIZE=3]Audi product recall[/SIZE]
Sep 5, 2014
Audi AG is to recall a number of cars worldwide due to a potential issue with the brake booster. The recall affects a small number of cars with[COLOR=black] [/COLOR]3.0ltr TDI turbo diesel V6 engines, registered between March and December 2012.
Toisesta lähteestä:
Audi AG says it will recall about 70,000 diesel-powered 2012-model A4, A5, A6 and A7 cars and Q7 large crossover vehicles to replace a defective power brake booster.
All affected vehicles are equipped with the company’s 3.0-liter diesel engine. Audi says the braking system could lose boost because of a leaky membrane in the system.
Comment
-
KampanjaKoodi:
47L8
EY-hyväksyntänumero:
Merkki:
Audi
Malli:
Audi A6, Audi A6 Avant, Audi A7 Sportback, Audi A6 Allroad, Audi Q, Audi A5 Cabrio, Audi A4 Sedan, Audi A4 Avant, Audi A4 Allroad, Audi Q5, Audi A5, Audi A5 Sportback
Vikakohde:
3,0 TDI jarrutehostajan alipaineputki
Kampanjan piiriin kuuluvien autojen moottoritilan alipaineputki vaihdetaan kaikissa tapauksissa. Lisäksi rintapellin jarruputken öljyisyys tarkastetaan ja tarvittaessa rintapellin ja jarrutehostimen välinen alipaineputki vaihdetaan. Mikäli jarrutehostimellakin on öljy, myös jarrutehostin vaihdetaan.
Valmistenumeroväli:
Muu kohdeajoneuvojen määritys:
Vuosimallit 2012-2014
Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 296
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat
Comment
-
A4 takaisinkutsu
Tällainen tuli eteen aamun verkkouutisissa ja ajattelin sen jakaa.
Aiheen saa poistaa tai siirtää tms jos nyt ei mennyt ihan speksien mukaan.
Verkosta tämän nyt kuitenkin bongasin :)
Ja se linkki
Comment
-
Ainakaan itselle ei vielä ole tullut kutsua. Odotellaan. Audizinella oli tästä myös alustavaa juttua.
Comment
-
Takaisinkutsu A4, A5, A6, A7, Q5
Ei sitten kannata säikähtää koska ei tiedä onko ko. malleja Suomessa. Uitetut on sitten eri asia.
https://ec.europa.eu/consumers/consu...ce=A12/0713/17
Alert number: A12/0713/17
Product: Passenger car
Name: A4, A5, A6, A7, Q5
Batch number / Barcode: The vehicles in question were manufactured between March 2011 and December 2016 and have a 2.0T engine.
Risk level: Serious
Category: Motor vehicles
Brand: Audi
Type / number of model: Type approval numbers: e1*2001/116*0430, e1*2007/46*0436, e1*2001/116*0473 Types: B8, 4G, 8R
Risk type: Fire
The additional coolant pump can block due to foreign particles in the cooling system. This can result in the pump overheating which could lead to a fire.
Measures taken by economic operators: Recall of the product from end users (By: Manufacturer)
Description: Passenger car
Country of origin: Germany
Alert submitted by: Germany
Products were found and measures were taken also in: The Netherlands
Comment
-
Onkohan virisoftafirmat jo reagoineet tähän eli toteuttaneet saman ominaisuuden? Pumpun ylikuumenemisesta olisi hyvä saada infoa vikavalon muodossa, mutta sylettää pelkkä ajatuskin siirtymisestä takaisin vakiosoftaan.
Olisi myös hyvä tietää, kuinka todennäköinen skenaario tämä jäähdytysjärjestelmässä olevan moskan aiheuttama pumpun tukkeutuminen, ja sitä kautta ylikuumeneminen, on. Ja voiko sen esiintymistodennäköisyyteen mitenkään vaikuttaa omalla toiminnalla.
Comment
-
Onko kenelläkään tietoa mitä oikeasti tehdään, kun tuohon omaan profiilin A4:een näyttää olevan kampanjana oma audi- palvelun mukaan turboahtimen säätö? Palvelun mukaan tuo on aloitettu 7.3.2016 ja olen kyllä kahdesti sen jälkeen käyttänyt huollossa tuota autoa, mutta mielestäni tuollaista ei ole tehty.
Comment
-
Aika hurja, auto voi pahimmassa tapauksessa syttyä. Lämmityselementti kaiten ylikuumentuu. Varasin samoin tein ajan lämmityselementin vaihtoon, parin viikon jono oli. Varauksen yhteydessä kyselin palotapauksista, johon huoltoneuvoja kertoi hänen kohdalleen sattuneen yhden tapauksen, jossa oli ilmennyt käryä lämmityslaitteesta. Suositteli ottamaan lisälämmittimen pois päältä CAR-valikon alta asetuksista. Ainakin Audicenter Airportista saa laina-auton veloituksetta korjauksen ajaksi.
Comment
Comment